Daily facts Tramvaie, linii, defectiuni, etc.
#261
Postat 23 ianuarie 2011 - 21:07
#262
Postat 23 ianuarie 2011 - 21:38
#263
Postat 23 ianuarie 2011 - 22:10
sorin_vd4ratt, la 23 ianuarie 2011 - 21:38, a spus:
Ma gandesc ca daca folosesti termenul asta, ai in minte niste imagini privitoare la ce presupune operatia asta, si DE CE trebuie ea efectuata.
O definitie:
Citeaza
Motorul ii format din ROTOR ( Parte mobila ) si STATOR ( Partea fixa ) ... Rotorul arata cam asa :

Nu asa arata la tramvaie , dar iti arat asta ca sa iti dai seama .
Dupa cum vezi axul este infasurat in Fire de Cupru ( sau Aluminiu daca este cazul ) , astfel cand un Motor Electric se arde ( Se arde acel fir de cupru ) si rotorul nu se mai invarte , si trebuie reBobinat , adica reInfasurat in cupru pentru a deveni functional .
Cred ca asta e o explicatie pe scurt , corectati-ma daca gresesc

Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 23 ianuarie 2011 - 22:12
#264
Postat 23 ianuarie 2011 - 23:09
Echipa Motoare se ocupa cu dezasamblarea si asamblarea lor iar echipa Bobinaj se ocupa cu confectionarea bobinelor de schimb.
#265
Postat 24 ianuarie 2011 - 13:13
3527+3748 pe linia 4.
3450, 3461 pe linia 5. De mult n-am mai avut 2 Hanse pe linia 5

O mentiune: la 3748 nu ii este legat sistemul de semnalizare de vagonul motor (3527), in sensul ca nu se aprind semnalizatoarele deloc.
#266
Postat 24 ianuarie 2011 - 16:32
NDY, la 24 ianuarie 2011 - 13:13, a spus:
Niciun dispersor nu lumina!?(dreapta/stanga, sus/jos). E ciudat ca ieri l-am vazut si functionau si cele de la remorca. Poate nu se "lipesc" cum trebuie contactele de la cupla sau poate o fi un fir cu probleme la remorca.
#267
Postat 24 ianuarie 2011 - 19:06
#268
Postat 24 ianuarie 2011 - 19:10
Raoul94, la 23 ianuarie 2011 - 22:10, a spus:
Motorul ii format din ROTOR ( Parte mobila ) si STATOR ( Partea fixa ) ... Rotorul arata cam asa :

Nu asa arata la tramvaie , dar iti arat asta ca sa iti dai seama .
Dupa cum vezi axul este infasurat in Fire de Cupru ( sau Aluminiu daca este cazul ) , astfel cand un Motor Electric se arde ( Se arde acel fir de cupru ) si rotorul nu se mai invarte , si trebuie reBobinat , adica reInfasurat in cupru pentru a deveni functional .
Cred ca asta e o explicatie pe scurt , corectati-ma daca gresesc

Mersi

Cele mai dese cazuri intalnite la noi, sunt cele in care motorul se arde din cauza oxidarii cuprului de la apa... Si aici nu ma refer la faptul cand intra apa instant la bobina, si acesta se arde instant. La majoritatea tramvaielor noastre izolatia de la motor, sau este prea uzata, sau lipseste cu desavarsire, fapt care duce la expunerea motorului la apa... Daca acesta nu este intr-o cantitate majora care sa duca la scurt, acesta se depune pe si intre fuirele de cupru, care intr-un timp scurt sau lung, depinde de caz, se oxideaza si dec la deteriorare, ruptura... Deaceea avem tramvaie la care motoarele se ard instant sau cele care se tarasc o vreme dupa care se ard...
#269
Postat 24 ianuarie 2011 - 21:36
cseh_17, la 23 ianuarie 2011 - 21:07, a spus:
3540 avea badaje groase, noi. Cele pe care le are acum sunt subtiri, exact cum le avea 3536. Am sa incerc sa le fac si o poza la motoare ca sa vezi. Voi incerca sa aflu mai multe detalii.
#270
Postat 25 ianuarie 2011 - 13:23
#3540 are acelasi motoare cu alte bandaje si "roti".
#271
Postat 25 ianuarie 2011 - 19:58
Unele lucruri le-am mai citit in trecut, dar acum ca vad si aici ca asa este, acum sunt ceva mai sigur.

Viktor astept pozele.
Si inca o intrebare: de ce unele boghiuri au bandajele mai groase si altele mai subtiri? Strict din cauza uzurii sau si din alte considerente ?
#273
Postat 26 ianuarie 2011 - 09:34
sorin_vd4ratt, la 25 ianuarie 2011 - 19:58, a spus:
Unele lucruri le-am mai citit in trecut, dar acum ca vad si aici ca asa este, acum sunt ceva mai sigur.

Viktor astept pozele.
Si inca o intrebare: de ce unele boghiuri au bandajele mai groase si altele mai subtiri? Strict din cauza uzurii sau si din alte considerente ?
Acele bandaje sunt asa datorita unui simplu fapt! Modelul lor. Modelul pe care il stim cu totii, adica cele groase, sunt defapt modele de Hansa. Aceste bandaje se potrivesc numai la roti de Hansa, deci cele de pe Wegmann, sunt tot de Hansa. Cum este posibil? Simplu. La boghiurile de Wegmann se potrivesc perfect si rotile de Hansa, si viceversa. Cei din Bremen au preferat cele de Hansa, deoarece se uzeaza mai greu, dat fiind grosimea bandajului.
#275
Postat 27 ianuarie 2011 - 21:40
#170 pe L9, apoi, la scurt timp #109 dupa el. Inclin sa cred ca #170 a fost rezerva si l-a inlocuit pe inculpat mai tarziu. Oricum minunat doua Duewaguri consecutive.
#2042 cu remorca sa a venit din Dambovita pe linia 9, afisajul de L4, dar a luat calatori de-a lungul traseului! Majoritatea au coborat la AEM, ramanand 4 calatori, care au mers cu tramvaiul inspre Ciarda Rosie, unde tramvaiul a intrat pe L4, inlocuindu-l pe #3479 care a circulat fara remorca.
PS: Daily Facts la Sugestii nu prea se potriveste.

#276
Postat 28 ianuarie 2011 - 11:31

#277
Postat 28 ianuarie 2011 - 20:28
"Reguli postare in aceasta sectiune
Va rog sa veniti doar cu sugestii concrete, sau cu exemple concrete de probleme cu care v-ati confruntat in calatoria cu vehiculele RATT. Postari la modul general (gen: "schimbati si voi tramvaiele alea vechi"

Insa, la topicul asta e vorba de:
"Daily facts Tramvaie, linii, defectiuni, etc" - adica intamplarile de zi cu zi. Pentru sugestii exista topic. Nici nu s-au prea adus sugestii pe aici.

#278
Postat 28 ianuarie 2011 - 20:30
#280
Postat 30 ianuarie 2011 - 19:21
