STP Timișoara Forum: Daily facts - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Reguli postare in aceasta sectiune

Va rog sa veniti doar cu sugestii concrete, sau cu exemple concrete de probleme cu care v-ati confruntat in calatoria cu vehiculele RATT. Postari la modul general (gen: "schimbati si voi tramvaiele alea vechi" :), nu sunt acceptate si vor fi sterse, utilizatorul urmand a primii avertisment. Doar in acest sub-forum se pot face sugestii pentru imbunatatirea serviciilor. Daca se doreste un raspuns oficial, reclamatiile se depun la registratura regiei
  • (33 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

Daily facts Tramvaie, linii, defectiuni, etc. Evaluare topic: -----

#261 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 23 ianuarie 2011 - 21:07

Complet gresit! Unul dintre motoarele lui #3536 este ars, iar celalt este depozitat undeva in hala. #3540 circula cu propriul motor reparat, dar nu calumea, de aici si viteza redusa.
0

#262 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 ianuarie 2011 - 21:38

Vezi postareacseh_17, la 23 ianuarie 2011 - 20:07, a spus:

A fost reparat, rebobinat. Alte motoare de Wegmann nu mai avem!


Ce-nseamna mai exact rebobinat ?
Ma gandesc ca daca folosesti termenul asta, ai in minte niste imagini privitoare la ce presupune operatia asta, si DE CE trebuie ea efectuata.
0

#263 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 ianuarie 2011 - 22:10

Vezi postareasorin_vd4ratt, la 23 ianuarie 2011 - 21:38, a spus:

Ce-nseamna mai exact rebobinat ?
Ma gandesc ca daca folosesti termenul asta, ai in minte niste imagini privitoare la ce presupune operatia asta, si DE CE trebuie ea efectuata.


O definitie:

Citeaza

Un motor electric (sau electromotor) este un dispozitiv electromecanic ce transformă energia electrică în energie mecanică .


Motorul ii format din ROTOR ( Parte mobila ) si STATOR ( Partea fixa ) ... Rotorul arata cam asa :

Imagine postata
Nu asa arata la tramvaie , dar iti arat asta ca sa iti dai seama .

Dupa cum vezi axul este infasurat in Fire de Cupru ( sau Aluminiu daca este cazul ) , astfel cand un Motor Electric se arde ( Se arde acel fir de cupru ) si rotorul nu se mai invarte , si trebuie reBobinat , adica reInfasurat in cupru pentru a deveni functional .

Cred ca asta e o explicatie pe scurt , corectati-ma daca gresesc <_<

Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 23 ianuarie 2011 - 22:12

0

#264 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 ianuarie 2011 - 23:09

Sa sti ca nu numai rotorul se bobineaza ci si statorul. Nu avem motoare care sa fie bobinate cu aluminiu ci doar cu cupru. Defectele care pot aparea sunt: spire in scurt-circuit, spire intrerupte, spire care fac contact cu axul rotorului sau cu statorul din cauza arderii lacului izolator (strapungere), colectoare arse datorita uzurii periilor, defecte mecanice (rulmenti, etc)
Echipa Motoare se ocupa cu dezasamblarea si asamblarea lor iar echipa Bobinaj se ocupa cu confectionarea bobinelor de schimb.
0

#265 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 ianuarie 2011 - 13:13

3540, 3531, 3523, toate cu remorcile lor, pe linia 8.
3527+3748 pe linia 4.
3450, 3461 pe linia 5. De mult n-am mai avut 2 Hanse pe linia 5 :)

O mentiune: la 3748 nu ii este legat sistemul de semnalizare de vagonul motor (3527), in sensul ca nu se aprind semnalizatoarele deloc.
0

#266 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 24 ianuarie 2011 - 16:32

Vezi postareaNDY, la 24 ianuarie 2011 - 13:13, a spus:

O mentiune: la 3748 nu ii este legat sistemul de semnalizare de vagonul motor (3527), in sensul ca nu se aprind semnalizatoarele deloc.

Niciun dispersor nu lumina!?(dreapta/stanga, sus/jos). E ciudat ca ieri l-am vazut si functionau si cele de la remorca. Poate nu se "lipesc" cum trebuie contactele de la cupla sau poate o fi un fir cu probleme la remorca.
0

#267 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 24 ianuarie 2011 - 19:06

La #3527 este o problema la imbinarea de la cumpla. Daca cineva are timp si rabdare urmariti noaptea cand se fac franari bruste sau demaraje puternice, contactele de la cupla se apropie si se dezlipesc, fapt care duce la functionarea si nefunctionarea iluminatului. Problema se afla strict la partea de iluminat, nici o alta comanda electrica nu este afectata...
0

#268 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 24 ianuarie 2011 - 19:10

Vezi postareaRaoul94, la 23 ianuarie 2011 - 22:10, a spus:

O definitie:



Motorul ii format din ROTOR ( Parte mobila ) si STATOR ( Partea fixa ) ... Rotorul arata cam asa :

Imagine postata
Nu asa arata la tramvaie , dar iti arat asta ca sa iti dai seama .

Dupa cum vezi axul este infasurat in Fire de Cupru ( sau Aluminiu daca este cazul ) , astfel cand un Motor Electric se arde ( Se arde acel fir de cupru ) si rotorul nu se mai invarte , si trebuie reBobinat , adica reInfasurat in cupru pentru a deveni functional .

Cred ca asta e o explicatie pe scurt , corectati-ma daca gresesc :)


Mersi :)


Cele mai dese cazuri intalnite la noi, sunt cele in care motorul se arde din cauza oxidarii cuprului de la apa... Si aici nu ma refer la faptul cand intra apa instant la bobina, si acesta se arde instant. La majoritatea tramvaielor noastre izolatia de la motor, sau este prea uzata, sau lipseste cu desavarsire, fapt care duce la expunerea motorului la apa... Daca acesta nu este intr-o cantitate majora care sa duca la scurt, acesta se depune pe si intre fuirele de cupru, care intr-un timp scurt sau lung, depinde de caz, se oxideaza si dec la deteriorare, ruptura... Deaceea avem tramvaie la care motoarele se ard instant sau cele care se tarasc o vreme dupa care se ard...
0

#269 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 24 ianuarie 2011 - 21:36

Vezi postareacseh_17, la 23 ianuarie 2011 - 21:07, a spus:

Complet gresit! Unul dintre motoarele lui #3536 este ars, iar celalt este depozitat undeva in hala. #3540 circula cu propriul motor reparat, dar nu calumea, de aici si viteza redusa.

3540 avea badaje groase, noi. Cele pe care le are acum sunt subtiri, exact cum le avea 3536. Am sa incerc sa le fac si o poza la motoare ca sa vezi. Voi incerca sa aflu mai multe detalii.
0

#270 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 25 ianuarie 2011 - 13:23

Deci domnu Viktor, bohiul este una, motorul alta, si motorul cu boghiu iarasi altceva.


#3540 are acelasi motoare cu alte bandaje si "roti".
0

#271 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 ianuarie 2011 - 19:58

Multumesc pt explicatii.
Unele lucruri le-am mai citit in trecut, dar acum ca vad si aici ca asa este, acum sunt ceva mai sigur. :regulamentul:

Viktor astept pozele.

Si inca o intrebare: de ce unele boghiuri au bandajele mai groase si altele mai subtiri? Strict din cauza uzurii sau si din alte considerente ?
0

#272 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 ianuarie 2011 - 21:13

3540 astazi pe linia 4.
0

#273 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 ianuarie 2011 - 09:34

Vezi postareasorin_vd4ratt, la 25 ianuarie 2011 - 19:58, a spus:

Multumesc pt explicatii.
Unele lucruri le-am mai citit in trecut, dar acum ca vad si aici ca asa este, acum sunt ceva mai sigur. :eusa_think:

Viktor astept pozele.

Si inca o intrebare: de ce unele boghiuri au bandajele mai groase si altele mai subtiri? Strict din cauza uzurii sau si din alte considerente ?



Acele bandaje sunt asa datorita unui simplu fapt! Modelul lor. Modelul pe care il stim cu totii, adica cele groase, sunt defapt modele de Hansa. Aceste bandaje se potrivesc numai la roti de Hansa, deci cele de pe Wegmann, sunt tot de Hansa. Cum este posibil? Simplu. La boghiurile de Wegmann se potrivesc perfect si rotile de Hansa, si viceversa. Cei din Bremen au preferat cele de Hansa, deoarece se uzeaza mai greu, dat fiind grosimea bandajului.
0

#274 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 ianuarie 2011 - 15:25

2030 astazi pe linia 4.
0

#275 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 27 ianuarie 2011 - 21:40

Ora 18:30:
#170 pe L9, apoi, la scurt timp #109 dupa el. Inclin sa cred ca #170 a fost rezerva si l-a inlocuit pe inculpat mai tarziu. Oricum minunat doua Duewaguri consecutive.
#2042 cu remorca sa a venit din Dambovita pe linia 9, afisajul de L4, dar a luat calatori de-a lungul traseului! Majoritatea au coborat la AEM, ramanand 4 calatori, care au mers cu tramvaiul inspre Ciarda Rosie, unde tramvaiul a intrat pe L4, inlocuindu-l pe #3479 care a circulat fara remorca.

PS: Daily Facts la Sugestii nu prea se potriveste.:so pe iei: Poate Cafenea?
0

#276 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 ianuarie 2011 - 11:31

Nu! Sugestii, si discutii despre tranportul in comun :so pe iei: Citeste mai cu atentie!
0

#277 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 28 ianuarie 2011 - 20:28

ASta e titlul general pentru intregul Subforum "Sugestii":
"Reguli postare in aceasta sectiune
Va rog sa veniti doar cu sugestii concrete, sau cu exemple concrete de probleme cu care v-ati confruntat in calatoria cu vehiculele RATT. Postari la modul general (gen: "schimbati si voi tramvaiele alea vechi" :respekt:, nu sunt acceptate si vor fi sterse, utilizatorul urmand a primii avertisment. Doar in acest sub-forum se pot face sugestii pentru imbunatatirea serviciilor. Daca se doreste un raspuns oficial, reclamatiile se depun la registratura regiei"

Insa, la topicul asta e vorba de:
"Daily facts Tramvaie, linii, defectiuni, etc" - adica intamplarile de zi cu zi. Pentru sugestii exista topic. Nici nu s-au prea adus sugestii pe aici. :plang:
0

#278 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 ianuarie 2011 - 20:30

Pai, nu am stiut unde sa-l incadram mai bine, plus ca se mai faceau si sugestii printre altele.
0

#279 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 28 ianuarie 2011 - 20:32

Ok, atunci ramane aici.:plang:
0

#280 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 30 ianuarie 2011 - 19:21

Ieri iarasi #3479 ( :) ) fara remorca pe L4.
0

Arata acest topic


  • (33 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi