VTM de SUD (Centura de Sud) finalizat
#481
Postat 19 mai 2017 - 14:37
În rest, dați-i bătaie! Așteptăm și vedem, vorba colegului de mai sus.
#483
Postat 19 mai 2017 - 14:49
#484
Postat 19 mai 2017 - 15:43
#485
Postat 19 mai 2017 - 16:31
#487
Postat 19 mai 2017 - 22:00
#488
Postat 20 mai 2017 - 07:58
#489
Postat 20 mai 2017 - 08:45
Cand citam anumite articole sau parti din articole, este recomandat ca aceste fragmente sa fie subliniate ca fiind citate prin butonul "citat" pe care-l avem la indemana si asta pentru a nu se confunda cu o eventuala creatie sau parere proprie...Am in vedere postarea #478, pe care am editat-o in sensul celor spuse mai sus...
Pe de alta parte nu este nevoie de copierea intregului articol ci doar a unor idei pe care le crezi ca principale iar restul se poate accesa printr-un LINK de catre cei interesati de detalii si pus la dispozitie de autorul postarii...De fapt sursa ar trebui in mod obligatoriu postata ...
Avem situatii cand cate un coleg da copy-paste la articole intregi si care sunt si deosebit de lungi in unele cazuri...
Legat de subiect, este evident faptul ca autoritatile (centrale) nu se gandesc la prezent si viitor ci doar la trecut...Chestia cu largirea ulterioara la 4 benzi, "atunci cand va fi nevoie", este o minciuna, o amanare as zice definitiva. Ca argument pot aduce faptul cat de tare se chinuie de (zeci de) ani de zile sa largeasca centura Bucurestiului la 4 benzi...
Pe de alta parte, costurile si discomfortul creat ulterior este unul semnificativ...
Este ca si cand iti faci o casa cu parter si acoperis iar peste cativa ani dai jos acoperisul, mai torni o placa, ridici un etaj si faci din nou acoperisul...
#490
Postat 20 mai 2017 - 09:15

E buna și casa fără etaj decât sa stai în ploaie
As prefera centura autostradă sau 2benzi, dar sunt realist
#491
Postat 20 mai 2017 - 10:47
As face comparatie cu situatia autostrazii A1: in 2011, cand s-a deschis bucata de 32 km intre Aradul Nou si Timisoara (Giarmata), pe acolo circulau cateva camioane ratacite, curiosii si racerii care ieseau sa faca liniute. Acum cand avem 150 km de autostrada neintrerupta de la Nadlac pana la Margina, A1 a devenit o investitie functionala care atrage tot mai mult trafic.
Asa va fi si cu centura: in prezent e un ciot de 12 km cu trafic lejer. Dar in momentul cand va deveni un drum functional acoperind aproape toate iesirile din oras (exceptie din pacate DN 59A si DN 6 - Calea Torontalului), acea cifra de 3700 va fi cu mult depasita. Practic toate comunele mari din partea de sud (Sag, Chisoda, Giroc, Urseni, Mosnita Noua si Veche) vor folosi centura ca drumul cel mai rapid spre autostrada.
#492
Postat 20 mai 2017 - 11:44
#493
Postat 20 mai 2017 - 13:57
sa zicem ca se face centura SE cu 1 banda. Automat banda aia se elibereaza pe Dorobantilor, Buziasului, Rebreanu, Sagului. Deci se va circula mult mai bine in oras. In plus, cine merge pe Dorobantilor sau Rebreanu stie cat de des se strica asfaltul
evident ca in cativa ani va creste traficul pe centura. dar pasul logic urmator ar fi centura de Vst si legare la autostrada. Acolo trebuie sa se faca macar 2 benzi daca nu chiar autostrada. Cand se da in trafic centura de vst, jumatate din traficul de pe NE/SE se muta acolo.
Apoi se va putea discuta de largiri pe SE.
Pe NE ar fi necesar mai tarziu ca e dublata de autostrada
Pentru cine nu e clar : Daca sunt cu camionul si am traseu Arad - Moravita, azi merg prin oras, poate nici nu folosesc centura aia mica. Sigur merg pe Dorobantilor unde stric drumul, prin Buziasului si blochez giratoriul de la AEM, pe Rebreanu si Sagului etc. In 3 ani o sa merg pe centura NE-SE pana la Sag. In 6-7 ani o sa merg pe centura de Vest prin Utvin direct spre sud, poate spre autostrada de Belgrad.
#494
Postat 20 mai 2017 - 22:49
Elphax, la 20 mai 2017 - 13:57, a spus:
Tin sa te contrazic, eu circul zilnic pe centura si a devenit nu aglomerata, ci foarte aglomerata. Sa nu uitam ca marile companii si-au deschis noi depozite pe raza centurii si parcurile logistice se vor extinde puternic in continuare, tot mai multi si-au cumparat/construit case in Giarmata Vii, Dumbravita si Giarmata, sunt sute/mii de masini care tranziteaza centura cu cei care merg la servici sau catre casele lor. Zilnic vad taxi-uri si masini cu numar de AR si BH, care vin la aeroport. Nu-i mai iau in calcul pe cei care tranziteaza.
Daca acum cativa ani mergeam lejer cu 100 km/h si daca zaream o masina in trafic nu aveam nici o problema s-o depasesc, in ziua de azi se merge cu aproximativ 75-80 km/h si se depaseste mult mai greu.
Aceasta postare a fost editata de bizone: 20 mai 2017 - 22:49
#495
Postat 21 mai 2017 - 09:29
Dublarea centuri la 2 benzi pe sens v-a veni la pachet cu aglomeratia, din pacate traim in Romania si nu conteaza decat ce se intampla acum, asa functioneaza lucrurile la noi.
#496
Postat 21 mai 2017 - 15:16
Elphax, la 20 mai 2017 - 13:57, a spus:
sa zicem ca se face centura SE cu 1 banda. Automat banda aia se elibereaza pe Dorobantilor, Buziasului, Rebreanu, Sagului. Deci se va circula mult mai bine in oras. In plus, cine merge pe Dorobantilor sau Rebreanu stie cat de des se strica asfaltul
evident ca in cativa ani va creste traficul pe centura. dar pasul logic urmator ar fi centura de Vst si legare la autostrada. Acolo trebuie sa se faca macar 2 benzi daca nu chiar autostrada. Cand se da in trafic centura de vst, jumatate din traficul de pe NE/SE se muta acolo.
Apoi se va putea discuta de largiri pe SE.
Pe NE ar fi necesar mai tarziu ca e dublata de autostrada
Pentru cine nu e clar : Daca sunt cu camionul si am traseu Arad - Moravita, azi merg prin oras, poate nici nu folosesc centura aia mica. Sigur merg pe Dorobantilor unde stric drumul, prin Buziasului si blochez giratoriul de la AEM, pe Rebreanu si Sagului etc. In 3 ani o sa merg pe centura NE-SE pana la Sag. In 6-7 ani o sa merg pe centura de Vest prin Utvin direct spre sud, poate spre autostrada de Belgrad.
La cit s-a construit in Mosnita va fi dificil sa bage centura pe acolo, in scurt timp vor aparea fitele celor cu case pe acolo ca ii deranjeaza traficul.
Centura ar trebui inceputa de la Sag DN 59 si dusa spre vest, in felul asta aparea si un pod peste Bega ca de pod este nevoie ca sa nu mai ajunga tot traficul la pasajul Jiul.
Cit priveste un autostrada Belgrad, un proiect nascut mort
http://www.digi24.ro...-belgrad-728363
#497
Postat 21 mai 2017 - 17:07
#498
Postat 21 mai 2017 - 19:24
Citeaza
Tocmai ma pregateam de o noua postare pe acest topic, incercand sa aduc noi argumente in favoarea celor 4 benzi, iata ca dupa recenta stire de deasupra, "misiunea" mea este si mai usoara...
Unii colegi sustin ca si doua benzi sunt bune acum avand in vedere ca este posibil ca centura sa fie dublata ulterior de autostrada Timisoara - Belgrad...Iata deci ca autostrada este "suspendata" deocamdata si asta chiar in toiul discutiilor noastre despre centura de sud...
Personal cred ca este vorba si aici de un meci de ping-pong intre prim-ministri celor doua tari...
Poate va aduceti aminte ca in toamna a venit PM Serbiei la Timisoara pentru a discuta cu tehnocratul nostru si despre aceasta AS, moment in care prim-ministrul Serbiei a fost informat de partea romana ca noi nu avem in planurile noastre o asemenea AS, desi subiectele de discutii la acest nivel se stabilesc cu destul de mult timp inainte...Prim-ministrul Serbiei a spus ca nu-i nimic, ne vor astepta pana vom avea in planuri un astfel de proiect...Practic a fost atunci 1-0 pentru Ciolos...
Iata ca la scurt timp se schimba prim-ministrul nostru ajungand in post un timisorean, si incep miscari pentru aceasta AS...Vine acum partea sarba (dupa spusele lui Grindeanu) si zice NE...Deci 1-1, scor egal...
Este posibil ca va interveni UE (daca este un proiect sustinut de UE) si lucrurile sa se deblocheze...Dar la fel de bine pot ramane si blocate pentru foarte multa vreme...
In aceste conditii ar trebui pedalat pe 4 benzi din start (desi o fi tarziu acum) pentru ca daca faci o centura atractiva pentru trafic, ea se va incarca suplimentar cu 15-20 % tocmai datorita atractivitatii (acest surplus venind de la cei carora in principiu le este totuna pe care varianta o aleg, ca raport de timp/kilometri). Iar daca centura nu va fi atractiva, ea va fi ocolita de unii participanti in trafic...acestia preferand sa mearga prin oras...
O largire ulterioara a centurii nu o prevad in urmatorii 30 de ani de la momentul terminarii ei pe doua benzi...Si apoi de-a lungul ei vor fi podete, vor fi si pasaje denivelate cu CF sau cu alte cai rutiere si sa vi dupa niste ani buni sa largesti toate astea, podetele si podurile, pasajele denivelate, etc.,....aceste modificari vor fi forte scumpe si in mod cert nici nu se vor face...Trebuie sa fi tare naiv sa crezi aceste baliverne ale politicienilor...
Orice bebe se bucura de orice jucarie primita in mana decat daca nu primeste nimic...
Ori cand vorbim de o centura a unui oras, nu ne putem manifesta astfel...Lucrurile sunt mult, mult mai serioase, fiind vorba de bani publici si care n-ar trebui irositi aiurea, precum si avem realizate numeroase proiecte facute cu curu de oameni cu pregatire in domeniu...
#499
Postat 07 iunie 2017 - 15:56
mile, la 21 mai 2017 - 19:24, a spus:
Unii colegi sustin ca si doua benzi sunt bune acum avand in vedere ca este posibil ca centura sa fie dublata ulterior de autostrada Timisoara - Belgrad...Iata deci ca autostrada este "suspendata" deocamdata si asta chiar in toiul discutiilor noastre despre centura de sud...
Personal cred ca este vorba si aici de un meci de ping-pong intre prim-ministri celor doua tari...
Poate va aduceti aminte ca in toamna a venit PM Serbiei la Timisoara pentru a discuta cu tehnocratul nostru si despre aceasta AS, moment in care prim-ministrul Serbiei a fost informat de partea romana ca noi nu avem in planurile noastre o asemenea AS, desi subiectele de discutii la acest nivel se stabilesc cu destul de mult timp inainte...Prim-ministrul Serbiei a spus ca nu-i nimic, ne vor astepta pana vom avea in planuri un astfel de proiect...Practic a fost atunci 1-0 pentru Ciolos...
Iata ca la scurt timp se schimba prim-ministrul nostru ajungand in post un timisorean, si incep miscari pentru aceasta AS...Vine acum partea sarba (dupa spusele lui Grindeanu) si zice NE...Deci 1-1, scor egal...
Este posibil ca va interveni UE (daca este un proiect sustinut de UE) si lucrurile sa se deblocheze...Dar la fel de bine pot ramane si blocate pentru foarte multa vreme...
In aceste conditii ar trebui pedalat pe 4 benzi din start (desi o fi tarziu acum) pentru ca daca faci o centura atractiva pentru trafic, ea se va incarca suplimentar cu 15-20 % tocmai datorita atractivitatii (acest surplus venind de la cei carora in principiu le este totuna pe care varianta o aleg, ca raport de timp/kilometri). Iar daca centura nu va fi atractiva, ea va fi ocolita de unii participanti in trafic...acestia preferand sa mearga prin oras...
O largire ulterioara a centurii nu o prevad in urmatorii 30 de ani de la momentul terminarii ei pe doua benzi...Si apoi de-a lungul ei vor fi podete, vor fi si pasaje denivelate cu CF sau cu alte cai rutiere si sa vi dupa niste ani buni sa largesti toate astea, podetele si podurile, pasajele denivelate, etc.,....aceste modificari vor fi forte scumpe si in mod cert nici nu se vor face...Trebuie sa fi tare naiv sa crezi aceste baliverne ale politicienilor...
Orice bebe se bucura de orice jucarie primita in mana decat daca nu primeste nimic...
Ori cand vorbim de o centura a unui oras, nu ne putem manifesta astfel...Lucrurile sunt mult, mult mai serioase, fiind vorba de bani publici si care n-ar trebui irositi aiurea, precum si avem realizate numeroase proiecte facute cu curu de oameni cu pregatire in domeniu...
Nu ieri era termenul limita la licitatie?
#500
Postat 07 iunie 2017 - 18:54