STP Timișoara Forum: VTM de SUD (Centura de Sud) - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (99 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VTM de SUD (Centura de Sud) finalizat

#1821 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 09 august 2024 - 23:28

Vezi postareafleetwood, la 09 august 2024 - 12:16, a spus:

Eu zic că se pare că au prioritate sătenii din Urseni pentru nevoile lor țărănești - studiu aprobat pentru pasajul lor de frustrați

Cum mi s-ar parea si normal, pentru ca Urseni e un sat satelit al Timisoarei, toti oamenii de acolo au zilnic drumuri in Timisoara, iar drumul direct exista deja, nu poti sa tai un acces direct, deja existent, catre sat. Ar fi o nedreptate cumplita pentru toti locuitorii de acolo. Imagineaza-ti sa se inchida strada ta si sa trebuiasca in fiecare zi sa faci 3 km in plus la fiecare drum, oriunde mergi
5

#1822 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 10 august 2024 - 09:46

Singurul vinovat este primarul din Urseni pentru ca nu a insistat ca drumul existent sa fie inclus in proiectul centurii. Cum a reusit primarul din Sag sa includa drumul aproape existent dintre Chisoda si poligonul de trageri in proiectul centurii? Doar pentru ca era un drum strategic si poligonul ar fi ramas izolat pe camp? Acum deja exista un drum pietruit care traverseaza centura intre troita de la manastirea Sag si Chisoda.

Interesant, in poza 2 se vede cum toarna capacul biscuitilor.


Vineri 9 august:
Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 01.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 02.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 03.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 04.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 05.jpg
Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 06.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 07.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 08.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.09 09.jpg
5

#1823 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 10 august 2024 - 10:03

Vezi postareaFantoma Tramvaiului 3, la 09 august 2024 - 23:28, a spus:

Cum mi s-ar parea si normal, pentru ca Urseni e un sat satelit al Timisoarei, toti oamenii de acolo au zilnic drumuri in Timisoara, iar drumul direct exista deja, nu poti sa tai un acces direct, deja existent, catre sat. Ar fi o nedreptate cumplita pentru toti locuitorii de acolo. Imagineaza-ti sa se inchida strada ta si sa trebuiasca in fiecare zi sa faci 3 km in plus la fiecare drum, oriunde mergi


Domnule, Urseni e un sat satelit al comunei Moșnița. Oamenii de acolo ar trebui să se ocupe de agricultură, zootehnie etc - conform definiției de săteni - care nu plătesc impozite în municipiu. Ne ascundem după deget, știm că toți boierii din aceste noi cartiere limitrofe ale municipiului vor să ajungă cât mai repede la școli, distracție și locuri de muncă - după ce au cotropit fostele adevărate sate și comune. Este indecent să aibă EI prioritate la acces, să aibă panouri fonoizolante etc. Referitor la astea - din filmările de pe traseu se vede că au fost montate inclusiv pe zone de câmp - asta ce înseamnă?! Că urmează noi cartiere cu loturi pentru boierii-țărani, care nu vor să audă zgomotul din trafic și care nu au chef să ocolească până la Timișoara. Bine că timișorenii suferă de zeci de ani de zile de toate zgomotele și poluarea și disconfortul traficului de TIR-uri de pe Lugojului, Dorobanților, Rebreanu etc. Se crapă blocurile de la vibrații. Etc.

Domnule, acum aflăm că traficul venind din est trabuie să ocolească pe la giratorii, ca să intre pe centura sud. Nu au alternativă. Mai aflăm că țăranii din Urseni au drepturi mai mărețe.
-2

#1824 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 10 august 2024 - 13:51

Asa se intampla in orice oras mare, pe masura ce se extinde, inglobeaza satele din jur, care devin dependente de oras. Ca nu iti place tie e una, dar nu putem nega ca se intampla si e si normal sa se intample. Si da, ar fi mult mai grav ca niste oameni, fara alt drum de acces, sa fie nevoiti sa ocoleasca 3 km in drumul lor de doar 5 km, decat ca niste oameni care parcurg oricum cel putin 50-100 km (desi realistic vorbind, o buna parte fac si 500+ km) sa ocoleasca 3 km, si tot la fel de grav e sa strici infrastructura existenta in timp ce construiesti infrastructura suplimentara

Dar in alta ordine de idei, cel putin au confirmat ca ulterior se va face si breteaua aceea:

Imagine atasata: 1723290412500.jpeg

Cu putin noroc, fiind o directie importanta a traficului, daca si asa "trebuie un pasaj nou", vor face o bretea directa, si nu o alta "frunza" a trifoiului, scapand astfel de marea problema a intersectiilor trifoi, si anume faptul ca traficul intra pe o directie inainte ca cel care trebuie sa iasa sa apuce sa iasa, rezultand aglomerari si incetiniri, cu sanse mai ridicate de accidente
5

#1825 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 11 august 2024 - 11:00

Vezi postareaFantoma Tramvaiului 3, la 10 august 2024 - 13:51, a spus:

Asa se intampla in orice oras mare, pe masura ce se extinde, inglobeaza satele din jur, care devin dependente de oras. Ca nu iti place tie e una, dar nu putem nega ca se intampla si e si normal sa se intample. Si da, ar fi mult mai grav ca niste oameni, fara alt drum de acces, sa fie nevoiti sa ocoleasca 3 km in drumul lor de doar 5 km, decat ca niste oameni care parcurg oricum cel putin 50-100 km (desi realistic vorbind, o buna parte fac si 500+ km) sa ocoleasca 3 km, si tot la fel de grav e sa strici infrastructura existenta in timp ce construiesti infrastructura suplimentara

Dar in alta ordine de idei, cel putin au confirmat ca ulterior se va face si breteaua aceea:

Atasament 1723290412500.jpeg

Cu putin noroc, fiind o directie importanta a traficului, daca si asa "trebuie un pasaj nou", vor face o bretea directa, si nu o alta "frunza" a trifoiului, scapand astfel de marea problema a intersectiilor trifoi, si anume faptul ca traficul intra pe o directie inainte ca cel care trebuie sa iasa sa apuce sa iasa, rezultand aglomerari si incetiniri, cu sanse mai ridicate de accidente


Pe bune?! Ocolul de 3 km e mai grav pentru țăranii din Urseni, grăbiți să ajungă în Timișoara (să nu uităm că au și haltă în sat, pot veni cu trenul) decât pentru cei deja obosiți după sute de kilometri parcurși. Pe ce principii măsori frustrarea?!
By the way, dai un răspuns al DRDP bazat pe nimic. Stai, ba e bazat pe noroc. Vor face, ulterior, și aia... Abominabil e faptul că breteaua/pasajul nu au existat în planificare încă din momentul studiilor de fezabilitate, oportunitate, trafic etc. Abominabil e că, abia acum, ne dăm seama de acest mare minus și că le găsim circumstanțe atenuante ursenilor, boieri care nici nu prea existau prin 2003, momentul de lansare a proiectului.
Sorry, asta e doar părerea mea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bretea dn6.jpg

Aceasta postare a fost editata de fleetwood: 11 august 2024 - 11:02

-3

#1826 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 august 2024 - 12:30

Da, aia cu "se va face intr-o etapa ulterioara" e pur si simplu abureala, o exprimare un pic mai academica in loc de expresia "la Pastele cailor".
2

#1827 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 11 august 2024 - 22:49

Vezi postareafleetwood, la 11 august 2024 - 11:00, a spus:

Pe bune?! Ocolul de 3 km e mai grav pentru țăranii din Urseni, grăbiți să ajungă în Timișoara (să nu uităm că au și haltă în sat, pot veni cu trenul) decât pentru cei deja obosiți după sute de kilometri parcurși. Pe ce principii măsori frustrarea?!

Da, e mai grav, pentru ca nu e acelasi lucru sa dublezi un traseu care face parte din rutina zilnica a oamenilor sau sa adaugi 0.5% la un traseu pe care oamenii il fac ocazional si la care oricum sunt constienti ca dureaza mult. Daca nici acum nu intelegi la ce ma refer, nu pot decat sa trag concluzia ca ai o problema personala cu oamenii din Urseni, deci oricum nu ma voi obosi sa mai explic in continuare

Cat despre sugestia cu trenul, sunt convins ca glumesti. Un tren care circula de 5 ori pe zi, din care doar de 3 ori in intervalul de varf 06:00-19:00, care e un vagon vechi de 60 de ani, care acum 40 de ani a fost scos din circulatie de catre guvernul francez pentru ca e "prea periculos", fara niciun fel de clima sau caldura, pentru care stai in statie in speranta ca "azi circula, sigur are doar vreo ora intarziere", care in oras te lasa in mijlocul mozaicului multietnic de boschetari, tigani, arabi, refugiati, cersetori, de unde mult succes sa ajungi unde ai treaba pentru ca transportul in comun nici nu acopera bine intregul oras. Da, suna incantator. Fa tu asta timp de cateva luni si mai vorbim cum ti se pare

PS: eu inchei aici. Am adus mai mult decat toate argumentele necesare de ce pasajul de la Urseni e important, iar replyul celor de la drdp l-am postat doar pentru a avea raspunsul lor complet aici. Ce vor face in viitor in privinta pasajului de pe Lugojului... Om afla. Dar daca se fac cozi prea mari pe Lugojului la sens venind dinspre oras, pentru ca toate camioanele intorc la sens ca sa urce pe centura, e posibil sa inceapa sa faca lumea scandal

Aceasta postare a fost editata de Fantoma Tramvaiului 3: 11 august 2024 - 22:49

6

#1828 Useril este offline   POLI™2012 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 381
  • Inregistrat: 06 martie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 14 august 2024 - 09:35

DRDP TIMISOARA a spus:

La conexiunea DN 59 Timişoara - Șag cu șantierul centurii Timişoara Sud, se lucrează în această perioadă la refacerea structurii rutiere pe drumul național, la montarea bordurilor și realizarea accesului pe bretele, la taluzare și la insula viitorului sens giratoriu de sub pasaj. De asemenea, continuă etapele necesare pentru realizarea rampelor de acces pe pasaj.
În zona lucrărilor, pe DN 59, traficul se desfășoară îngreunat.
#VOTS


Sursa: DRDP Timisoara Facebook

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: FB_IMG_1723620750166.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1723620752124.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1723620754351.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1723620756269.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1723620759688.jpg
  • Imagine atasata: FB_IMG_1723620761673.jpg

2

#1829 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 14 august 2024 - 09:47

Vezi postareaFantoma Tramvaiului 3, la 11 august 2024 - 22:49, a spus:

Da, e mai grav, pentru ca nu e acelasi lucru sa dublezi un traseu care face parte din rutina zilnica a oamenilor sau sa adaugi 0.5% la un traseu pe care oamenii il fac ocazional si la care oricum sunt constienti ca dureaza mult. Daca nici acum nu intelegi la ce ma refer, nu pot decat sa trag concluzia ca ai o problema personala cu oamenii din Urseni, deci oricum nu ma voi obosi sa mai explic in continuare

Cat despre sugestia cu trenul, sunt convins ca glumesti. Un tren care circula de 5 ori pe zi, din care doar de 3 ori in intervalul de varf 06:00-19:00, care e un vagon vechi de 60 de ani, care acum 40 de ani a fost scos din circulatie de catre guvernul francez pentru ca e "prea periculos", fara niciun fel de clima sau caldura, pentru care stai in statie in speranta ca "azi circula, sigur are doar vreo ora intarziere", care in oras te lasa in mijlocul mozaicului multietnic de boschetari, tigani, arabi, refugiati, cersetori, de unde mult succes sa ajungi unde ai treaba pentru ca transportul in comun nici nu acopera bine intregul oras. Da, suna incantator. Fa tu asta timp de cateva luni si mai vorbim cum ti se pare

PS: eu inchei aici. Am adus mai mult decat toate argumentele necesare de ce pasajul de la Urseni e important, iar replyul celor de la drdp l-am postat doar pentru a avea raspunsul lor complet aici. Ce vor face in viitor in privinta pasajului de pe Lugojului... Om afla. Dar daca se fac cozi prea mari pe Lugojului la sens venind dinspre oras, pentru ca toate camioanele intorc la sens ca sa urce pe centura, e posibil sa inceapa sa faca lumea scandal

Sigur că am glumit, cu trenul. Sigur că e bine ca și neo-ursenii să ajungă rapid în Timișoara, după ce se declară municipaliști și plătesc taxe demne pentru construirea unui pasaj special. Sigur că proiectul idiot îi aparține sinistreanului, un bun reprezentant al statului falimentar, iohanist. În fine, iar apar știri tâmpite despre Forza UMB, ceva ca și HAI TEAM România (stupid song) etc. Tirrena Scavi, ce să vezi... aia huiduită de sinistreanu:
Linkul meuCNAIR a pierdut un proces cu firma italiană de infrastructură Tirrena Scavi, după ce a reziliat contractul pentru Varianta de ocolire Timişoara Sud
-5

#1830 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 15 august 2024 - 09:54

Cica din 20 august se va intrerupe definitiv drumul TM-Urseni. Daca aveti prieteni, rude in Urseni vizitati-i pana atunci fara sa ocoliti prin Mosnita.
1

#1831 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 15 august 2024 - 10:29

Dorul de prieteni și de rude din Urseni va crește la cote neașteptate, după intrarea în vigoare a MARELUI OCOL. Gândind pozitiv, asta va fi o mare încercare pentru adevărații prieteni - vor mai veni sau nu, la grătare?! Sau vor găsi, din 20 august, o scuză de excepție? :welcome:
1

#1832 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 august 2024 - 17:46

Lasand la o parte rafuielile personale cu "bogatii" din Urseni, va fi interesant de vazut din ce banii se va face acel pasaj. El fiind peste centura si nu peste drumul spre Urseni. La fel va fi interesant de vazut si ce firma va castiga construirea sa. Eu cred ca a fost lasat intentionat asa. Adica nu e nimeni idiot. Au mai fost si alte drumuri facute in oras, judet si in tara unde s-a luat fiecare obstacolin calcul, numai ca, daca iei totul in calcul, nu mai iese ciubuc la nimeni pe bani locali pe urma... La fel, aceeasi suspiciune o am si pentru rampa de pe Lugojului, unde complexitatea lucrarii e umpic mai mare ca aici.
2

#1833 Useril este offline   ioji 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 12 iulie 17

Postat 15 august 2024 - 18:30

Vezi postareaGygyman6, la 15 august 2024 - 17:46, a spus:

...La fel va fi interesant de vazut si ce firma va castiga construirea sa... Adica nu e nimeni idiot.

Tind sa iti dau dreptate, desi sa nu ne grabim sa eliminam si varianta idiotilor si incompetentilor...Iti spun eu cine va castiga licitatia, o firma de apartament care se va asocia cu alte 20, fiecare cu cate un excavator sau camion in proprietate, iar daca un mic pasaj pietonal peste Bega a durat atat ca sa se faca, cu intarzierile de rigoare, asta va dura vreo 2-3 ani, se va rezilia contractul, se va organiza o noua licitatie, vom astepta contestatiile, etc. Sper ca fraza mea anterioara sa fie doar un pamflet, spre binele locuitorilor din Urseni.

0

#1834 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 16 august 2024 - 11:14

Fii liniștit, ai dreptate, va dura atât de mult și chiar atăt cât trebuie pentru ca Urseni să devină fie municipiu independent, fie cartier suburban. Iar asta cu locuitorii din Urseni e pe lacrimogene, te asigur că nu mai locuiesc acolo bunicul și bunica, țăranii nevoiași care veneau cu căruța la Timișoara, să văndă cartofi în piață. Cei mai supărați sunt tot neo-boierii bin zonele limitrofe Timișoarei, care vor de toate fără să ofere ceva. Faptul că va trebui să se trezească mai devreme ca să ajungă la serviciu - le plâng de milă.
-1

#1835 Useril este offline   todoran13 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 28 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 august 2024 - 21:41

Dezvoltarea oraselor presupune extindere catre suburbii, mai ales in zona de campie unde exista spatiu pentru extindere a zonelor de case.
Sintagma neo-boierii este cel putin nepotrivita. Aceia sunt oameni la fel ca fiecare dintre noi, oameni care muncesc pentru ce au si au dreptul sa solicite acces la infrastructură.

Dezvoltarea economica se bazeaza pe crestere (mai ales a numarului de locuitori), care duce la dezvoltare - infrastructura, locuri de munca, retail, turism, etc. Activitatile economice sunt interconectate.

In Romania impozitul pe proprietati nu este atat de mare incat sa sustii ca acele persoane nu platesc si beneficiaza de infrastructura orasului. Beneficiul este de tip win-win. Acei oameni prin faptul ca isi aduc copiii la scoala in Timisoara sustin locuri de munca in oras (profesori, ingrijitori, lucratori la after-school), alimenteaza masina in oras (la fel joburi, taxe platite), lucreaza in oras (sustin activitati economice care duc la dezvoltare), isi cheltuie banii in magazine si restaurante din oras care platesc taxe in Timisoara si sustin locuri de munca.

In general ar trebui sa avem o atitudinee de apropiere fata de alti oameni si de toleranta fata de semenii nostri. Am avea o societate mai deschisa si am avea o libertate de miscare mult mai mare. Ne dorim o lume fara vize si fara granite, dar avem o atitudine oarecum negativa fata de vecinii nostri de la 5 km care ne sunt si colegi de job sau clienti, etc.
6

#1836 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 17 august 2024 - 09:59

Domnule,
e un discurs pe care nu-l pot încadra (mi-e rușine!). Poate fi emanat de un corporatist, poate fi emanat de un referent bugetar, poate fi politic de stânga-n-dreapta. Ecologico-economic, în același timp cu deferent-indiferent. Pare un bilet de papagal. Bot IA - nu cred, dar seamănă.
Domnule win-win,
hai să mărim impozitul pe proprietăți.
Domnule,
mă răzgăndesc, sunt om. Mi-e milă de neo-boierii din Florești. E clar că trăiesc ca neo-sclavii capitalismului cretin, au fost liberi să se mute în neo-ghetouri, dar din cele care au față umană.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Floresti.jpg

-5

#1837 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 20 august 2024 - 14:00

Luni 19 august:

Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.19 01.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.19 02.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.19 03.jpg
Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.19 04.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.19 05.jpg Imagine atasata: Centura de Sud 2024.08.19 06.jpg

7

#1838 Useril este offline   POLI™2012 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 381
  • Inregistrat: 06 martie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 august 2024 - 16:43

DRDP TIMISOARA a spus:

Imagini aeriene cu lucrările de pe șantierul centurii Timișoara Sud în zona de conexiune cu DN 59 Timișoara – Șag și cu DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă.
Ambele noduri rutiere sunt configurate cu sens giratoriu la nivel, iar centura Timișoara Sud traversează drumul național, respectiv drumul județean.
#VOTS


Link video : https://www.facebook...1JzEcAJBg8HqCw/

Aceasta postare a fost editata de POLI™2012: 20 august 2024 - 16:44

3

#1839 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 21 august 2024 - 07:38

La capătul din Freidorf au terminat de aplicat toate marcajele, inclusiv în intersecțiile adiacente (legătura cu pasajul de pe strada Polonă și zona Elba/ContiTech).
Pe 9 august lucrau de zor la turnarea stratului final de asfalt la urcarea care duce pe vechiul pasaj, precum și pe str. Paul Morand. Azi, totul e finalizat, după cum am menționat.

Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 21 august 2024 - 07:50

4

#1840 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 21 august 2024 - 10:20

Filmare cu traseul întreg, din mașină.

Sorry, exact la intersecția cu Crucea Ursenilor s-a terminat bateria... Cred că DRDP a filmat dintr-o dronă la sol, sau nasol.Imagine atasata: cruce Urseni.jpg
2

Arata acest topic


  • (99 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi