STP Timișoara Forum: VTM de SUD (Centura de Sud) - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (99 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VTM de SUD (Centura de Sud) finalizat

#1461 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 29 noiembrie 2022 - 08:54

Vreme trece, vreme vine si Tirena nu mai tine...a inghetat motorina in camioane si utilajele de cand stau neclintite in baza, NU SE LUCREAZA NIMIC DE 2-3 SAPTAMANI
DRDP Timisoara, cand faceti public raportul cu avansul din Luna Noiembrie? este mult sub 2% cu cat ne amagiti de cand e lumea cu pacaleala asta de contract, nu le mai duceti trena ca ei sigur nu se preocupa.

REZILIERE!!!

Aceasta postare a fost editata de corco: 29 noiembrie 2022 - 08:54

5

#1462 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 29 noiembrie 2022 - 15:15

Interesant este că zilele trecute se lucra la relocarea stâlpilor de înaltă tensiune situați de-a lungul canalului betonat (Nobas), adică pe porțiunea de la Moșnița spre Calea Urseni.
2

#1463 Useril este offline   POLI™2012 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 381
  • Inregistrat: 06 martie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 noiembrie 2022 - 18:08

Centura Sud - 29.10.2022 - zona Ghiroda (traverse pod bega montate si descarcarile asfaltate)



Sursa: Fulger
1

#1464 Useril este offline   POLI™2012 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 381
  • Inregistrat: 06 martie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 decembrie 2022 - 23:28

Centura Sud - zona Ghiroda-Mosnita Decembrie 2022



Sursa: Fulger
2

#1465 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 05 decembrie 2022 - 14:52

Astept comunicarea progresului inregistrat in acte din partea DRDP Timisoara, activitatea pe santier pare complet anulata, nici in baza nu vad miscare, utilajele stau aliniate degeaba
0

#1466 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 07 decembrie 2022 - 11:11

Eu inca astept care este proiectul primariei Tm de reabilitare a pasajului de pe Ovidiu Cotrus (Freidorf spre parcul industrial si spre nodul de acces pe centura SUD, deocamdata), pasaj cu probleme de structura si care trebuia reaabilitat pana la termenul de vinalizare a centurii Sud.
Era utila o descarcare directa a centurii Sud spre DJ591/Utvin/Sanmihaiu Roman, discutata candva de primaria SMR cu cei ce conduc proiectul centurii dar de care nu se mai aude nimic.
0

#1467 Useril este offline   ccody 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 22 februarie 15

Postat 20 decembrie 2022 - 21:15

Gata...ramane V.O.sud fara constructor !!!



https://www.economic...tat_635866.html
1

#1468 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1280
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 20 decembrie 2022 - 23:59

pana la primavara au timp sa gaseasca un constructor mai serios. nu s-ar fi lucrat pana atunci oricum.
0

#1469 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 21 decembrie 2022 - 08:01

:santa-dance:
Acum, avem din nou sansa sa-i cerem la 'mosu sa ne aduca anul viitor un contrat nou semnat pentru proiectare si executie la pachet cu dublare la 2 benzi pe sens plus traversari denivelate peste Drumul Boilor, Urseni, peste DJ intre Giroc si Urseni, chiar si peste DJ intre Ghiroda si Mosnita dar mai ales un constructor serios cum ar fi Strabag, am scapat pasarica, aia e!

Aceasta postare a fost editata de corco: 21 decembrie 2022 - 08:01

4

#1470 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1448
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 21 decembrie 2022 - 09:04

nu este deloc simplu ce propui, ar trebui asa:
- reziliere contract TS > contestatii > blocaje - cateva luni necesare pentru a ajunge in acel punct
- evaluare stadiu lucrari - cum au facut si pe largirea de la Giarmata - asta presupune licitatii, evaluari, munca in teren - minim 1 an
- licitatie noua de proiectare si executie - asta cred ca se poate cu redesenarea intersectiei - doar sa ii lase curtea de conturi, sa permita coalitia de guvernare sa se reactualizeze toti indicii economici, sa se faca noi exproprieri pentru intersectie, sa se mareasca considerabil suma totala de proiect etc
Pentru asta trebuie CNAIR si DRDP sa lucreze pe documentatie. Sa nu uitam ca inca nu au fost in stare sa modifice nimic la Drumul Boilor, nu cred ca poate estima cineva cat ar dura toate
- daca punem si contestatiile - practic s-ar termina lucrarea dupa Centura Vest . Aici ar fi o idee daca s-ar putea corela cele 2 , mai usor de gasit o firma serioasa. Nu mai stiu daca centura Vest e tot proeictare+executie sau sunt separate.
- firmele cele mai serioase care au lucrat in zona noastra sunt Strabag si Porr, dar au o multime de proiecte in derulare
- oricum ar fi, noi suferim
1

#1471 Useril este offline   funky 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 110
  • Inregistrat: 16 februarie 09

Postat 21 decembrie 2022 - 10:32

Mult i-a luat lu Grindeanu sa rezilieze contractul asta. Acum trebuie sa faca in asa fel incat sa inceapa lucrarile cat mai repede, sa scurteze la minim birocratia. In acest timp se pot reloca utilitati, etc.
Pentru intersectiile cu calea urseni, drumul boilor si mai e una in Ghiroda se pot face proiecte aditionale, separate, eventual facute de autoritatile locale si predate la CNAIR pentru finantare si executie.
Iar pt extinderea la 4 benzi, mi se pare ca va fi mai greu, multe pasaje n-au fost gandite pt asta.
2

#1472 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1448
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 21 decembrie 2022 - 17:18

da, deci e oficial:

[...]managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.[...]



CNAIR

0

#1473 Useril este offline   ccody 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 22 februarie 15

Postat 21 decembrie 2022 - 21:37

Si mai trist este ca nu au apucat sa finalizeze nici legatura de pe Lugojului _ E70.Traficul in zona Lidl/ giratie Ghiroda este infernal...
Deci, astia NU doar ca nu au terminat ce au contractat...au mai si " distrus " infrastructura existenta! Imi permit un pronostic...NU se apuca nimeni de VOSud mai repede de 12 luni !!!
Mare atentie si la legatura AU _ Timisoara/Sanandrei...si acolo se lucreaza ca melcu' / si acolo contractul/ valoarea proiectului nu prea mai are legatura cu realitatea _ SF-ul a fost vechi/ costuri mult subevaluate.
1

#1474 Useril este offline   Dorin55 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 448
  • Inregistrat: 09 mai 19

Postat 21 decembrie 2022 - 23:17

Sa razi sau sa plangi? o reziliere de contract nu e neaparat o bucurie...din contra. Vor fi multe luni, poate chiar un an pana vom vedea o alta firma la treaba, asta daca totul decurge normal. Daca sunt surprize pe parcurs sau se doreste o modificare de proiect, timpul va fi si mai lung. Ex bucata lipsa de autostrada de la Margina reziliata si blocata multa vreme. La cat de profesioniști sunt cei din CNAIR si dl Grindă...ne asteptam la orice.
Cel mai optimist scenariu ar fi,licitatie-desemnare castigator 2023, finalizare proiect sfarsit 2024, inceput 2025. Varianta neagra nu o amintim..

" Povestea Centurii Timișoara Sud este un eșec 100% Grindeanu/PSD. Un proiect început strâmb, derulat prost și reziliat mult prea târziu. Monumentul prostiei PSD la Transporturi.

În 2017, Grindeanu premier PSD de la Timișoara, oprea actualizarea documentației pentru Varianta de Ocolire Timișoara Sud la standard de 4 benzi cu intersecții denivelate. Era musai după noile directive de la partid să se liciteze pe vechea documentație de centură în standardul de anii ‘60, cu o bandă pe sens și intersecții la nivel. Pretextul invocat: se va termina mai repede așa.

Am avertizat atunci în 2017 că e o idee mai mult decât proastă. Că drumul va fi gata mai târziu și cu mai multe poticneli decât dacă actualizarea proiectului tehnic era dusă la capăt. Că nu se mai potrivește realitatea din teren cu cea din proiectul vechi. Că un drum cu o bandă pe sens în anii 2020 va fi insuficient (și ucigaș) ca centură a unui mare oraș ca Timișoara.

Au lansat licitația așa, apoi cu chin au semnat un contract și imediat realitatea a lovit. Toată zona periurbană a Timișoarei se schimbase între timp, au apărut cartiere, proiecte de drumuri de legătură noi (ex. Drumul Boilor, apt numit astfel în context).

De 1 an de zile contractul e mai mult mort, 8% progres fizic în 12 luni, dar Grindeanu ministru la Transporturi n-a vrut să rupă pisica. A așteptat un moment înainte de Sărbători când lumea e cu gândul în altă parte și anunță acum rezilierea contractelor cu constructorul italian sufocat.

Între timp raportează recorduri la hectar care sunt mai ales inflație de prețuri în construcții. Și proiectele merg din ce în ce mai prost.

Mai scriu aici ceva poate totuși bagă la cap: NU relicitați centura exact ca prima dată. Includeți noduri denivelate civilizate acolo unde lipsesc, măcar la recontractare să nu mai fie aceleași probleme, deși faptul că rămâne un drum primitiv 1+1 la un oraș mare european e tot o rușine care nu se mai șterge…

La București pe Centură sectorul DN2-A2 e mort complet de un an de zile, de ce să aștepți până în decembrie să-l reziliezi? Dar pe DN7-A1 celălalt sector e ok să circulăm tot pe binder? Să nu reușești de mai bine de 1 an să contractezi un constructor?

Cât o să îi ia lui Grindeanu cu ”dream team-ul” de divizia C să recontracteze aceste proiecte (Centura Timișoara, Craiova-Pitești lot 1, Centura București)? Din păcate, cel mai probabil și peste 1 an le vom avea “în procedură de relicitare”. Dar tot probabil, asta va fi problema altuia.

Cât de puțin să-ți pese de infrastructură, totuși? Nu pot decât să mă bucur că există PNRR, că există acești bani condiționați și că măcar ce-am pus acolo sunt obligați cumva de Comisie să facă. Mare lucru pentru România acest program!"

Aceasta postare a fost editata de Dorin55: 21 decembrie 2022 - 23:37

1

#1475 Useril este offline   Revenge 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 153
  • Inregistrat: 11 decembrie 20

Postat 21 decembrie 2022 - 23:49

Consider că șansa noastră ca oraș, cu toate că va dura mai mult, e sa se modifice proiectul la 4 benzi și să-l contracteze împreună cu centura de vest. Prefer un termen mai îndepărtat, de 2026-2027, dar cu centura de sud și de vest în regim de autostradă sau drum expres. Din păcate, realitatea e că cel mai probabil nu-și va bate capul nimeni cu astfel de idei.
2

#1476 Useril este offline   Dorin55 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 448
  • Inregistrat: 09 mai 19

Postat 22 decembrie 2022 - 08:58

E posibil sa vorbim de 2026 cu acelasi proiect de 2 benzi, timp in care se vor distruge iar toate drumurile din interiorul orasului + timpul de așteptare.

Aceasta postare a fost editata de Dorin55: 22 decembrie 2022 - 08:59

1

#1477 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 22 decembrie 2022 - 11:58

Legat de blocajul de pe E70, 100% mutarea constructorului a fost intentia imediata sa dezafecteze nodul rutier cu toate dezavantajele posibile, sa puna presiune pe o iminenta reziliere care pluteste in aer de mai bine de 1 an. Sa nu uitam cum CNAIR prin DRDP Timisoara i-au tinut in palme de cand a inceput aceasta lucrare, au tergiversat lucrarile de fiecare data cand au avut o ocazia, cel mai mult au oprit lucrarile anul actual, toata vara pe o vreme exceptionala nu s-a lucrat decat la roaba si lopata, responsabilitatea si esecul apartine este in primul rand autoritatilor.
Revenind la realitatea actuala, a fost rezervata o suprafata de 25m ca si limita de costructie in ambele sensuri pentru o extindere iminenta.
Problema cea mai mare care trebuie rezolvata este sa fie dimensionat corect financiar proiectul, apoi sa se organizeze o licitatie pentru proiectare si executie pentru inaugurare la dimensiunea actuala in cel mai scurt timp impreuna cu deschiderea traficului, cu posibilitatea de a continua lucrarile dupa finalizarea SF-lui de care trebuie sa se ocupe urgent CNAIR pentru dublarea la 2 benzi pe sens cu posibilitatea de reluat licitatia de proiectare si executie cu constructorul actual pana la finalul lucrarilor pe SF-ul actual, conditia sa fie proiectare si exectie in cel mai scurt timp posibil si finantarea prin PNRR
Teoretic un al 2-lea drum dublat separat de cel actual cu o zona mediana cum exista pe Autostrazi, daca se face acest SF profi drumul poate deveni chiar autostrada, cel actual devine un sens iar cel nou celalat.

CNAIR + MT acum este momentul sa corectati greselile din trecut si sa va asigurati ca faceti ce trebuie pentru Timisoara

Aceasta postare a fost editata de corco: 22 decembrie 2022 - 11:58

3

#1478 Useril este offline   Horia 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 28
  • Inregistrat: 11 ianuarie 22

Postat 27 decembrie 2022 - 12:47

Drumul nu poate deveni niciodată autostradă, datorită curbelor care sunt mult prea strânse pentru un astfel de drum. Nu se va lărgi la 4 benzi fiindcă lucrarea e undeva pe la 50%. La Bacău unde după ce s-a reziliat s-a licitat direct la 4 benzi, autostradă full-profile, lucrările erau pe la 2-3%.
0

#1479 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1448
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 29 decembrie 2022 - 13:11

Oricum se baga proiectare in licitatie, asa e procedura. Deci, daca CNAIR/DRDP doresc, se pot pune si 4 benzi, si pasaje in loc de giratorii , intersectie reala la Urseni etc. Doar sa vrea Grindeanu si CNAIR.
2

#1480 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 decembrie 2022 - 14:48

Centura Sud va ramane precum este, cu doua benzi. Nu va incarcati cu sperante deșarte.

50% din lucrare este executata deja. Ca sa largesti la 4 benzi trebuie intervenit la toate podetele, toate pasajele iar toate astea inseamna o carpeala pe care nu o va aproba nimeni. Daca eram la inceputul lucrarii, de cateva procente, poate atunci se puteau aduce modificari importante.

Pana si acea vorba ca la nevoie se poate largi drumul la 4 benzi sunt niste vorbe in vant. Se poate face acest lucru daca ai o bucata simpla de drum dar cand ai poduri, podete, pasaje, diferite intersectii, toate gandite si facute pentru doua benzi, nu la poti largi la 4 benzi.
1

Arata acest topic


  • (99 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi