VTM de SUD (Centura de Sud) finalizat
#1382
Postat 05 aprilie 2022 - 18:47
#VOTS
Sursa: DRDP Timisoara
#1383
Postat 10 aprilie 2022 - 03:06
S-a terminat cu șantajul practicat de unii constructori asupra Companiilor de stat care derulează proiecte publice! Rezilierile contractelor pun acele firme pe o “listă neagră”.
Ele nu vor mai putea participa la licitații ale statului român!
Acum certificatele negative se eliberează și în faze intermediare, potrivit recentelor modificări din legislația achizițiilor publice.
Aceste prevederi se aplică inclusiv contractelor în derulare.
Astfel, evităm să mai stăm 2 ani pentru a avea un nou constructor și rezolvăm situația în maximum 3 luni și jumătate.
-Pe șantierele Drumului de legătură cu A1 și VO Timișoara Sud este un ritm de lucru scăzut.
Ambele vor intra în procedurile prevăzute de noile prevederi ale legii achizițiilor publice: constructorii vor fi notificați de 3 ori, dacă nu progresează se ajunge la reziliere! Nu îmi doresc să ajungem la aceasta, dar nu pot asista pasiv la pierderea banilor europeni deoarece anumite companii nu își respectă contractele!
-Firma italiană Tirrena Scavi are întârzieri și pe VO Timișoara Sud și pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Vom mai discuta, din nou, cu ei chiar săptămâna viitoare. Dacă nu se mobilizează riscă să se îndrepte spre noua procedură de reziliere.
-Despre Varianta de Ocolire Timișoara Vest: nu mai avem timp să asistăm la discuțiile interminabile dintre CJ Timiș și Primăria Timișoara! Am decis ca proiectul să fie derulat de CNAIR.
-În ceea ce privește discuțiile pentru autostrada Timișoara-Belgrad, acestea au fost amânate deoarece în Serbia au avut loc alegeri. Păstrăm legătura, prin Ambasada noastră de la Belgrad, și, în momentul în care partea sârbă va desemna un partener de discuții, vom stabili o întâlnire. Banatul are nevoie de aceasta legatură rutieră.
-La aeroportul de la Timișoara Contractul pentru noul terminal este finanțat din fonduri europene (prin POIM, care se termină la finalul anului 2023). Vreau să fie semnat cât mai rapid contractual, iar cei de la aeroport și constructorul să finalizeze lucrările până la jumătatea anului viitor!
Este o cursă contra-cronometru pentru a cheltui suma de un miliard de euro încă disponibilă, prin POIM, pentru proiecte de infrastructură.
-Până la jumătatea anului viitor vom cheltui toți banii europeni alocați prin programele anterioare! Suntem acum la 80% grad de absorbție.
Sursa: Sorin Grindeanu FaceBook
#1384
Postat 10 aprilie 2022 - 09:03
#1385
Postat 10 aprilie 2022 - 10:28
Oare s-a luat vreo hatarare pozitiva legat de aceasta intersectare sau ramane varianta cu ocolire?...
#1386
Postat 11 aprilie 2022 - 08:49
#1387
Postat 26 aprilie 2022 - 17:58
Sursa: frameD Future PRODUCTIONS
Centura Sud, pe E70 - 30.04.2022
Sursa: Dronat
Aceasta postare a fost editata de POLI™2012: 01 mai 2022 - 22:51
#1388
Postat 21 mai 2022 - 14:43
DRDP Timisoara a spus:
Au fost finalizate relocările de rețele de telecomunicații, pentru rețele de apă și irigații stadiul depășește 65%, iar relocările/protejările de rețele electrice și gaz sunt în curs de execuție. Stadiul lucrării per ansamblu a depășit cu puțin pragul de 50%.
#VOTS
Sursa: DRDP Timisoara
#1389
Postat 28 mai 2022 - 21:09
#1390
Postat 29 mai 2022 - 07:17
#1391
Postat 29 mai 2022 - 08:14

Este cumva o razbunare din partea lui ca a fost votat de catre cei din zona sa poata ajunga ministru la transporturi ceea ce poate el nu si-a dorit .
#1392
Postat 29 mai 2022 - 09:10

Doar ca investitiile din apropierea noastra sunt mai vizibile pentru noi decat cele din partea opusa a tarii si astfel avem impresia ca doar aici nu merge treaba. Si peste toate astea a venit si criza aceasta din Ucraina cu sanctiuni occidentale care nu pot duce la nimic bun. Si in conditii normale nu functionam bine dar in conditii de criza?
Cine isi mai aduce aminte cat timp a durat constructia centurii de nord, vreo 12 kilometri? A durat 9 ani de zile din cauza rezilierilor, proceselor, reluarea licitatiilor! Drumul Timisoara - Lugoj la fel. Si nu era Grindeanu ministrul transporturilor ca sa se razbune.
#1393
Postat 29 mai 2022 - 12:15
Pai cam pe atunci a si inceput era contructilor in infrastructura din RO.
Sunt si santiere pe care se lucreaza intr-un ritm normal si taman acestea sunt si cele vizitate si analizate

Din 2007 stiu cam toate lucrarile pe care le-am si batut la pas cu ajutorul jobului care il aveam direct implicat in utilajele care lucrau pe ele.
Legat de Grindeanu acesta nu are nicio scuza la ceea ce face pe functia pe care o are adica o totala neimplicare.
#1394
Postat 30 mai 2022 - 10:24
In cazul centurii TM Sud poate va mai aduceti aminte ca in timpul guvernarii tehnocrate din 2016 s-a lansat o licitatie pentru refacerea SF + PT care ar fii adus prin 2019, cel tarziu 2020 un proiect modern, in conformitate cu ce se afla in realitate pe teren, la 4 benzi, cu intersectii denivelate (vedeti ca exemplu centura Satu-Mare). Cel mai probabil in 2020 - 2021 am fi avut un constructor (sanse mari sa fi fost unul serios) iar acuma discutam despre perspective de finalizare in acest an, cel tarziu vara urmatoare.
Ce s-a facut? Dupa ce a venit un guvern politic, in 2017 s-au gandit: "De ce sa stam pana in 2019-2020 dupa un studiu nou, modern, cand avem un studiu vechi la sertar?" Si au lansat licitatia de executie pe studiul vechi si expirat (anuland noua licitatie de SF + PT). Rezulatul il vedem acuma in teren: in total probabil vom pierde mai mult timp pana vom avea centura, centura va fii la o banda pe sens (mergand cu bicicleta pe ea mi se pare mai ingusta ca centura de nord, fara acostamentul generos), intersectii la nivel etc.
In cazul legaturii noi intre DN69 si A1 acolo s-a subestimat valoarea estimata. Acest lucru in colaborare cu intarzierea licitatiei intr-o periaoda in care costul constructilor exploda (2019-2020) a facut iarasi proiectul sa fie neatractiv pentru constructorii seriosi, asa ca a fost un singur ofertant, si ii vedem "performanta" in teren.
#1395
Postat 30 mai 2022 - 13:23
Nu-mi aduc aminte sa fi fost vreo varianta oficiala de centura sud cu 4 benzi decat in mintea noastra si in comentariile noastre.
Cand a venit Grindeanu la MT, era in derulare o licitatie prelungita si nefinalizata pentru proiectarea centurii. Grindeanu a anulat acele demersuri si a comasat lucrurile pentru organizarea unei licitatii comune pentru proiectare SI EXECUTIE, adica castigatorul sa se ocupe si de proiectare, si de executie pentru scurtarea termenelor. Dar ca orice licitatie (de la noi) si aceasta a avut contestari de tot felul care au franat lucrurile. Constructorul nu a fost nici el serios pentru ca de la inceput s-a lucrat in dorul lelii iar acum a venit si scumpirea materialelor si a fortei de munca care face si mai dificila terminarea lucrarilor daca nu chiar imposibila...
Si acum, hai, sariti-mi in cap ca as fi PSD-ist si-l apar pe Grindeanu...
PS Si, apropo de Ciolos, el este acel prim-ministru roman care nu avea in master-planul Romaniei prevazuta o autostrada Timisoara - Belgrad.
#1396
Postat 30 mai 2022 - 17:10
mile, la 30 mai 2022 - 13:23, a spus:
Părerea ta…. Și exista șanse mari sa fii total pe lângă … ca de obicei
#1397
Postat 30 mai 2022 - 17:42
Mi se pare ca a ajuns (Ciolos) pe nicaieri sau cel mult pe linia moarta a politicii romanesti. Poate niste "europeni" il mai sustin...

#1398
Postat 30 mai 2022 - 20:00
TLDR: - Studii serioase si evaluari financiare corecte cresc sansele de constructori seriosi
- Daca revizuirea Studiului de fezabilitate ar fi avut loc in 2017 probabil am fi avut mai putine blocaje administrative si am fi avut sanse mai mari de constructor serios
Aceasta postare a fost editata de Archi: 30 mai 2022 - 20:02
#1399
Postat 30 mai 2022 - 21:19
Au pus grinzile pe pasajul din Calea Sagului dupa niste presiuni ale lui Grindeanu acum vreo doua luni si pauza, s-au oprit. Nu stiu dincoace in Freidorf pe Polona daca au miscat ceva sau pe pasajul peste conducte sau pe pasajul peste calea ferata tot in zona Freidorf.
Toate aceste puncte enumerate de mine nu mai au ce modificari sa sufere, nici deexproprietariri de teren nu se pune vreo problema, si atunci de ce nu se lucreaza in aceste puncte grele.
Au intins niste asfalt anul trecut pe lungimi relativ scurte ca sa dea impresia ca totusi lucra si cu asta basta.
Firma de 2 bani.