STP Timișoara Forum: Infrastructura CF urbana si diverse proiecte de CF urban - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura CF urbana si diverse proiecte de CF urban Complexul feroviar Timisoara

#241 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 19 decembrie 2015 - 15:25

Pai este mai greu de electificat portiunea de la strandul UMT pana la aeroport decat sa mergi pe ocolite si unde tot trebuie sa electrifici o bunabucata de linie?...

Gara pe Pictor Zaicu never!


Marile locuri de munca nu sunt chiar atat de mari iar asemenea trasee ar fi incarcate doar la intrare si iesire din schimb. In restul zilei pauza. Si atunci nu se justifica investitia...

TRW-ul este deservit cam de 10 autobuze cu tot cu cele care merg prin judet. Continental-cauciucuri are vreo 5 autobuze...Deci vreo doua garnituri de trenuri...

Oricum, discutam discutii... :D
0

#242 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 decembrie 2015 - 20:46

Vezi postareavldklm, la 18 decembrie 2015 - 20:29, a spus:

Ar trebui construit un inel feroviar urban ( cu portiuni in subteran ) care sa lege cartierele de marile locuri de munca

Asta ar fi de fapt metrou si nu cred ca se justifica asa ceva in Timisoara.
0

#243 Useril este offline   vldklm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 13 ianuarie 12
  • Sexul:masculin

Postat 19 decembrie 2015 - 20:58

Cand o sa trecem de 500k de persoane in Timisoara (cu tot cu comunele adiacente pana la centura )...

Aceasta postare a fost editata de MHN: 20 decembrie 2015 - 09:31
Motiv editare: Nu se citează postarea precedentă

0

#244 Useril este offline   vldklm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 13 ianuarie 12
  • Sexul:masculin

Postat 19 decembrie 2015 - 21:06

Vezi postareamile, la 19 decembrie 2015 - 15:25, a spus:

Pai este mai greu de electificat portiunea de la strandul UMT pana la aeroport decat sa mergi pe ocolite si unde tot trebuie sa electrifici o bunabucata de linie?...

Gara pe Pictor Zaicu never!


Marile locuri de munca nu sunt chiar atat de mari iar asemenea trasee ar fi incarcate doar la intrare si iesire din schimb. In restul zilei pauza. Si atunci nu se justifica investitia...

TRW-ul este deservit cam de 10 autobuze cu tot cu cele care merg prin judet. Continental-cauciucuri are vreo 5 autobuze...Deci vreo doua garnituri de trenuri...

Oricum, discutam discutii... :D


Pai la CBC lucreaza cca 150 de persoane/ etaj . in total cca 3000 pers / 5 cladiri. La open Ville se estimeaza 16500 pers. Fructus ... , Toate doar cladiri de birouri . La Conti sud erau 3000 de pers acum 2 Ani , plus firmele de pe langa (doar Saguaro are inca 500 )... Eu zic ca sunt mari locuri de munca...
0

#245 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 19 decembrie 2015 - 21:15

Imagine postataInformativ:

Vezi postareavldklm, la 19 decembrie 2015 - 21:06, a spus:

... La open Ville se estimeaza 16500 pers...


Valabil pentru toti, aceasta denumire este dintr-un singur cuvant, si se scrie asa: Openville .

Aceasta postare a fost editata de dan.s: 19 decembrie 2015 - 21:15

0

#246 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 19 decembrie 2015 - 22:49

Vezi postareavldklm, la 19 decembrie 2015 - 21:06, a spus:

Pai la CBC lucreaza cca 150 de persoane/ etaj . in total cca 3000 pers / 5 cladiri. La open Ville se estimeaza 16500 pers. Fructus ... , Toate doar cladiri de birouri . La Conti sud erau 3000 de pers acum 2 Ani , plus firmele de pe langa (doar Saguaro are inca 500 )... Eu zic ca sunt mari locuri de munca...


Pai toti astia folosesc masini personale!... :D ...Glumesc!


Am impresia ca te refereai la o STATIE pe Pictor Zaicu si nu la o gara. Gara in mintea mea inseamna cu totul altceva decat o statie, fie ea si de tren sau metrou usor...
0

#247 Useril este offline   vldklm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 13 ianuarie 12
  • Sexul:masculin

Postat 20 decembrie 2015 - 10:17

Sa luam ca si exemplu Barcelona. Acolo nu exista diferenta intre metrou si CF . Aceeasi garnitura merge in subteran cat si la suprafata si conecteaza toate cartierele (considerate legal Orase ! : Badalona ,Santa Coloma,Llobregat, El Prat, Cerdaniola,..) de malluri , birouri , zone industriale , inst. de învățământ , aeroport...). La gara centrală mergi dacă vrei să iei un intercity spre alte orașe mari , gen Madrid. O statie in B. nu e mare ( pot spune chiar mică ) , are fix 2 linii și nu e obligatoriu în subteran.


Noua asa ceva ne-ar trebui, nu un tren in sensul in care il stim noi. Oricum Timisoara a cam disparut de pe harta internationala de statii...

Părerea mea e ca gara de nord și de est ar trebui să dispara în configurația actuală , cu tot cu aglomerația inutilă de linii adiacente ( eventual mutate la "viitorul centru intermodal" ) iar în locul lor facuta o rețea de CF electrificata (cu porțiuni subterane) robusta și rapidă . Gara centrală ar putea fi liniștit mutată lângă aeroport și conectata cu Timișoara la fel.


Degeaba au făcut liniile de firobus Dumbrăvița și Ghiroda dacă faci 1 ora până în centru...


Ps.
"Firobuse" nu am văzut niciunde ! Sunt depășite de autobuzele electrice. Iar tramvaie foarte rar
1

#248 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 decembrie 2015 - 13:07

Cel mai bine ar fi o linie circulara in jurul TM, care sa intre in categoria de S-Bahn (S-Bahn fiind trademark, nu stiu cum sa il numesc... tren usor, sau tramvai greu... ma rog)
Ideea e ca s-ar putea folosi lejer ce avem deja, si completat ce nu avem.

Gara modificata ca si terminus, la fel si cea de Est, iar pe actualul traseu sa circule doar aceste S-Bahn-uri, cu statii la fiecare pod.
Garnituri s-ar gasii SH la nemti, cat nu poti duce. Initiativa sa existe!
1

#249 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 20 decembrie 2015 - 20:21

Vezi postareavldklm, la 20 decembrie 2015 - 10:17, a spus:

O statie in B. nu e mare ( pot spune chiar mică ) , are fix 2 linii și nu e obligatoriu în subteran.



Pai asta spuneam si eu. Ai folosit termenul de "gara pe Pictor Zaicu" referindu-te la o statie de fapt, ceea ce este cu totul altceva... :)


Citeaza

Părerea mea e ca gara de nord și de est ar trebui să dispara în configurația actuală , cu tot cu aglomerația inutilă de linii adiacente ( eventual mutate la "viitorul centru intermodal" ) iar în locul lor facuta o rețea de CF electrificata (cu porțiuni subterane) robusta și rapidă . Gara centrală ar putea fi liniștit mutată lângă aeroport și conectata cu Timișoara la fel.



Si parerea mea este aceeasi. Am scris despre aceste lucruri, am facut si niste schite in acest sens postate pe forum. Am avut in vedere si o gara in zona Solventu deservita inclusiv si de vaporasele de pe Bega pe langa tramvaie si firobuze...

Insa varianta cea mai buna si de viitor (si dupa parerea mea) ar fi o gara pe la aeroport...



Citeaza


Ps.
"Firobuse" nu am văzut niciunde ! Sunt depășite de autobuzele electrice. Iar tramvaie foarte rar



N-ai vazut firobuze niciunde in Barcelona sau...? N-am prea inteles ce-ai vrut sa spui. Din cate stiu nu exista firobuze in Barcelona. Poate ma insel.

Insa tramvaie exista in mod cert. Vreo 5-6 linii maxim. Deocamdata!

Exista si funiculare terane/subterane in doua locuri. Exista si telecabine...Asta pe langa metrou si trenuri... :D



Barcelona este un oras deosebit din foarte multe puncte de vedere. Orice comparatie este cam neavenita, parerea mea...

Ne mai lipsesc si 1,2 milioane de locuitori ca sa fim egali macar la acest capitol... :D
0

#250 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 decembrie 2015 - 21:28

Vezi postareamile, la 20 decembrie 2015 - 20:21, a spus:

Ne mai lipsesc si 1,2 milioane de locuitori ...

Doamne fereste! :popa:

:rad_masa:
1

#251 Useril este offline   vldklm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 13 ianuarie 12
  • Sexul:masculin

Postat 20 decembrie 2015 - 21:54

Bineînțeles ca e o comparație fortata , dar acolo lucrurile funcționează bine. Este un moldel de organizare urbană pentru multe orașe.

Dar măcar ne poate arata direcția în care să mergem. Adica dispariția liniei de CF, a trenurilor, gării ,.. și înlocuirea lor cu linii rapide! de interconectare a cartierelor (prin centru).

http://www.eurailpre..._87c777a537.jpg
0

#252 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 21 decembrie 2015 - 01:27

Vad ca o tot dati cu Barcelona... Nu stiu daca este exemplul cel mai potrivit. Am vazut cu ochii mei vara aceasta. Initial am crezut ca am facut si un raport detaliat in topicul dedicat, dar recitind am vazut ca am fost foarte strict la MTC-uri.

Anyways, trebuie sa merturisesc, ca in opinia mea Barcelona este cel mai pun exemplu de HOW TO NOT! Pe scurt, cei din Barcelona au luat stilul nemtesc si l-au implementat romaneste, cum ar veni.
Desi ideea de baza este una buna, aplicarea ei lasa mult de dorit. Pe langa un sistem de transport supra-complicat, impartit in enspe subdivizii si regii, calitatea transportului in sine lasa mult de dorit.
De la autobuze vechi si rablgite, pana la hybride ciudata nascute din diverse colaborari ale unor fimre mari, pana la linii de S-Bahn subteran (atentie NU metrou) care are, ATENTIE 5 statii pe sens, si o semitura de 13-14 min.
La ei cam totul pleaca din acelasi punct si duce in acelasi punct. Este o abordare mai ciudata a deservirii unui traseu. Au extrem de multe linii care au cele 2 capete comune, insa urmeaza un traseu diferit, ceea ce pe mine ca ma surprinde.
La fel nu inteleg ce sens are sa ai 2 retele de tramvaie complet izolate unul de celalt?
La fel nu inteleg cum sa ai mai mult de jumatate dintre linii care sa te duca la Piata de Calaunya, insa sa nu ai lagatura directa intre diverse puncte de interes si Gara?
Cum sa nu ai legatura directa la malul marii?
Cum sa nu ai lagaturi directe la Sagrada Familia, desi vorbim de puncte importante de interes turistic.

Deci tin sa cred, ca Barcelona este in cazul nostru un exemplu prost!
0

#253 Useril este offline   vldklm 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 13 ianuarie 12
  • Sexul:masculin

Postat 21 decembrie 2015 - 11:11

Am fost de 2 ori in Barcelona , de fiecare data am stat aprox 1 luna.
- nu am avut nevoie de masina; am putut sa ajung oriunde intr-un timp f rapid utlizanda exculsiv reteaua publica.
- S-Bahn-urile sunt f rapide si foare punctuale (vin tot la aprox 10-15 min)
- cu tramvaiul nu am mers deloc , doar cu S-Bahn si Autobusul (la fel ca si marea majoritate a oamenilor )
- cu un bilet poti face o calatorie pe 2 linii (mergi pe o linie cu S-Bahn si dupa te urci in Tramvai cu acelasi bilet) - (altfel zis poti sa mergi din Terrasa (30 km de Barcelona ) pana pe malul marii cu un bilet - schimband 2 linii )
- ca sa schimbi 2 linii nu cred ca am mers mai mult de 10 min pe jos
- google maps merge perfect, oriunde vrei sa mergi iti zice ce linii trebuie sa schimbi
- pretul cel mai convenabil era de 20 Euro / 10 calatorii , daca nu ma insel
- autostraziile sunt la superlativ , NU am mai vazut asa ceva. (6-8 benzi pe sens la intrare , fara taxe , ...). Poate prin vestul Germaniei ...
2

#254 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1101
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 21 decembrie 2015 - 15:14

Vezi postareacseh_17, la 21 decembrie 2015 - 01:27, a spus:


La ei cam totul pleaca din acelasi punct si duce in acelasi punct. Este o abordare mai ciudata a deservirii unui traseu. Au extrem de multe linii care au cele 2 capete comune, insa urmeaza un traseu diferit, ceea ce pe mine ca ma surprinde.
La fel nu inteleg ce sens are sa ai 2 retele de tramvaie complet izolate unul de celalt?
La fel nu inteleg cum sa ai mai mult de jumatate dintre linii care sa te duca la Piata de Calaunya, insa sa nu ai lagatura directa intre diverse puncte de interes si Gara?


1. La noi troleibuzele 15 si 16
2. La noi retele de troleibuz izolate unul de celalalt.
3. La noi sunt 6 linii care circula pe tronsonul Pta 700 - Pta Traian (2/3 DIN RETEA) iar in zona sudica avem 3 linii in total.

Poate ca pana la urma nu suntem asa diferiti... :rad_masa:
2

#255 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 decembrie 2015 - 20:03

N-am fost decat o data la Barcelona si doar doua zile insa pot spune ca in cele doua zile m-am simtit minunat!...
Imi doresc sa ajung din nou pe acolo!...
1

#256 Useril este offline   McLane 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30 iulie 15
  • Sexul:masculin

Postat 22 aprilie 2016 - 17:55

Sa va mai spun cate ceva despre care "jurnalistii" astia nu au zis nimic.

S-ar putea ca acum in campania electorala sa revina tema introducerii liniilor in subteran, bazata pe un nou argument.
Mai precis in Karlsruhe, oras infratit cu Timisoara, se introduce "metrou", desi este mai mic decit Timisoara.
De fapt nu este metrou, ci se introduc unele linii de tramvai in subteran.
Este estimat ca proiectul asta sa coste vreo 900 de milioane de euro.

Sursa de inspiratie pentru promisiuni se poate vedea aici.

Detalii proiect

Harta interactiva

Sint foarte curios ce titluri o sa bage in articole idiotii astia.

Aceasta postare a fost editata de McLane: 22 aprilie 2016 - 17:56

5

#257 Useril este offline   marius2002 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 30 mai 14

Postat 07 mai 2016 - 11:27

Vezi postareaMcLane, la 22 aprilie 2016 - 17:55, a spus:

De fapt nu este metrou, ci se introduc unele linii de tramvai in subteran.

Eu de foarte mult timp ma gandeam la unb asemenea proiect: introducerea liniilor de tramvai in subteran. Eu cred ca ar fi un real castig acest proiect.
Ia imaginati-va cum ar fi ca, de ex, tramvaiul 4 sa intre in subteran de pe Circumvalatiunii si sa iasa dupa Banatu. Cum ar arata P-ta 700, Libertatii, tot B-dul Revolutiei din 1989, p-ta Traian fara liniile de tramvai? Sau cum ar fi ca tramvaiul 8 sa intre in subteran inainte de Banatul si sa iasa pe Dragalina? Si exemplele pot continua...
Eu asta cred ca ar fi cel mai bun proiect pentru Timisoara.

Aceasta postare a fost editata de marius2002: 07 mai 2016 - 11:27

0

#258 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 mai 2016 - 12:08

Asta ar fi deja metrou, din moment ce am avea si statii subterane, nu doar portiuni subterane intre doua statii. (parerea mea)
Un astfel de proiect ar costa fantastic si ar transforma orasul in santier pentru zeci de ani.
1

#259 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 07 mai 2016 - 15:00

am vazut ceva asemanator in Antwerp si e foarte interesant. s-ar potrivi zic eu si in Timisoara
1

#260 Useril este offline   marius2002 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 30 mai 14

Postat 07 mai 2016 - 22:01

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 07 mai 2016 - 12:08, a spus:

Un astfel de proiect ar costa fantastic si ar transforma orasul in santier pentru zeci de ani.

Cand spui "zeci de ani", ma gandesc la 25...30 de ani. Cam exagerat...
Ar fi un deraj extrem de mare, dar beneficiile ar fi si mai mari...
0

Arata acest topic


  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi