STP Timișoara Forum: Infrastructura CF urbana si diverse proiecte de CF urban - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura CF urbana si diverse proiecte de CF urban Complexul feroviar Timisoara

#101 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 ianuarie 2015 - 21:59

Cred ca avem de a face din nou de prostie jurnalistica... Oricine a citit mesajul postat de Robu, si repostat de mine mai sus, a inteles care e treaba... :Facepalm_emote_gif:
0

#102 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 ianuarie 2015 - 22:15

Daca tot vorbea primarul de arhitectii spanioli, hai sa luam un exemplu de acolo: tunelul Gijon, lung de 3,5km si sapat la 20 de metri adancime, cu un diametru de 9,6m.
Tunelul a fost sapat cu TBM (ce nu cred ca vom vedea la noi nici in 100 de ani), costurile initiale au fost calculate la 115 mil€ si constructia a durat cam 40 de luni.
Cat ar costa si cat ar dura constructia in Romania a unui astfel de tunel, tinand cont ca va fi si de cel putin doua ori mai lung? :eusa_think:
2

#103 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10598
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 15 februarie 2015 - 19:37

Robu viseaza metrou iar Boc tren suspendat (monorail). Oare care este mai SF si care este realizabil?

digi24
1

#104 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 16 februarie 2015 - 19:27

Eu nu imi dau seama pentru ce apar discutiile astea.Pentru ce se baga in seama aberatiile astea?
Ori Robu nu stie nimic despre caile ferate desi cred ca la Politehnica exista facultate de cai ferate sau de constructii ori el nu a fost pe afara si cind vede ceva vrea si el, apoi vede altceva si vrea si el, mai incolo vede altceva si iar se schimba, ca in povestea aia a lui ..

Daca ar fi sa se bage calea ferata in pamint, se poate sapa cu TBM in solul mlastinos al Timisoarei sau trebuie sapat in sistemul deschis si apoi acoperit (pasaj Michelangelo si unele sectiuni de la Metroresx)?

Unde ar fi coborirea in tunel? asta implica mutarea garii de nord pe alt amplasament ca sa asigure panta pentru portalul intrare?
unde ar fi iesirea ca sa asigure rampa la portalul iesire?

In cit timp a construit Timisoara pasajul de la Michelangelo?

Tunelurile pentru metrou nu au gabarit de cale ferata Robu ar trebui sa se mai informeze, cind s-a electrificat linia 900 tunelul Poarta nu a putut fi adus la gabarit si a trebuit executat alt tunel, idem la tunelul Rachitoberg, la Iablanita, linia a fost relocata pe vechiul amplasament pe linga apa in afara tunelului care a fost abandonat.

La noi nu e regelementata prezenta celei de a treia sine in sistemul feroviar si nu cred ca pantograful metroului poate ajunge la firul de contact al locomotivelor electrice.

Robu ar trebui sa se mai uite prin alte tari de exemplu Elvetia unde trenurile sint si prin tuneluri dar si pe linga locuinte si nu deranjeaza pe nimeni.

Aceasta postare a fost editata de timis2: 16 februarie 2015 - 19:29

4

#105 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 februarie 2015 - 19:45

Exact asta am observat si eu in postarile anterioare. Cred ca ridicarea pe estacada a liniei ar fi mult mai realista decat ideea asta SF pentru 2015 si Romania.
0

#106 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 16 februarie 2015 - 21:00

Insa la ce ar folosi aceasta ridicare pe estacada pe toata lungimea liniei?
0

#107 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 februarie 2015 - 21:32

De unde si pana unde movila de pamant (care are un nume dedicat: rambleu) are 60m ?:Facepalm_emote_gif:
Ca si ideie pasarela din statia Timisoara Est are undeva pe la 70m in Google Earth si este peste mai multe linii...

Traficul greu la anumite ore din oras se datoreaza lipsei unei centuri adevarate, a semaforealor cu timpi aiurea si nesincronizate. Largirea pasajului de la Jiul, Popa Sapca + un pasaj cu 4 benzi peste CF si Bega la Solventul concomitent cu largirea la 4 benzi pana la intersectia cu Cetatii a stazii are rezolva multe din aceste neajunsuri.

Iar CFR-ul sa fie obigat sa-si defriseze "padurea" ce creste pe marginea cai ferate din oras. Ce bine arata in zona Popa Sapca pe bucata ce trece pe langa penitenciar. Zgomotul produs de trenuri va disparea o data cu modernizarea magistralei cand linia + terasamentul vor fi inlocuite
0

#108 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 februarie 2015 - 21:33

Pe toata lungimea nu e posibil, doar daca gara de est ar disparea complect si ar ajuta la disparitia trecerilor la nivel cu CF. (UMT, Bader) Alta logica nu vad.
0

#109 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 15 octombrie 2015 - 11:12

Citeaza

Inca un pas spre… metrou! Planuri pentru un tunel de peste 10 kilometri pe sub Timisoara

Consilierii locali au pe ordinea de zi a plenului de vineri un proiect privind aprobarea studiului de prefezabilitate „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”.

[...]

debanat.ro
0

#110 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 15 octombrie 2015 - 15:39

nu inteleg pentru ce trebuie pe 10km cand defapt ar trebui doar pe cei 3km intre gara de nord si gara de est si eventual inca un km intre gara de est si padurea verde pana la bifurcatia spre Giarmata vii? mai usor ar obtine fondurile pentru cei 3-4km necesari acum decat pentru restul pana 10km care vor fi folositi probabil peste urmatorii 50 de ani.
0

#111 Useril este offline   Rufus Dexter 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 24 iulie 14

Postat 15 octombrie 2015 - 15:51

E hazliu cum tocmai cand cheltuie bani pe reamenajarea pasajelor de cale ferata, in totala ignoranta, fara seriozitate, primaria si consiliul local se gandesc sa treaca in subteran fix aceeasi cale ferata... Cum se armonizeaza cele doua? S-a gandit cineva?
3

#112 Useril este offline   ioio_viola 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 17 septembrie 15
  • Sexul:masculin

Postat 15 octombrie 2015 - 16:06

pai ducerea in subteran e SF pentru urmatorii 20-30 de ani, asa ca trebuie facute pasajele :)
2

#113 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 octombrie 2015 - 20:48

Constructia unui bulevard pe locul actualei cai ferate ar fi o prostie. Practic ar exista tot doua nivele de circulatie, doar ca masinile vor circula deasupra si trenul in subteran. Eu as folosi rambleul actualei cai ferate pentru o sosea suspendata, astfel avand rol si actualele pasaje propuse largirii. Asa am avea circulatie pe trei nivele, unul in plus fata de ce e acum.
2

#114 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 16 octombrie 2015 - 07:44

Cunoasteti voi exemple de finantare din partea UE a unui tunel urban de asemenea lungime? Mai ales ca proiectul ar trebui depus de catre CFR (firma de stat falimentara) sau de catre statul roman. Din cate stiu eu primaria eventual l-ar putea include in PUG. Si ulterior ar mai exista problema cui apartine terenul astfel eliberat. Toata povestea arata mai mult a actiune pur electorala, eventual in combinatie cu un contract cu dedicatie pentru acest studiu.
5

#115 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 octombrie 2015 - 14:06

Eu mai mult cred ca proiectul asta facut de primarie, mai mult un POC (proof of concept) de fapt, e folosit pentru a impinge putin CFR-ul (daca e posibil) sa accepte o astfel de varianta pt upgrade-ul liniei Arad - Timisoara - Lugoj - Caransebes. Stiu ca acum ceva timp era vorba ca se lanseaza studiul de pre/fezabilitate pentru respectiva lucrare, ce ar urma sa fie finantata din bani UE.

Primaria face foarte bine ca incearca sa convinga CFR-ul sa duca liniile in subteran, ca or fi 3km, 5km sau 10km, in caz ca despre asta e vorba. E spre binele orasului si ar aduce multe, multe beneficii.

Din pacate, oamenii din presa locala sunt prea idioti sa constientizeze anumite lucruri si atunci o dau pe balacareala, gen metrou in Timisoara.

Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 16 octombrie 2015 - 14:07

4

#116 Useril este offline   CataM 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 833
  • Inregistrat: 17 decembrie 14
  • Sexul:masculin

Postat 16 octombrie 2015 - 17:48

Vezi postareaPelbartus, la 16 octombrie 2015 - 14:06, a spus:

Eu mai mult cred ca proiectul asta facut de primarie, mai mult un POC (proof of concept) de fapt, e folosit pentru a impinge putin CFR-ul (daca e posibil) sa accepte o astfel de varianta pt upgrade-ul liniei Arad - Timisoara - Lugoj - Caransebes. Stiu ca acum ceva timp era vorba ca se lanseaza studiul de pre/fezabilitate pentru respectiva lucrare, ce ar urma sa fie finantata din bani UE.

Primaria face foarte bine ca incearca sa convinga CFR-ul sa duca liniile in subteran, ca or fi 3km, 5km sau 10km, in caz ca despre asta e vorba. E spre binele orasului si ar aduce multe, multe beneficii.

Din pacate, oamenii din presa locala sunt prea idioti sa constientizeze anumite lucruri si atunci o dau pe balacareala, gen metrou in Timisoara.


Ultimul paragraf mi-a mers direct la suflet! 100% de acord cu tine.


Sent from my iPhone using Tapatalk
1

#117 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10598
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 16 octombrie 2015 - 21:50

In trecut am auzit de o centura feroviara spre Arad (traseu dificil pentru ca trece pe terenurile scumpe din nord, nici loc nu prea mai este, trebuie facute si mai multe pasaje rutiere) in loc sa se faca prin sud, adica linia de Recas sa fie legata cu cea de Buzias, Timisoara Est si Timisoara Nord sa devina statii terminus. Pentru acesta legatura trebuie construita o linie pe cimp, 15 - 20 km oricum au un pret mai mic decit un tunel de 10 km, nu mai vorbesc de termenul de executie mult mai scurt. In plus mai trebuie electrificata linia pina la ramnificatie.
0

#118 Useril este offline   marius2002 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 30 mai 14

Postat 17 octombrie 2015 - 20:48

Postez si aici ce am postat pe SSC:
http://www.gandul.in...dapesta-9013147

Nu o inventat Robu apa calda. Daca cititi cu atentie, veti vedea ca de la idee pana la punerea in practica a unui asemenea proiect trec in jur de 30 de ani (cel putin in cazul Stuttgart, prezentat mai sus; poate la chinezi sau arabi timpul este mai scurt...). De asta i-am si dat un "-" lui Rufus Dexter. Este foarte normal sa faci cele doua investitii ACUM, chiar daca ai un alt plan cu liniile CF, dar muuuult mai indepartat!
0

#119 Useril este offline   Rufus Dexter 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 24 iulie 14

Postat 19 octombrie 2015 - 09:36

Vezi postareamarius2002, la 17 octombrie 2015 - 20:48, a spus:

Este foarte normal sa faci cele doua investitii ACUM, chiar daca ai un alt plan cu liniile CF, dar muuuult mai indepartat!


Chestiunea nu e chiar asa de simplu de transat. Exista un plan si a fost el dezbatut public??? Unde? Cine au fost "partile" implicate? S-a luat in considerare idea concurenta a ridicarii pe estacada? Stim ce inseamna tunel de 10 km pe sub un oras intreg? S-a luat in considerare, asa cum amintea Florin.B RATT mai inainte, ca, in eventualitatea ridicarii pe estacada, pasajele raman/se pot integra in concept?
O planificare buna presupune un raport bun intre ce faci pe termen mediu si ce faci mai tarziu. Nu vad avantaje in tunel. Tunelul are multe dezavantaje: dificultatea in a amenaja statii ulterior, costurile mai ridicate, aspectele de siguranta (ventilare, evacuare in caz de accident sau catastrofe naturale, etc.).
Estacada presupune forare - constructie de piloni, asezarea grinzilor, si pe urma asternerea de cale, cu toata structura ei - e mult mai usor, mai ieftin si poate incorpora structuri care se construiesc in viitorul apropiat (ex. pasaje largite).

De ce trebuie ca Timisoara sa se avante in "aventuri" costisitoare, pe banii copiilor nostri sau poate chiar ai nepotilor? Unde sunt chibzuinta si bunul simt gospodaresc al banatanului traditional? Ce consiliu local avem? Pe cine reprezinta oamenii astia?
Au votat limitari la investitii pe motive discutabile, dar angajeaza orasul in cheltuieli... Orientarea asta este cea care a dus la falimentul unor metropole ca Detroit, de exemplu...
5

#120 Useril este offline   radutm 

  • Membru Senior ***
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 518
  • Inregistrat: 09 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 19 octombrie 2015 - 10:44

Ideea ”metroului” este mai veche, vine din timpul administratiei Ciuhandu, dar a fost readusa in spatiul public de actualul primar ca pe o idee noua.

Totul a inceput cu acea strategie de dezvoltare pe termen lung a orasului, Vision 2030, intocmita de specialsiti de la Politehnica din Milano si institutul Fraunhofer. Varianta finala a fost publicata in 2008, dar in anii precedenti s-a discutat despre ea si in alti termeni.

Pentru asa-zisul ”metrou”, italienii propusesera mai multe variante, inclusiv ducerea liniilor de cale ferata in subteran, dar in varianta finala s-a facut referire doar la estacada.

Poate ca cel mai simplu motiv pentru care inginerii de la Milano au propus asa ceva este pentru ca solutia ducerii in subteran a fost folosita pe scara larga chiar in Milano, unde gara centrala a ajuns in inima orasului iar multe dintre liniile care converg catre ea intra in subteran, deasupra fiind bulevarde, piete, parcuri sau zone descoperite.

Deci nu este vorba despre forarea unui tunel la mare adancime, pe sub tesutul urban, ci de o tehnologie mult mai rudimentara - ”cut&cover” ar fi, sau mai corect ”dig&cover”, desi poate gresesc, care se aplica pe acelasi aliniament lipsit de bariere urbanistice.

Mai multe detalii gasiti aici: http://www.primariat...ctur%C4%83.html
sau aici: http://www.primariat...t_CFR_Final.pdf

Au fost vehiculate si niste drafturi ale strategiei in care aparea solutia ducerii in subteran. Daca cineva le are sau le poate gasi, ar fi bine sa poata fi puse aici. De asemenea, pentru cei care ati avut de-a face cu astfel de exemple, merita sa ilustrati si sa puneti in discutie diferitele solutii de acest gen implementate peste tot in Europa de Vest, cu elemente pro si contra aferente.

Aceasta postare a fost editata de radutm: 19 octombrie 2015 - 10:46


Arata acest topic


  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi