
Infrastructura CF urbana si diverse proiecte de CF urban Complexul feroviar Timisoara
#101
Postat 27 ianuarie 2015 - 21:59

#102
Postat 27 ianuarie 2015 - 22:15
Tunelul a fost sapat cu TBM (ce nu cred ca vom vedea la noi nici in 100 de ani), costurile initiale au fost calculate la 115 mil€ si constructia a durat cam 40 de luni.
Cat ar costa si cat ar dura constructia in Romania a unui astfel de tunel, tinand cont ca va fi si de cel putin doua ori mai lung?

#104
Postat 16 februarie 2015 - 19:27
Ori Robu nu stie nimic despre caile ferate desi cred ca la Politehnica exista facultate de cai ferate sau de constructii ori el nu a fost pe afara si cind vede ceva vrea si el, apoi vede altceva si vrea si el, mai incolo vede altceva si iar se schimba, ca in povestea aia a lui ..
Daca ar fi sa se bage calea ferata in pamint, se poate sapa cu TBM in solul mlastinos al Timisoarei sau trebuie sapat in sistemul deschis si apoi acoperit (pasaj Michelangelo si unele sectiuni de la Metroresx)?
Unde ar fi coborirea in tunel? asta implica mutarea garii de nord pe alt amplasament ca sa asigure panta pentru portalul intrare?
unde ar fi iesirea ca sa asigure rampa la portalul iesire?
In cit timp a construit Timisoara pasajul de la Michelangelo?
Tunelurile pentru metrou nu au gabarit de cale ferata Robu ar trebui sa se mai informeze, cind s-a electrificat linia 900 tunelul Poarta nu a putut fi adus la gabarit si a trebuit executat alt tunel, idem la tunelul Rachitoberg, la Iablanita, linia a fost relocata pe vechiul amplasament pe linga apa in afara tunelului care a fost abandonat.
La noi nu e regelementata prezenta celei de a treia sine in sistemul feroviar si nu cred ca pantograful metroului poate ajunge la firul de contact al locomotivelor electrice.
Robu ar trebui sa se mai uite prin alte tari de exemplu Elvetia unde trenurile sint si prin tuneluri dar si pe linga locuinte si nu deranjeaza pe nimeni.
Aceasta postare a fost editata de timis2: 16 februarie 2015 - 19:29
#105
Postat 16 februarie 2015 - 19:45
#106
Postat 16 februarie 2015 - 21:00
#107
Postat 16 februarie 2015 - 21:32

Ca si ideie pasarela din statia Timisoara Est are undeva pe la 70m in Google Earth si este peste mai multe linii...
Traficul greu la anumite ore din oras se datoreaza lipsei unei centuri adevarate, a semaforealor cu timpi aiurea si nesincronizate. Largirea pasajului de la Jiul, Popa Sapca + un pasaj cu 4 benzi peste CF si Bega la Solventul concomitent cu largirea la 4 benzi pana la intersectia cu Cetatii a stazii are rezolva multe din aceste neajunsuri.
Iar CFR-ul sa fie obigat sa-si defriseze "padurea" ce creste pe marginea cai ferate din oras. Ce bine arata in zona Popa Sapca pe bucata ce trece pe langa penitenciar. Zgomotul produs de trenuri va disparea o data cu modernizarea magistralei cand linia + terasamentul vor fi inlocuite
#108
Postat 16 februarie 2015 - 21:33
#109
Postat 15 octombrie 2015 - 11:12
Citeaza
Consilierii locali au pe ordinea de zi a plenului de vineri un proiect privind aprobarea studiului de prefezabilitate „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”.
[...]
debanat.ro
#110
Postat 15 octombrie 2015 - 15:39
#111
Postat 15 octombrie 2015 - 15:51
#112
Postat 15 octombrie 2015 - 16:06

#113
Postat 15 octombrie 2015 - 20:48
#114
Postat 16 octombrie 2015 - 07:44
#115
Postat 16 octombrie 2015 - 14:06
Primaria face foarte bine ca incearca sa convinga CFR-ul sa duca liniile in subteran, ca or fi 3km, 5km sau 10km, in caz ca despre asta e vorba. E spre binele orasului si ar aduce multe, multe beneficii.
Din pacate, oamenii din presa locala sunt prea idioti sa constientizeze anumite lucruri si atunci o dau pe balacareala, gen metrou in Timisoara.
Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 16 octombrie 2015 - 14:07
#116
Postat 16 octombrie 2015 - 17:48
Pelbartus, la 16 octombrie 2015 - 14:06, a spus:
Primaria face foarte bine ca incearca sa convinga CFR-ul sa duca liniile in subteran, ca or fi 3km, 5km sau 10km, in caz ca despre asta e vorba. E spre binele orasului si ar aduce multe, multe beneficii.
Din pacate, oamenii din presa locala sunt prea idioti sa constientizeze anumite lucruri si atunci o dau pe balacareala, gen metrou in Timisoara.
Ultimul paragraf mi-a mers direct la suflet! 100% de acord cu tine.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#117
Postat 16 octombrie 2015 - 21:50
#118
Postat 17 octombrie 2015 - 20:48
http://www.gandul.in...dapesta-9013147
Nu o inventat Robu apa calda. Daca cititi cu atentie, veti vedea ca de la idee pana la punerea in practica a unui asemenea proiect trec in jur de 30 de ani (cel putin in cazul Stuttgart, prezentat mai sus; poate la chinezi sau arabi timpul este mai scurt...). De asta i-am si dat un "-" lui Rufus Dexter. Este foarte normal sa faci cele doua investitii ACUM, chiar daca ai un alt plan cu liniile CF, dar muuuult mai indepartat!
#119
Postat 19 octombrie 2015 - 09:36
marius2002, la 17 octombrie 2015 - 20:48, a spus:
Chestiunea nu e chiar asa de simplu de transat. Exista un plan si a fost el dezbatut public??? Unde? Cine au fost "partile" implicate? S-a luat in considerare idea concurenta a ridicarii pe estacada? Stim ce inseamna tunel de 10 km pe sub un oras intreg? S-a luat in considerare, asa cum amintea Florin.B RATT mai inainte, ca, in eventualitatea ridicarii pe estacada, pasajele raman/se pot integra in concept?
O planificare buna presupune un raport bun intre ce faci pe termen mediu si ce faci mai tarziu. Nu vad avantaje in tunel. Tunelul are multe dezavantaje: dificultatea in a amenaja statii ulterior, costurile mai ridicate, aspectele de siguranta (ventilare, evacuare in caz de accident sau catastrofe naturale, etc.).
Estacada presupune forare - constructie de piloni, asezarea grinzilor, si pe urma asternerea de cale, cu toata structura ei - e mult mai usor, mai ieftin si poate incorpora structuri care se construiesc in viitorul apropiat (ex. pasaje largite).
De ce trebuie ca Timisoara sa se avante in "aventuri" costisitoare, pe banii copiilor nostri sau poate chiar ai nepotilor? Unde sunt chibzuinta si bunul simt gospodaresc al banatanului traditional? Ce consiliu local avem? Pe cine reprezinta oamenii astia?
Au votat limitari la investitii pe motive discutabile, dar angajeaza orasul in cheltuieli... Orientarea asta este cea care a dus la falimentul unor metropole ca Detroit, de exemplu...
#120
Postat 19 octombrie 2015 - 10:44
Totul a inceput cu acea strategie de dezvoltare pe termen lung a orasului, Vision 2030, intocmita de specialsiti de la Politehnica din Milano si institutul Fraunhofer. Varianta finala a fost publicata in 2008, dar in anii precedenti s-a discutat despre ea si in alti termeni.
Pentru asa-zisul ”metrou”, italienii propusesera mai multe variante, inclusiv ducerea liniilor de cale ferata in subteran, dar in varianta finala s-a facut referire doar la estacada.
Poate ca cel mai simplu motiv pentru care inginerii de la Milano au propus asa ceva este pentru ca solutia ducerii in subteran a fost folosita pe scara larga chiar in Milano, unde gara centrala a ajuns in inima orasului iar multe dintre liniile care converg catre ea intra in subteran, deasupra fiind bulevarde, piete, parcuri sau zone descoperite.
Deci nu este vorba despre forarea unui tunel la mare adancime, pe sub tesutul urban, ci de o tehnologie mult mai rudimentara - ”cut&cover” ar fi, sau mai corect ”dig&cover”, desi poate gresesc, care se aplica pe acelasi aliniament lipsit de bariere urbanistice.
Mai multe detalii gasiti aici: http://www.primariat...ctur%C4%83.html
sau aici: http://www.primariat...t_CFR_Final.pdf
Au fost vehiculate si niste drafturi ale strategiei in care aparea solutia ducerii in subteran. Daca cineva le are sau le poate gasi, ar fi bine sa poata fi puse aici. De asemenea, pentru cei care ati avut de-a face cu astfel de exemple, merita sa ilustrati si sa puneti in discutie diferitele solutii de acest gen implementate peste tot in Europa de Vest, cu elemente pro si contra aferente.
Aceasta postare a fost editata de radutm: 19 octombrie 2015 - 10:46