Panouri electronice de afișare în stație
#3161
Postat 12 noiembrie 2016 - 17:48
Ideea descrisa mai sus s-ar putea pune in aplicare (chiar foarte simplu, doar stergand zonele de excludere) dar ar trebui reproiectat tot software-ul, altfel ar da peste cap dispecerizarea, taxarea, etc.
#3163
Postat 12 noiembrie 2016 - 20:04
Florin.B RATT, la 12 noiembrie 2016 - 17:48, a spus:
Pai sistemul afiseaza aiurea, nu e doar o impresie, si asta fiindca sistemul e prost. Daca nu s-ar mai arunca "vina" pe calator ci s-ar face ceva sa se afiseze cu acuratete si simplu informatia necesara ar fi foarte bine.
Ieri seara in Dambovita in jurul orei 21:45 tabela afisa: Linia 7: 17 minute Linia 9: 33 minute Eu mergand pe jos in directia Arta Textila am vazut in urmatoarele 2-3 minute(numai ce trecusem de depoul de troleibuze) un tramvai 7 si un tramvai 9 ,deci clar informatia afisata era falsa si sistemul a dat un rateu grosolan ce nu ar trebui sa se intample decat in fazele de dezvoltare ale softului/sistemului.
#3164
Postat 12 noiembrie 2016 - 20:10
Ai uitat un aspect pe care l-am mai discutat pe aici. Cel care a pus zonele de excludere, nu ca nu cred sa fi fost timisorean, dar nici o idee nu a avut despre cam ce inseamna capat de linie, si unde ar trebuii puse acestea.
@Florin
Una simpla. Cand se infinteaza o linie noua, cine defineste aceste zone de excludere? Ca din ce am citit pe aici, asta ar fi o munca INCREDIBIL de dificila, sau migaloasa. Sa nu-mi spui ca vine un tehnician de la UTI...
#3165
Postat 12 noiembrie 2016 - 20:41
qew, la 12 noiembrie 2016 - 20:04, a spus:
Ce am scris noi si ce ai inteles tu...

Parere personala: sistemul nu e prost, deloc, doar ca depinde de prea multe variabile: OBC-uri ce nu transmit datele, schimb inchis pe OBC, semnal GSM si/sau GPS slab, date introduse gresit in sistem, etc.
Nu Cristi. Cei de la grafice "deseneaza" traseul, inclusiv capetele de linie, cele virtuale si zonele de excludere. Daca au nevoie, apeleaza la producatorul softului, care nu e UTI, desigur, ci Radcom.
#3166
Postat 13 noiembrie 2016 - 14:46
Florin.B RATT, la 12 noiembrie 2016 - 00:10, a spus:

Pai si nu sunt camere de luat vederi in zona? Ca tin minte cand a fost un accident pe str. Aries a fost surprins pe camere. Nu exista nicio camera pe care se vede panoul, sau macar statia de tramvai?
#3167
Postat 13 noiembrie 2016 - 14:46

Na bun, pai si daca totul se pentrece intern, chiar asa greu e sa corecteze nenorocitele alea de traseuri, capete, zone de excludere?
#3168
Postat 13 noiembrie 2016 - 18:24

#3169
Postat 13 noiembrie 2016 - 18:26
#3170
Postat 13 noiembrie 2016 - 19:19
#3171
Postat 13 noiembrie 2016 - 21:54
#3172
Postat 14 noiembrie 2016 - 17:56
#3173
Postat 14 noiembrie 2016 - 18:30
Florin.B RATT, la 12 noiembrie 2016 - 20:41, a spus:
Parere personala: sistemul nu e prost, deloc, doar ca depinde de prea multe variabile: OBC-uri ce nu transmit datele, schimb inchis pe OBC, semnal GSM si/sau GPS slab, date introduse gresit in sistem, etc.
Pai tocmai ce spuneti aici arata ca e un sistem prost. Ca implementarea e proasta si poate nu softul, dar sistemul este tot unul plin de buguri. Ce spuneti dumneavoastra este ca ideea/conceptul este bun. Si sincer, tot ca parere personala, nici nu este un sistem foarte complicat.
Exemplu de rateu: Statia Catedrala ora 17:41 afisa ca E3 va veni la 17:48. Ghiciti ce , nu a venit nici pana la ora 18:00 iar la ora 17:48 s-a schimbat pe tabela din 17:48 in 18:47. Minunat nu? Macar eram anuntat pe tabela ca pe linia 1,2,4,5 si 10 se circula cu intarziere(adica o informatie vaga care nu te ajuta prea mult si suna doar a scuza).
Bine ca in Timisoara nu se poate face bilete pe o anumita perioada de timp dar in Arad se poate. Asa sa tot circuli cu transportul in comun, faci asa de mult timp de ai impresia ca traiesti in New York nu in Timisoara.
#3174
Postat 14 noiembrie 2016 - 20:01
qew, la 14 noiembrie 2016 - 18:30, a spus:
Exemplul ales nu e deloc un rateu al sistemului de afisare, acesta afisand time table (graficul). Ca autobuzul planificat nu avea sofer chiar nu e vina software-ului.
#3175
Postat 14 noiembrie 2016 - 21:27

#3176
Postat 14 noiembrie 2016 - 22:05
#3177
Postat 14 noiembrie 2016 - 22:09
#3178
Postat 14 noiembrie 2016 - 22:14
#3179
Postat 15 noiembrie 2016 - 14:33
Oricum, in modul timetable, eu nu am nicio asteptare, la conditiile actuale de trafic nu prea se respecta graficul oricum. Asta ar fi una dintre probleme. Pe de alta parte si sistemul are anumite deficiente, mai ales la timetable. In primul rand, daca informatia de pe panou in modul timetable este aceeasi cu cea de la programe de mers de aici de pe forum, inseamna ca orarul este corect doar la capetele de linie, in rest, timpii sunt calculati in functie de lungimea traseului, nr. de statii, etc., nu? Deci, intr-o statie mai indepartata de capat nu as avea o informatie chiar exacta. In al doilea rand, din ce am vazut eu, mai sunt 2 probleme, pe care le-am observat pe web, dar daca panourile primesc aceleasi informatii, ele se vor reproduce si acolo. Daca pe panouri se afiseaza graficul, si de exemplu, bus-ul are plecare de la capat la 18:25, iar eu stau intr-o statie intermediara, unde graficul calculat este 18:38 (presupunem ca atat ii ia sa ajunga de la capat la mine), in momentul cand bus-ul ar trebui sa plece de la capat, pe panoul de la capat se modifica graficul si il arata pe urmatorul, sa presupunem ca la 19:05. Problema e, ca si pe panoul din statia unde sunt eu se modifica graficul si mi-l arata pe urmatorul, desi la mine inca nu a trecut ora la care trebuia sa ajunga bus-ul. Deci, desi e inca 18:26, pe panoul din statia unde stau eu nu mai arata 18:38, ci arata 19:18. A doua problema pe care am observat-o este ca sistemul amesteca plecarile de la cele 2 capete. De exemplu, daca am pe lina 4 plecare de la Ciarda Rosie la 12:40 si de la Torontal la 12:46, pe panoul de la Ciarda Rosie o sa vad atat 12:40, iar dupa ce trece 12:40, in loc sa vad urmatoarea plecare de la Ciarda, o sa vad 12:46, care de fapt e plecare de la Torontalului. Si pe panoul din Torontalului o sa vad grafice identice. (Capetele sunt exemple, eu treaba asta am observat-o pe pagina web, dar daca panourile isi iau date din acelasi loc, e valida). Si treaba asta am vazut-o la toate liniile de tramvai.
Mai sunt si problemele de conexiune (am observat relativ des, **:** pe panouri timp de 2-3 minute, dupa care isi revenea, mergea 2-3 minute si iar **, si tot asa). Treaba cu OBC-uri nefunctionale, sau schimb inchis, iar e aiurea, pentru ca eu (ca si calator neavizat) o sa il vad pe urmatorul (sau graficul) si, normal ca daca urmatorul mi-l arata peste 25 de minute si mie imi vine tramvaiul peste 5, o sa am impresia ca sistemul e prost, mai ales daca tramvaiul e in fata mea, se apropie de statie, si panoul insista sa imi spuna ca el va veni peste 20 de minute.
Ca si concept, sistemul este unul bun, dar sunt inca destule probleme, care eu cred ca s-ar putea repara, si consider ca e mare pacat un sistem care are potential si in care s-au investit niste bani nu poate fi exploatat la capacitatea lui maxima, pentru ca nu e intretinut corespunzator.
Scuze de off topic, s-ar putea muta postarile despre panouri intr-un topic adecvat
#3180
Postat 15 noiembrie 2016 - 20:08
Paul85, la 15 noiembrie 2016 - 14:33, a spus:
Exact asta spuneam si eu, dar cu "reparatul" partii software e mai greu. Daca in presa scrie despre soferii ca pleaca in Rusia


