Postat 27 mai 2012 - 11:25
Păţanie: Lucrând miercuri, 23.05, pe linia E7, la un moment dat am auzit un zgomot infernal venind din partea din spate a autobuzului. Intrigat, am privit în oglinzi crezând că trece pe lângă mine un buldozer sau un vapor. Nimic! Am oprit, şi am deschis capota agregatelor. Ce am constatat?
Se spărsese rulmentul rolei întinzător de la cureaua de transmisie care asigură antrenarea alternatorului 2 şi a compresorului de climă. Am scos cureaua, fapt care s-a soldat cu arsuri de toată frumuseţea la două dintre degetele mâinii stângi. Am anunţat garajul şi mi-am continuat serviciul, în acea zi nefiind necesară pornirea climei.
Joi, în garaj: maistrul mi-a spus că nu voi primi o rolă nouă mai devreme de două săptămâni. Dispecerul mi-a spus că nu-mi permite ieşirea în traseu fără clima funcţională. Altenativa era să trag autobuzul la gard, urmând să lucrez cu alte maşini ăstimp. Chestie pe care o detest profund. Drept care, am luat legătura cu şeful echipei de depanare, l-am rugat să facă tot posibilul pt a încerca să remedieze minora defecţiune. Domnul în cauză m-a înţeles, a demontat rola buclucaşă şi mi-a pus în braţe rulmentul distrus. Cu sufletul la gură, şi cu răposatul rulment în buzunar, am dat fuga la magazinul specializat aflat în apropierea garajului. Ştiau ei ce ştiau, patronii acestuia, de s-au postat într-o zonă strategică. Cu un rulment nou în mână, şi cu 24 de lei mai uşor, am zburat înapoi la atelier. Mai aveam 20 de minute până să ies în traseu. În 10 minute ieşeam pe poarta garajului cu autobuzul pe deplin funcţional, spre nedumerirea dispecerului, a maistrului şi a şefului de garaj, care nu voiau să accepte că problema a fost rezolvată în doi timpi şi trei mişcări.
BTW. Sunt trase pe dreapta câteva autobuze care-şi aşteaptă rulmenţii de doi bani. Mult şi bine!