STP Timișoara Forum: Bulevardul BEGA - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#661 Useril este offline   cstm 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 14 ianuarie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 ianuarie 2015 - 13:17

Posibil sa fie si lipsa de vizibilitate a licitatiei. La noi in tara nici nu cred ca se fac asa vaporase, iar din strainatate cati din domeniu urmaresc licitatile de la noi?!

Presupun ca si perioada in care sunt livrate conteaza, ca doar nu sunt ca masinile sa le ai deja pe stoc (de altfel si dupa autobusele Mercedes, achizionate de ratt, sa asteptat o perioada).
Oricum e clar ca se va schimba ceva in caietul de sarcini, dar poate mult mai important e sa se faca cunoscuta licitatia (sa contacteze) la firmele care se ocupa de asa ceva, si nu as crede ca sunt un numar foarte mare de companii care produc vaporase cu asemenea secificatii.
5

#662 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 ianuarie 2015 - 14:44

Nu trebuie sa participe la licitatie firme din strainatate. Pot fi comercianti de la noi care importa la preturi bune.
Vapoarele de canal din Amsterdam ar fi foarte bune in TM. Varianta scurta si mai veche putin, cred ca nici nu ar fi foarte scumpe. Evident nu ma refer la acel autobuz amfibiu. apropo, mai este unul in Liverpool (http://www.bedand-br...l-duck-tour.htm)
0

#663 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 ianuarie 2015 - 15:30

Piata este ca si inexistenta pentru ca o firma romaneasca sa se ocupe in exclusivitate de comertul cu vapoare de transport persoane.
0

#664 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 13 ianuarie 2015 - 17:02

Impartasesc parerea lui cstm: mai mult ca sigur a fost vorba despre lipsa de vizibilitate a licitatiei. La o astfel de actiune cu produse de nisa (pentru Romania), trebuiesc trimise invitatii de participare direct catre 20-30-40 de agenti economici, atat din tara cat si de afara. Ma indoiesc ca responsabilii de achizitii din primariatm au facut asta.

Ar fi culmea sa ne asteptam ca firmele de profil sa stea "geana" cu ochii pe SEAP sau pe alte sisteme online unde probabil a mai fost publicat anuntul licitatiei. Nu am verificat dar cred ca in tara noastra au loc foarte rar achizitii de acest tip, daca nu chiar acesta sa fie un eveniment singular, primul de acest fel.
Responsabilii din primarie ar fi trebuit sa trimita invitatii la aceasta licitatie direct la producatori, iar in cazul in care de vanzare s-ar fi ocupat entitati separate, ar fi fost treaba lor sa comunice intre ele.
4

#665 Useril este offline   cstm 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 14 ianuarie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 ianuarie 2015 - 14:09

Noi declaratii legate de licitatie si modificarile din caietul de sarcini. Se pare au ajuns la concluzile pe care le-am sesizat si noi.

O alta stire http://www.opiniatim...ega/17/01/2015/

"Un club sportiv din Timisoara atrage atentia ca introducerea vaporaselor pe Bega ar putea periclita practicarea sporturilor nautice practicate pe Bega si chiar ar putea duce la disparitia acestora"

Cred ca abordarea este gresita. Este clar ca sporturile nautice vor avea de suferit pe traseul vaporaselor (circulatia, valurile create, ...) dar Bega nu inseamna doar portiunea din Timisoara.

Pentru aceste sporturi mult mai potrivit ar fi de la Uzina in amonte (zona cu populatie, locuri de depozitare a echipamentelor, zona care sigur nu va fi navigabila)
sau de la podul Modos la Sanmihai (portiune foarte lunga in linie dreapta)
5

#666 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 ianuarie 2015 - 19:17

:up_arow: Aceasta stire trebuia prezentata astfel:


Citeaza

De ce nu vrea nimeni sa aduca vaporase la Timisoara? Primarul are o explicatie!

17 ianuarie, 2015 - 8:29 AM Liliana Iedu




TIMISOARA. Primaria Timisoara are un proiect mai vechi pentru achizitionarea a sapte vaporase care sa asigure transport in comun ori chiar croaziere pe Bega pentru turisti. Pentru aceasta a fost demarata o licitatie, insa nimeni nu s-a prezentat, la deschiderea de luni.

Primarul Nicolae Robu spune ca licitatia va fi reluata in cel mai scurt timp posibil si ca banuieste ca nemultumirile au fost legate, in principal, de termenul de livrare a vaporaselor. Aceasta perioada urmeaza sa fie marita.

Mai mult decat atat, edilul crede ca ar trebui mediatizata mai mult organizarea licitatiei, in special in strainatate, pentru a se putea prezenta chiar si firme straine.




Si nu cred ca este vorba doar de o coincidenta. Cineva de langa carmaci i-a soptit acestuia (si) despre cele citite aici pe forum, respectiv postarea ta intarita de MHN...


Linkul meu
4

#667 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 17 ianuarie 2015 - 20:07

Daca O SINGURA firma ar fi AFLAT de licitatia primariei ar fi trimis un reprezentant care sa atraga atentia asupra problemelor legate de termenul de livrare si probabil de pret. Cred ca nu exista importator care sa fi adus pina acum vaporase in Romania. Reprezentatii primariei ar fi trebuit sa mearga la un targ de profil pentru a contacta fabricanti de vaporase.

Folositi google si gasiti un tirg potrivit unde ar putea sa participe producatori de vaporase potrivite pentru orasului nostru. Nimeni nu ar comenta daca la bugetul pentru investitie ar merge o delegatie de la Primarie si Ratt.

Marine Trade Shows
1

#668 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 ianuarie 2015 - 21:28

Vezi postareacstm, la 17 ianuarie 2015 - 14:09, a spus:

O alta stire http://www.opiniatim...ega/17/01/2015/

"Un club sportiv din Timisoara atrage atentia ca introducerea vaporaselor pe Bega ar putea periclita practicarea sporturilor nautice practicate pe Bega si chiar ar putea duce la disparitia acestora"

Cred ca abordarea este gresita. Este clar ca sporturile nautice vor avea de suferit pe traseul vaporaselor (circulatia, valurile create, ...) dar Bega nu inseamna doar portiunea din Timisoara.

Pentru aceste sporturi mult mai potrivit ar fi de la Uzina in amonte (zona cu populatie, locuri de depozitare a echipamentelor, zona care sigur nu va fi navigabila)
sau de la podul Modos la Sanmihai (portiune foarte lunga in linie dreapta)



Iar legat de aceasta stire, am mai spus-o si cu alte ocazii ca in cazul navigatiei pe Bega, un numar incomparabil mai mare de locuitori ar "folosi" Bega decat numarul sportivilor. Nu sunt impotriva sportivilor si a sportului si a miscarii insa consider ca Bega este un bun comun si nu exclusivist al unei categorii reduse de locuitori, fie ei si sportivi...

In ultimii (multi) ani de zile nici n-am auzit de niste rezultate deosebite ale canotorilor. Multi (relativ) vin la canotaj insa (foarte) putini si raman...Apoi ultimul concurs national organizat pe Bega in urma cu vreo doi ani a fost atat de prost mediatizat incat aproape nimeni nici n-auzit de el...

Si dupa parerea mea aceste sporturi ar trebui mutate in amonte de Uzina Electrica, situatie in care primaria ar putea contribui cu constructia sediilor si a infrastructurii necesare (debarcadere,etc) in loc sa sponzorizeze cu milioane de euro echipa de fotbal, si nu in aval de oras unde se preconizeaza extinderea navigatiei...

Prin alte parti canotorii circula printre ambarcatiuni motorizate....
0

#669 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 01 martie 2015 - 20:47

Citeaza

Interviu cu Alexandru Barboi, Capitania Portului Timisoara: Bega va fi ca o balta lunga si cuminte pe care o sa creasca balarii

1 martie, 2015 - 10:02Autor: Roxana Deaconescu Categorie: INTERVIU1



Alexandru Barboi este capitan de port specialist la Capitania Portului Timisoara de sapte ani. A navigat pe ape vreme de 8 ani, de la Oceanul Inghetat pana la Oceanul Indian. Are 56 de ani si de 34 lucreaza in domeniu, fiind pasionat de vele. A terminat Facultatea de Electromecanica, a lucrat si in flota maritima, a fost mecanic-sef pe un petrolier de 150.000 de tone. Intr-o vreme a fost proprietar al vaporului Pelican din Timisoara, insa a renuntat pentru ca nu avea timp sa se ocupe de afacere. Nu detine nicio barca in prezent, dar se poate mandri ca a verificat tehnic podurile de la Cernavoda si Borcea, dar si structura de rezistenta de la Casa Poporului.



Opinia Timisoarei


Interviul este unul lung insa merita citit pana la capat. Nu sunt aduse multe noutati insa "omul" se zbate in continuare sa-i lamureasca pe factorii decizionali din primarie despre niste aspecte esentiale legate de navigatia de pe Bega. Daca o fi sa fie vreodata...

De-a lungul timpului si eu am insistat asupra aspectului ca in lipsa navigatiei, Bega va ramane o mare "balta" pentru pescari si canotori...
6

#670 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 20 martie 2015 - 12:56

Scriam de-a lungul timpului ca actuala configuratie a malurilor este neatractiva pentru navigatie atat datorita inclinatiei malurilor daluite cat si datorita bolovanilor pusi de-a lungul malurilor pe teritoriul orasului...Insistam pentru betonarea malurilor pe verticala, fapt ce permitea acostarea ambarcatiunilor la mal fara probleme deosebite, pe intreaga lungime urbana a canalului...

Evident ca nu s-a optat pentru aceasta varianta, nedorindu-se din start o navigatie substantiala pe canal, precum la Amsterdam sau Venetia...

Insa, iata ca exista si alte metode mult mai ieftine pentru a avea canal navigabil cu maluri verticale...Este vorba de montarea de palplanse de-a lungul malurilor, precum in imaginile de mai jos...

Imagine atasata: wZAQveMIsA33h2k5.jpegImagine atasata: 2 (1).jpg


Daca s-ar fi aplicat o asemenea varianta si pe Bega, pe langa faptul ca s-ar fi rezolvat problema malurilor neospitaliere cu navigatia, s-ar fi obtinut si o latime considerabil mai mare a canalului, acest lucru ducand la un confort sporit pentru navigatie...

Avem asemenea palplanse montate sub podul Stefan cel Mare (de pe Dragalina), care desi au fost montate in urma cu peste 30 de ani, nici in ziua de azi n-au fost aranjate la orizontala macar prin taiere daca altfel nu se putea face...
5

#671 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 21 martie 2015 - 14:15

Am trecut ieri pe la uzina de apa Aquatim la ziua portilor deschise.

Se lucreaza la dalarea si taluzarea malurilor canalului(Subuleasa) pina la podul de la intrarea in Aquatim. Canalul e destul de colmatat si plin de mizerie. Dupa podul de la Aquatim nici nu il mai vezi ca au crescut copacii pina la nivelul podului.

Pasarela de la uzina de apa are scari care se misca, iar zona de confluenta a celor 3 canale e plina plina de mizerii.

Copacii au fost taiati, se pun dale

https://www.google.r...TNlP5ELviRQ!2e0

Aceasta postare a fost editata de timis2: 21 martie 2015 - 14:20

3

#672 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 29 martie 2015 - 23:55

Nu-mi dau seama care va fi scopul acestor... !? :eusa_think:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: RMB_20.jpg
  • Imagine atasata: RMB_21.jpg
  • Imagine atasata: RMB_22.jpg
  • Imagine atasata: RMB_23.jpg
  • Imagine atasata: RMB_24.jpg
  • Imagine atasata: RMB_25.jpg
  • Imagine atasata: RMB_26.jpg

2

#673 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 30 martie 2015 - 00:09

Parcul pentru biciclete o sa fie in alt loc, sa fie oare simularea unui monument sau poate un amfiteatru pentru spectacole in parc? :eusa_think:
0

#674 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 03 aprilie 2015 - 12:17

Ieri la ora 18 a avut loc o emisiune la Radio Timisoara in care tema de discutie a fost reluarea navigatiei pe Bega iar invitatul emisiunii a fost proprietarul vaporasului electric de pe Bega, domnul Nicolae Barsan. In urma cu doua trei saptamani invitatul emisiunii cu discutii pe aceeasi tema a fost capitanul Capitaniei Portului Timisoara domnul Alexandru Barboi...


Intamplator am ascultat ambele emisiuni iar cei doi invitati cu experienta in domeniu au puncte de vedere comune pana la un moment dat iar apoi punctele lor de vedere devin usor divergente sau total divergente...

Cele comune ar fi legate de faptul ca navigatia ar avea de suferit prin amenajarea malurilor in actuala varianta, ingustandu-se astfel senalul navigabil, mai ales in amonte de Piata Badea Cartan catre Uzina Electrica unde latimea senalului ar avea si 13 m, deci cam ingust pentru ambarcatiuni late de 5,6 m. Apoi amandoi au subliniat faptul ca cele noua statii betonate sunt prea inalte si prea in exterior fata de senal, etc.,...


Punctele divergente sunt mai numeroase. In timp ce capitanul sustine navigatia (si) cu ambarcatiuni dotate cu motoare termice, fara exclusivitate pentru motoare electrice, celalalt invitat sustine ambarcatiuni electrice in exclusivitate, in cel mai rau caz ambarcatiuni hibride, acest aspect fiind de inteles avand in vedere ca domnul Nicolae Barsan este si reprezentantul in Romania a producatorului american de ambarcatiuni electrice Duffy...


Apoi disputa apare si in faptul ca invitatul de ieri isi doreste doar o navigatie de agrement si turistica in timp ce capitanul accepta orice fel de navigatie cu respectarea legilor in vigoare, inclusiv transportul in comun cu vaporase...


Ca o parere personala, avand in vedere ca deocamdata nu avem mai nimic pe Bega, n-ar trebui sa incepem cu restrictii de tot felul ci sa lasam libertate in alegere doar cu o singura conditie, ca motoarele termice sa fie din generatie noua, putin poluante...

Radio Timisoara
2

#675 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 aprilie 2015 - 17:01

Vorbea, dupa cum ziceam, domnul Barsan ca este adeptul navigatiei de agrement si turistica pe Bega si spunea ceva de genul ca vine autocarul cu turisti undeva la un debarcader unde grupul este transferat pe un vaporas pentru o croaziera pe bega unde turistii pot vedea lucruri interesante printre care podurile Timisoarei si Uzina Electrica in interior, malurile frumos amenajate, verdeata de pe maluri (padurea, as zice eu!)...

Pai iata o propunere...De ce s-ar mai pierde timpul cu transbordarea turistilor din autobuz pe vaporas cand se poate folosi din start un autobuz amfibiu precum exista deja in multe locuri din lume, pe "ape" mult mai periculoase...



1

#676 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 aprilie 2015 - 17:14

Si, spre comparatie, iata ce putem vedea pe maluri in Amsterdam...

Partea I






Partea II




Si in Amsterdam avem pomi pe mal insa sunt mult mai rari si cu coroane mici (sau inguste)...Pentru a se putea vedea printre ei.
2

#677 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 aprilie 2015 - 17:57

Stateam si cugetam la cele scrise de tine, dar eu zic ca pe portiuni relativ mari nici nu prea ai avea ce vedea, chiar daca s-ar taia absolut totul. Singura exceptie care-mi vine acum in minte, ar fi parcul din spatele catedralei, dar asta chiar ar fi culmea sa-l tai doar pentru a vedea niste turisti...spatele catedralei. Ar mai fi malul stang, mergand in aval, din Badea Cartan si pana la Neptun, dar si acolo sunt ceva blocuri comuniste si niste case care doar obiective turistice nu s-ar numi. In unele locuri, vegetatia mai acopera mizeria de pe maluri. :)
1

#678 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 aprilie 2015 - 18:34

Mizeria trebuie "adunata" si nu acoperita!... :)


Pai in mare parte asa si este. Din acest motiv am sustinut mereu ca turistii nu prea au ce vedea de pe Bega si ca transportul in comun pe Bega ar fi solutia optima cu conditia ca acesta sa fie subventionat de primarie iar biletul sa nu fie mai mare decat la transportul terestru. Maixim 2,5 lei ca la expresuri insa pentru orice siguranta de inceput ar trebui sa fie 2 lei macar pana s-ar obisnui calatorii cu acest mijloc de transport...Iar la acest mijloc de transport in comun (vaporase!) pot apela si eventualii turisti sau curiosi. Grupurile


Atat primarul cat si domnul Barsan viseaza mii de turisti pe Bega. Nu cred ca este cazul!

Mi se pare ciudat faptul ca Timisoara nu s-a dezvoltat cu preponderenta de-a lungul Begai ci mult spre nord si mult spre sud. Marile cartiere de locuinte sunt departe de canal. Nici macar institutiile publice ale orasului nu s-au ridicat de-a lungul malurilor. Doar vechile unitati industriale. Din acest motiv avem un handicap in privinta atractivitatii malurilor...
0

#679 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30200
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 aprilie 2015 - 19:44

O gramada de cladiri industriale in paragina pe maluri, baze sportive si... cam atat.
1

#680 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 06 aprilie 2015 - 11:21

S-au intors lebedele din... depozitele calde:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bega - 2015.04.06 - 01.jpg
  • Imagine atasata: Bega - 2015.04.06 - 02.jpg
  • Imagine atasata: Bega - 2015.04.06 - 03.jpg
  • Imagine atasata: Bega - 2015.04.06 - 04.jpg
  • Imagine atasata: Bega - 2015.04.06 - 05.jpg
  • Imagine atasata: Bega - 2015.04.06 - 06.jpg
  • Imagine atasata: Bega - 2015.04.06 - 07.jpg

1

Arata acest topic


  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi