Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara
#661
Postat 13 ianuarie 2015 - 13:17
Presupun ca si perioada in care sunt livrate conteaza, ca doar nu sunt ca masinile sa le ai deja pe stoc (de altfel si dupa autobusele Mercedes, achizionate de ratt, sa asteptat o perioada).
Oricum e clar ca se va schimba ceva in caietul de sarcini, dar poate mult mai important e sa se faca cunoscuta licitatia (sa contacteze) la firmele care se ocupa de asa ceva, si nu as crede ca sunt un numar foarte mare de companii care produc vaporase cu asemenea secificatii.
#662
Postat 13 ianuarie 2015 - 14:44
Vapoarele de canal din Amsterdam ar fi foarte bune in TM. Varianta scurta si mai veche putin, cred ca nici nu ar fi foarte scumpe. Evident nu ma refer la acel autobuz amfibiu. apropo, mai este unul in Liverpool (http://www.bedand-br...l-duck-tour.htm)
#663
Postat 13 ianuarie 2015 - 15:30
#664
Postat 13 ianuarie 2015 - 17:02
Ar fi culmea sa ne asteptam ca firmele de profil sa stea "geana" cu ochii pe SEAP sau pe alte sisteme online unde probabil a mai fost publicat anuntul licitatiei. Nu am verificat dar cred ca in tara noastra au loc foarte rar achizitii de acest tip, daca nu chiar acesta sa fie un eveniment singular, primul de acest fel.
Responsabilii din primarie ar fi trebuit sa trimita invitatii la aceasta licitatie direct la producatori, iar in cazul in care de vanzare s-ar fi ocupat entitati separate, ar fi fost treaba lor sa comunice intre ele.
#665
Postat 17 ianuarie 2015 - 14:09
O alta stire http://www.opiniatim...ega/17/01/2015/
"Un club sportiv din Timisoara atrage atentia ca introducerea vaporaselor pe Bega ar putea periclita practicarea sporturilor nautice practicate pe Bega si chiar ar putea duce la disparitia acestora"
Cred ca abordarea este gresita. Este clar ca sporturile nautice vor avea de suferit pe traseul vaporaselor (circulatia, valurile create, ...) dar Bega nu inseamna doar portiunea din Timisoara.
Pentru aceste sporturi mult mai potrivit ar fi de la Uzina in amonte (zona cu populatie, locuri de depozitare a echipamentelor, zona care sigur nu va fi navigabila)
sau de la podul Modos la Sanmihai (portiune foarte lunga in linie dreapta)
#666
Postat 17 ianuarie 2015 - 19:17

Citeaza
17 ianuarie, 2015 - 8:29 AM Liliana Iedu
TIMISOARA. Primaria Timisoara are un proiect mai vechi pentru achizitionarea a sapte vaporase care sa asigure transport in comun ori chiar croaziere pe Bega pentru turisti. Pentru aceasta a fost demarata o licitatie, insa nimeni nu s-a prezentat, la deschiderea de luni.
Primarul Nicolae Robu spune ca licitatia va fi reluata in cel mai scurt timp posibil si ca banuieste ca nemultumirile au fost legate, in principal, de termenul de livrare a vaporaselor. Aceasta perioada urmeaza sa fie marita.
Mai mult decat atat, edilul crede ca ar trebui mediatizata mai mult organizarea licitatiei, in special in strainatate, pentru a se putea prezenta chiar si firme straine.
Si nu cred ca este vorba doar de o coincidenta. Cineva de langa carmaci i-a soptit acestuia (si) despre cele citite aici pe forum, respectiv postarea ta intarita de MHN...
Linkul meu
#667
Postat 17 ianuarie 2015 - 20:07
Folositi google si gasiti un tirg potrivit unde ar putea sa participe producatori de vaporase potrivite pentru orasului nostru. Nimeni nu ar comenta daca la bugetul pentru investitie ar merge o delegatie de la Primarie si Ratt.
Marine Trade Shows
#668
Postat 17 ianuarie 2015 - 21:28
cstm, la 17 ianuarie 2015 - 14:09, a spus:
"Un club sportiv din Timisoara atrage atentia ca introducerea vaporaselor pe Bega ar putea periclita practicarea sporturilor nautice practicate pe Bega si chiar ar putea duce la disparitia acestora"
Cred ca abordarea este gresita. Este clar ca sporturile nautice vor avea de suferit pe traseul vaporaselor (circulatia, valurile create, ...) dar Bega nu inseamna doar portiunea din Timisoara.
Pentru aceste sporturi mult mai potrivit ar fi de la Uzina in amonte (zona cu populatie, locuri de depozitare a echipamentelor, zona care sigur nu va fi navigabila)
sau de la podul Modos la Sanmihai (portiune foarte lunga in linie dreapta)
Iar legat de aceasta stire, am mai spus-o si cu alte ocazii ca in cazul navigatiei pe Bega, un numar incomparabil mai mare de locuitori ar "folosi" Bega decat numarul sportivilor. Nu sunt impotriva sportivilor si a sportului si a miscarii insa consider ca Bega este un bun comun si nu exclusivist al unei categorii reduse de locuitori, fie ei si sportivi...
In ultimii (multi) ani de zile nici n-am auzit de niste rezultate deosebite ale canotorilor. Multi (relativ) vin la canotaj insa (foarte) putini si raman...Apoi ultimul concurs national organizat pe Bega in urma cu vreo doi ani a fost atat de prost mediatizat incat aproape nimeni nici n-auzit de el...
Si dupa parerea mea aceste sporturi ar trebui mutate in amonte de Uzina Electrica, situatie in care primaria ar putea contribui cu constructia sediilor si a infrastructurii necesare (debarcadere,etc) in loc sa sponzorizeze cu milioane de euro echipa de fotbal, si nu in aval de oras unde se preconizeaza extinderea navigatiei...
Prin alte parti canotorii circula printre ambarcatiuni motorizate....
#669
Postat 01 martie 2015 - 20:47
Citeaza
1 martie, 2015 - 10:02Autor: Roxana Deaconescu Categorie: INTERVIU1
Alexandru Barboi este capitan de port specialist la Capitania Portului Timisoara de sapte ani. A navigat pe ape vreme de 8 ani, de la Oceanul Inghetat pana la Oceanul Indian. Are 56 de ani si de 34 lucreaza in domeniu, fiind pasionat de vele. A terminat Facultatea de Electromecanica, a lucrat si in flota maritima, a fost mecanic-sef pe un petrolier de 150.000 de tone. Intr-o vreme a fost proprietar al vaporului Pelican din Timisoara, insa a renuntat pentru ca nu avea timp sa se ocupe de afacere. Nu detine nicio barca in prezent, dar se poate mandri ca a verificat tehnic podurile de la Cernavoda si Borcea, dar si structura de rezistenta de la Casa Poporului.
Opinia Timisoarei
Interviul este unul lung insa merita citit pana la capat. Nu sunt aduse multe noutati insa "omul" se zbate in continuare sa-i lamureasca pe factorii decizionali din primarie despre niste aspecte esentiale legate de navigatia de pe Bega. Daca o fi sa fie vreodata...
De-a lungul timpului si eu am insistat asupra aspectului ca in lipsa navigatiei, Bega va ramane o mare "balta" pentru pescari si canotori...
#670
Postat 20 martie 2015 - 12:56
Evident ca nu s-a optat pentru aceasta varianta, nedorindu-se din start o navigatie substantiala pe canal, precum la Amsterdam sau Venetia...
Insa, iata ca exista si alte metode mult mai ieftine pentru a avea canal navigabil cu maluri verticale...Este vorba de montarea de palplanse de-a lungul malurilor, precum in imaginile de mai jos...


Daca s-ar fi aplicat o asemenea varianta si pe Bega, pe langa faptul ca s-ar fi rezolvat problema malurilor neospitaliere cu navigatia, s-ar fi obtinut si o latime considerabil mai mare a canalului, acest lucru ducand la un confort sporit pentru navigatie...
Avem asemenea palplanse montate sub podul Stefan cel Mare (de pe Dragalina), care desi au fost montate in urma cu peste 30 de ani, nici in ziua de azi n-au fost aranjate la orizontala macar prin taiere daca altfel nu se putea face...
#671
Postat 21 martie 2015 - 14:15
Se lucreaza la dalarea si taluzarea malurilor canalului(Subuleasa) pina la podul de la intrarea in Aquatim. Canalul e destul de colmatat si plin de mizerie. Dupa podul de la Aquatim nici nu il mai vezi ca au crescut copacii pina la nivelul podului.
Pasarela de la uzina de apa are scari care se misca, iar zona de confluenta a celor 3 canale e plina plina de mizerii.
Copacii au fost taiati, se pun dale
https://www.google.r...TNlP5ELviRQ!2e0
Aceasta postare a fost editata de timis2: 21 martie 2015 - 14:20
#673
Postat 30 martie 2015 - 00:09

#674
Postat 03 aprilie 2015 - 12:17
Intamplator am ascultat ambele emisiuni iar cei doi invitati cu experienta in domeniu au puncte de vedere comune pana la un moment dat iar apoi punctele lor de vedere devin usor divergente sau total divergente...
Cele comune ar fi legate de faptul ca navigatia ar avea de suferit prin amenajarea malurilor in actuala varianta, ingustandu-se astfel senalul navigabil, mai ales in amonte de Piata Badea Cartan catre Uzina Electrica unde latimea senalului ar avea si 13 m, deci cam ingust pentru ambarcatiuni late de 5,6 m. Apoi amandoi au subliniat faptul ca cele noua statii betonate sunt prea inalte si prea in exterior fata de senal, etc.,...
Punctele divergente sunt mai numeroase. In timp ce capitanul sustine navigatia (si) cu ambarcatiuni dotate cu motoare termice, fara exclusivitate pentru motoare electrice, celalalt invitat sustine ambarcatiuni electrice in exclusivitate, in cel mai rau caz ambarcatiuni hibride, acest aspect fiind de inteles avand in vedere ca domnul Nicolae Barsan este si reprezentantul in Romania a producatorului american de ambarcatiuni electrice Duffy...
Apoi disputa apare si in faptul ca invitatul de ieri isi doreste doar o navigatie de agrement si turistica in timp ce capitanul accepta orice fel de navigatie cu respectarea legilor in vigoare, inclusiv transportul in comun cu vaporase...
Ca o parere personala, avand in vedere ca deocamdata nu avem mai nimic pe Bega, n-ar trebui sa incepem cu restrictii de tot felul ci sa lasam libertate in alegere doar cu o singura conditie, ca motoarele termice sa fie din generatie noua, putin poluante...
Radio Timisoara
#675
Postat 04 aprilie 2015 - 17:01
Pai iata o propunere...De ce s-ar mai pierde timpul cu transbordarea turistilor din autobuz pe vaporas cand se poate folosi din start un autobuz amfibiu precum exista deja in multe locuri din lume, pe "ape" mult mai periculoase...
#676
Postat 04 aprilie 2015 - 17:14
Partea I
Partea II
Si in Amsterdam avem pomi pe mal insa sunt mult mai rari si cu coroane mici (sau inguste)...Pentru a se putea vedea printre ei.
#677
Postat 04 aprilie 2015 - 17:57

#678
Postat 04 aprilie 2015 - 18:34

Pai in mare parte asa si este. Din acest motiv am sustinut mereu ca turistii nu prea au ce vedea de pe Bega si ca transportul in comun pe Bega ar fi solutia optima cu conditia ca acesta sa fie subventionat de primarie iar biletul sa nu fie mai mare decat la transportul terestru. Maixim 2,5 lei ca la expresuri insa pentru orice siguranta de inceput ar trebui sa fie 2 lei macar pana s-ar obisnui calatorii cu acest mijloc de transport...Iar la acest mijloc de transport in comun (vaporase!) pot apela si eventualii turisti sau curiosi. Grupurile
Atat primarul cat si domnul Barsan viseaza mii de turisti pe Bega. Nu cred ca este cazul!
Mi se pare ciudat faptul ca Timisoara nu s-a dezvoltat cu preponderenta de-a lungul Begai ci mult spre nord si mult spre sud. Marile cartiere de locuinte sunt departe de canal. Nici macar institutiile publice ale orasului nu s-au ridicat de-a lungul malurilor. Doar vechile unitati industriale. Din acest motiv avem un handicap in privinta atractivitatii malurilor...
#679
Postat 04 aprilie 2015 - 19:44