STP Timișoara Forum: Bulevardul BEGA - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#461 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 iunie 2013 - 13:22

Dar sa revin la Bega noastra, prin postarea unei poze din Zrenjanin (75 000 locuitori), fiind al doilea din cele doua orase prin care trece Canalul Bega...

Daca se doreste sa avem un canal navigabil, iata cum ar trebui amenajate malurile, pentru ca ambarcatiunile sa poata acosta cat mai aproape de uscat in conditii de siguranta sporita...altfel, vorbe, vorbe...


Imagine atasata: voj-begej.jpg
Sursa poza: www.novosti.rs


Iata doua schite despre cum sunt amenajate malurile in cele doua orase....Timisoara si Zrenjanin.

Imagine atasata: Timisoara-maluri Bega 01.jpgImagine atasata: Zrenjanin-maluri Bega 01.jpg


Si un filmulet din Zrenjanin, oras-port pe Bega...


Aceasta postare a fost editata de mile: 22 iunie 2013 - 14:49

1

#462 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 22 iunie 2013 - 14:35

La noi practic nu exista navigatie si daca am amenaja malurile ca la ei, orice persoana care ar cadea in apa nu ar mai putea sa iasa singura din apa. :eusa_think:
-1

#463 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 iunie 2013 - 15:15

Balustrade sau garduri trebuiesc puse pentru vite, pentru oameni n-ar fi nevoie. Si iata "dovada"...
La Barcelona, unde vin sute de mii si milioane de turisti anual, nu avem balustrade la marginea apei. Si nu cred ca este o scapare a autoritatilor...Si mai mult, acele platforme sunt usor inclinate spre apa, astfel incat chiar te "imbie" sa te arunci in apa. Iar adancimea apei "la margine" este de cel putin 4-5 metri. Circula pe acolo si parinti cu copii mici insa au grija de ei...

Imagine atasata: barcelona 01.jpgImagine atasata: barcelona 02.jpg


Aceeasi situatie o intalnim de-alungul canalelor europene, in zona numeroaselor ecluze, etc.,...Am si postat nenumarate materiale pe aceasta tema chiar in acest topic. deci problema este in capul nostru si nu altundeva...
2

#464 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 iunie 2013 - 18:54

Pai, ce ar fi daca la Venetia ar fi plin de garduri pe marginea canalelor? :rad_masa:
1

#465 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 30 iunie 2013 - 10:15

Articol pe Pressalert:

Citeaza

TIMIȘOARA UITATĂ Istoria canalului Bega și a portului


Imagine postata

După trecerea Banatului sub stăpânire habsburgică, o prioritate a noii administraţii a fost desecarea mlaştinilor şi canalizarea râului Bega, deoarece terenul mlăştinos al provinciei, inclusiv cel din jurul cetăţii, făcea ca transportul să fie deosebit de anevoios, apa nepotabilă şi aerul nesănătos. Atunci când generalul Florimund de Mercy a decis să refacă oraşul Timişoara din temelii, lucrările hidrotehnice au reprezentat operaţiunea de cea mai mare anvergură. Începute în anul 1728, lucrările de amenajare a canalului Bega au fost finalizate în anul 1775. În planul de canalizare pentru legătura Bega-Timiş a fost prevăzută şi construirea unei ecluze la Coştei, pentru dirijarea surplusului de apă în unul din cele două râuri. Lucrările la nodul hidrotehnic, care funcţionează şi astăzi, au fost începute în 1758 şi terminate doi ani mai târziu. Regularizarea debitelor hidrografice Timiş-Bega, printr-un sistem de derivaţii proiectat de inginerul valon Maximilian Frémaut permitea suplimentarea debitului de apă a râului Bega necesar navigaţiei dar şi devierea surplusului de apă din timpul viiturilor, pentru a feri Timişoara de inundaţii. S-a creat astfel o importantă arteră de circulaţie pe apă, canalul navigabil şi portul Timişoara reprezentând un mic titlu de glorie pentru locuitorii oraşului, datorită comerţului înfloritor pe care l-a favorizat.

Râul Bega a devenit navigabil din zona Făgetului până în apropierea Timişoarei iar în aval, pe o lungime de aproximativ 70 de kilometri. La vest de cetate s-a executat un canal navigabil iar la est au rămas disponibile mai multe braţe ale Begăi. În cartierul Fabric, patru canale mai mici alimentau morile de apă, deserveau fabricile şi asigurau transportul diverselor mărfuri.
...

press alert
2

#466 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 01 iulie 2013 - 11:18

Am fost Duminica trecuta (23 iunie 2013) pana la Ecluza Itebei care se afla in Serbia-Voivodina, pe canalul Bega la circa 1 km distanta de granita cu Romania. M-am dus pentru realizarea unui fotoreportaj. Mare mi-a fost mirarea cand la locul cu pricina am dat de o zona ingradita si de un "afis" proaspat si pus la loc extrem de vizibil prin care eram anuntat ca vizitarea, fotografierea/filmarea si accesul sunt strict interzise. Era si un caine (legat) prin curte si ca atare n-am mai avut "curajul" sa-mi continui drumul si sa insist ca sa nu dau de belele.

In schimb, tot perimetrul ecluzei era deosebit de ingrijit, cu iarba tunsa/cosita, cu toate componentele metalice la locul lor si vopsite in doua culori, unele in albastru iar altele in portocaliu. Si toate astea facute cu toate ca nu trece nici o ambarcatiune pe acolo ca n-are de unde veni ... sau incotro se duce, daca vorbim de amonte...

Drumul pana la ecluza, circa 1 km este unul impracticabil cu masini foarte joase. Dealtfel am si oprit la vreo 200 de metri inainte de ecluza si am mers pe jos...



Imagine atasata: Ecluza Itebei 01.jpgImagine atasata: Ecluza Itebei 02.jpg


Si un clip care nu-mi apartine, gasit pe youtube,




Ecluza Itebei este a treia pe Canalul Bega plecand din Timisoara, primele doua fiind Sanmihaiul Roman si Uivar...
2

#467 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 04 iulie 2013 - 04:49

Citeaza

...conferinţa celor patru motoare ale Europei pentru strategia de dezvoltare a regiunii Dunării

[...]

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Călin Dobra, a participat la conferinţa celor patru motoare ale Europei pentru strategia de dezvoltare a regiunii Dunării. Cele patru motoare ale Europei au fost reprezentate de patru regiuni - cele mai dezvoltate din ţările lor – Baden – Wurttemberg, regiunea Lombardia din Italia, regiun Rhone-Alpes din Franţa şi regiunea Catalunya din Spania. Conferinţa a avut loc în Voivodina, în Republica Serbia. „În calitate de reprezentant al judeţului Timiş, am prezentat proiectele transfrontaliere în care judeţul Timiş este implicat cu regiuni din Serbia şi Ungaria şi, în mod special, proiectele din cadurl DKMT, care funcţionează de aproximativ 15 ani, dar în acelaşi timp am susţinut şi implicarea judeţului Timiş în viitoarele proiecte ce vor fi cuprinse în cadrul acestei strategii europene macroregionale, este cea de-a doua la nivel european, după cea a Mării Baltice”, spune Dobra.

S-a discutat posibilitatea dezvoltării Canalului Bega pentru deschiderea navigaţiei pentru transportul de mărfuri şi persoane

Vicepreşedintele CJ Timiş a susţinut câteva proiecte de interes pentru judeţul Timiş, în mod special din punct de vedere al dezvoltării infrastructurii, prezentând posibilitatea dezvoltării Canalului Bega pentru deschiderea navigaţiei pentru tramsportul de mărfuri şi persoane. „Acesta este punctul cel mai important care ne leagă de această strategie a Dunării – suntem singurul judeţ invitat la conferinţă care nu e străbătut de Dunăre, dar ca aşezare avem un rol foarte important în cadrul dezvoltării acestei stratregii”, spune Dobra. Şi Canalul Bega va deveni, însă, navigabil. La conferinţă s-a discutat alocarea de fonduri pentru perioada 2014-2020. „Sunt ferm convins că dacă ne vom corela şi conecta la direcţiile celor patru motoare, care au fost stabilite în linii mari, vom reuşi să atragem fonduri consistente pentru dezvoltarea judeţului Timiş”, spune Dobra.

sursa
0

#468 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 iulie 2013 - 11:25

Am de facut doua remarci la cele postate deasupra...

1) Nu inteleg ce legatura are Catalunia (Catalonia) cu dezvoltarea regiunii Dunarii. Nu ca n-ar fi binevenita insa geografic este cam departe de Dunare.

2) Domnul Calin Dobra n-a aflat ca din 2014 vom fi Regiunea Banat iar granita de sud a regiunii va fi reprezentata tocmai de DUNARE. Iar pana atunci mai sunt 6 luni de zile, o miime de secunda pentru istoria umanitatii! Iar Dobra ar putea deveni vicele regiunii...Cam slab pregatit pentruu o functie atat de mare... :naughty1:

Cu alte cuvinte, pe langa interesul legat de Bega si navigatia pe Bega, vom avea foarte curand si interes legat de Dunare si de dezvoltare in zona ei, prin regionalizare.

Am avea si un port deosebit pe Dunare daca orasul si portul Orsova ar reveni Banatului cum de fapt a fost candva si apoi luat cu "japca" si transferat in Oltenia...
Dar ai nostri conducatori banateni nu sunt in stare sa sufle o vorba despre aceste aspecte ca sa nu-i deranjeze pe sefii lor politici din Capitala, riscand retrogradari din functii...

Aceasta postare a fost editata de mile: 04 iulie 2013 - 11:27

0

#469 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 04 iulie 2013 - 11:52

1) Cica exista chiar o organizatie 4motors.eu, iar prezenta acesteia in Voivodina a fost (supravegheata sau impusa chiar de UE) pentru a-si pune la dispozitie know-how-ul si expertiza, conform rtv.rs.

2) Cam ai dreptate!

Referitor la apartenenta Orsovei, exista grupuri care fac lobby la anumite niveluri. Probabil ca vom auzi curand detalii.
0

#470 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 06 iulie 2013 - 02:05

Iata ca in sfarsit se mai pomeneste cate ceva dinspre autoritati despre Canalul Bega, care parca a picat in uitare de cand marele sef de la Apele Romane - Banat si-a parasit postul fiind ales prin vot popular intr-unul mai mare, cel de presedinte CJT.
Personal l-am votat in speranta ca se va ocupa mai aprig de canalul Bega din noua lui functie. Cand colo IOC, l-a uitat de tot!...

Daca primarul mai face si prostii pe langa lucruri bune, presedintele CJT face doar ... vorbe, vorbe. Inca nimic concret si deosebit dinspre CJT! Daca gresesc, corectati-ma!

Dar sa postez articolul-interviu cu Ervin Luci, actualul director la Apele Romane - Banat aparut in Opinia Timisoarei



Interviu cu Ervin Luci, directorul Administratiei Bazinale de Apa Banat: Este interzis cu ski-jet-ul pe Bega!

5 iulie, 2013 - 9:58 AM Roxana Deaconescu


La ce se mai lucreaza anul acesta la Administratia Bazinala de Apa Banat?

Noi mai avem 2 proiecte importante, pentru care ne luptam sa obtinem fonduri: Nodul hidrotehnic de la Sanmihai, pentru a face Bega navigabila si acumularea Surduc, definitivarea etapei a doua. Inseamna realizarea transferului de debite din Bega in acumularea Surduc, prin galeria existenta, care trebuie betonata, realizarea barajului de deviere si ceva schimbari la mecanismele si la uvrajele acumularii Surduc, care, din 1977, de cand functioneaza, s-au mai carpit.


Ce se intampla la Sanmihai, la ecluza? opiniatimisoarei.ro a mai scris despre asta, lucrarile au inceput demult.

Punerea in siguranta a nodului hidrotehnic de la Sanmihai are o valoare de 31.498.059 de lei, actualizata in 2013. Acolo s-au facut aproape 50% din lucrari, s-a reparat ecluza, mai trebuie montate portile, apa trece prin ecluza in momentul actual. O sa urmeze reparatiile la nodul hidrotehnic, care este pus pe uscat. In momentul de fata nu se lucreaza.

De ce este atat de arzator acest proiect? Se discuta de ani buni despre vaporase pentru transportul public pe Bega in Timisoara si exista o corelatie intre ele si ecluza… sau cel putin asa spunea unul dintre fostii directori, acum presedinte al Consiliului Judetean.

Ecluza respectiva are rolul de a tranzita un vapor din Timisoara la granita cu Serbia. In momentul de fata, vaporasele pot ajunge pana la ecluza, de unde trebuie sa se intoarca, nu pot sa mearga mai departe. Am putea avea plimbari de agrement, cu orice scop. Primaria o sa cumpere vaporase care sa deserveasca Timisoara, ele vor circula doar pe raza Municipiului Timisoara, vaporasele de agrement si ambarcatiunile care vor sa mearga mai departe de nodul Sanmihai, spre granita, nu o pot face. In momentul de fata se opresc la Sanmihai. Un al doilea aspect pentru care noi dorim sa-l reparam: din cauza ca nodul este blocat si apa circula doar prin ecluza, acum nu putem face spalarile necesare decolmatarii canalului Bega, ce pot aparea datorita turbiditatii apei. Adica se deschide brusc stavila si se creeaza un curent de apa, astfel incat namolul depus in zona stavilei si in amonte de stabila sa fie evacuat. Sa facem Bega mai curata.


Unul dintre fostii directori ai administratiei, Titu Bojin, spunea ca cei care au ski-jet-uri vor avea interzis pe Bega… Se pare ca si fara regulament se plimba cu astfel de ambarcatiuni pe Bega. In zona podului Traian pot fi remarcati…

Nu au voie cu ski-jet-uri, pentru ca viteza generata de acestea, pe langa faptul ca fonic deranjeaza locuitorii Timisoarei, creeaza valuri mari care pot afecta malurile Begai si lucrarile hidrotehnice existente.

:excl:
Daca ski-jet-urile deranjeaza fonic locuitorii Timisoarei, atunci propun sa mutam orasul intr-un cimitir mare ca sa avem liniste deplina.
Daca ski-jet-urile creeaza valuri atat de mari incat pot afecta malurile, atunci inseamna ca lucrarile de intarire a malurilor au fost de mantuiala sau mai exact, solutiile adoptate sunt (foarte) proaste, ele nepermitand defapt navigatia...
Deci avem canal navigabil cu conditia sa nu navigam pe el caci exista riscul sa distrugem malurile care tocmai au fost reparate...



Imagine postata

Pai si cum se plimba? Cine ii amendeaza? Care este procedura?

Ii pot amenda colegii nostri de la Inspectia Apei. Anuntati Apele Romane si in momentul acela ei merg acolo. Daca vede cineva un ski-jet pe Bega, suna la Apele Romane, merg colegii acolo. Bineinteles ca si noi avem oamenii nostri in teren, dar nu putem avea oameni din suta in suta de metri de-a lungul canalului Bega.



Comentariu personal:

Ca epilog, voi spune urmatoarele; prefer sa vad ski-jet-uri pe Bega decat sa vad Bega ca o balta ordinara pe care nu se intampla mai nimic sau cate ceva, insa foarte rar...
2

#471 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 06 iulie 2013 - 10:01

Asta-i ca si gluma aceea cu tencuiala care cade din cauza curentilor de aer. Oricum, daca avem autostrazi pe care le dezintegreaza apa de ploaie, la ce ne putem astepta in cazul malurilor Begai... -_-
1

#472 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 07 iulie 2013 - 23:32

Pirati pe Bega?!?

Imagine atasata: 1016798_474999562576649_1633652164_n.jpg

Sursa foto: Timisoara - oras european
2

#473 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 08 iulie 2013 - 06:13

Pentru ca am vazut treaba asta, o sa-l duc si eu pe al mic. Sper sa-i vedem si-n actiune :)
0

#474 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 08 iulie 2013 - 19:25

:coolpics:
0

#475 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 16 iulie 2013 - 23:08

Citeaza

Un tânăr din Timişoara s-a mutat... pe Bega

Căsuţa ancorată pe Bega se numeşte Patricia, iar cel care se află la cârma ei este Florin Manca. Student, actor, muzician. De doi ani, proprietar de velier, şi de două luni chiriaş „pe apă". „La început mi-a fost teamă, că e greu fără computer, fără televizor, fără Facebook", ne mărturisește Florin Manca.

Spre deosebire de eroii naufragiaţi pe care îi urmărim în cărţi sau filme, Florin nu e singur în călătoria pe parcursul căreia învaţă în fiecare zi. Părinţii şi prietenii îl vizitează mereu, iar piesele de teatru şi festivalurile îl ţin pe uscat ore bune.

Şi-a adus însă, în barcă, toate lucrurile de care are cu adevărat nevoie. Instrumente din toate colţurile lumii, un ceas cu rol strict decorativ, cadouri primite de la cei care i-au trecut pragul, toate îşi găsesc locul în noua sa locuinţă.

[...]


Imagine atasata: Bega.Blvd - Florin.Manca-01.jpg Imagine atasata: Bega.Blvd - Florin.Manca-02.jpg Imagine atasata: Bega.Blvd - Florin.Manca-03.jpg Imagine atasata: Bega.Blvd - Florin.Manca-04.jpg
Imagine atasata: Bega.Blvd - Florin.Manca-05.jpg Imagine atasata: Bega.Blvd - Florin.Manca-06.jpg Imagine atasata: Bega.Blvd - Florin.Manca-07.jpg Imagine atasata: Bega.Blvd - Florin.Manca-08.jpg
sursa
1

#476 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 iulie 2013 - 12:37

Daca cel din articol s-a mutat pe Bega, iata ca cineva a "parcat" pe "Bulevardul Bega". :rad_masa:

Imagine atasata: 20130719_084612.jpg Poza e facuta azi dimineata.
2

#477 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 iulie 2013 - 12:42

Ironic, taman o masina de la tractari sa aiba ea nevoie de ajutor.
0

#478 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 iulie 2013 - 12:44

Poate e reclama mascata... :rad_masa:
0

#479 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 19 iulie 2013 - 13:55

Stiti ca masin... pardon rablele firmei parcheaza cam aiurea prin oras... Mana criminala? Razbunare? :rad_masa:
0

#480 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 iulie 2013 - 16:26

Nu stiu exact, dar cineva spunea ca in loc sa cupleze mersul inapoi, a dat inainte, din greseala.
0

Arata acest topic


  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi