STP Timișoara Forum: Bulevardul BEGA - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#301 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 octombrie 2012 - 13:04

Iata si declaratia Capitanului Portului Timisoara, domnul Alexandru Barboi...


Adio plimbărilor cu hidrobicicletele pe Bega: "I-am lăsat până acum, să fie mişcare pe canal"
10 septembrie 2012, 14:38 | Autor: Ştefan Both


"Lebedele" vor dispărea de pe Bega

De la anul, când canalul Bega va fi redat navigaţiei, hidrobicicletele şi bărcile de agrement cu vâsle vor fi interzise.

Incidentul în care au fost implicaţi câţiva timişoreni care se plimbau cu hidrobicicletele în timpul festivalului Bega Bulevard, l-au făcut pe căpitanul Portului Timişoara, să afirme că din 2013, vor fi interzise aceste tipuri de agrement.

Anul viitor îi dăm drumul la navigaţie şi nu mai au ce căuta hidrobicicletele. I-am lăsat până acum, să fie mişcare pe Bega. Există un plan al primăriei pentru crearea unui golfuleţ, unde se vor putea plimba hidrobicicletele”, a mai spus Bărboi.

Continuarea aici

Aceasta postare a fost editata de mile: 07 octombrie 2012 - 14:18

0

#302 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 octombrie 2012 - 19:29

Vor sa dea drumul la navigatie pe Bega, de anul viitor... dar cu ce anume? :intrebare:
0

#303 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 octombrie 2012 - 22:12

Iata un filmulet realizat de mine la Ecluza de la Uivar in luna iunie.
Ii invit pe cei curiosi sa-l urmareasca...

Sunetul, desi este suparator pe alocuri, din cauza vantului si a zgomotului produs de apa, l-am pastrat pe cel original pentru ca are si el farmecului lui, cand vedem un curs de apa...

Veti putea observa ca desi aceasta ecluza este "intreaga", este lasata in paragina deoarece nu trece nimic si nimeni prin ea...deocamdata.



Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 17 octombrie 2012 - 22:17
Motiv editare: Corectare link youtube

0

#304 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 19 octombrie 2012 - 19:45

Vaporasul Pelican a fost mutilat parca, geamurile laterale nu mai exista si a fost mazgalit la greu cu graffiti. :censored:

Imagine atasata: Image0686x.jpg Imagine atasata: Image0687x.jpg
0

#305 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 octombrie 2012 - 22:50

Cum au reusit sa vopseasca partea dinspre apa? Puntea pare foarte ingusta si nu ai loc sa te departezi. :intrebare:
0

#306 Useril este offline   Pelbartus 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 29 aprilie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 octombrie 2012 - 22:00

http://www.renastere...electorale.html

De ani de zile, autorităţile locale, dar şi cele judeţene, vorbesc despre proiectul Bega navigabilă. Unii oameni politici au adus acest subiect în discuţie din motive strict electorale, alţii chiar au încercat să obţină fonduri pentru materializarea acestei idei. Prima etapă de decolmatare a canalului Bega a fost realizată în cele din urmă, după multe intervenţii pentru obţinerea fondurilor necesare.

Cu chiu cu vai s-a reuşit şi rezolvarea unei mici părţi din cea de-a doua etapă, respectiv realizarea unui prag deversor la Sânmihaiu Român pentru menţinerea constantă a debitului râului, dar şi pentru punerea la uscat a stăvilarului şi ecluzei din zonă.

Finanţarea lucrărilor pentru ridicarea unui prag deversor s-a realizat cu fonduri de la Banca Mondială, în schimb fondurile pentru stăvilar şi ecluză întârzie să apară.

Ecluza de la Sânmihaiu Român se află la o distanţă de 7,3 km de Podul Modoş, din Timişoara. Lungimea camerei ecluzei este de 70 metri, iar lăţimea, de 10 metri. Are un pescaj de 2-3 m. În prezent, este singura ecluză de pe canal care nu este funcţională. Urmează să fie modernizată odată cu lucrările la canal ce au început în 2008.

Aceasta apare în lista monumentelor istorice din judeţul Timiş, întocmită de Direcţia pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional. Stăvilarul şi ecluza, aflate într-o stare avansată de degradare, reprezintă o lucrare de inginerie deosebit de interesantă.

Stavila cilindrică, din componenţa stăvilarului, în momentul în care se ridica, asigura şi autodragarea nămolului, în timp ce stavila plană se utiliza pentru reglarea fină a unor debite. Cât despre ecluză, aceasta nu funcţionează, fiind blocată.

Proiectul pentru reamenajarea stăvilarului şi a ecluzei, care au fost funcţionale până în 1988, ar fi trebuit să fie finanţat din fondurile Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, însă banii nu au sosit încă şi nici nu vor sosi prea curând.

În aceste condiţii, nu se poate vorbi despre Bega navigabilă. Specialiştii de la Administraţia Bazinală de Apă Banat susţin că, în prezent, pe Bega se poate naviga doar între Uzina Hidroelectrică şi Sânmihaiu Român. Ei afirmă că adâncimea medie este de 2-2,5 metri, ceea ce permite transportul unor vase de o capacitate de 500 de tone deadweight.

În anii 1700 a fost posibil
Istoria Canalului Bega începe în anul 1728, când contele Claudius Mercy a dispus săparea unui canal care să contribuie la asanarea terenurilor inundabile din jurul Timişoarei. Atunci a început canalizarea râului Bega în amonte de Timişoara, până la Făget. Patru ani mai târziu, în 1732, pe noul canal a circulat primul vapor pâna la Pancevo.

Lucrările începute de Mercy au fost continuate de inginerul Maximilian Fremaut. În 1744 a fost dat un ordin imperial prin care toate comunele riverane canalului Bega au fost obligate să întreţină malurile şi digurile, şi să ajute la regularizarea canalului.

În 1752, în presa vremii este menţionat Portul Timişoara în cartierul Iosefin. Cantitatea de mărfuri ce era transportată pe Bega a fost de 20.000 de tone.

În 1775 se înfiinţează Oficiul de Navigaţie din Timişoara, ca mai apoi, între 1900 – 1916, să se construiască sistemul de ecluze de pe Canalul Bega. Ca urmare a acestui fapt, navigaţia a crescut considerabil. În 1917, pe canalul Bega sunt înregistrate 563 de ambarcaţiuni comerciale. În anii 1937 – 1938, volumul de mărfuri transportate ajunge la un maxim de 250.000 tone/an.

Transportul de pasageri pe Bega a cunoscut un vârf de circa 500.000 de pasageri în anul 1944. În 1958 se sistează transportul de mărfuri, iar în 1967 au fost retrase navele de pasageri.

Canalul Bega este primul canal navigabil construit în ţară pe o lungime de 44 de kilometri pe teritoriul României şi 72 pe cel al Serbiei.

Asa ceva s-ar putea implementa si acum, trebuie doar vointa (politica). Perioada comunista a lasat rani adanci in comportamentul romanului banatean, mai ales in privinta lucrului bine facut si al oranduirii firesti a lucrurilor.

Aceasta postare a fost editata de Pelbartus: 21 octombrie 2012 - 22:01

0

#307 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 25 octombrie 2012 - 10:59

Iata si partea a patra a filmuletului realizat la Ecluza Uivar...Locatia fiind aceeasi doar unghiurile difera...



0

#308 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 31 octombrie 2012 - 22:56

De cateva zile am observat ca au disparut lebedele si barcutele de pe Bega.

Imagine atasata: Image0766.jpg
0

#309 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 01 noiembrie 2012 - 21:29

Cand am vazut vasul acesta, imediat m-am gandit la domnul mile, asa ca am facut si ceva poze.

Ele sunt de acum o saptamana si ceva, si sunt facute in Köln pe Rin.


Vasul este unul de croaziera, este un vas luxos, care pleaca din Basel (parca) si merge pana in Amsterdam. Pe el lucrau chiar cativa marinari romani.

P.S. Pacat ca nu se vede exact marimea vasului... Dar nu am avut unghi mai bun.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CAM00178.jpg
  • Imagine atasata: CAM00179.jpg
  • Imagine atasata: CAM00183.jpg

1

#310 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 02 noiembrie 2012 - 20:21

Vezi postareacseh_17, la 01 noiembrie 2012 - 21:29, a spus:

Cand am vazut vasul acesta, imediat m-am gandit la domnul mile, asa ca am facut si ceva poze. [...]

Exact la dl. mile m-am gandit si eu saptamana trecuta la Berlin, cand am realizat aceste poze. :lol:

Un vas in stilul Pelicanului de pe Bega...

Imagine atasata: Zoo Berlin 0263.JPG Imagine atasata: Zoo Berlin 0264.JPG
Imagine atasata: Zoo Berlin 0266.JPG

Acest canal trece prin mijlocul gradinii Zoologice din Berlin.

Imagine atasata: Zoo Berlin 0625.JPG Imagine atasata: Zoo Berlin 0684.JPG
Imagine atasata: Zoo Berlin 0685.JPG Imagine atasata: Zoo Berlin 0686.JPG

Peisajul mi-a adus aminte Canalul Bega, in zona Parcului Rozelor. :happy:
1

#311 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 03 noiembrie 2012 - 11:21

Va multumesc sincer amandurora ca v-ati gandit la mine in periplul vostru. Mi-ar fi placut sa fiu in locul vostru dar si asa e bine...am mesageri!...


In ceea ce priveste ambarcatiunea din pozele lui Cseh_17, ne-ar trebui si un Rin pe la Timisoara sau macar o Tisa, pe care din pacate nu le avem iar in privinta celor ce se vad in pozele lui Chagall, imaginile seamana izbitor de mult cu bietul nostru canal pe care apa se toooot scurge la vale iar pe el (canal) nu se intampla mare lucru in afara de faptul ca vegetatia acvatica s-a regenerat in lipsa navigatiei ....
Observati cu ce gust sunt amenajate malurile canalului si cat de aproape de apa te poti afla, fara diguri imense pe mal,...lucruri pe care le-am tot sustinut in postarile mele...

Aceasta postare a fost editata de mile: 03 noiembrie 2012 - 11:32

0

#312 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 03 noiembrie 2012 - 12:12

Un "marinar stresat" si chiar mirat de propria reusita...

Cred ca "ambarcatiunea" a fost construita dupa forma podului. :naughty1:



Aceasta postare a fost editata de mile: 25 martie 2013 - 13:13

0

#313 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 03 noiembrie 2012 - 13:34

Aproape uluitor!
Iar cica ambarcatiunea reprezinta de fapt un fel de s(h)lep-hotel.
0

#314 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 noiembrie 2012 - 12:31

Desi voi fi :offtopic: , gasesc ca locul este potrivit pentru o comparatie intre Canal du Nord, caci despre el este vorba, si Canalul Bega.



Canal du Nord sau de nord se afla in partea de nord a Frantei si face parte dintr-o retea vasta de canale de navigatie a Frantei.

Constructia lui a inceput in preajma primului razboi mondial (1908-1913) in urma unor proiecte de la sfarsitul secolului al XIX-lea (19) iar tocmai datorita inceperii primului razboi mondial, a situatiei economice deosebite in perioada interbelica si a celui de-al doilea razboi mondial, lucrarile au fost oarecum sistate, ele fiind continuate abia dupa 1950.
Lucrarea a fost finalizata in anul 1965 cand canalul a fost dat navigatiei.
Cand francezii construiau acest canal, la noi in 1957 a fost sistata circulatia marfurilor pe Bega iar in 1967 a fost sistata circulatia navelor cu pasageri...
Ei construiau, noi daramam ...


Motivul pentru care m-am oprit la acest canal este faptul ca trece printr-un tunel lung de 4350 m (4,35 km). Capetii tunelului pe o lungime de 1,6 km sunt relativ ingusti insa pe portiunea de mijloc in lungime de 1,15 km tunelul este mai larg, putand trece doua vase unul pe langa celalalt fara probleme de atingere, frecare...Probabil se circula si in convoi...
Deasemenea, undeva pe la mijlocul tunelului exista un put de aerisire cu diametrul de 5 m, inalt de 40 m (grosimea solului de deasupra) si prevazut cu ventilatoare,...
De o parte a tunelului exista 7 ecluze iar de partea cealalta 5 ecluze...

Imagine atasata: harta Canal du Nord 01.JPG


Iata si cateva poze cu acest canal...


Imagine atasata: Canal du Nord 03 Wikipedia.jpgImagine atasata: Canal du Nord 05 Wikipedia.jpg


Imagine atasata: Canal du Nord 01 Wikipedia.jpgImagine atasata: Canal du Nord 04 Wikipedia.jpgImagine atasata: Canal du Nord 06 tunel 4,35 km Google imagini.jpg


Si o imagine care seamana izbitor cu "zona Solventul"...

Imagine atasata: Canal du Nord 02 Wikipedia.jpeg


Iata si un filmulet ...


Aceasta postare a fost editata de mile: 05 noiembrie 2012 - 12:33

0

#315 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 noiembrie 2012 - 20:29

Bun, astia sunt din aceia care si-au dat seama ca mai exista si alte mijloace de a transporta marfurile (pe apa, pe CF, etc) nu doar pe sosele cu camioanele, asa cum cred românii. -_-
0

#316 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 05 noiembrie 2012 - 21:11

Tunel navigabil de aproape 5km? Impresionant! :msg-72:
0

#317 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 noiembrie 2012 - 20:40

In lipsa unor evenimente legate de Bega, vin cu doua filmulete pe aceeasi tema,...


Primul film se ocupa (oarecum) de munca ecluzierilor (asa sunt numiti in film). Numai femei.
Avem canal navigabil peste un rau, un pod rotativ (min 1:30), ecluza, piste pentru biciclete langa canal, tren pe langa canal,...In general toata infrastructura legata de navigatie pare usor subdimensionata dar toate sunt functionale si banuiesc ca intretinute...






In al doilea filmulet avem o "ecluza oblica" adica pe panta unui deal...

Cateva date tehnice preluate de pe film...

Aceasta ecluza scurteaza cu 4 km un canal navigabil, distanta pe care se aflau 17 ecluze "normale" iar timpul de parcurgere s-a scurtat de la 8 - 13 ore la 4 minute. Debitul de apa "consumat" s-a redus de la 10 000 de metri cubi la 40 metri cubi. Dimensiunile calei cu care sunt ridicate sau cobarate vasele sunt de 41,5 X 5,5 m...Diferenta de nivel este de 44,5 m iar panta are o lungime de 108 m cu inclinatia de 24 grade.
A fost pusa in functiune in 1969.



Aceasta postare a fost editata de mile: 10 noiembrie 2012 - 20:43

0

#318 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 11 noiembrie 2012 - 08:57

Pentru a implementa asa ceva, trebuie sa ai foarte multa imaginatie, cu specialisti buni (cu o Universitate foarte buna in zona care sa scoata ingineri buni, nu doar cu diploma), si desigur un buget pe masura. Noi avem ceva din toate astea? <_<
0

#319 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 11 noiembrie 2012 - 11:51

In Olanda am vazut ceva la fel de interesant: canalul supratraverseaza soseaua. Deci mergi cu masina pe sub vapoare.

Iar in Copenhaga metroul nu are mecanic, stiati? E total programat, opreste in statii la milimetru, pentru ca peronul este separat de calea de rulare prin perete de sticla cu usi, iar usile se deschid deodata cu cele de la vagoane.

Eu nu stiu cum stam cu inginerii, poate ca i-am avea. Dar cu siguranta ceea ce ne lipseste este populatia urbana. Adica orasenii, domle, in consiliile locale, care sa gandeasca: "vrem si noi", in loc de:"da-i-n p...a, la noi nu e necesar".

Ai nostri nu au inca un concept clar cu largirea caii Girocului, cu conectarea autostrazii, etc. Cum sa-i mai pui sa gandeasca la asemenea fantezii?
0

#320 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 13 noiembrie 2012 - 15:03

Citeaza

Fosta emblemă a oraşului Timişoara, vaporaşul “Pelicanul”, a fost mistuit de un violent incendiu. Flăcările au izbucnit în interiorul ambarcaţiunii, care a fost transformată în terasa “Epava”.

Imagine postata

tion
0

Arata acest topic


  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi