Peste tot in lume, fie pe cursuri mai mari sau mai mici de apa decat Bega, se intampla astfel de accidente din pacate. Si cu toate acestea activitatile de pe acele cursuri se desfasoara in continuare. Si pe strazi se intampla zilnic accidente, mai mult sau mai putin grave, si totusi continuam sa circulam. Ce s-ar intampla daca in urma atator accidente terestre s-ar opri circulatia, sau daca s-ar opri zborurile avianelor in urma accidentelor aviatice, de cele mai multe ori fatale.
Ori, in cazul nostru,
hidrobicicletele sunt cele intruse pe canal,
ele n-au ce cauta pe Bega, canal navigabil de clasa (categoria) III (3). Locul lor este pe lacuri naturale sau artificiale, bazine mai intinse sau nu, balti curatate, etc.,...
Pe de alta parte, in ceea ce ii priveste pe canotori, sunt curios care este numarul lor total in Timisoara si cate medalii si de ce rang au cucerit in ultimii 10 ani, nu mai mult. Acum de curand a avut loc in Timisoara Campionatul National de Canotaj (care, din cate am inteles, editiile din Timisoara au fost intrerupte de niste ani buni) si am putut vedea interesul publicului pentru o astfel de manifestatie cat si foarte, foarte proasta informare a publicului despre eveniment atat din partea organizatorilor cat si a mass-mediei.
Si atunci cand avem maxim vreo 100 de canotori care se antreneaza pe Bega, nu poti vaduvi orasul care are vreo 300 000 de locuitori de placerea de a naviga pe Bega cu ambarcatiuni motorizate, fie individuale, fie de grup, nu-i poti vaduvi pe timisoreni de a se plimba pe malurile apei fara "intreruperi" pe la poduri sau in dreptul unor cluburi de caiac-canoe, nu -i poti vaduvi nici pe biciclisti care si-ar dori piste de biciclete pe maluri care sa aiba continuitate, ca si pentru pietoni si sa nu fie daluite precum aleile de la Flora.
Nu trebuie neaparat tot orasul sa vina pe Bega. Ar fi suficient ca 10 000 (din 300 000) sa vina anual strict pe apa iar numarul
biciclistilor si al pietonilor care ar folosi malurile in conditiile descrise mai sus poate s-ar situa undeva la peste 100 000 anual, si ne-am putea declara multumiti de castigul obtinut, pentru sanatate (miscare), pentru relaxare, peisaje frumoase, aer ceva mai curat decat pe strazi, etc...
Inchipuiti-va ce aer inhaleaza un biciclist care se deplaseaza pe strazi printre sute de tobe de esapament,
sugerandu-i-se ca mersul pe bicicleta este sanatos!, si ce aer ar inhala parcurgand drumul pe malurile apei,
fara risc de accidente!, asta in cazul in care traseul sau se suprapune cu traseul Begai.
Dar si pentru canotori exista solutii. Stim ca multe cluburi sunt "lipite" de apa si astfel intrerup circulatia pietonala sau de biciclete pe malul apei, lucru foarte deranjant, iar altele s-au cam inchis si sunt intr-o oarecare paragina. In aceste conditii se pot creea locatii noi pentru ele dincolo de Uzina Electrica spre Ghiroda...Iar competitiile sportive se pot organiza pe Bega urbana intrerupandu-se orice activitate de alt gen pe apa timp de doua - trei zile cat dureaza competitia, fie total, fie partial, pe parcursul orelor de desfasurare a competitiei, ca si la raliuri de masini pe strazi...
Eu, unul, asa vad rezolvarea acestor interese conflictuale...
Aceasta postare a fost editata de mile: 07 mai 2012 - 11:33