STP Timișoara Forum: Bulevardul BEGA - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bulevardul BEGA ...prea lung si prea lat pentru primaria Timisoara Evaluare topic: ***** 2 Voturi

#101 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 august 2011 - 19:31

Iata, vin cu niste noutati de la ecluza Sanmihai. Precedenta vizita a fost in urma cu 6 saptamani, in data de 3 iulie. Am aflat intre timp ca lucrarile de reamenajare a ecluzei sunt efectuate de o firma din Ploiesti - Prahova si ca se afla aici de 3 luni de zile. La momentul trecerii mele pe la ecluza, desi era sambata, ora 13:15, si cald afara, totusi muncitorii lucrau...nu erau multi, vreo 6 - 7 persoane (atatea am vazut eu in acel moment), dar erau activi ...

Am fost "socat" sa vad construit un baraj (nou) pe canalul navigabil al ecluzei. Intr-o fractiune de secunda mi s-au spulberat toate visele privind reluarea navigatiei pe Bega...iata despre ce baraj este vorba...

Imagine atasata: ecluza 33.JPGImagine atasata: ecluza 34.JPG

Ulterior mi s-a explicat ca este vorba de un baraj tehnologic, provizoriu, care va fi pe post de stavilar deoarece stavilarul propriu-zis va intra in reparatii, respectiv, inlocuiri de piese uzate. Cand va fi rezolvat stavilarul, atunci acest baraj provizoriu va fi spart...

Deasemenea cand am vazut cele din urmatoarele doua poze...
Imagine atasata: ecluza 36.JPGImagine atasata: ecluza 35.JPG
...am crezut ca se lucreaza deja la automatizarea portilor ecluzei,...da de unde...se pregateste un pod provizoriu peste canalul ecluzei pentru a putea ajunge utilajele necesare la stavilar...urmand ca podul sa se demonteze dupa terminarea lucrarilor la stavilar...

Alte imgini din care se poate observa progresul facut fata de acum 6 saptamani...

Imagine atasata: ecluza 37.JPGImagine atasata: ecluza 38.JPGImagine atasata: ecluza 39.JPG


Iata au fost curatate carligele de "ancorare", carlige pe care nici nu le-am observat in pozele precedente,... au fost schimbate si scarile...

Imagine atasata: ecluza 40.JPGImagine atasata: ecluza 41.JPG

Imagine atasata: ecluza 42.JPGImagine atasata: ecluza 43.JPG


O pompa trage mreu apa afara ...

Imagine atasata: ecluza 44.JPG


Cineva zicea ca aceste porti sunt cele noi, altcineva zicea ca sunt cele vechi...

Imagine atasata: ecluza 47.JPGImagine atasata: ecluza 48.JPG

Imagine atasata: ecluza 49.JPG
0

#102 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 15 august 2011 - 20:20

Foarte bun reportaj! :respekt:
Va multumim dl mile.


Va mai fi pastrat vechiul design al ecluzei (in stil caramida), sau va fi totul betonat in stil capitalist?
0

#103 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 august 2011 - 20:35

Din cate am vazut si eu, intrarea si iesirea ecluzei va ramane neschimbata, stil caramida, insa camera ecluzei, respectiv peretii ei, sunt nneeeteeezzi,....Problema e ca nu stiu cat de rezistenti sunt si vor ramane acesti pereti, pare mai degraba o tencuiala, aplicata peretilor (zidurilor) vechi...de asta mi-e teama...


Citeaza

Va multumim dl mile.



O fac pur si simplu din placere si din dorinta (si speranta) de a revedea Bega navigabila pana la Zrenjanin... ca de acolo nu mai sunt probleme...
0

#104 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 15 august 2011 - 20:40

Vezi postareamile, la 15 august 2011 - 20:35, a spus:

[...]
O fac pur si simplu din placere si din dorinta (si speranta) de a revedea Bega navigabila pana la Zrenjanin... ca de acolo nu mai sunt probleme...

De s-ar realiza in paralel si autostrada pana la Zrenjanin. :respekt:
0

#105 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 august 2011 - 20:59

N-avem cu cine. Politicienii nostri (timisoreni sau banateni), indiferent de culoarea politica nu sunt in stare macar o data sa bata cu pumnul in masa la Bucuresti pentru ca le este frica din tot felul de motive...Singura sansa ca acest obiectiv sa se realizeze ar fi in urma regionalizarii Romaniei si atunci depinde pana la ce nivel de decizie se descentralizeaza prerogativele Capitalei, la fel si finantele....
Si nici n-ar fi poate nevoie de o autostrada ci macar un drum expres care din start ar fi construit pe langa localitatile de pe traseu...Sanmihaiul Roman, Sanmihaiul German (cel cu apa termala), Rauti, Uivar, Pustinis si granita....
28 de Km sunt de la podul din Sanmihai pana la granita, pe apa, pe Bega...cam tot atata ar fi si pe sosea tot de la Sanmihai, iar pana la Sanmihai sunt 12 din centrul Timisoarei, deci un total de 40 km ...
0

#106 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 15 august 2011 - 21:15

Pana la urma guvernul (Boc) se lauda ca cele mai insemnate investitii in infrastructura din tara, in momentul de fata se deruleaza in judetul Timis.
Poate doar noi avem pretentii mult prea mari si nu ne dam seama.
0

#107 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2369
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 15 august 2011 - 21:58

Vezi postareaChagall, la 15 august 2011 - 21:15, a spus:

Pana la urma guvernul (Boc) se lauda ca cele mai insemnate investitii in infrastructura din tara, in momentul de fata se deruleaza in judetul Timis.
Poate doar noi avem pretentii mult prea mari si nu ne dam seama.


Mda..este evident..ca daca ne dorim orice altceva in afara de NIMIC este muuult prea mult de la actuala putere si de la actualul guvern. Chiar suntem nesimtiti..daca avem si fita de a primi ceva inapoi din banii nostrii..rusine sa ne fie...in loc sa traim bine...
0

#108 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 15 august 2011 - 22:22

Pai nu-i atat de simplu. Clujeanul Boc cum a ajuns la Bucale? Si cati banateni avem macar in apropierea Khanului ? Si aia cativa ce fac pentru Banat?
0

#109 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 august 2011 - 16:58

Iata ca la un an si patru luni de cand am deschis acest topic, am reusit pana la urma sa ajung si la Ecluza Uivar situata la 22,4 Km de Podul Modos sau la 15,1 Km de Ecluza Sanmihaiu Roman pe care am tot prezentat-o. Se spune ca Ecluza Uivar este functionala si probabil ca asa si este, doar ca trebuie un pic "cuRATTata"...
A fost construita in perioada 1912 - 1914, in aceeasi perioada cu Turnul de Apa din Iosefin!!...Ce coincidenta?!...
Dar iata si niste poze (tot by phone, ca nu mai am acumulatori)...
Intai sa vedem stavilarul...

Imagine atasata: ecluza Uivar 25.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 24.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 23.JPG

Imagine atasata: ecluza Uivar 10.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 09.JPG

Imagine atasata: ecluza Uivar 02.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 15.JPG


Iata si "macaraua" care "ridica si coboara" nivelul apei prin plasarea sau scoaterea a unor placi metalice care se vad in prima poza din cele trei care urmeaza...Macaraua "merge" de-a lungul stavilarului, pe sine, si dupa caz, se scot sau se (mai) pun niste placi, reglandu-se astfel debitul de apa care se scurge peste stavilar. Acest sistem este mai "primitiv" (dar eficient) fata de cel de la Ecluza Sanmihai, unde intregul "baraj" se ridica sau coboara prin actiunare mecanica folosindu-se roti dintate (reductoare) si un intreg ansamblu mecanizat.

Imagine atasata: ecluza Uivar 21.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 22.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 16.JPG
0

#110 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 august 2011 - 17:29

Iata si ecluza, care se zice ca este functionala...Asta iarna "ambarcatiunile" care faceau curat pe Bega, aici au "iernat"...in camera ecluzei....Din ce motiv?...Pentru ca suntem in Romania!... :) ...Daca nu v-ati prins, va explic detailat...la solicitare...

Imagine atasata: ecluza Uivar 01.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 03.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 04.JPG

Imagine atasata: ecluza Uivar 05.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 06.JPG

Sistemul de reglare al balamalei superioare a portii...
Imagine atasata: ecluza Uivar 12.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 13.JPG

Imagine atasata: ecluza Uivar 14.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 11.JPG

O (super) pasarela de acostament cu lipsa totala a scandurilor (or fi tare scumpe ?!...)
Imagine atasata: ecluza Uivar 17.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 18.JPG

Vegetatie crescuta in fata portii de intrare in ecluza si care, evident, trebuie eliminata...
Imagine atasata: ecluza Uivar 19.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 20.JPG

Si "gunoiul" ce vine pe apa trebuie adunat de cineva, ca altfel gramada va tot creste si ...
Imagine atasata: ecluza Uivar 30.JPG
0

#111 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 17 august 2011 - 17:36

Vezi postareamile, la 17 august 2011 - 17:29, a spus:

Iata si ecluza, care se zice ca este functionala...Asta iarna "ambarcatiunile" care faceau curat pe Bega, aici au "iernat"...in camera ecluzei....Din ce motiv?...Pentru ca suntem in Romania!... :) ...Daca nu v-ati prins, va explic detailat...la solicitare...
[...]

Vrem detalii! :ico4: :excl:
Si apropo, felicitari pentru munca depusa (drumul si timpul pierdut pana acolo) si va multumim pentru aceste informatii valoroase! :please:
0

#112 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 17 august 2011 - 18:05

@ mile :)
0

#113 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 august 2011 - 19:19

Nu am reusit sa-mi dau seama la ce ar ajuta obiectivul din imagini...


Imagine atasata: ecluza Uivar 26.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 27.JPG

Poate-si da seama cineva?...


In schimb in urmatoarele imagini avem o (mini) hidrocentrala. Nu stiu cat curent producea insa stiu ca este scoasa din, cum altfel, ... functiune. Trebuia mereu intretinuta si ...n-avea rost...zic cei care se ocupau cu microhidrocentrala. Daca nu mai mult, dar macar producea curent in mod gratuit atat pentru canton cat si pentru iluminarea lui noaptea. Exista in dreptul ecluzei un numar de 7 - 8 stalpi de iluminat stradal insa dupa reparatia capitala de acum cativa ani (vreo 3 - 4) doar trei stalpi a fost racordati la noua instalatie electrica, iar din cei 3 stalpi (cu lampi noi montate) nici macar unul n-are bec pentru iluminat nocturn. Nu stiu de ce, dar mi se pare cunoscut acest aspect, atat de familiar...

"Cladirea" centralei si turbina cu generatorul de curent...

Imagine atasata: ecluza Uivar 28.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 29.JPG
In timp ce apa curge degeaba peste stravilar, putea invarti aceasta turbina producand curent...


Iata si stalpii de care pomeneam...pacat ca nu i-am facut cu dedicatie...

Imagine atasata: ecluza Uivar 07.JPGImagine atasata: ecluza Uivar 10.JPG

Aceasta postare a fost editata de mile: 17 august 2011 - 20:28

0

#114 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 august 2011 - 02:29

Centrala presupun că nu deţine componente fragile şi extrem de scumpe care să necesite schimbare deasă? Altă explicaţie nu văd pentru neţinerea ei în funcţiune ... poate proverbiala lene românească.
0

#115 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 august 2011 - 14:31

Iata inca cateva imagini cu ceea ce am intalnit in cale....

O pasarela pentru vreo conducta de gaz...
Imagine atasata: de pe dig 01.JPG

...podul ingust de la Utvin...cam crapat pilonul...
Imagine atasata: podul ingust de la Utvin 01.JPG

...intre ecluza Uivar si podul de la Sanmihai (distanta de vreo 13 Km) avem o portiune lunga de cel putin 3 Km cu tufe de porumbele, unde n-ai nici o sansa sa mai vezi Bega, macar din cand in cand. In general nu prea vezi Bega de stuf. Am observat ca s-a inceput cu defrisarea acestor tufe dar nu prin taiere ci prin "zdrentuirea" tulpinelor. Locul arata sinistru dupa aceasta operatiune de zdrentuire. Deasemenea exista riscul de a face pana la bicicleta, caci in aceste locuri traseul este plin de crengute cu spini...
Bega este pe partea dreapta fata de directia de mers...Ca mergi prin padure sau ca mergi pe malul Begai, tot aia e, caci oricum n-o vezi...
Imagine atasata: de pe dig 02.JPGImagine atasata: de pe dig 03.JPG

Iata ce ramane dupa defrisare (zdrentuire)...
Imagine atasata: de pe dig 04.JPG

Una peste alta, este bine ca ceva se misca...


Am mai gasit doua bazine pentru namol, in dreptul localitatii Dinias, pe malul opus. Deasemenea m-am uitat atent sa vad urmele debarcaderului existent candva, dar nici o urma de el. Poate o fi acoperit si de vegetatie...
Am marcat cu rosu traseul pe care-l parcurgeau cei din Dinias mergand spre/dinspre debarcader. Asta se intampla pana in 1967-68...
Imagine atasata: bazinele de la Dinias 03.JPGImagine atasata: bazinele de la Dinias 02.JPG

Si o poza terestra cu aceste bazine...
Imagine atasata: bazinele pentru namol de la Dinias.JPG


Uitandu-ma pe google map am vazut ca si la Pustinis s-au construit doua bazine pentru namol...cu alte cuvinte, pe fiecare sector din cele trei (sectoarele fiind separate de cele doua ecluze) s-au construit aceste bazine pentru pastrarea namolului decolmatat...
Imagine atasata: bazinele de la Pustinis 01.JPGImagine atasata: bazinele de la Pustinis 02.JPG....

Oricum, aceasta lucrare de decolmatare a canalului Bega este una de amploare insa mi-e teama ca nu se va finaliza cu ceva concret, ci totul va ramane in coada de peste, ne vom inneca la mal, precum ne e obiceiul...Doamne da sa n-am dreptate...

Aceasta postare a fost editata de mile: 21 august 2011 - 14:33

0

#116 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 21 august 2011 - 21:06

Am cautat mult niste filmulete pe Youtube legate de navigatia pe Bega si nu prea am gasit.
Totusi am gasit acest filmulet, mai mult poze montate pe film,... m-am decis sa postez Link-ul...este vorba de Bega in zona Zrenjanin-ului...



Aceasta postare a fost editata de mile: 21 august 2011 - 21:12

0

#117 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 august 2011 - 12:22

Dupa ce am "prezentat" ecluzele de pe teritoriul Romaniei de pe Bega, respectiv Sanmihaiul Roman si Uivar, m-am gandit sa trec dincolo de granita, sa vad ce se intampla (si) pe acolo...
La aproximativ 1 - 1,5 km de granita se afla ecluza Itebej (Itebei), ecluza care n-a fost folosita de mult timp (am citit undeva ca n-a fost deschisa de 25 de ani), avand in vedere apropierea ei de granita romano-sarba iar traficul naval intre cele doua tari fiind suspendat (pe motive politice) de multa vreme...

Pozitia ei fata de granita...

Imagine atasata: ecluza Itebej 01.JPGImagine atasata: ecluza Itebej 02.JPG


...camera ecluzei...

Imagine atasata: ecluza Itebej 03.jpgImagine atasata: ecluza Itebej 04.jpgImagine atasata: ecluza Itebej 05.jpg


...si stavilarul ecluzei...

Imagine atasata: ecluza Itebej 06.jpgImagine atasata: ecluza Itebej 07.jpg


Se poate observa o stare destul de avansata de degradare ...

Aceasta postare a fost editata de mile: 27 august 2011 - 12:36

0

#118 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 august 2011 - 17:39

Urmeaza ecluza Klek (langa localitea Klek, inainte de Zrenjanin) care a fost construita in 1914,... inainte de revarsarea canalului Bega in Bega Veche (sau moarta cum am mai citit pe undeva). Aceasta ecluza avea si ea o camera pana in 1969 cand i-a fost "adaugata" cea de-a doua camera. Nu cunosc motivele pentru care s-a construit si cea de-a doua camera...Probabil nu cunosteau intentiile guvernului roman de a intrerupe navigatia pe Bega ...
Se poate observa ca pe aceasta ecluza si acest stavilar avem si un pod (nu stiu cat de lat) pe care se poate traversa dintr-o parte in alta...

Imagine atasata: Klek 01.JPG

...si cateva imagini de la ecluza-stavilar Klek...
...urmariti faptul ca exista un tip de "macara" pe care o vom vedea (am vazut-o) la ecluzele Uivar, Itebej, Klek ...

Imaginile au fost preluate atat de pe Panoramio cat si de pe site-ul Apele Voivodinei,...

Imagine atasata: Klek 02.jpgImagine atasata: Klek 03.jpgImagine atasata: Klek 04.jpg

Imagine atasata: Klek 05.JPGImagine atasata: Klek 06.jpgImagine atasata: Klek 07.jpg

Imagine atasata: Klek 08.jpgImagine atasata: klek 09.JPGImagine atasata: Klek 10.JPG

Imagine atasata: Klek 11.JPGImagine atasata: Klek 12.jpg

Imagine atasata: Klek 13.jpgImagine atasata: Klek 14.jpgImagine atasata: Klek 15.jpg


Se poate observa ca aceasta ecluza este intretinuta si in stare buna de functionare...
Nu stiu daca stalpii de iluminat sunt functionali insa sunt de tip mai nou si multi ca numar,...
0

#119 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 august 2011 - 13:34

Iata am ajuns si la Ecluza Stajicevo, ecluza construita in 1971 si avand doua porti... glisante. Daca prin celelalte ecluze de pe Bege puteau trece vase cu incarcatura de 500 tone (echivalent a 20 - 22 de tiruri), prin aceasta ecluza pot trece vase cu incarcatura de 1.000 de tone (echivalent a 40 - 45 de tiruri).
Aceasta ecluza se afla la cativa kilometri distanta de revarsarea Begai in Tisa.

Imagine atasata: ecluza Stajicevo 01.JPGImagine atasata: ecluza stajicevo 02.jpg

Imagine atasata: ecluza Stajicevo 13.JPGImagine atasata: ecluza Stajicevo 14.JPGImagine atasata: ecluza Stajicevo 25.JPG


Turnul de comanda si vedere din turn...

Imagine atasata: ecluza Stajicevo 16.JPGImagine atasata: ecluza Stajicevo 17.JPG


...si stavilarul...

Imagine atasata: ecluza Stajicevo 18.JPGImagine atasata: ecluza Stajicevo 19.JPGImagine atasata: ecluza Stajicevo 21.JPG

Este interesant faptul ca au pus doua pasarele intre cele doua turnuri ale stavilarului, atat la "parter" cat si la "etaj"... pentru a nu mai cobora - urca operatorii ...

Aceasta postare a fost editata de mile: 29 august 2011 - 13:44

0

#120 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 30 august 2011 - 08:19

Aici barajul este mult mai profi realizat decat la noi.
0

Arata acest topic


  • (49 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi