STP Timișoara Forum: Trasee schimbate pe infrastructura actuala - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (2 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Trasee schimbate pe infrastructura actuala

#1 Useril este offline   garcon 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 552
  • Inregistrat: 28 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 august 2009 - 18:53

Pe la mijlocul anilor '90, un strain aflat in Timisoara imi spunea ca, dupa parerea lui, Timisoara ar putea avea trasee de tramvai mai bine gandite, chiar pe infrastructura existenta la acea data (care e similara cu cea actuala).

Nu doar pentru ca mi-am amintit de acea discutie, m-ar interesa parerea voastra cu privire la utilizarea mai eficace a infrastructurii existente de transport electric (tramvai si troleibuz).

Motivul principal pentru care lansez aceasta intrebare este acela ca traseele de tramvai si troleibuz sunt in mare parte cele existente de dinainte de 1989, deci tributare unei conceptii de dezvoltare din acea vreme.

Mai sunt valabile considerentele care au stat la baza stabilirii traseelor de atunci astazi, prin prisma transformarilor social-economice din ultimii 20 ani?

Lansez, in acest context, spre exemplificare, si unele intrebari usor provocatoare:

- Este nevoie de 3 linii de tramvai sa circule inspre o zona industriala cu o relevanta economica din ce in ce mai mica?
- Ar fi nimerita o linie care sa lege Circumvalatiunii de Elisabetin (Pta Balcescu etc.)?
- Este nevoie de o statie principala de transbordare in Timisoara? - un asa-zis principal nod de transport in comun, unde sa poti urca din si in quasi orice mijloc de transport. Daca da, care este zona / statia, care ar fi cea mai nimerita pentru un astfel de proiect, in opinia voastra?

etc.

Deci, imaginati-va ca aveti in fata structura retelei, pe care ati avea "mana libera" sa o "renumerotati" cu traseele aferente.

Aceasta postare a fost editata de garcon: 15 august 2009 - 18:54

0

#2 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30211
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 august 2009 - 19:21

Interesanta provocare :cry: Sa vedem ce parere au membri forumului.
0

#3 Useril este offline   marioamore 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 27 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 august 2009 - 23:16

eu unul as prelungi linia lui 15 pana pe muzicescu , mures chiar str diminetiipt k pana la linia lui 7 de pe diminetii faci 15 min si nici nu te duce in centru apoi linia 10 as pune o sa mearga pe traseul p ta balcesu drubeta spti judetean aem str 1 dec pta balcesu asta ar fi un prim pas!in legatura cu statia de transbordare nu au nici locul nici banii sa o faca decat poate peste 10 sau 15 ani
__________________________________________________

o alta idee mai veche as pune o mai rapid in aplicare cea cu extinderea liniei de tramvai pe podul calea sagului pana la real sau chiar metro! idei sunt .....bani si chef sa fie
0

#4 Userul este online   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 august 2009 - 13:13

Sa vedem...

Cele 3 linii intr-o zona industriala cu relevanta economica tot mai scazuta sunt 4, 8 si 9 in Calea Buziasului? Daca da, nu mi se par chiar inutile, si asta nu pentru ca ar fi o necesitate pentru angajatii fabricilor (bine, este, dar nu vitala), ci pentru ca cele 3 linii trebuie sa aibe un capat, iar P-ta Gh. Domasnean este cea mai potrivita. 4 strabate tot orasul, 8 nu are pe unde altundeva sa o ia de la Banatim, iar 9 nu se poate intoarce mai devreme. Deci mi se pare potrivit acel loc drept capat de linie.

Cat despre linia aceea care face legatura intre Circumvalatiunii si P-ta Balcescu...e o idee foarte buna, si va asigur ca ar fi si foarte utila linia. Imi amintesc cand se lucra pe tronsonul P-ta 700 - P-ta Libertatii iar linia 4 era deviata pe la Catedrala - Maria - Balcescu - Banatim. Pe langa faptul ca imi era foarte utila acea linie (si inca mi-ar mai fi), era si plin ochi tramvaiul. Asa ca n-ar strica deloc o linie Calea Torontalului - Catedrala - Balcescu - Banatim - Domasnean sau, de la Banatim sa mearga pana la Gara de Est si sa intoarca in bucla de acolo. Sau poate chiar sa se intoarca pe traseul liniei 4 de la Banatim catre Torontal. Idei sunt multe, iar necesitatea infiintarii unei astfel de linii, zic eu, este destul de mare.

Referitor la alte linii...mi se par prea asemanatoare liniile 15 si 19...e drept ca sunt cam singurele din acea zona a orasului (linia 7 e destul de departe totusi), dar traseul este comun, iar capatele nu sunt atat de departe unele de celalalte astfel incat sa necesite 2 linii care sa le cuprinda...19 ar putea sa urmeze vechea linie a lui 12 spre exemplu, dupa statia Mitropolit Andrei Saguna, sa faca la stanga pe la Capitol, sa treaca prin fata Catedralei, sa mearga spre Maria, sa o ia la stanga, iar mai apoi tot inainte prin fata Universitatilor, ca si traseul tur.

Din nou, se referea garcon la 3 linii intr-o zona cu importanta scazuta...UMT-ul chiar credeti ca necesite 3 linii de tramvai (1,2,5) ? Ar fi mai util ca linia 5, de exemplu sa intoarca la Gara de Est, 2 sa mearga la UMT in sensul acelor de ceas, iar 1 in sens invers. Nu cred ca sunt foarte multi calatori care sa plece de la Balta Verde si sa ajunga la UMT...Oricum NU mai multi ca si cei de pe linia lui 4 (pana la Balta Verde) care vor sa ajunga la UMT...

Cam acestea ar fi liniile cu care am o tangenta mai mare si imi pot exprima o parere; cu restul nu prea circul, asa ca nu imi pot formula pareri foarte concrete in legatura cu acestea.

Desigur, au fost doar niste idei, insa as vrea sa vad ce parere aveti si voi in legatura cu ce am scris mai sus :04:
0

#5 Useril este offline   garcon 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 552
  • Inregistrat: 28 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 august 2009 - 14:54

Vezi postareamarioamore, la 16 Aug 2009, 00:16, a spus:

eu unul as prelungi linia lui 15 pana pe muzicescu

...
__________________________________________________

extinderea liniei de tramvai pe podul calea sagului pana la real sau chiar metro!


interesante si beneficie propuneri, dar era vorba despre folosirea infrastructurii actuale, nu despre extinderea ei.

Aceasta postare a fost editata de garcon: 17 august 2009 - 14:54

0

#6 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 17 august 2009 - 18:51

Propuneri:

Linia tramvai 5: Gara de Est - Traian - P-ta TM 700 - Ronat - retur

Linia troleibuz 19: Cartier Girocului - Complex Studentesc - Universitatea de V - Pod Mihai Viteazu - P-ta Regina Maria (fosta statie 32) - P-ta I.C. Bratianu - Complex Studentesc - Cartier Girocului. Deci doar o mica retea construita din fata Catedralei catre Str. Savinesti.

Si eu sunt total de acord cu realizarea unei retele pe str. Lidia, ori unirea retelei Girocului cu Soarelui.
0

#7 Useril este offline   garcon 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 552
  • Inregistrat: 28 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 august 2009 - 01:38

Nu inteleg. Care e Piata I. C. Bratianu?
0

#8 Userul este online   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 august 2009 - 10:01

Vezi postareagarcon, la 18 Aug 2009, 02:38, a spus:

Nu inteleg. Care e Piata I. C. Bratianu?


"Capatul" lui 19. Langa Muzeu.
0

#9 Useril este offline   garcon 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 552
  • Inregistrat: 28 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 august 2009 - 13:36

Practic, sa fie acelasi traseu ca si astazi, dar cu o bucla pana in Piata Regina Maria (ex-Horatiu) si inapoi? Si cum sa ajunga din Piata Regina Maria inapoi in Piata I.C.Bratianu? Din nou inapoi, prin spatele Gradinii Capitol?
0

#10 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30211
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 august 2009 - 17:55

Propun, ca sa se inteleaga mai usor, sa puneti o schita simpla pe o harta gen google earth, map24, etc. (cine are chef si se descurca cu desenatul :) )
0

#11 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 19 august 2009 - 10:46

Traseul actual 19 cu prelungire pana la P-ta Regina Maria si inapoi.
Tot ce am vrut este o legatura a traseului 19 cu celelalte, din cealalta zona (11, 14, 18).
Dar nu va fi cine stie ce, doarece ar fi comun mult cu linia E3, deci raman la variantele:
- unirea liniilor 15, 16, 19 intre capetele de la Soarelui si Gorocului
ori
- prelungirea liniilor 15 si 19 (sau doar a liniei 19, ca tot merge si prin centru) pe Lidia pana la Drubeta (zona cu blocuri):
Fisier atasat  untitled.JPG (57.87K)
Number of downloads: 288
0

#12 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 august 2009 - 12:50

Momentan puncte de transbordare sunt Piata Maria si Mallul - daca te afli acolo, sigur gasesti ceva care sa-ti faca legatura cu alta linie de care ai nevoie (o transbordare).
0

#13 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 19 august 2009 - 13:50

Vezi postareaVisor, la 19 Aug 2009, 11:46, a spus:

- prelungirea liniilor 15 si 19 (sau doar a liniei 19, ca tot merge si prin centru) pe Lidia pana la Drubeta (zona cu blocuri):
Atasament untitled.JPG

Nu prea merge, strada Drobeta este cu sens unic, si pe langa asta, pe acolo cicula tramvaiul 7, ar mai fi o problema mare si cu firele de tramvai care ar merge in paralel cu cele de firobuz, lucru aproape imposibil de realizat dupa normativele in vigoare.
0

#14 Useril este offline   marioamore 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 27 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 19 august 2009 - 20:31

totusi ar fi varianta sa o ia la dreapta spre mures sa vina pana la intersectia cu drubeta sa faca stanaga pana la intersectia cu v hugo acolo dreapta si iasa inapoi in martirilor!ar merge pe langa linia 7 2 statii si ar fi cam lung dar eficient
0

#15 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 19 august 2009 - 21:40

Pe strada Mures drumul este foarte ingust, iar din cauza masinilor parcate, abia pot sa treaca doua masini ce vin din sensuri opuse.
Dar deja aici discutam de o eventuala extindere de traseu.
0

#16 Useril este offline   marioamore 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 27 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 august 2009 - 21:11

si pe str paris a fost si rau drumul si ingust si masini parcate peste tot,si dk s a vrut s a rezolvat
0

#17 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 24 august 2009 - 17:09

Eu zic ca cea mai eficienta miscare posibila acuma ar fi:

Linia 5 sa intoarca la gara, si sa numai faca turul pe la UMT (poate s-ar economisi un tramvai)
O noua linie care sa mearga de pe Torontalului prin Balcescu...
Linia 15 sa o scoata pana la iesirea TM (spre Giroc), Iar 19 sa faca o roata spre judetean, iar 16 invers.

Fisiere atasate


0

#18 Userul este online   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 august 2009 - 21:42

Vezi postareacseh_17, la 24 Aug 2009, 18:09, a spus:

Eu zic ca cea mai eficienta miscare posibila acuma ar fi:

Linia 5 sa intoarca la gara, si sa numai faca turul pe la UMT (poate s-ar economisi un tramvai)
O noua linie care sa mearga de pe Torontalului prin Balcescu...
Linia 15 sa o scoata pana la iesirea TM (spre Giroc), Iar 19 sa faca o roata spre judetean, iar 16 invers.


Cu primele 2 sunt total de acord. In legatura cu a treia...crezi ca e nevoie de 2 linii in spate la judetean? Sa nu uitam ca va trebui suplimentat numarul troleibuzelor, iar consumul total va fi mai ridicat.
0

#19 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 25 august 2009 - 16:51

Vezi postareaNDY, la 24 Aug 2009, 22:42, a spus:

Sa nu uitam ca va trebui suplimentat numarul troleibuzelor, iar consumul total va fi mai ridicat.


Nu trebuiesc suplimentate atunci, ori ca mergi pe Martirilor si anapoi sau ca mergi pe Martirilor si te intorci prin Soarelui tot atata dureaza. Liniile aceasta oricum au aceeasi durata in timpul unei ture, iar distanta dintre bucla Versului si bucla Bd. Sudului este mica.
0

#20 Userul este online   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 august 2009 - 09:18

Ma rog... :coolspeak: Da chiar crezi ca este nevoie de 2 linii pe acolo?
0

Arata acest topic


  • (2 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi