STP Timișoara Forum: Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express

#421 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 18 iunie 2020 - 21:29

Surse oficiale au precizat că Aktor va fi desemnat câștigător pentru proiectarea și execuția lotului 3 din A0 Nord:

Citeaza

Constructorul elen Aktor are cea mai bună ofertă în cadrul licitației pentru proiectarea și execuția lotului 3 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord), au spus pentru ECONOMICA.NET surse oficiale. Astfel, până acum, cinci din cele șapte loturi ale viitoarei șosele de mare viteză din jurul Capitalei sunt luate de către constructori din Turcia și Grecia.

Oferta constructorului elen Aktor se plasează pe primul loc în cursa pentru lotul 3 din A0 Nord, acesta urmând să fie desemnat câștigător, potrivit surselor noastre.

Rămâne de văzut dacă rezultatul se va menține și în urma eventualelor contestații.

În mod bizar, constructorul elen a depus pe 9 iunie o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), în care se plângea de punctajul primit pentru oferta sa tehnică. Câteva zile mai târziu a retras însă contestația, potrivit datelor CNSC.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat pe 18 februarie că a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului "Proiectare și Execuție Autostrada de Centură București, km 0+000 - km 100+900, Sector Centură Nord, km 0+000 - km 52+770, Lot 3: km 39+000-km 47+600".

Astfel, până la termenul limită au fost depuse 12 oferte:
1. Aktor Societate Tehnică Anonimă (AKTOR S.A.)
2. CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC)
3. Asocierea Construcții Erbașu SĂ - Vahostav SK aș - Danube Total Grup SRL - Concelex SRL
4. FCC Construccion SA
5. IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AȘ
6. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Retter Projectmanagement SRL
7. Intracom Constructions Societe Anonyme Technical and Steel Constructions (INTRAKAT)
8. Mapa Insaat Ve Ticaret AȘ
9. Asocierea Max Boegl România SRL- IBB-HIB RomâniA SRL- MAX BÖGL STIFTUNG & Co. KG
10. Nurol Insaat ve Ticaret A.S.
11. Sinohydro Corporation Limited
12. Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL

Valoarea estimată a contractului este de 466,28 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 30 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție. Garanția lucrărilor este între 5 și 10 ani, în funcție de perioada ofertată în cadrul factorului de evaluare.

Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii de Centură București - Sector Centură Nord - Lot 3: km 39+000-km 47+600, în lungime de 8,60 km."

Amintim că pentru cele trei loturi din A0 Sud, CNAIR a semnat contracte încă de anul trecut, respecitv cu turcii de la Alsim Alarko (loturile 1 și 2) și grecii de la Aktor (lotul 3). De asemenea, luna aceasta a desemnat câștigătorul contractului pentru lotul 1 din A0 Nord, respectiv constructorul turc Nurol. Pentru loturile 2 și 4 din A0 Nord, încă sunt evaluate ofertele.

Sursa: Economica.
0

#422 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 iunie 2020 - 08:46

Guvernul a aprobat o Ordonanță de Urgență privind execuția autostrăzii A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni), ce permite întocmirea documentației tehnice.

Citeaza

Guvernul a aprobat, joi, o ordonanţă de urgenţă referitoare la autostrada Iaşi - Tîrgu Mureş, care permite realizarea documentaţiei tehnice pentru acest obiectiv de investiţii, a declarat şeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, scrie Agerpres.

Sursa: Economica.
0

#423 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 iunie 2020 - 19:15

Azi a fost semnat contractul cu UMB&Co pentru tronsonul Zimbor - Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania:

Citeaza

CNAIR SA a semnat contractul execuție Autostrada Brașov - Târgu Mureș - Cluj – Oradea, Sectiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului (km 13+260 - km 25+500).

Asocierea declarată câștigătoare este SC SA&PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL.

Valoarea contractului este de 680.405.395,28 lei fara TVA.

Lungimea tronsonului de autostrada este de 12,24 km.

Traseul Subsecțiunii 3B2 începe după intersecția autostrăzii cu DN 1G km, 13+260, (Huedin – Zimbor – Tihau (DN 1G)), unde a fost prevăzut un nod rutier, apoi traseul autostrăzii se înscrie între dealurile Fânețelor și Lupului, în lungul văii Capușu, intersectează, în Valea Glodului, DC 56 între localitățile Bercea și Santa Mana, îndreptandu-se către nord pana la intersecția cu DJ 108A (Românași – Agrij), la vest de localitatea Poarta Sălajului.
Pe această subsecțiune nu s-au prevăzut noduri rutiere. La finalul Subsecțiunii 3B2, la km 25+280, se va amenaja o intersecţie giratorie provizorie, necesară accesării sectorului de autostradă din DN 1F, prin intermediul unui drum local, până în momentul dării în exploatare a Subsecțiunii 3B3, Poarta Sălajului – Zalău.

În cadrul acestei secțiuni s-a prevăzut construcția a 5 viaducte și 1 pod peste autostradă.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 36 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

Sursa: Bihon.
1

#424 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 iunie 2020 - 11:08

Vezi postareaSPECTR-2, la 15 iunie 2020 - 08:33, a spus:

Surse din CNAIR au declarat pentru cei de la Economica cum că firmele lui Umbrărescu ar avea șanse mari să câștige contractul pentru tronsoanele 3 și 4 din DX12 Craiova - Pitești.

Se pare că s-a adeverit informația; CNAIR i-a desemnat câștigători pe cei de la UMB & Co pentru loturile respective:

Citeaza

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a finalizat marți raportul procedurii pentru tronsonul 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești. Oferta desemnată câștigătoare este cea a constructorului român Dorinel Umbrărescu, în valoare de 617 milioane de lei, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

ECONOMICA.NET a relatat în urmă cu două săptămâni că tronsoanele 3 și 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești ar putea fi construite de Umbrărescu, care lucrează în prezent pe tronsonul 2 din șoseaua cunoscută ca "Autostrada Ford".

Vineri, 26 iunie 2020, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect "Proiectare și Execuție Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3" către toți ofertanții, a anunțat atunci CNAIR. Ofertantul desemnat caștigător este ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - S.C. SPEDITION UMB S.R.L. - S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - Lider de asociere), cu preţul de 670,72 milioane de lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Valoarea estimată a contractului pentru tronsonul 3, în lungime de 31,75 km, este de 999,41 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție.

Valoarea estimată a contractului pentru tronsonul 4, în lungime de 31,88 km, este de 909,67 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 36 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție.

Sursa: Economica.
2

#425 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 02 iulie 2020 - 11:16

Pentru A0 Nord (lotul 1), au fost depuse 4 contestații, în urma câștigării de către Nurol:

Citeaza

A început războiul contestațiilor pe Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord). După ce turcii de la Nurol au fost desemnați câștigători pe lotul 1, următorii patru clasați au contestat rezultatul: chinezii de la China Railway (locul 2), grecii de la Intrakat (locul 3), italienii de la Pizzarotti (locul 4) și firmele lui Dorinel Umbrărescu (locul 5).

Primul care a depus contestație a fost constructorul român Dorinel Umbrărescu. Firmele sale au inițiat pe 24 iunie un astfel de demers la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). O zi mai târziu au urmat grecii de la Intrakat, după care pe 26 iunie au depus contestație și chinezii de la China Railway și italienii de la Impresa Pizzarotti, potrivit datelor CNSC.

Demersurile celor patru constructori au loc după ce pe 15 iunie Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătoare oferta turcilor de la Nurol pentru proiectarea și execuția lotului 1 din A0 Nord.

"Ofertantul desemnat câștigător este NUROL INSAAT VE TICARET A.S., cu preţul de 746.763.568,57 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componența financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică", anunța CNAIR pe 15 iunie.

Sursa: Economica.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 02 iulie 2020 - 14:09

0

#426 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 817
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat 10 septembrie 2020 - 11:53

Nu exista topic separat ptr A11, asa ca voi asa stirea aici: Linkul meu

Un lucru bun daca se va face cat mai curand, ptr ca drumul national/european actual este foarte aglomerat.
0

#427 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 septembrie 2020 - 20:48

Dacă va fi Drum Expres va fi DX11. Foarte interesantă strategia, în ultimii ani foarte mulți kilometrii de autostradă au devenit Drum expres, care prezintă câteva dezavantaje.
1

#428 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 817
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat 11 septembrie 2020 - 06:52

Orice tip ar fi, e binevenit. Actualul drum national/european este foarte aglomerat, iar aceasta alternativa este binevenita.
0

#429 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 11 septembrie 2020 - 18:11

Știu asta, dar mă gandesc că putem accesa fonduri direct pentru autostrăzi care nu mai trebuiesc extinse ulterior.
1

#430 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 27 septembrie 2020 - 18:52

Nu am stiut unde sa il postez, dar fiind un drum gen autostrada il aveti aici.

https://www.digi24.r...RqWzslpnOHZz83g

Pot începe lucrările la tronsonul 3 al drumului expres Craiova - Pitești. Guvern: A fost asigurat frontul de lucru

Guvernul a aprobat, prin hotărâre de guvern, alocarea a aproximativ 13 milioane de lei pentru exproprierea unor imobile de pe tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Piteşti. Șeful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă, a declarat, vineri, că acest lucru înseamnă că se asigură frontul de lucru pentru constructor pe acest tronson, potrivit Agerpres.

"Pentru drumul expres Craiova-Piteşti a fost adoptat un proiect de hotărâre de guvern pentru exproprierea unor imobile de pe tronsonul 3 al acestui drum expres. De asemenea, valoarea acestor exproprieri se ridică la aproximativ 13 milioane de lei şi, în acest caz, ca urmare a adoptării acestui act normativ, se asigură frontul de lucru pentru constructor pe acest tronson.

Un proiect de infrastructură care a avansat în mod spectaculos, am putea spune, în acest an, ajungând de la un grad de execuţie drumul expres Piteşti-Craiova de peste 50%, în condiţiile în care la preluarea guvernării au fost lăsate doar câteva borduri în câmp de guvernarea anterioară", a declarat Dancă, de la Palatul Victoria.

Totodată, a precizat el, a fost adoptat proiectul de hotărâre de guvern pentru realizarea ultimelor exproprieri pe centura municipiului Rădăuţi.

"Este vorba de relocarea unor utilităţi, astfel încât după adoptarea acestui act normativ, practic, se asigură toate condiţiile pentru finalizarea cât mai curând a acestui proiect de infrastructură, respectiv, până la sfârşitul acestui an, centura municipiului Rădăuţi ar putea fi finalizată", a afirmat Dancă.

El a menţionat că tot în domeniul proiectelor de infrastructură a fost adoptat un proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru varianta de ocolire Sighişoara din judeţul Mureş.

"Este un proiect important în zonă, a cărui valoare se ridică la 391 de milioane de lei, şi vizează centura ocolitoare a oraşului Sighişoara, în lungime de 13 kilometri. Este primul pas în realizarea acestui proiect, primul pas adoptat de către Guvernul Orban în şedinţa de guvern de ieri seară", a mai declarat Dancă.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 27 septembrie 2020 - 18:54

0

#431 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 septembrie 2020 - 19:00

Epic:

Imagine atasata: Iohannis.jpg

la deschiderea traficului rutier pe sectorul Iernut-Chețani al autostrăzii A3.
0

#432 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 19 octombrie 2020 - 10:28

Nu am stiut unde sa il postez, dar fiind un drum gen autostrada il aveti aici.

Drum Expres Gaești-Ploiești. Ce se întâmplă cu proiectul
https://m.dcnews.ro/...Lf58Je36QXHFfiw

CNAIR și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor au semnat în data de 15.10.2020, Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 62/17.03.2020, pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Găești - Ploiești”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica:

Art. I-Conditii generale:

Articolul 2 - Durata contractului și perioada de implementare a proiectului, alin. (2):

”(2) Perioada de implementare a Proiectului este de 27 de luni, respectiv între data de 01.10.2020 și 01.12.2022, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”:

Articolul 3 - Valoarea contractului, alin (1) și (2) se vor modifica si va avea urmatorul cuprins:

Valoarea totala a proiectului este de 19.683.347,97 lei;

Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul Europen de Dezvoltare Regionala, este în sumă de 14.162.482,75 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila. Valoarea co-finanțării eligibile a Beneficiarului este în sumă de 2.499.261,66 lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila. Toate celelalte prevederi ale Contractului si ale anexelor acestuia raman neschimbate, transmite CNAIR.
0

#433 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 19 octombrie 2020 - 17:23

A6 oare se va mai face vreodata?!
2

#434 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 20 octombrie 2020 - 12:48

Acum ar fi fost un moment bun.
1

#435 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 30 octombrie 2020 - 11:44

https://www.promotor...2ANP7BljdHx9kJA

Autostrada Nordului, aprobată prin lege. Când va începe construcția
Autostrada Nordului a fost aprobată prin lege după votul din Camera Deputaților.
Potrivit legii votate marți, lucrările ar trebui să înceapă de la 1 ianuarie 2021.

Autostrada Nordului urmează să lege vestul de estul țării în nordul extrem al României. Traseul aprobat este Vama Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava.
Potrivit legii adoptate marți de deputați, procedurile pentru construcţia autostrăzii vor începe de la 1 ianuarie 2021.
0

#436 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 03 noiembrie 2020 - 10:48

Nu am stiut unde sa il postez, dar fiind un drum gen autostrada il aveti aici.

https://zcj.ro/econo...MEDoo3mW4D7z6OU

Proiectul drumului expres Turda - Mărtinești a fost deblocat

A fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate (SF) și a proiectului tehnic (PT) necesare construcției drumului expres pentru conexiunea între Autostrada Transilvania (zona Turda) și Drumul Național nr. 1 (zona Mărtinești).
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, a semnat contractul de elaborare a SF, proiect pentru autorizarea executării lucrărilor de construire și PT la obiectivul drum expres pentru realizarea conexiunii.

Contractul, în valoare de 2,7 milioane de lei fără TVA, a fost semnat cu antreprenorul Explan. Lungimea acestui tronson, conform Master Planului General de Transport, este de 5,3 km.
Durata de elaborare va fi de nouă luni pentru SF și PT. Drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre A3 și DN 1 va asigura legătura între două căi principale de transport din județul Cluj aflate în administrarea DRDP Cluj.

Drumul este prevăzut cu câte două benzi pe sens, iar mare parte din lucrări se vor desfășura în zona de deal-munte. Acesta este un proiect prioritar în strategia de dezvoltare rutieră a Ministerului Transporturilor, având scopul de a degreva traficul din Turda și reducerea distanței dintre Cluj-Napoca și A3, respectiv A10.
0

#437 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 03 noiembrie 2020 - 11:15

https://www.digi24.r...g6efhzWR0tEXqPc

Parteneriat de 1 miliard de euro pentru drumul expres Arad-Oradea

Consilierii judeţeni din Bihor au aprobat joi un proiect de hotărâre care va face posibilă realizarea drumului expres Arad-Oradea. Proiectul drumului, în valoare de 1 miliard de euro, va fi finanţat prin Programul Operaţional de Transport 2021-2027.

Proiectul aprobat joi prevede încheierea unui parteneriat între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Primăria Arad, Consiliul Județean Arad și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), precum şi încheierea unui acord de asociere între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad, potrivit Mediafax.

În acest fel vor putea fi cumpărate în comun serviciile de actualizare a studiului de fezabilitate a drumului expres, realizat în 2007.

Proiectul drumului expres, în valoare de aproximativ 1 miliard de euro, va fi finanţat prin Programul Operaţional de Transport 2021-2027.

În lungime de 134 de kilometri, drumul expres va fi în regim de autostradă, cu patru benzi şi va face legătura între Autostrada Transilvania şi Autostrada Arad-Timişoara-Lugoj.
0

#438 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 12 noiembrie 2020 - 12:18

https://www.economic...neT10jUor7xxGzA

Autostrada “Via Carpatia”: ce tronsoane ar putea fi construite în România cu bani americani

Tronsoanele românești din autostrada care ar urma să lege Lituania de Grecia “ via Carpatia” și ar putea fi construite cu bani de la americani sunt Arad – Oradea și Lugoj – Calafat, potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode.
Acesta propune ca noua șosea să treacă doar prin state membre UE și NATO.

"Am studiat trasee posibile. Cei 2.356 de km pot fi parcurși în 26 de ore. Propunem ca această rută să strabată doar state membre UE și NATO. Dacă România și Bulgaria intră în Schengen, acest coridor va fi foarte ușor de accesat", a declarat miercuri Lucian Bode, în cadrul unui interviu pentru HotNews.ro. Acesta a prezentat mai multe hărți cu propuneri de conexiuni feroviare și rutiere între țările NATO din regiunea Europei de Est. Pe partea rutieră, a arătat o hartă cu autostrada Via Carpatia care leagă Lituania de Grecia și are două ramificații în România: ramura Lugoj - Sibiu - Pitești - București - Constanța, respectiv Lugoj - Calafat.

"De la Biharia până la Oradea, vorbim de un tronson de drum expres 21 km, pentru care suntem în procedură de licitație. De la Arad la Oradea avem în discuție revizuirea studiului de fezabilitate. Aici vedem dacă îl realizăm noi, la CNAIR, sau Asociația de Dezvoltare Intercomunitară formată din consiliile județene Bihor și Arad.
Sunt trei variante de finanțare", a precizat Bode.
Una dintre cele trei variante vizează parteneriat public – privat cu implicare americană.
"Adică noi să venim către parteneri, fonduri de investiții americane, acesta este proiectul nostru, atât contribuim noi, acesta este traseul", a explicat Bode.
El a mai spus că pe feroviar România a propus dezvoltarea unui proiect Rail-2-See, cale ferată de la Marea Neagră la Marea Baltică.
Din această rută, România ar putea realiza cu americanii tronsoanele Coșlariu - Cluj Napoca și Cluj Napoca - Episcopia Bihor.
Pentru primul tronson, în lungime de 100 de kilometri, Ministerul Transporturilor are însă în vedere accesarea de fonduri europene prin CEF.
România a aderat încă din 2016 la proiectul rutier Via Carpatia, o autostradă care urmează să lege Marea Mediterană de Marea Baltică.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 12 noiembrie 2020 - 12:39

0

#439 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 12 noiembrie 2020 - 12:53

https://www.economic...Lo9jlBuqTzbHqVk

“Autostrada Ford”
Umbrărescu rămâne câștigător pe tronsonul 3. Instanța a respins definitiv contestațiile turcilor și chinezilor Curtea de Apel București a respins miercuri, 11 noiembrie, contestațiile turcilor și chinezilor la licitația pentru tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, câștigată de Dorinel Umbrărescu. Instanța a menținut astfel decizia CNSC, în baza căreia Guvernul și-a asumat semnarea contractului pentru ultimele două tronsoane ale șoselei cunoscute ca “Autostrada Ford”.

“Respinge cererea de sesizare a ÎCCJ cu privire la pronunţarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, ca inadmisibilă. Respinge plângerile ca nefondate. Definitivă“, se arată în decizia pronunțată miercuri de Curtea de Apel București. Amintim că firmele Mapa Insaat și China Railway au contestat licitațiile pentru ultimele două tronsoane ale Drumului Expres Craiova - Pitești, câștigate de constructorul român Dorinel Umbrărescu, După ce contestațiile lor au fost respinse de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), constructorii turci și chinezi au mers mai departe la Curtea de Apel București.

În luna septembrie, Guvernul a decis în premieră semnarea contractelor cu ofertantul desemnat câștigător, înainte ca și instanța să se pronunțe. Rămâne de văzut care va fi decizia Curții de Apel București și în cazul tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova - Pitești, unde au mai depus contestație și italienii de la Rizzani de Eccher. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat pe 26 iunie că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția Tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (31,75 km). Ofertantul desemnat caștigător este ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - S.C. SPEDITION UMB S.R.L. - S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. - Lider de asociere), cu preţul de 670,72 milioane de lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică. Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 10 ani. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3, între localitățile Slatina – Colonesti, cu o lungime de 31,75 km.
0

#440 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 12 noiembrie 2020 - 13:09

https://www.facebook...infrastructura/

Cu excepția centurii Bacău care avansează într-un ritm foarte bun, autostrăzile Moldovei A7 și A8 merg înainte cu pași mici și foarte mici.
Pe A7 cele 4 contracte de proiectare semnate în 2018 cu termene de 2 ani au acumulat întârzieri consistente, fiind departe de finalizare. Realizarea studiilor geotehnice de teren este avansată doar pe primele 2 sectoare dintre Ploiești și Focșani. Procedura pentru obținerea acordului de mediu este lansată oficial doar pentru tronsonul Ploiești-Buzău. CNAIR a plătit până acum sume infime pe cele 4 contracte, chiar și de sub 1% din valoarea ofertată. Este greu de crezut că toate cele 4 proiecte vor fi licitate pentru execuția lucrărilor în 2021.
Pe centura Bacău constructorul UMB este foarte bine mobilizat, lucrările se apropie de 90% stadiu fizic, însă câteva puncte întârziate de pe proiect fac dificilă deschiderea traficului în acest an în condițiile apropierii anotimpului rece.
Următoarele 2 sectoare dintre Pașcani și Siret sunt într-un stadiu incipient, realizarea studiilor și a proiectului tehnic fiind contractate în septembrie.
Pe A8 contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pe cei peste 200 de km dintre Tg. Mureș și Tg. Neamț a început în mai 2019 și ar fi trebuit să fie gata în ianuarie 2021, însă este departe de finalizare. Studiile geotehnice de teren au fost realizate doar pe sectoarele ușoare, nefiind atacate zonele grele de munte. Procedura de mediu (probabil cea mai complexă din România de până acum) nu a început, traseul proiectului fiind avizat foarte târziu, de câteva zile. Cu excepția avansului, CNAIR a efectuat plăți de 100,000 de lei, sub 1% din valoarea contractului. Finalizarea studiului în 2021 pare o misiune împosibilă în actualul ritm.
Licitația pentru realizarea studiilor și proiectului tehnic pe următorul sector Tg. Neamț-Iași-Ungheni a fost lansată la începutul lunii septembrie și ar fi trebuit să avem ofertele depuse în octombrie, însă licitația a fost suspendată din cauza unui număr ridicat de solicitări de clarificări. Cât despre podul peste Prut de la Ungheni, în continuare procedura de obținere a acordului de mediu se lasă așteptată.
CNAIR împreună cu proiectanții implicați în aceste proiecte trebuie să accelereze consistent pregătirea studiilor și a proiectelor tehnice, astfel încât să Moldova să se poată bucura de autostrăzi rapide și sigure într-un orizont de timp rezonabil.
0

Arata acest topic


  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi