
Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express
#364
Postat 13 ianuarie 2016 - 18:58
Citeaza
...
Prima autostradă din România pentru care şoferii vor fi taxaţi este A1, Bucureşti-Piteşti. Taxe se va aplica după ce şoseaua cu patru benzi, cu o lungime de aproximativ 110 km, va suporta reparaţii capitale.
Următoarea pe lista oficialilor Ministerului Transporturilor este autostrada Bucureşti-Constanţa, românii fiind nevoiţi să-şi suplimenteze bugetul pentru un concediu pe litoralul românesc, începând din vara anului 2018, cu suma aferentă taxei de autostradă.
...
#365
Postat 13 ianuarie 2016 - 20:14

#366
Postat 13 ianuarie 2016 - 20:31

Initial autostrada Budapesta - Hegyeshalom avea parca 2 statii de taxare si pina la urma si aceasta autostrada a fost inclusa in sistemul de taxare cu vigneta.
#367
Postat 13 ianuarie 2016 - 21:51
O aberatie mai mare ca ce au avut ei pe M5 (pe M1 nu am circulat in perioada cand era cu plata pe tronsoane) nu cred sa mai fi existat undeva in lume. Abia prindeai ceva viteza, ca trebuia sa te opresti sa platesti.

Un pic de istorie:



#368
Postat 14 ianuarie 2016 - 22:43

#369
Postat 14 ianuarie 2016 - 23:27
#370
Postat 09 aprilie 2016 - 11:10
...si Sebes-Deva, tot din 6 aprilie:
#371
Postat 04 iunie 2016 - 19:17

#372
Postat 08 iulie 2016 - 09:34
Citeaza
Ce a făcut CNADNR: „S-au organizat şedinţe de management cu Beneficiarul, Inginerul şi Antreprenorul“.
Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR) a avut cheltuieli pentru proiectele de autostrăzi de 152 de milioane de lei pe primele cinci luni ale anului, comparativ cu o prevedere bugetară anuală în valoare de 1,8 miliarde de lei, se arată într-un răspuns dat Ziarului Financiar privind situaţia investiţiilor în infrastructură.
Informaţii privind foarte slaba execuţie a programului de autostrăzi în vigoare au apărut încă de acum o lună, iar la începutul acestei săptămâni dezastrul a fost confirmat prin demiterea ministrului transporturilor Dan Costescu. De asemenea, CNADNR stă foarte prost şi la semnarea de noi contracte: pentru 2016 este prevăzută semnarea a doar 34 km noi de autostradă.
[...]
zf.ro
Pentru cine nu știe, în CNADNR, în ultima perioadă se dau lupte grele pentru influență sau supraviețuire.
Artizanul contractului cu Bechtel, a ieșit în ultimele luni la TV mai mult decăt în ultimii 13-14 ani.
Și-a făcut chiar și cont de Facebook, pentru a comunica fanilor.
#373
Postat 05 septembrie 2016 - 09:38
#374
Postat 13 septembrie 2016 - 17:24
Citeaza
Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investitiile din domeniul transporturilor pe urmatorii 15 ani a fost transmis de catre Ministerul Transporturilor pentru a fi adoptat printr-o Hotarare de Guvern. Documentul cotnine principalele proiecte de autostrazi, drumuri expres, investitii in cai ferate si cai navale pe care are nevoie Romania sa le implementeze, insa vine cu partea negativa a paharului. Numai pe rutier, pana in 2020, sunt planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, dar exista fonduri disponibile doart pentru o treime. Pentru 2020-2030, doar jumatate din fondurile necesare pot fi identificate.
Pe sectorul rutier, cel mai voluminos dintre domeniile tratate in Master Plan, strategia prevede pana in orizontul 2030 nu mai putin de 11 autostrazi si 19 drumuri expres, la pachet cu alte zeci de modernizari de drumuri actuale si variante de ocolire.
[...]
hotnews.ro
#375
Postat 13 septembrie 2016 - 18:18
Varianta ocolitoare Timisoara apare ca prioritate pe pozitia a 5a (pag 819), si cu data de incepere/finalizare a lucrarilor 2017/2018 (pag 821). Raspunsul e standard, de fiecare data: "la anul".
Ciudat este ca, cateva pagini mai incolo, la nevoia de finantare, lucrarile par sa fie planificate pe 2022/2023 (pag 855)
Sunt curios daca vreunul din vitejii nostri, fie ca vorbim de primar sau presedinte CJ, au dat vreo tura pe la Bucuresti pentru a discuta, impinge, forta lucrurile sa se miste in directia pe care o tot asteptam de atatia ani.
PS: mai apar lucruri interesante prin MP pentru cine are chef sa le caute, gen reabilitare Timisoara Moravita, drum express Lugoj - Tr Severin, reabilitare CF Timisoara Arad sau si mai spectaculos, marirea terminalului Aeroportului Timisoara cu minim (!) 20.000 metri patrati. Centrul intermodal nu lipseste nici el! La anul e gata!
#376
Postat 14 septembrie 2016 - 09:19
Plus că apare lungimea de 16.8 Km în loc de 23 sau 24 Km.
#377
Postat 27 decembrie 2019 - 14:04
Citeaza
#378
Postat 14 aprilie 2020 - 09:12
Citeaza
Constructorul român Alpenside a finalizat un sfert din lucrările la lotul Râșnov - Cristian din Autostrada Comarnic - Brașov, după ce a raport luna trecută un avans de 6,51 puncte procentuale, potrivit datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Conform ministrului Transporturilor Lucian Bode, care a efectuat recent o vizită pe șantier, acest lot ar putea fi deschis circulației până la finele anului.
În clasamentul constructorilor din luna martie urmează altă firmă românească, Sa&Pe Construct, controlată de Dorinel Umbrărescu. Aceasta a raportat un progres de 6,24 puncte procentuale pe lotul 1 din tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova - Pitești ("Autostrada Ford").
Podiumul clasamentului este ocupat de italienii de la Astaldi, cu un avans de peste 4 puncte procentuale la Podul suspendat de la Brăila (Golden Gate-ul românesc).
Umbrărescu a avut un progres de 3,65 puncte procentuale și pe lotul 2 din tronsonul 2 al DX Craiova - Pitești. Tot pe Autostrada Ford, respectiv pe tronsonul 1, au avansat și italienii de la Tirrena Scavi cu 3 puncte procentuale luna trecută.
De asemenea, un progres de 3 puncte procentuale au raportat și orădenii de la Trameco pe lotul Biharia - Borș din Autostrada Transilvania, care au executat astfel până în martie 77% din lucrări.
În clasament urmează grecii de la Aktor, cu un avans de 2,95 puncte procentuale, datorat subcontractării unor lucrări pe lotul 2 din Autostrada Sebeș - Turda către firme românești, potrivit pasionaților de infrastructură.
Asocierea Astaldi - Max Boegl se apropie de finalizarea lucrărilor pe lotul Iernut - Chețani din Autostrada Transilvania, unde au ajuns la un grad de execuție 88,34% în martie, după un avans de peste 2 puncte procentuale. Conform estimărilor oficiale, acest lot ar putea fi gata în luna iunie.
Italienii de la Pizzarotti au raportat la rândul lor un avans de circa un punct procentual pe lotul 1 din Autostrada Sebeș - Turda în martie, ajungând la un stadiu al lucrărilor de 84,60%.

#379
Postat 15 aprilie 2020 - 15:06
#380
Postat 15 aprilie 2020 - 18:16
Apropo de A7 - momentan în execuție este doar Centura Bacău -, fostul ministru Lucian Șova a anunțat că unele indicatoare și sisteme rutiere nu au putut fi livrate de un furnizor din Suceava, așadar în unele zone lucrările se află în impas. Articol de joia trecută, de pe Economica:
Citeaza
"Sunt probleme la lucrările de pe brațul vestic (și nu numai), pentru că epidemia de Covid19 a blocat furnizarea indicatoarelor de circulație și a celorlalte sisteme rutiere fără de care nu se poate circula în siguranță. Furnizorul e din Suceava și tocmai și-a întrerupt activitatea pe perioadă nedeterminată, în contextul carantinei instituite asupra județului", a explicat Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor.
În acest context, este dificil de estimat când va mai fi dat în exploatare brațul vestic al centurii Bacău, spune și Dragoș Benea, președintele PSD Bacău.
Acesta adaugă că Bacăul are nevoie ca de aer de centură și pentru a reduce poluarea prezentă în oraș, cauzată de cifrele tot mai mari înregistrate de traficul de tranzit. "Odată cu darea în trafic a variantei ocolitoare, peste 15.000 de vehicule care azi trec prin oraș, vor ocoli Bacăul", estimează Dragoș Benea.
În ciuda problemei cu furnizorul din Suceava, se lucrează la capacitate maximă pe șantier, apreciază totuși fostul ministru al Transporturilor, Lucian Șova.
Varianta Ocolitoare a Bacăului este parte integrantă a Autostrăzii "Moldova" (Coridorul IX Paneuropean), iar contractul pentru proiectarea și execuția acesteia a fost atribuit la finele lui 2018 constructorului român Dorinel Umbrărescu.
Cu o valoare de 668,3 milioane de lei fără TVA, contractul cuprindea 6 luni perioadă de proiectare, 30 de luni perioadă de execuție a lucrărilor și o perioadă de garanție de 84 de luni.
Umbrărescu a început activitățile de construcție pe șantierul VO Bacău în data de 8 martie 2019, cu aproximativ 3 luni mai devreme decât prevede contractul semnat cu CNAIR.
Obiectul principal al contractului "Proiectare şi execuţie Varianta de ocolire Bacău" îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor ce constau în 30,8 kilometri de drum nou la standarde europene, din care 16,269 de km la profil de autostradă.