
Discuții generale despre autostrăzi si drumuri express
#122
Postat 29 aprilie 2011 - 10:21
Citeaza
De la Nadlac:
- A - B: vechiul drum 43
- B - C: pe google maps inca nu e trecuta centura Mako, dar ea face legatura intre aceste 2 puncte prin afara localitatii
- C - D: sosea reabilitata care face legatura intre Mako si inceputul autostrazii (in punctul D este urcarea pe autostrada M43 spre Szeged)
De la Cenad:
- A - B: se merge pe vechiul drum; la sensul giratoriu din B virati la dreapta spre Mako
- B - C: recomand traseul ales de google maps; am fost o data pe acea straduta din Mako si nu este chiar atat de ingusta, se poate circula normal la 50-60 km/h (intre punctele B si C se va face candva prelungirea centurii actuale din Mako - semnalizarea pentru ea e deja pregatita, doar ca Kiszombor e taiat de pe panou)
- C - D: sosea reabilitata care face legatura intre Mako si inceputul autostrazii (in punctul D este urcarea pe autostrada M43 spre Szeged)
Legat de vigneta: am cumparat-o imediat dupa ce am intrat in Ungaria de la un ghiseu care numai cu asa ceva se ocupa (daca sunteti nelamuriti unde sunt ghiseele astea o sa pun in cateva zile pe youtube filmul de pe drum si acolo se poate vedea). Am intrebat cat costa in foriniti si in lei si mi-a spus 1650 forinti (ca si pe site-ul companiei de drumuri din Ungaria) sau 35 lei (la cursul la care am schimbat eu 1650 forinti = 25,7 lei).
Legat de mersul la Budapesta, Viena sau Praga: Budapesta am vizitat-o intr-o zi (plecare dimineata, vizitare la pranz, sosire seara - Arad - Budapesta 3h15m INAINTE de inaugurarea noii autostrazi); Viena: se poate face intr-o zi dar e mai obositor; Praga: am fost in Septembrie, am plecat dimineata pe la 7-8 si seara am avut cam 3 ore timp de plimbat pe strazile din centru.
#123
Postat 29 aprilie 2011 - 15:33
#124
Postat 29 aprilie 2011 - 17:26
#125
Postat 29 aprilie 2011 - 18:01
Aceasta postare a fost editata de MHN: 29 aprilie 2011 - 22:24
#127
Postat 29 aprilie 2011 - 22:25
#128
Postat 01 mai 2011 - 16:14
MHN, la 29 aprilie 2011 - 22:25, a spus:
Nu chiar de la inceput, esti avertizat din timp, inainte de o iesire, ca in continuare trebuie sa ai vigneta. Asemenea semne am intilnit si la intrarea de dupa Szeged si la intrarea dinspre Nickelsdorf.
#129
Postat 08 mai 2011 - 09:32

Inaugurarea tronsoanelor de autostrada din Romania, pe ani:

Evolutia numarului total de km de autostrada din Romania:

#131
Postat 20 mai 2011 - 15:15

5 contracte semnate cu CNADNR pentru loturi de autostrada
Vineri, 20 05 2011
Vineri s-au semnat contractele pentru executia unor loturi de autostrada de pe tronsoanele Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu ale Coridorului IV. Vezi castigatorii licitatiilor si valorile contractelor!
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat pe 12 aprilie castigatorii licitatiilor pentru cateva tronsoane de autostrada din Coridorul IV Paneuropean. Vineri, CNADNR a semnat primele 5 contracte pentru loturi de pe tronsoanele Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu, anunta Hotnews.
Constructorii care au semnat azi contractele sunt urmatorii:
- Proiectare si executie autostrada Timisoara - Lugoj, lotul 1 km 44+500 - km 54+000” - valoare estimata 266.555.952 lei, constructor Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare oferta castigatoare 210,369,462.74 lei.
- Proiectare si executie autostrada Nadlac - Arad si Drum de Legatura, lotul 1, km 0+000 - 22+218” valoare estimata 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao - Donep Construct, valoare oferta castigatoare 382.959.483,93 lei.
- Proiectare si executie autostrada Nadlac - Arad si Drum de Legatura, lotul 2, km 22+218 - 38+882” valoare estimata 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare oferta castigatoare 411.489.216,09 lei.
- Proiectare si executie autostrada Lugoj - Deva, lotul 1, km 0 + 000 - km 27 + 400” valoare estimata 1.118.840.865 lei, constructor Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA - Cossi Construzioni SpA, valoare oferta castigatoare 681.040.913,98 lei.
- Proiectare si executie autostrada Orastie - Sibiu, lotul 3, km 43+855 - km 65+965” valoare estimata 762.202.841 lei, constructor Impregilo SpA, valoare oferta castigatoare 604.791.600 lei.
Initial, opt ofertanti din 64 au contestat rezultatele licitatiilor organizate de Compania Nationala pentru Autostrazi si Drumuri Nationale pentru aceste tronsoane de autostrada. Doar castigatorii a trei loturi din noua nu au fost contestati. Insa doi ofertanti au renuntat de contestatii. Astfel, au mai ramas de rezolvat contestatiile pe lotul 2 din tronsonul Timisoara-Lugoj si loturile 1, 2 si 4 de pe Orastie-Sibiu.
Sursa: Agenda
#132
Postat 20 mai 2011 - 15:22

#133
Postat 05 iunie 2011 - 12:33

- cu verde tronsoane finalizate
- cu rosu tronsoane in lucru
- cu portocaliu tronsoane in stadiu de proiect
#134
Postat 07 iunie 2011 - 07:16

Exclusiv Jurnalul Naţional: Americanii şocaţi de preţurile cerute de Bechtel România pentru Autostrada Transilvania. CNADNR i-a anunţat că vrea rezilierea contractului
6 iunie 2011
Potrivit informaţiilor intrate în posesia Jurnalului Naţional, Ministerul Transporturilor doreşte să rezilieze contractul cu Bechtel.
Recent, CNADNR a trimis o scrisoare Bechtel SUA prin care a solicitat informaţii despre derularea contractelor similare celui aflat în derulare cu statul român. În scrisoare se arată că România doreşte să negocieze retragerea Bechtel de pe şantierul Autostrăzii Transilvania. Partea română a transmis firmei-mamă costurile la care au ajuns lucrările pe şantierul început acum şapte ani: un kilometru de autostradă ne costă 16 milioane de euro.
Proiectul semnat în 2003 cu compania americană pentru Autostrada Transilvania nu are însă clauze de reziliere!
Bechtel poate renunţa oricând, România nu. Singura portiţă este următoarea: păgubosul contract pe bani publici ar putea fi închis numai în condiţiile în care statul nu mai are bani pentru susţinerea proiectului.
În acest moment, se pare că s-au creat premisele acestui scenariu: bugetul nu mai poate plăti lucrările Bechtel. Dacă se reziliază contractul, statul român nu are voie să atribuie lucrarea încă doi ani. Cam acesta este, în mare, preţul pe care îl plătesc românii pentru unul dintre cele mai păguboase contracte pe bani publici! Între timp, compania americană a fost somată să renunţe la 30% din cheltuielile indirecte. CNADNR plăteşte numai pentru aceste cheltuieli 1 million de euro pe lună.
Sursa: Jurnalul National
#135
Postat 07 iunie 2011 - 08:06
Suntem fraierii lumii: şosea de 4 benzi în România, la preţ de 16 benzi în SUA
6 iunie 2011
Aflând din scrisoarea CNADNR care sunt costurile practicate de Bechtel în Transilvania, şi americanii au avut un şoc. Ei au răspuns că, pentru 16 milioane de euro, Bechtel construieşte în America 16 benzi de autostradă - nu patru benzi, ca în România.
Autostrada Transilvania are, cel puţin pe hârtie, o lungime de 415 kilometri. Gândită în afara Coridorului IV, construită integral pe bani de la buget, Autostrada Transilvania a fost multă vreme văzută ca "viza" României spre NATO. Dincolo de culisele politice, cert este că proiectul semnat în 2003 cu o valoare estimată de 2,2 miliarde de euro ar fi trebuit să fie gata în 2012. În şapte ani însă, din Autostrada Transilvania s-au predat sub 13%.
Sursa: Jurnalul National
#137
Postat 08 iunie 2011 - 20:59

#138
Postat 08 iunie 2011 - 21:19
Ai nostrii au fost atat de incantati de idee incat au replicat spontan ca vor introduce aceasta taxa si pe A3 (portiunea realizata de Bechtel).
#139
Postat 09 iunie 2011 - 09:48

#140
Postat 09 iunie 2011 - 10:38