Remorcarea fără schimbarea locomotivei la trenurile internaționale de pasageri pe ruta România - Ungaria
CFR Călători anunță că,
odată cu trecerea la noul Mers de Tren 2012-2013 în data de 09 decembrie 2012, intră în vigoare primul contract de interoperabilitate încheiat pentru remorcarea trenurilor internaționale între România și Ungaria, fără schimbarea locomotivei la frontieră.
Acest contract bilateral reprezintă concretizarea măsurilor de interoperabilitate promovate de Uniunea Europeană, obiectivul fiind fluidizarea traficului în frontiera de stat Curtici și optimizarea utilizarii materialului rulant de tracțiune.
Contractul a fost încheiat în luna august 2012, între CFR Călători S.A.- operatorul național din România și operatorul de tracțiune din Ungaria - Compania MAV-TRAKCIÖ Zrt pentru remorcarea trenurilor de pasageri, după cum urmează:
-
Trenurile „Dacia” IC-N 346-1/347-2 și „Ister” IC-N 472-1/473-2 care circulă pe ruta
Bucureşti Nord – Braşov – Simeria – Curtici – Budapesta și retur precum și
trenul „Transilvania” IR 373-2/372-1 ,
vor fi tractate de locomotive românești aparţinând CFR Călători S.A .
-
Trenul „Traianus” IR 72-1/73-2 care circulă pe ruta
Bucureşti Nord – Craiova – Caransebeş – Timişoara Nord – Curtici – Budapesta și retur si
trenul “Criș” IR 370/371 care circulă pe ruta Timișoara Nord - Budapesta și retur vor fi tractate de locomotive aparținând companiei MAV-TRAKCIÖ Zrt .
Astfel, în data de 9 decembrie 2012, la ora 17:50, va ajunge la Budapesta trenul „Transilvania”. În data de 10 decembrie 2012, la ora 04:40, va ajunge la Budapesta trenul „Dacia”, iar la ora 08:50, trenul „Ister” tractate fiind până la destinație de locomotive interoperabile românești. Tot în data de 9 decembrie 2012, la ora 22:27, va ajunge la București Nord trenul „Traianus”, iar la ora 21:25 va ajunge la Timișoara Nord trenul „Criș” tractate până la destinație de locomotive interoperabile ungurești.
=================================================
Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” S.A.este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. Prin natura sa reprezintă un sector strategic de interes naţional contribuind la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, cu atu-uri de necontestat:
gradul cel mai înalt de siguranţă şi gradul cel mai scăzut de poluare.
Politica pe care managementul companiei o promovează şi o susţine este asigurarea unor servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul accesibilității pentru toate categoriile de vârstă.
Sursa:
http://www.cfrcalatori.ro/8127
In data de 9 decembrie 2012 a intrat in Romania primul tren de calatori tractat până la destinație (Bucuresti Nord) de o locomotiva interoperabila ungureasca, trenul IR 73 trebuia sa soseasca in București Nord la ora 22:27 dar din cauza vremii nefavorabile ajuns in data de 10.decembrie 2012 ora 00:53., el poarta numele de „Traianus"
Trenul 73 ajunge in Timisoara Nord in jurul orei 14:05 acumuland o intarziere de 30 de minute, pana la Bucuresti acumuleaza o intarziere de 160 de minute ajung la ora 00:53 in loc de 22:30 .






G 73 Budapesta Keleti - Bucuresti Nord via Timisoara Nord (TRAIANUS), 10.12.2012
Poate ultimul eveniment feroviar major pe anul 2012. Mai mult de atat, veti avea de vazut, un interviu acordat de catre domnul Stefan Roseanu, Directorul C.F.R. Calatori, interviu oferit in exclusivitate pentru Railnet.ro. Pe aceasta cale tinem sa-i multumim domnului Roseanu si nu in ultimul rand oficialilor MInisterului Transporturilor care ne-au invitat sa luam parte la acest eveniment important. De asemenea multumirile noastre mecancilor si celorlalti membri ai partidei trenului IR 73.
Vizionare placuta!
Prima locomotiva a H-MÁVTR la Bucuresti!
Sper ca v-a placut noua noastra "fila" din Jurnalul Feroviar al RailnetTV si ca ati aflat informatii utile.
Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 22 decembrie 2012 - 22:58