Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#501
Postat 22 aprilie 2012 - 01:45
Sper ca v-am lamurit .
#502
Postat 29 aprilie 2012 - 13:26
Iata si un link cu trenul respectiv Ferrari's heritage evident in the Italo high-speed train
#503
Postat 19 mai 2012 - 03:00
Apropo de automotoare... LVT la RK:

Plăcuţa producătorului:

Motorul:

Aparatul de tracţiune şi legare în toată splendoarea sa:

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 19 mai 2012 - 03:00
#505
Postat 23 mai 2012 - 05:01
- secţiile secundare sunt acum operate de privaţi, cu material rulant propriu
- unele depouri au exces de parc (Tecuci are vreo 23 de automotoare la vreo 13 perechi de trenuri...)
- pe unele linii se insisită să se târâie DA cu 1 vagon, fie pentru că mecanicii nu sunt autorizaţi pe altceva, fie pentru că automotoarele ,,sunt defecte" (adică au computer de bord şi nu pot fi mulse)
E bătaie de joc ce se întâmplă, pe Titu - Pietroşiţa se plimbă GM-uri cu 2 vagoane, pe Urziceni la fel (ba nu, uneori sunt 3 vagoane), pe Ploieşti - Urziceni se plimbă de pomană un TE... păi toate trenurile R de pe Bucureşti - Urziceni - Făurei, Tulcea - Medgidia, Târgovişte - Titu, Craiova - Piatra Olt, Iaşi - Tecuci, Cluj - Oradea, Valea Oltului, Sibiu - Vinţu, Craiova - Calafat ar trebui făcute exclusiv cu automotoare, după caz cuplate 3 Desiro la alea cu călători mai mulţi şi pus un LVT la alea cu călători mai puţini, că automotoare s-ar găsi dacă s-ar reoganiza parcul şi s-ar repara Desiro-urile de la gard. Valabil şi pentru tracţiunea electrică, acum abia mai circulă vreo 10 Z6100/6300 din vreo 30 posibile... de aia pe Arad - Curtici şi Arad - Timişoara mai circulă uneori Malaxa 1000. Vagoane nu mai sunt, sunt multe expirate, pentru sezoniere au anulat în stânga şi în dreapta trenuri ca să facă rost de vagoane. Şi, în vreme ce parcul de vagoane e cum e, automotoare modernizate şi automotoare relativ noi (Desiro) stau la gard.
#506
Postat 27 mai 2012 - 04:25
- Ploieşti Vest - Ploieşti Crâng: Vest Trans Rail
- Buda - Slănic: Transferoviar Grup (va opera Transferoviar Călători)
- Oraviţa - Iam: RC-CF Trans (va opera Regiotrans)
Oraviţa - Anina a rămas pe dinafară, nimeni nu are material rulant adecvat pentru ea. Rămaâne de văzut dacă CFR Călători va mai păstra revizia şi remiza de la Oraviţa după preluarea liniei de Iam de către Regiotrans.
Linia de Slănic nu are pachet social, deci e posibil să nu vedem trenuri de călători până la noul mers.
Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 27 mai 2012 - 04:26
#508
Postat 27 mai 2012 - 20:41
Z au fost o achizitie de mantuiala bine ca BC a scapat de ele ca tot timpu erau duse la Cluj pentru reparati.
#509
Postat 28 mai 2012 - 01:13
Cu RIO-ul de la Regiotrans sau cu VT-ul de la TFG n-am rămas niciodată în drum, deşi sunt destul de vechi şi astea.
#510
Postat 28 mai 2012 - 11:26
Dr2005, la 28 mai 2012 - 01:13, a spus:
Cu RIO-ul de la Regiotrans sau cu VT-ul de la TFG n-am rămas niciodată în drum, deşi sunt destul de vechi şi astea.
La mine e fix pe dos

#511
Postat 28 mai 2012 - 20:22
Dr2005, la 28 mai 2012 - 01:13, a spus:
Cu RIO-ul de la Regiotrans sau cu VT-ul de la TFG n-am rămas niciodată în drum, deşi sunt destul de vechi şi astea.
Vad ca iti place ...... regio, uiti ca anu trecut in doua randuri a lasat Bucuresti Nord fara curent ca ii atarna un lant de pantograf si a facut o flama.
VT-urile sau tot stricat pe 801 asa ca nu sunt fiabiale .
Iar 47-3004 se tot strica din cauza lui stanescu "marele mecanic de BC" care arde pe tot ce pune mana, asa ca nu te mai plange,
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 29 mai 2012 - 08:04
#512
Postat 28 mai 2012 - 21:16
Dr2005, la 27 mai 2012 - 04:25, a spus:
- Ploieşti Vest - Ploieşti Crâng: Vest Trans Rail
- Buda - Slănic: Transferoviar Grup (va opera Transferoviar Călători)
- Oraviţa - Iam: RC-CF Trans (va opera Regiotrans)
Oraviţa - Anina a rămas pe dinafară, nimeni nu are material rulant adecvat pentru ea. Rămaâne de văzut dacă CFR Călători va mai păstra revizia şi remiza de la Oraviţa după preluarea liniei de Iam de către Regiotrans.
Linia de Slănic nu are pachet social, deci e posibil să nu vedem trenuri de călători până la noul mers.
Sa ma bag si eu in seama. Rutele astea erau operate de cineva pana acum? Adica dupa ce le-a declarat CFR inoperabile, si pana sa la inchirieze astia...
#513
Postat 29 mai 2012 - 02:07
Buda - Slănic a fost operată de CFR Călători până în iarnă, când s-au retras, în prezent fiind ,,deschisă, fără trafic"
Oraviţa - Iam e exploatată de CFR Călători, iarna trecută încă se folosea încălzirea cu abur în ,,trenul" format din LDH+1 vagon
--
Propun să-l ignorăm pe 62-1353-2, vorbeşte aiurea.
Din păcate nu funcţionează butonul ,,Reclamaţie", dar sunt convins că administratorii vor lua măsurile ce se impun pentru utilizarea unui limbaj obscen şi atacuri la persoană.
Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 29 mai 2012 - 02:09
#514
Postat 29 mai 2012 - 08:07
#515
Postat 30 mai 2012 - 00:41


Un amanunt extrem de important: producatorul locomotivei (Siemens) inca de la bun inceput a denumit-o Clasa 189. Asta este inca o dovada clara ca nu exista "serii" ci numai clase! Dece s-a ajuns tocmai la Clasa 189? Este foarte simplu: Siemens este o companie care fabrica locomotive de peste 100 de ani si fiecare model de locomotiva scos de ei, a purtat cate un numar. La ei clasele nu sunt date intimplator. Sunt date in fucntie de al catelea model de locomotiva (indiferent daca e aburoasa, diesel sau electrica) au scos pe piata. Dar daca studentii "eminenti" de la Fac. de Material Rulant din Bucuresti (sa nu dau nume... ca sunt mari pasionati de trenuri si "formatori de opinie") sustin ca exista "serii" si mai mult ca masinile fabricate la Craiova au ajuns la niste numere impresionante (473, 476, etc) atunci incep sa cred si eu ca Electroputere si Softronic fabrica locomotive de vreo 125 de ani incoace... Asadar sa nu ne uitam in gurile unor studenti de nota 6 pe linie si sa mergem mai departe!

Asa ca dr2005 vrei imi zici ca astia de la Siemens sunt prosti ca ia-u zis clasa 189 in loc de seria 189 ?
Astept un raspuns de la tine .
Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 30 mai 2012 - 00:45
#516
Postat 30 mai 2012 - 11:08
62-1353-2, la 30 mai 2012 - 00:41, a spus:
Scrie în engleză ,,Class 189", nu clasa 189. Dacă ai fi citit legislaţia în vigoare, ai fi văzut că fişa UIC 438, obligatorie prin Directiva 2011/314/UE, spune clar că a patra grupă de cifre (700 în cazul din poză) se numeşte ,,număr de serie". Cum codul UIC e totuna cu NEV (Numărul European de Vehicul, vezi directiva sus-amintită), e clar că ai vehiculele împărţite pe serii, de aia ai număr de serie.
Nu mă interesează poreclele date de mecanici, forumişti şi alte persoane acestor numere. Important e cum sunt ele definite în legislaţie, nu cum le spune lumea.
--
În loc să arunci cu noroi în Politehnica şi în studenţii ei, mai bine ai învăţa limba română măcar cât să iei BAC-ul. Că după felul în care scrii clar nu l-ai promovat, cel puţin nu pe merit.
Pentru cultura ta generală, am luat Examenul de Licenţa cu 9, iar la master iau bursă (se dă de la medii peste 8, eu am avut 9 la admitere şi 9,60 pe semestrul I), deci nu-s chiar atât de ,,varză" cum încerci tu să mă faci pe toate forumurile pe unde (încă mai) ai cont.
#517
Postat 30 mai 2012 - 13:14
Un adevarat pasionat ar face facultatea de Cai ferate, Drumuri si Poduri nu Materialu Rulant din cadru Politehnici.
Romania nu are nevoie de ingineri in Locomotive si Material Rulant ci in Caii Ferate, Drumuri si Poduri ca acolo stam jalnic.
Iar ,Class 189", nu insemana clasa 189 ce dracu inseamna serie, scuzele mele daca sunt asa de prost sa nu observ asa ceva.
Eu te am intrebat de numaru 189 ce inseamna, ia nu o mai da la intors, nu ma intereseaza de numaru 700.
Aceasta postare a fost editata de 62-1353-2: 30 mai 2012 - 13:17
#518
Postat 30 mai 2012 - 22:37
,,semnificația acestor cifre este definită de statele membre, eventual prin acorduri bilaterale sau multilaterale"
Deci AFER avea tot dreptul, dacă dorea, să numească locomotiva cum dorea, chiar şi 0666 666.
ES64F4, ceea ce tu văd că numeşti ,,clasa 189", în Elveţia se cheamă 474. Ar fi fost ceva ca seriile de locomotive să fie unificate, adică unde vezi 189 să ştii că e ES64F4, unde vezi 1016 să ştii că e ES64U2 (care la MAV e 470...); chiar şi EA-ul nostru, care cu NEV scris pe el e 0400, la unguri e 0600 (vezi http://trainspo.com/...ist=class#photo ) ş.a.m.d.. Dar văd că nu s-au riscat să impună aşa ceva.
#519
Postat 30 mai 2012 - 23:19
Dr2005, la 30 mai 2012 - 22:37, a spus:
,,semnificația acestor cifre este definită de statele membre, eventual prin acorduri bilaterale sau multilaterale"
Deci AFER avea tot dreptul, dacă dorea, să numească locomotiva cum dorea, chiar şi 0666 666.
ES64F4, ceea ce tu văd că numeşti ,,clasa 189", în Elveţia se cheamă 474. Ar fi fost ceva ca seriile de locomotive să fie unificate, adică unde vezi 189 să ştii că e ES64F4, unde vezi 1016 să ştii că e ES64U2 (care la MAV e 470...); chiar şi EA-ul nostru, care cu NEV scris pe el e 0400, la unguri e 0600 (vezi http://trainspo.com/...ist=class#photo ) ş.a.m.d.. Dar văd că nu s-au riscat să impună aşa ceva.
Pai si atunci Siemens de ce scrie pe locomotiva ,Class 189" ?
#520
Postat 31 mai 2012 - 08:04

V-ati hotara odata daca e clasa sau serie?