Vagoanele business au dispărut că nu mergea nici

u' cu ele... aşa că au circulat cât au circulat şi când le-a venit scadenţa la revizie au rămas pe linie moartă mare parte.
Preţul chiar e nesimţit (şi anul trecut înjuram un maxi-taxist că mi-a cerut 4 RON pentru 10 km... păi dacă mergeam cu personalul plăteam vreo 3 şi cu acceleratul vreo 8 RON

) şi, mai grav, e impus tuturor, deci şi Regiotrans trebuie să mărească preţurile (şi toate astea ca CFR Călători să îşi mai acopere - prin bilete mai scumpe - pierderile). Legat de CFR Călători, confortul cam lasă de dorit... degeaba pui vagon climatizat, dacă stai cu genunchii între cracii vecinului din faţă şi dacă ai noroc ca lângă tine să fie un tip mai solid mai te şi înghesui (da, vagoanele noi fie au 4 locuri pe rând, fie au 3 dar înghesuite rău şi ditai spaţiul liber între unul din scaune şi peretele compartimentului), degeaba ai supraveghere video dacă îţi rupi spatele pe scaun şi buda - dacă e cu vas de retenţie - se înfundă la un drum de 4 - 5 ore cu vagonul full. Deci, câtă vreme ai bou-vagoane de personal puse la rapid şi vagoane compartimentate cu 6 locuri în compartiment puse la personal clar nu ai cum să atragi clienţi. Cel mult poţi să îi ai de clienţi pe cei care au reduceri (elevi, studenţi, pensionari), pe cei care n-au de ales şi pe cei care merg cu naşul. De exemplu, un bilet Bucureşti - Constanţa la rapid a ajuns 61,6 RON! Şi ziceam că 50 RON la autocar e scump... dacă nu aveam cupoane de student, nu mai plecam cu trenul la mare vara asta.
Să mai vin şi cu alte exemple... Bucureşti - Cluj cu accelerat: 71 RON, la cuşetă cu 6 locuri 110 RON, la dormitor cu 2 locuri 180 RON. Deci dacă vrei să mergi civilizat pentru 10 ore, te costă 360 RON dus-întors. Pentru 200 RON în plus poţi să mergi cu avionul şi tot drumul durează 45 de minute.
De la Bucureşti la Timişoara e 228 RON biletul la rapid la vagon de dormit. Asta înseamnă 456 RON dus-întors. Dacă mai pui 100 RON iei avionul (şi nu orice avion, ci chiar unul TAROM).