STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#2241 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 04 iunie 2020 - 15:19

Asocierea Egis România – Egis Rail S.A. – Italrom Inginerie Internațională S.R.L. a câștigat licitația pentru studiul de fezabilitate privind reabilitarea căii ferate Predeal - Brașov:

Citeaza

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Egis România – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internațională SRL drept câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru SF Predeal-Brașov.

Asocierea de firme va trebui să elaboreze studiul de fezabilitate necesar modernizării secțiunii feroviare Predeal – Brașov (26,9 km), pentru suma de 14.199.246 de lei (fără TVA), echivalentul a aproximativ trei milioane de euro.

SF Predeal-Brașov, etapa premergătoare licitației pentru proiectare și execuție
În cadrul studiului de fezabilitate, prestatorul va analiza și stabili soluția optimă de modernizare a infrastructurii feroviare, va întocmi documentația necesară pentru obținerea avizelor și acordurilor în etapa studiului de fezabilitate, alături de documentația de licitație pentru faza de proiectare și execuție, precum și pentru supravegherea lucrărilor de construcție, se arată în comunicatul dat publicității joi de CFR SA.

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar termenul de întocmire a studiului de fezabilitate este de 23 de luni.

Sursa: Club Feroviar.
0

#2242 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 iunie 2020 - 17:15

Vezi postareaSPECTR-2, la 25 mai 2020 - 11:08, a spus:

O ședință de judecată a fost programată pe 10 iunie.

Pronunțarea a fost amânată până luni, pe 15 iunie.
0

#2243 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 15 iunie 2020 - 15:31

Vezi postareaSPECTR-2, la 20 mai 2020 - 10:58, a spus:

Vai de capul nostru... :Facepalm_emote_gif:
CRRC a atacat decizia CNSC la Curtea de Apel București (C.A.B.), deci o să dureze ceva până să poată să se desfășoare licitația cum trebuie...
Link-ul procesului: http://portal.just.r...83157&id_inst=2

Curtea de Apel București a admis plângerea CRRC, cerând celor de la A.R.F. să elimine criteriul de validare tehnică:

Citeaza

Tip solutie: Recurs (alte soluţii)
Solutia pe scurt: Admite plângerea. Modifică Decizia CNSC contestată în sensul că: Admite contestaţia. Obligă autoritatea contractantă să remedieze documentaţia de atribuire prin eliminarea factorului de evaluare "Validare tehnică" cuprins în cadrul Secţiunii II.2.5 - Criterii de atribuire din Fişa de date a achiziţiei, respectiv în cadrul Secţiunii II.2.5 - Criterii de atribuire din Anunţul de participare nr. CN1020204, publicat în SEAP la data de 03.04.2020. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, azi 15.06.2020.

0

#2244 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 15 iunie 2020 - 19:55

Se pare că Tribunalul București a anulat licitația pentru cele 40+40 de rame regionale. Din păcate, șansele ca scandalul să se fi încheiat sunt destul de mici, deoarece decizia poate fi atacată la Curtea de Apel București:

Citeaza

Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Respinge excepţia lipsei de interes invocată în cererea conexă. Admite cererea principală şi cererile conexe. Anulează procedura de atribuire. Obligă pârâţii din cererea conexă nr. 2036/3/2020 la cheltuieli de judecată în sumă 20.000 lei onorariu de avocat diminuat. Cu recurs. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 12.06.2020.

Iată și link-ul dosarului:
http://portal.just.r...6RudQEgHC-Kak-s
0

#2245 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 iunie 2020 - 17:40

Vezi postareaSPECTR-2, la 03 aprilie 2020 - 08:23, a spus:

Ei bine, se pare că a fost lansată licitația pentru...

ACHIZIȚIA A 20+20 RAME ELECTRICE INTERREGIONALE (RE-IR)
Link SICAP: https://e-licitatie..../view/100091762
Date generale:
- lungime: din studiul de piață, rezultă că ar vrea rame cu 5-6 vagoane.
- finanțare: POIM - Programul Operațional pentru Infrastructură Mare
- buget alocat: 1.311.698.701 RON (comanda fermă și 15 ani de mentenanță asigurată)/3.714.279.851 RON (comanda suplimentară și activarea celei de-a doua clauze de revizuire, ce prevede 30 de ani de mentenanță asigurată)
- ponderea punctajului:
• 65% preț
• 15% program livrare
• 10% plusvaloare (număr suplimentar călători transportați pe scaune)
• 10% validare tehnică în UE - adică dacă modelul circulă în UE.
Termene limită:
• depuneri oferte: 3 iunie
• evaluare tehnică și evaluare financiară: 20 noiembrie.

Avem un nou termen limită pentru depunerea ofertelor, care este 30 iunie.
1

#2246 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 iunie 2020 - 07:36


3

#2247 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 iunie 2020 - 10:50

Calatorie cu trenul intre Pojorata si Mestecanis


5

#2248 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 22 iunie 2020 - 16:06

Vezi postareaSPECTR-2, la 27 mai 2020 - 14:06, a spus:

A fost deblocat și lotul 2 al reabilitării căii ferate Brașov - Sighișoara prin respingerea de către CNSC a 2 contestații depuse de Alsim Alarko. Să sperăm că scandalul nu va escalada mai departe, în instanță.

Bad news; Alsim Alarko a atacat decizia CNSC la Curtea de Apel București:

Citeaza

Asocierea Alsim Alarko – Makyol Turcia a atacat la Curtea de Apel București decizia CNSC, după ce Consiliul a respins o cerere a turcilor în care aceștia cereau să fie declarați câștigători ai licitației pentru lotul 2 din Brașov – Sighișoara (Apața – Cața ).

Sursa: Club Feroviar.
0

#2249 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 iunie 2020 - 18:37


1

#2250 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 24 iunie 2020 - 09:15

Operatorul feroviar pentru transport marfă Unicom Tranzit a primit zilele trecute cele două locomotive Siemens Smartron comandate:

Citeaza

Primele două unități Siemens Smartron pentru Unicom Tranzit au ajuns în weekend în Curtici, urmând să plece către baza companiei din Fetești unde vor fi personalizate cu schema de vopsire Unicom Tranzit și cu brandul operatorului. Compania a publicat o serie de imagini în social media cu cele două locomotive la Curtici. Cele două locomotive vin după ce în urmă cu două săptămâni operatorul EP Rail a primit și pus la tracțiune prima dintr-o serie de 4 locomotive Smartron pe care le va recepționa până în luna septembrie. Este pentru prima dată în ultimii peste 10 ani când Siemens livrează locomotive operatorilor din România, anterior fiind vândute către Cargo Trans Vagon 4 locomtive, două electrice ES 64 F4 și două diesel ER20 BF.

Locomotiva este bisistem si pentru 27 si 15 kV, nu este echipata cu ETCS momentan, are toate echipamentele necesare pentru posibilitatea remorcarii inclusiv a trenurilor de calatori, vine cu un sistem de comanda multipla de conducere a pana la 6 unitati cu un singur mecanic si este echipata cu un soft care indica in timp real orice problema, fiind conectata direct la serverul Siemens care coreleaza si monitorizeaza toate locomotivele platformei Vectron, deja peste 1000, din Europa. Conform Siemens, locomotiva efectueaza inspectii de mentenanta (vizuale) la 30.000 km si inspectii de mentenanta standard (similare RT-ului de la locomotivele clasice) la 150.000 km. Reviziile generale (numite R1) se realizează la 1.200.000 km sau la 8 ani.

Sursa: Mobilitate.eu
Fotografiile din articol (postate de cei de la Unicom):
Imagine atasata: 0-1.jpgImagine atasata: 0-2.jpgImagine atasata: 0-3.jpgImagine atasata: 0.jpg
1

#2251 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 24 iunie 2020 - 10:54

DMU-ul produs de VFU a fost revopsit și se află în ultimă etapă de testări:

Citeaza

Prototipul primului automotor produs de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului GRAMPET, a intrat în ultima etapă de testări în cursul acestei săptămâni. Modelul DMU (Diesel Multiple Unit) a ieșit din fabrică sub noua sa înfățișare, purtând motive tradiționale românești frecvent întâlnite în portul popular național care, prin simbolistica lor, reprezintă moștenirea culturală românească. Trenul va rula în aceste zile pe căile ferate din Moldova, sărbătorind totodată și Ziua Națională a Iei.

„Automotorul DMU reprezintă debutul Electroputere VFU Pașcani pe segmentul construcțiilor noi de vehicule feroviare”, spune Gruia Stoica, Președintele Grupului GRAMPET, ”și ne-am propus, prin această opțiune de identitate vizuală, să sărbătorim atât tradițiile populare românești, dar și tradițiile industriei feroviare naționale per ansamblu. După omologare, acest model va fi disponibil pentru achiziție în mai multe țări din Europa și nu numai, devenind astfel un instrument de promovare a spiritului și școlii de inginerie din România”.

Demarat la sfârșitul anului 2014, automotorul DMU a fost proiectat și realizat în concordanță cu prevederile feroviare din Uniunea Europeană, putând fi adaptat și la cerințele din piețe non UE. Prototipul este rezultatul muncii a peste 180 de specialiști din cadrul Electroputere VFU Pașcani.

Trenul are în componență atât piese și subansamble produse intern, dar și subansamble de la producători de top din Europa. Poate atinge o viteză maximă de circulaţie de 120 km/h și are o capacitate totală de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142). Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unități special amenajate și echipate pentru persoanele cu dizabilități locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiționat, Wi-Fi și prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinația, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informații relevante.

Sursa: Economica.
Imagine atasata: dmu_1_47251200.jpg
0

#2252 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 24 iunie 2020 - 10:57

Cam prea exagerata tema populara, puteau pastra un rosu sau albastru in locul acelui tapet.


(Pamflet:) Cum e acum e perfect sa-l trimita sa faca curse in tinutul secuiesc...
0

#2253 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 24 iunie 2020 - 11:06

Is curios daca si cate bucati o sa achizitioneze CFR, ca dupaia iara ne plangem ca industria noastra nu produce nimic, dar si cand produce, statul nu achizitioneaza produse romanesti
0

#2254 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 24 iunie 2020 - 11:09

Statul liciteaza, deci pretul cel mai mic castiga (in cea mai mare pondere), asa ca daca Astra sau Electroputere ofera 'cotete la pret de vila cu piscina' o sa si le pasteze si noi tot cu 'titicaruri' produse in turcia sau china vom circula...
1

#2255 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 24 iunie 2020 - 12:10

Pai sunt facute cam prost licitatiile, pentru ca si daca pretul e mai mare, pana la urma statul tot iese mai bine, ca sa produca automotoarele platesc salarii, impozit pe profit si multe alte taxe, deci pretul real nu e cel cerut, e mai scazut defapt. Banii sunt rostogoliti in economia locala, si orice se face cu ei, statul castiga cate ceva. Asta desigur daca ce vand ei e si calumea, nu sa fie numa probleme cu ele, dar dupa cum am vazut si la autobuzele din Bucuresti, nu is grozave nici alea turcesti
1

#2256 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 24 iunie 2020 - 13:06

Turcii și chinezii nu sunt chiar atât de activi cu automotoarele (DMU) pe piață. Chinezii se concentrează mai tare pe EMU - dovadă CRRC la ramele electrice.
Astra și VFU sunt renumiți, în principiu, pentru faptul că se bagă cu prețuri scăzute, deci se potrivesc ca o mănușă la licitațiile românești. Calitatea produselor, însă, nu e chiar cea mai ridicată: vagoanele de la Astra au așa o climatizare, de îngheți vara pe tren, iar VFU nu mi s-a părut că ar face vagoane prea confortabile, plus că vara trecută m-am copt într-un vagon de-al lor, deoarece aerul condiționat abia sufla, iar ferestre ce se puteau deschide erau doar două în tot salonul.
Legat de o potențială achiziție de DMU-uri, CFR Călători anunța o potențială achiziție de minim 1, maxim 10 la finalul anului trecut. Până la urmă, au încercat să o dea cu VFU pentru 7 DMU-uri din acestea noi prin negociere directă cu banii pentru plata datoriilor, dar li s-a fâșâit tunul când a intrat DNA pe fir, am postat aici știrea. De atunci nu s-a mai concretizat nimic în acest sens.
Momentan sunt în derulare, după cum bine știți, doar licitațiile A.R.F. pentru EMU-uri, minim 60, maxim 120 (vorbesc de ambele licitații la un loc). Cu toate că șansele mari sunt să rămânem doar cu cele IR, deoarece la Regio a fost anulată licitația de către tribunalul de la București - dar se poate face recurs -, iar până reiau licitația, există riscul să ne luăm adio de la finanțarea europeană. Iar dacă avem scandal și la IR cum a fost și la Regio, există riscul să le pierdem și pe acestea și să rămânem cu un mare 0 barat.
1

#2257 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 24 iunie 2020 - 16:02

CFR Călători anunță că de la 1 iulie își reiau circulația mai multe trenuri internaționale:

Citeaza

Trenurile internaționale revin în circulație progresiv, începând cu data 1 iulie 2020, a anunțat miercuri Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători.

În urma negocierilor purtate de conducerea CFR Călători cu operatorii feroviari OBB din Austria și MAV Start din Ungaria se reia circulația, prin frontierele feroviare Curtici – Lokoshaza și Episcopia Bihor – Biharkerestesz, a trenurilor internaționale cu plecare din București Nord, Brașov, Timișoara Nord ce au ca destinație Budapesta și Viena, deci și IR 346/347 Dacia.Trenurile internaționale revin în circulație

Trenurile internaționale revin în circulație spre Bulgaria
Ca urmare a acordului de circulație din partea administratorului feroviar BZD din Bulgaria, CFR Călători va repune în circulație, din data de 6 iulie 2020, trenurile internaționale 1095 și 1094 pe ruta București Nord – Ruse și retur, conform mersului din extrasezon, având în vedere faptul că nu s-a obținut încă acordul pentru circulația feroviară către Salonic și Halkali/Istanbul.

Trenurile au legătură în stația Ruse spre/dinspre Sofia cu trenurile 461/460 Ruse – Sofia și retur și circulă după următorul orar:

1095 /461 București Nord (plecare 11:00) – Ruse (sosire 13:45/plecare 14:15) – Sofia (sosire 20:05)
460/1094 Sofia (plecare 07:10) – Ruse (sosire 13:15/plecare 14:15) – București Nord (sosire 17:00)
Primul tren internațional care a fost deja repus în circulație după restricțiile din perioada pandemiei de coronavirus este cel Regio care face legătura între Craiova și Vidin.

CFR Călători precizează că va reveni la circulația corespunzătoare sezonului estival spre/dinspre Sofia, Salonic, Halkali/Istanbul în condițiile în care administrațiile feroviare partenere vor transmite acordul de circulație pe teritoriul țărilor lor. Conform protocoalelor internaționale, la deschiderea traficului feroviar internațional de lung parcurs, sistemul de rezervare și vânzare a locurilor în trenuri va fi corelat cu sistemul european de vânzare și rezervare.

Sursa: Club Feroviar.
Imagine atasata: Trenuri-internationale.png
0

#2258 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iunie 2020 - 14:45

Vezi postareaClaudiu1212, la 24 iunie 2020 - 11:06, a spus:

Is curios daca si cate bucati o sa achizitioneze CFR, ca dupaia iara ne plangem ca industria noastra nu produce nimic, dar si cand produce, statul nu achizitioneaza produse romanesti


Pai le poate achizitiona si oricare dintre operatorii privati din tara. Unul poate fi si TFG care face parte din satra lui Stoica. Altul ar mai putea fi Regiocalatori care are in mare parte rable aduse dinafara. Un ultim achizitor ar putea fi chiar si Astra Transcarpatic, pana la urma si ei tot material second opereaza. Cel mai practic ar fi sa le poate vinde inafara sa aduca (virgula) capital in tara.

Eu unul sunt cam satul de treaba asta cu "statul trebe sa dea, statul trebe sa faca". Oamenii au avut pile au avut papagal, pana la urma statul a achiztionat ceva nou mai demult, a bagat bani in modernizari sa tina acesti producatori pe linia de plutire o vreme, nu o poate face la fiecare 10-15 ani. M-i se pare ca prea multi General Motors avem in tara de tot cer de la stat pomana, iar acesta i-a de la fraieri si le da celor cu relatii in politica.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 25 iunie 2020 - 21:19

1

#2259 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 27 iunie 2020 - 15:22

DSB (căile ferate din Danemarca) a retras 35 de automotoare IC4, din cauza problemelor cu frânarea. Să ne așteptăm la o nouă achiziție din partea Astra? :naughty1:

Citeaza

Căile ferate daneze DSB retrag din circulație 35 de automotoare diesel IC4 din cauza unor probleme la frânare, compania nefiind mulțumită de ce a făcut firma reparatoare. DSB a semnat în 2000 un contract pentru trenuri IC2 și IC4 fabricate de compania italiană Ansaldo Breda, iar primele trenuri au ajuns în 2003, dar au fost multe probleme cu ele. În 2016, DSB a renunțat la flota de trenuri IC2 după ce nu au putut fi rezolvate diversele probleme tehnice. În 2017, compania Astra Transcarpatic cumpăra trei automotoare care au început să circule din 2018 în România.


Acum, DSB a retras cele 35 de trenuri IC4 după ce au apărut unele probleme la frânare. Nu au fost probleme care să pună în pericol viața călătorilor, trenurile oprind la timp, însă danezii spun că unele componente ale sistemului de frânare nu au fost fixate corespunzător de compania reparatoare.

Mersul trenurilor din Danemarca va suferi ajustări din cauza scoaterii acestor automotoare.

DSB a comandat în 2000 82 de trenuri IC4 și 23 de trenuri IC2 de la Ansaldo Breda, iar primele au ajuns în 2003. Însă de atunci au apărut numeroase probleme tehnice și unele pur și simplu nu au putut fi remediate.

Din 2011 DSB a impus o serie de restricții pentru trenurile IC4 din motive de siguranță: de exemplu viteza maximă acceptată a fost 169 km/h și 140 km/h între septembrie și noiembrie din cauza problemelor depistate la sistemul de frânare. În mod normal trenurile erau certificate pentru 180 km/h.

În decembrie 2016 DSB anunța că va renunța total la flota de trenuri IC4 până în 2024 fiindcă lucrările de electrificare a rețelei vor evolua și vor permite introducerea de trenuri electrice.

Sursa: HotNews.
1

#2260 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 28 iunie 2020 - 17:12

Un video de pe YouTube cu DMU-ul celor de la VFU în teste pe la Pașcani. Așa, din avion, mi se pare cam prea zgomotos, aproape la fel ca un Desiro uzat:

0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi