STP Timișoara Forum: Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar

#221 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 20 februarie 2011 - 21:56

Nu au unde, nu ca nu au cum. :coolspeak:
0

#222 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 februarie 2011 - 08:49

La ei o fi tensiunea mai mare.... :coolspeak:
0

#223 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 februarie 2011 - 01:42

A mai fost pus videoclipul de către Vali, dar topicul acela se referă la transportul feroviar din Timiş ... vă amintiţi să fi circulat cu un tren care să prindă astfel de viteze? E o întrebare generală pentru toată ţara.


Aceasta postare a fost editata de dAImon: 26 februarie 2011 - 01:43

0

#224 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2370
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 26 februarie 2011 - 10:09

In Romania, niciodata. Si nici nu cred ca se va intampla in cursul vietii mele. Ca si viteza de calatorie pe calea ferata, am avut aceasta sansa, sa fiu pasager in trenul Eurostar de la Londra la Paris. Este o experienta UNICA. Cu regret afirm ca nu se va atinge in Romania aceasta viteza, pentru ca pe langa infrastructura care trebuie sa fie in stare exceptionala, apare si problema "trecerilor de nivel". Pana si in poligonul de la Faurei, unde infrastructura permite in acel inel de incercare viteza de 160 km /h, atunci cand se fac testele, sunt pusi oameni de paza la fiecare bariera, pentru a se asigura ca nimeni nu "fenteaza" trecerea exact cand vine trenul. Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna un impact intre orice fel de vehicul si un tren care se deplaseaza cu o asemenea viteza.
0

#225 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 februarie 2011 - 10:23

2009 un alt experimetn. Acelasi mecanic, o alta locomotiva, si un singur vagon... :coolspeak:




Personal am mers cu trenul 160 km/h, in Ungaria. Era rapidul de Wiena. De ce este asta important. Este de stiut ca momentan CFR are doar o singura clasa de vagoane care pot merge cu 200km/h, si acestea circula in compozitia acestui tren. Este vorba despre clasa 21-90.
0

#226 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 26 februarie 2011 - 11:18

Vezi postareacseh_17, la 26 februarie 2011 - 10:23, a spus:

2009 un alt experimetn. Acelasi mecanic, o alta locomotiva, si un singur vagon... :coolspeak:




Personal am mers cu trenul 160 km/h, in Ungaria. Era rapidul de Wiena. De ce este asta important. Este de stiut ca momentan CFR are doar o singura clasa de vagoane care pot merge cu 200km/h, si acestea circula in compozitia acestui tren. Este vorba despre clasa 21-90.



Defapt 2009 un alt experiment. Acelasi mecanic, aceasi locomotiva 42-302-2, alt vagon.
0

#227 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 26 februarie 2011 - 15:01

Vezi postareaBogdanTm, la 26 februarie 2011 - 10:09, a spus:

Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna un impact intre orice fel de vehicul si un tren care se deplaseaza cu o asemenea viteza.


Exact la acest aspect m-am gandit si eu. Liniile de mare viteza nici n-ar trebui sa se intersecteze la nivel cu nimic altceva, la noi cel putin. Pe de alta parte ma gandesc ca locomotivele care circula cu 200 km/h sau mai mult, ar trebui sa fie mai joase si cu o forma aerodinamica pentru o stabilitate mai mare ori cand vad locomotiva noastra circuland cu 200 km/h am impresia ca acusi sare de pe linie...
0

#228 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 04 martie 2011 - 17:50

Citeaza

Ministerul Transporturilor va înlocui, până la sfârşitul anului, categoriile de trenuri operate de CFR Călători, respectiv intercity, rapid, accelerat şi personal, cu cele din legislaţia europeană. În aceste condiţii, preţurile biletelor vor fi modificate şi ele.Trenurile intercity, rapid, accelerat şi personal vor dispărea, iar legislaţia europeană va schimba clasificarea şi tarifele de călătorie „Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri şi anume: intercity, rapid, accelerat, personal în trenuri Intercity, InterRegio şi Regio sunt necesare modificări legislative, modificarea reglementărilor şi dispoziţiilor profesionale în domeniu”, se arată într-un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. Ordinul va intra în vigoare la 11 decembrie. Noile categorii de trenuri vor fi Intercity (IC), care la rândul lor se clasifică în Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night, InterRegio (IR) – Interregio IR şi Interregio Night, Regio ® – Regio Express, Regio şi Regio Urban/Suburban.


Restul articolului: deBanat

Ma intreb doar ce se va schimba efectiv?


0

#229 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2370
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 04 martie 2011 - 18:21

Raspunsul cred ca este evident pentru toata lumea : se vor mari preturile biletelor, care trebuie, nu-i asa aliniate la preturile europene nu?
0

#230 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 martie 2011 - 18:45

Am auzit si eu de treaba asta, dar sa fim seriosi prima schimbare trebuia sa fie la infrastructura, omului nu prea cred ca ii pasa cum ii zice trenului atata timp cat el merge incet. Oricum la noi e si ironic avem accelerat si rapid dar ambele se misca la fel de incet din cauza liniei. La interregio am inteles ca va biletul va avea un pret undeva intre pretul unui bilet de accelerat si unul de rapid, cel din urma parca e cel mai scump daca nu ma insel.
0

#231 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2370
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 04 martie 2011 - 18:51

Un exemplu concret, de care m-am lovit pentru ca merg des pe relatia Timisoara Nord - Caransebes . Pretul unui bilet de personal este 10.5 ron, timp de parcurgere 2 ore si 15 min. Pretul biletului la accelerat este de 21 ron, timp de parcurgere 1 ora si 10 minute. Pretul biletului la intercity este 30 ron, timp de parcurgere 1 ora si 5 minute. Mentionez ca distanta pe cale ferata este de 100 km.
0

#232 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 04 martie 2011 - 19:47

Nu stiu cum vor implementa romanii povestea. In Germania in mare parte e implementata. Aici doar la ICE platesti 6 Eur in plus, indiferent de distanta. In rest nu conteaza trenul ci doar distanta parcursa. E treaba ta cu ce circuli. Diferenta e poate ca exista o padure intreaga de reduceri. Foarte putini mai platesc biletul intreg.

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 04 martie 2011 - 19:49

0

#233 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 martie 2011 - 13:47

Anina - Oravita nu se mai desfinteaza !!!

Trei locomotive de epocă achiziţionate de un austriac vor deveni atracţii în Munţii Apuseni. După ce au servit staţiunilor austriece, două mocăniţe fabricate la Viena şi una produsă în Reşiţa îi vor plimba pe turişti prin Ţinutul Aurului.

Citeaza

... Cea mai veche cale ferată

Traseul feroviar Oraviţa-Anina din Caraş-Severin este recunoscut în Europa pentru frumuseţea peisajului şi vechimea construcţiei, obiectivul fiind și unul dintre cele mai vechi de pe continent. Cea mai veche linie de cale ferată din țară a fost însă pe cale să se desființeze la finele anului trecut, din cauza numărului mic de călători. La presiunea autorităților, oficialii CFR s-au răzgândit. ...


Cititi tot articolul pe Adevarul
0

#234 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 martie 2011 - 14:22

Vezi postareaRaoul94, la 08 martie 2011 - 13:47, a spus:

Anina - Oravita nu se mai desfinteaza !!!

Trei locomotive de epocă achiziţionate de un austriac vor deveni atracţii în Munţii Apuseni. După ce au servit staţiunilor austriece, două mocăniţe fabricate la Viena şi una produsă în Reşiţa îi vor plimba pe turişti prin Ţinutul Aurului.



Cititi tot articolul pe Adevarul

Ceva nu-i in regula cu articolul asta. Traseul Anina-Oravita nu se afla in Muntii Apuseni. ;)
0

#235 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 martie 2011 - 18:41

Vezi postareaChagall, la 08 martie 2011 - 14:22, a spus:

Ceva nu-i in regula cu articolul asta. Traseul Anina-Oravita nu se afla in Muntii Apuseni. ;)


Daca citeai articolul vedeai ca este vorba despre: "judeţului Hunedoara: Ţinutul Aurului din Munţii Apuseni."

iar la sfarsit zice " Traseul feroviar Oraviţa-Anina din Caraş-Severin este recunoscut... "

Respect !
0

#236 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 martie 2011 - 18:47

Mea culpa!
M-ai derutat cu citatele taiate din articol.
0

#237 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 martie 2011 - 15:24

Apropo, tocmai mi-am dat seama că CFR Călători stă pe o întreagă mină de informaţii: la ei titlurile de călătorie sunt toate cu informaţii despre punctul de pornire ŞI punctul-destinaţie.

Au făcut vreodată publică vreo statistică folosind informaţiile astea? Baza de date a RATT e mic copil pe lângă asta ...:)
0

#238 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 17 martie 2011 - 08:03

Vezi postareacseh_17, la 26 februarie 2011 - 10:23, a spus:

Este de stiut ca momentan CFR are doar o singura clasa de vagoane care pot merge cu 200km/h, si acestea circula in compozitia acestui tren. Este vorba despre clasa 21-90.


Fals, avem mai multe: 10-90, 10-91, 70-91, 22-96, 84-96, 88-96. Evident, cele mai multe vagoane sunt în seria 22-96. Tot evident, ele nu sunt apte de trafic internaţional! Astfel, nu îndeplinesc condiţia de bază impusă: alimentare la toate tensiunile UIC, adică 1500 V 50 Hz c.a., 1000 V 16,5 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.. Din acest punct de vedere, apte de trafic internaţional sunt:
- 19/20/39-50, Vmax=140 km/h;
- 19/21-70, Vmax=160 km/h;
- 19/21-80, Vmax=160 km/h
- 10-70.0, Vmax=160 km/h;
- 10-90, Vmax=200 km/h;
- 10-91, Vmax=200 km/h;
- 71-70, 71-80 (dormit), Vmax=160 km/h;
- 40-31, 44-31 (cuşetă), Vmax=140 km/h;
- 40-70 (cuşetă), Vmax=160 km/h;
- 88-96 (restaurant), Vmax=200 km/h.

Spre Budapesta circulă, PRIN CONVENŢIE CU MAV, vagoane seriile 21-76, 21-86 şi bar bistro 89-86, pe care deştepţii din CFR Călători s-au apucat să picteze RIV deşi ele NU corespund. Acum vreo 2 ani, MAV a făcut greşeala să trimită 2 21-86 CFR (din lipsă de altceva) spre Viena. Evident, revizorul austriac le-a sigilat şi au mers aşa până la Viena şi retur (adică sigilate şi nelegate la alimentarea electrică, deoarece OBB foloseşte 1000 V 16,5 Hz).
În trafic internaţional mai circulă, tot pe bază de convenţie cu MAV, BDJ şi Căile Ferate din Serbia, vagoane de dormit 71-31, care NU necesită alimentare electrică (bine... e posibilă şi se foloseşte în Ro), având sistem de încălzire cu păcură, ce funcţionează independent de faptul dacă vagonul e alimentat electric sau nu, iar pentru iluminat se folosesc bateriile de acumulatoare, încărcate cu un generator acţionat cu un cardat de una din osii.
0

#239 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 18 martie 2011 - 23:54

Locomotivele sunt ale lui Georg Hocevar, iar linia din ,,Ţinutul Aurului" parcă era (Turda-)Abrud - Câmpeni. Cel puţin pe acolo are de gând să circule cu ele, dacă mai găseşte ceva din linie (că se ,,evaporă" pe măsură ce e reparată).

Oraviţa - Anina este infrastructură feroviară interoperabilă. Tocmai tâmpenia făcută acum câţiva ani de a o scoate din lista liniilor neinteroperabile (la fel şi Oraviţa - Iam Hm.) poate trimite linia la fier vechi, pentru că nu e posibilă închirierea lor. Halal ,,pasionaţi" cei care au dat cu pumnu'n masă să nu ajungă linia la privat, deşi toţi ar fi avut de câştigat din asta.
0

#240 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 25 martie 2011 - 07:43

Se propune închiderea, casarea şi valorificarea a 1.474,448 km de cale ferată ( http://www.mt.ro/tra...G_inchideri.pdf ). Majoritatea sunt în staţii sau racorduri industriale nefolosite de mult timp, dar, printre ele, se mai propune şi dezafectarea următoarelor SECŢII:

- 3,09 km din Bucureşti Obor - Olteniţa (probabil porţiunea spre Titan Sud)
- Bucureşti Triaj - PM Giuleşti (o fi linia din spatele Dep. Giuleşti?) - 10,874 km
- Căciulaţi - Snagov Plaje - 14,290 km
- Vâlcele - Rm. Vâlcea - 35,953 km (deci ne luăm adio de la orice speranţă de finalizare)
- 6,2 km din Mintia - Brad
- Câmpia Turzii - Turda - 2,237 km
- Dobreşti - Rogoz - 10,231 km
- Ulmeni Sălaj - Cehu Silvaniei - 19,986
- Baia Mare Sud - Baia Sprie - 0,84 km
- Sebeş Alba - Petreştii de Pădure - 7,368 km
- Avrig - Mârşa - 6,404 km
- Gura Putnei - Nisipitu - 25,2 km
- Dângeni - Săveni - 16 km
- Focşani - Odobeşti - 10,221 km
- 10 km din Bucureşti - Mangalia (probabil racorduri industriale din ea)
- 7,454 km din Constanţa - Constanţa Port (probabil linia din tunel)
- Ţăndărei - Giurgeni - 21,546 km
- Saligny Gr. E - Cernavodă - 8,097 km
- Palas - Năvodari - 15,294 km
- Capu Midia - Sitorman - 10,445 km

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 25 martie 2011 - 13:04

0

Arata acest topic


  • (117 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi