
Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#223
Postat 26 februarie 2011 - 01:42
Aceasta postare a fost editata de dAImon: 26 februarie 2011 - 01:43
#224
Postat 26 februarie 2011 - 10:09
#225
Postat 26 februarie 2011 - 10:23

Personal am mers cu trenul 160 km/h, in Ungaria. Era rapidul de Wiena. De ce este asta important. Este de stiut ca momentan CFR are doar o singura clasa de vagoane care pot merge cu 200km/h, si acestea circula in compozitia acestui tren. Este vorba despre clasa 21-90.
#226
Postat 26 februarie 2011 - 11:18
cseh_17, la 26 februarie 2011 - 10:23, a spus:

Personal am mers cu trenul 160 km/h, in Ungaria. Era rapidul de Wiena. De ce este asta important. Este de stiut ca momentan CFR are doar o singura clasa de vagoane care pot merge cu 200km/h, si acestea circula in compozitia acestui tren. Este vorba despre clasa 21-90.
Defapt 2009 un alt experiment. Acelasi mecanic, aceasi locomotiva 42-302-2, alt vagon.
#227
Postat 26 februarie 2011 - 15:01
BogdanTm, la 26 februarie 2011 - 10:09, a spus:
Exact la acest aspect m-am gandit si eu. Liniile de mare viteza nici n-ar trebui sa se intersecteze la nivel cu nimic altceva, la noi cel putin. Pe de alta parte ma gandesc ca locomotivele care circula cu 200 km/h sau mai mult, ar trebui sa fie mai joase si cu o forma aerodinamica pentru o stabilitate mai mare ori cand vad locomotiva noastra circuland cu 200 km/h am impresia ca acusi sare de pe linie...
#228
Postat 04 martie 2011 - 17:50
Citeaza
Restul articolului: deBanat
Ma intreb doar ce se va schimba efectiv?
#229
Postat 04 martie 2011 - 18:21
#230
Postat 04 martie 2011 - 18:45
#231
Postat 04 martie 2011 - 18:51
#232
Postat 04 martie 2011 - 19:47
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 04 martie 2011 - 19:49
#233
Postat 08 martie 2011 - 13:47
Trei locomotive de epocă achiziţionate de un austriac vor deveni atracţii în Munţii Apuseni. După ce au servit staţiunilor austriece, două mocăniţe fabricate la Viena şi una produsă în Reşiţa îi vor plimba pe turişti prin Ţinutul Aurului.
Citeaza
Traseul feroviar Oraviţa-Anina din Caraş-Severin este recunoscut în Europa pentru frumuseţea peisajului şi vechimea construcţiei, obiectivul fiind și unul dintre cele mai vechi de pe continent. Cea mai veche linie de cale ferată din țară a fost însă pe cale să se desființeze la finele anului trecut, din cauza numărului mic de călători. La presiunea autorităților, oficialii CFR s-au răzgândit. ...
Cititi tot articolul pe Adevarul
#234
Postat 08 martie 2011 - 14:22
Raoul94, la 08 martie 2011 - 13:47, a spus:
Trei locomotive de epocă achiziţionate de un austriac vor deveni atracţii în Munţii Apuseni. După ce au servit staţiunilor austriece, două mocăniţe fabricate la Viena şi una produsă în Reşiţa îi vor plimba pe turişti prin Ţinutul Aurului.
Cititi tot articolul pe Adevarul
Ceva nu-i in regula cu articolul asta. Traseul Anina-Oravita nu se afla in Muntii Apuseni.

#235
Postat 08 martie 2011 - 18:41
Chagall, la 08 martie 2011 - 14:22, a spus:

Daca citeai articolul vedeai ca este vorba despre: "judeţului Hunedoara: Ţinutul Aurului din Munţii Apuseni."
iar la sfarsit zice " Traseul feroviar Oraviţa-Anina din Caraş-Severin este recunoscut... "
Respect !
#237
Postat 16 martie 2011 - 15:24
Au făcut vreodată publică vreo statistică folosind informaţiile astea? Baza de date a RATT e mic copil pe lângă asta ...

#238
Postat 17 martie 2011 - 08:03
cseh_17, la 26 februarie 2011 - 10:23, a spus:
Fals, avem mai multe: 10-90, 10-91, 70-91, 22-96, 84-96, 88-96. Evident, cele mai multe vagoane sunt în seria 22-96. Tot evident, ele nu sunt apte de trafic internaţional! Astfel, nu îndeplinesc condiţia de bază impusă: alimentare la toate tensiunile UIC, adică 1500 V 50 Hz c.a., 1000 V 16,5 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.. Din acest punct de vedere, apte de trafic internaţional sunt:
- 19/20/39-50, Vmax=140 km/h;
- 19/21-70, Vmax=160 km/h;
- 19/21-80, Vmax=160 km/h
- 10-70.0, Vmax=160 km/h;
- 10-90, Vmax=200 km/h;
- 10-91, Vmax=200 km/h;
- 71-70, 71-80 (dormit), Vmax=160 km/h;
- 40-31, 44-31 (cuşetă), Vmax=140 km/h;
- 40-70 (cuşetă), Vmax=160 km/h;
- 88-96 (restaurant), Vmax=200 km/h.
Spre Budapesta circulă, PRIN CONVENŢIE CU MAV, vagoane seriile 21-76, 21-86 şi bar bistro 89-86, pe care deştepţii din CFR Călători s-au apucat să picteze RIV deşi ele NU corespund. Acum vreo 2 ani, MAV a făcut greşeala să trimită 2 21-86 CFR (din lipsă de altceva) spre Viena. Evident, revizorul austriac le-a sigilat şi au mers aşa până la Viena şi retur (adică sigilate şi nelegate la alimentarea electrică, deoarece OBB foloseşte 1000 V 16,5 Hz).
În trafic internaţional mai circulă, tot pe bază de convenţie cu MAV, BDJ şi Căile Ferate din Serbia, vagoane de dormit 71-31, care NU necesită alimentare electrică (bine... e posibilă şi se foloseşte în Ro), având sistem de încălzire cu păcură, ce funcţionează independent de faptul dacă vagonul e alimentat electric sau nu, iar pentru iluminat se folosesc bateriile de acumulatoare, încărcate cu un generator acţionat cu un cardat de una din osii.
#239
Postat 18 martie 2011 - 23:54
Oraviţa - Anina este infrastructură feroviară interoperabilă. Tocmai tâmpenia făcută acum câţiva ani de a o scoate din lista liniilor neinteroperabile (la fel şi Oraviţa - Iam Hm.) poate trimite linia la fier vechi, pentru că nu e posibilă închirierea lor. Halal ,,pasionaţi" cei care au dat cu pumnu'n masă să nu ajungă linia la privat, deşi toţi ar fi avut de câştigat din asta.
#240
Postat 25 martie 2011 - 07:43
- 3,09 km din Bucureşti Obor - Olteniţa (probabil porţiunea spre Titan Sud)
- Bucureşti Triaj - PM Giuleşti (o fi linia din spatele Dep. Giuleşti?) - 10,874 km
- Căciulaţi - Snagov Plaje - 14,290 km
- Vâlcele - Rm. Vâlcea - 35,953 km (deci ne luăm adio de la orice speranţă de finalizare)
- 6,2 km din Mintia - Brad
- Câmpia Turzii - Turda - 2,237 km
- Dobreşti - Rogoz - 10,231 km
- Ulmeni Sălaj - Cehu Silvaniei - 19,986
- Baia Mare Sud - Baia Sprie - 0,84 km
- Sebeş Alba - Petreştii de Pădure - 7,368 km
- Avrig - Mârşa - 6,404 km
- Gura Putnei - Nisipitu - 25,2 km
- Dângeni - Săveni - 16 km
- Focşani - Odobeşti - 10,221 km
- 10 km din Bucureşti - Mangalia (probabil racorduri industriale din ea)
- 7,454 km din Constanţa - Constanţa Port (probabil linia din tunel)
- Ţăndărei - Giurgeni - 21,546 km
- Saligny Gr. E - Cernavodă - 8,097 km
- Palas - Năvodari - 15,294 km
- Capu Midia - Sitorman - 10,445 km
Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 25 martie 2011 - 13:04