Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#2061
Postat 08 septembrie 2019 - 09:23
Trenuri dimineata in gara Suceava
#2063
Postat 05 octombrie 2019 - 14:43
Link SEAP: http://sicap-prod.e-.../view/100053785
Autoritate contractantă: Autoritatea pentru Reformă Feroviară (A.R.F.)
Date generale:
- buget total alocat: 1,7 miliarde RON primele 40 de rame, 4,5 miliarde RON toate 80.
- ofertanți:
• ALSTOM FERROVIARIA SpA (Italia)
• Asocierea CRRC QINGDAO SIFANG - ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI
• SIEMENS MOBILITY
- pondere punctaj:
• 80% preț ofertă
• 10% capacitate suplimentară de transport, păstrând raportul de locuri pe scaune și locuri în picioare
• 4% termen de livrare al întregii cantități de rame electrice
• 3% validare tehnică europeană
• 3% termen de livrare prima ramă electrică
- punctaje obținute la evaluarea financiară:
• CRRC - ASTRA: 89%
• ALSTOM FERROVIARIA: 78,69% (modelul Coradia Stream)
• SIEMENS MOBILITY: 78,47% (modelul Desiro ML)
- observații: licitația este suspendată din cauza contestațiilor Alstom și Siemens.
- termeni limită:
• depuneri oferte: 19 iulie 2019
• evaluare tehnică și evaluare financiară: 31 octombrie 2019.
Acum, vă prezint rutele pe care vor intra aceste trenuri. Sursa: Tramclub:
- primele 40:

- suplimentarele:

Randările ramelor CRRC - Astra, de pe Club Feroviar, via Tramclub:





Și, ca termen de comparație, o ramă Siemens Desiro ML, respectiv un Coradia Stream, de pe Google (Coradia; Desiro ML):


Pentru procesul verbal al evaluării financiare, dar și contestațiile Alstom și Siemens, vă îndrum spre Tramclub, întrucât nu le-am putut atașa.
Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 05 octombrie 2019 - 14:45
#2065
Postat 06 octombrie 2019 - 14:08
#2067
Postat 06 octombrie 2019 - 15:25


Și A.R.F. mai pregătește ceva: o achiziție pentru 20 de rame electrice pentru trenuri InterRegio. Iată un articol din iulie, ce anunță lansarea unui anunț de consultare a pieței:
https://mobilitate.e...iara-electrice/
Citeaza
Autoritatea pentru Reforma Feroviara a lansat un program de consultare a pieței în vederea demarării achiziției a 20 de rame electrice noi. ARF intentioneaza organizarea unei proceduri de achizitie a 20 rame electrice noi conform specificatiilor tehnice. Sursa de finanțare : POIM + Bugetul de Stat. Data limită a consultării este 22.07.2019.
Se doreste obtinerea unei valori estimative pentru achizitia celor 20 de rame RE-IR pe un singur nivel.
Pretul va fi compus din doua parti:
– pretul de achizitie al celor 20 de rame electrice RE-IR pe un singur nivel si
– o cotatie pentru mentenanta (pentru 15 ani si pentru 30 ani) intr-un pret mediu lei/km de exploatare a vehiculului.
Conform caietului tehnic, ramele vor avea 5-6 vagoane, cabină de conducere în ambele capete, sarcină pe osie de maxim 18 tone, viteză maximă de 160 km/h. Ramele vor avea până la 300 de locuri pe scaune și posibilitatea de a circula cuplate în trenuri de până la 3 unități. Perioada de garanție trebuie să fie de 24 luni, iar durata de viață de minim 30 de ani la un parcurs mediu zilnic de până la 1000 km.
Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 06 octombrie 2019 - 15:39
#2068
Postat 06 octombrie 2019 - 17:34
#2069
Postat 07 octombrie 2019 - 19:49
Poate vom avea si curse noi locale gen Arad - Caransebes - Resita sau Timisoara - Arad ca, de dimineata pana la praz nu ai tren pt. Arad, iar cei cu dubele nu duc lipsa de clienti profitand de lipsa trenurilor.
#2070
Postat 08 octombrie 2019 - 10:41
Deci clar nu duc lipsa, din moment ce sunt app pline

#2071
Postat 08 octombrie 2019 - 11:28
Nu stiu daca este cu stiinta patronului sau ... in defavoarea sa si a statului...
#2072
Postat 08 octombrie 2019 - 12:01
Zic doar ca sunt destui operatori de microbuze, care speculeaza lipsa trenurilor (indiferent de operator feroviar). Si e valabil peste tot, nu doar in zona noastra. Iar operatori feroviari si CFR nu reusesc sa contreze aceste practici.
#2073
Postat 22 octombrie 2019 - 16:52
#2074
Postat 10 noiembrie 2019 - 09:26
https://stirileprotv...tostrazile.html
Citeaza
Referitor la materialul rulant nou, Bode a amintit că sunt disponibili bani europeni, respectiv 252 milioane de euro, pentru achiziţia de noi garnituri care să circule pe calea ferată.
“Avem disponibili 252 de milioane de euro bani europeni. S-a demarat procesul de achiziţie pe cele 40 de rame. Există o contestaţie. Noi ne-am propus în acest mandat scurt, în această guvernare, să semnăm contractul pentru achiziţia celor 40 de rame noi. Vorbim de aproximativ 200 de milioane de euro valoare contract. Prima ramă, aşa cum arată condiţiile din contract, trebuie să fie livrată în 18 luni de la semnarea contractului şi restul în 36 de luni”, a mai spus Lucian Bode.
Deci se pare că pentru noile rame, avem una dintre contestații rezolvată (posibil respinsă).
#2075
Postat 10 noiembrie 2019 - 10:46
#2076
Postat 10 noiembrie 2019 - 11:43

#2077
Postat 17 noiembrie 2019 - 10:42
https://mobilitate.e...tori-2019-2020/
Citeaza
Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea orelor de circulație a trenurilor cât şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.
Noutăți în trafic intern:
Va fi introdus pentru prima dată, serviciul de transport suburban pentru municipiul București, pe rutele: București Nord – București Băneasea – Fundulea și București Nord – Chitila – Buftea. Ca urmare a lansării acestui serviciu, Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente, pentru trenurile care circulă pe Magistrala 800, cu excepţia celor fără oprire pe întreaga distanţă.
Va fi introdus mersul de tren cadențat pe rutele: Constanța – Mangalia și Iași – Ciurea, în completarea rutelor cadențate existente.
Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit și cușetă va fi disponibil pe relațiile: Bucureşti Nord – Timişoara, Bucureşti Nord – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Oradea, Bucureşti Nord – Satu Mare, Bucureşti Nord – Baia Mare, Bucureşti Nord – Sighetu Marmaţiei, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Timişoara – Iaşi, București Nord – Botoșani, București Nord – Bistrița, București Nord – Vatra Dornei.
Prelungirea traseului trenului IR 1823 Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu la Petroșani – Subcetate – Călan – Simeria.
Pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca CFR Călători să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea şi călătoria pe ruta Simmeringului Bănăţean: Oravița – Anina și retur.
Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la prețul de 1 leu, pe rutele: București Obor – Constanța și retur, București Nord / Basarab –Braşov și retur, București Nord – Buzău – Mărășești și retur, București Nord / Basarab – Craiova și retur, Buzău – Constanța și retur.
În anul 2020, pentru realizarea transportului feroviar de pasageri, CFR Călători estimează o creștere a parcului de vagoane față de anul 2019, cu circa 15%, până la circa 1000 de vagoane în extrasezon.
Anumite puncte de vânzare care au o activitate redusă din cauza traficului de călători foarte scăzut vor suspenda temporar vânzarea biletelor, însă călătorii le vor putea achiziţiona în tren, la tariful similar celui de la casele de bilete, on line sau vor putea folosi abonamentele.
Vor fi în circulație cele 54 de vagoane modernizate în anul 2019, ceea ce permite creșterea capacității de preluare a publicului călător, cu peste 3300 de locuri.
Garniturile trenurilor Interregio de pe ruta Timișoara – Iași și retur vor fi formate din vagoane modernizare în cursul anului 2019, seria 2068, ca urmare a solicitărilor călătorilor și a mass-mediei.
Vagoanele modernizate au dotări moderne: instalaţii de climatizare, amenajare interioară de tip salon, prize 220V, cabine WC cu instalaţie WC de tip vacuumatic etc.
Noutăți în trafic internațional:
Legături noi
Va fi introdus în circulaţie un tren nou (143/686 și 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria şi OBB Austria pe ruta Satu Mare – Budapesta – Viena şi retur.
În sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere, un vagon direct pe ruta Bucureşti Nord- Istanbul şi retur.
Oferte de călătorie
Pasagerii vor putea călători în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena (de la 39 Euro pe sens) și Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Chişinău (de la 19 euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia (de la 30 euro pe sens), Istanbul (de la 54 euro pe sens) și Salonic (de la 56 euro pe sens). Din Viena există posibilități de călătorie către orice destinație europeană.
De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Vinea din Cluj Napoca (de la 29 euro pe sens) și către Budapesta și din Timişoara (de la 15 Euro pe sens), Cluj Napoca (de la 15 Euro pe sens) şi Brașov (de la 19 Euro pe sens).
Foarte avantajoase sunt şi ofertele pentru călătoriile către Austria, Germania, Polonia, Slovacia şi Cehia, dar şi oferta Interrail Pass, care reprezintă un abonament valabil în toată Europa sau într-o anumită țară din Europa. Detalii pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic internațional.
#2079
Postat 17 noiembrie 2019 - 14:04
Citeaza
#2080
Postat 17 noiembrie 2019 - 14:13