Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#1801
Postat 19 aprilie 2017 - 12:57
A fost freak accident cedarea franelor? A cedat sistemul de franare fiindca nu au fost facuta mentenanta la timp?
#1802
Postat 19 aprilie 2017 - 19:37
dAImon, la 19 aprilie 2017 - 12:57, a spus:
A fost freak accident cedarea franelor? A cedat sistemul de franare fiindca nu au fost facuta mentenanta la timp?
Din cate stiu ancheta AFER este inca in derulare. Ca si in cazul accidentelor aviatice dureaza ceva timp finalizarea anchetei si analiza probelor. De regula AFER publica rapoartele de ancheta a incidentelor..cu atat mai mult la asa un accident grav eu cred ca vor pune pe site-ul lor raportul dupa momentul finalizarii lui.
#1803
Postat 19 aprilie 2017 - 22:15
http://adevarul.ro/l...6370/index.html
Pe siteul AGIFER (Agenția de Investigare Feroviară Română - http://www.agifer.ro...nts/agifer.html) nu este decat raportul preliminar legat de acest eveniment: http://www.agifer.ro...2004%202017.pdf . Raportul final probabil va aparea in 3-4 luni.
#1806
Postat 28 mai 2017 - 23:11

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 28 mai 2017 - 23:12
#1807
Postat 29 mai 2017 - 09:35
#1808
Postat 24 iunie 2017 - 16:02
mile, la 12 februarie 2017 - 14:52, a spus:
Pe de alta parte am de facut doua comentarii negative la adresa vagonului de clasa a II-a...
[...]
Am vazut cu ceva timp in urma un filmulet japonez postat chiar aici pe forum unde toate scaunele din vagon se intorc invers (spre "noua" directia de mers) la capat de linie de catre cei care fac si curatenie in vagoane, toate operatiunile (curatenia si intoarcerea scaunelor) durand doar cateva minute...
cseh_17, la 12 februarie 2017 - 15:24, a spus:
Un alt filmulet japonez unde acest aspect este remarcat printre multe alte aspecte...minutul 4:13.
#1809
Postat 18 iulie 2017 - 15:35

Citeaza
http://www.pressaler...-si-ramas-camp/
#1810
Postat 18 iulie 2017 - 21:56

Dar totusi stau si ma intreb daca acest incident s-ar fi produs la urcarea dealului de la Balota..ce accident grav ar fi rezultat cu toata garnitura de 8 vagoane coborand libera la vale ..

#1811
Postat 18 iulie 2017 - 22:16
Locomotiva are pe bord un manometru care arata presiunea in "circuitul de franare"... mecanicul a observat imediat ca ceva nu e in regula, a franat mai tarziu cu frana locomotivei (circuit separat) probabil sa lase vagoanele sa se opresca si ca nu cumva sa-l ajunga din urma...
In acest caz cel mai probabil mecanicul a comunicat problema prin statia radio si a cerut masina de ajutor, dupa care si-a continuat drumul pana la prima statie sa elibereze linia.
#1812
Postat 19 iulie 2017 - 21:51
BogdanTm, la 18 iulie 2017 - 21:56, a spus:
Hmmm, nu stiu ce sa spun, in 2008 si 2009 am fost ultima data la mare peacolo, si sincer imi era cel mai frica pe acea portiune. Trenul balansa foarte puternic, poate si pentru ca eram imediat dupa locomotiva, dar in orice caz, nedormind noapte pe tren (pur si simplu nu pot) am urmarit mereu ce se intampla si pana aproape de Bucuresti linia este denivelata rau. Tot dupa Cariova in colo a deraiat mai demult rapidul de Bucuresti pe vremea cand la minister era Berceanu, vina punanduse atunci pe furtul unei joante de la o eclisa, norocul face ca mecanicul de pe acel tren nici nu mergea cu viteza maxima la momentul respectiv si a apucat sa actioneze, dar tot am avut parte de imagini urate. Tot pe aceasta portiune sunt si multe podete, multe dintre ele cu suruburi lipsa, sunt destule restrictii din aceasta cauza. Poate s-a mai intervenit in toti acesti 8 ani, dar eu unul acum imi fac griji pentru portiunea de la Tr. Severin de pe marginea Dunarii unde am avut acum cativa ani un pod stricat si trafic intrerup.
#1813
Postat 19 iulie 2017 - 23:07
un articol care explica decent si din punct de vedere tehnic problema gasim aici
http://www.contribut...a-uitat-nimeni/
La malul Dunarii mereu e o portiune tricky...atunci cand fluviul depasseste cota de avarie ...asa cum si la Balota stiu din discutiile purtate cu cativa ingineri care au lucrat efectiv la realizarea acelei portiuni ca s-a ales solutia economica cu "urcarea" liniei pe deal si nu solutia care ar fi permis o viteza mai mare de circulatie daca s-ar fi strapuns portiunea cu tuneluri..dar daca tovarasul mare carpaci nu a aprobat costurile...pentru Transfagarasan s-au aruncat bani cu nemiluita...pentru un segment de trafic care nu e folosit turistic..nu e fonduri..vorba "safilor"..
Pana la urma acest incident nedorit arata inca o data lipsa de comunicare si indiferenta CFR. Toti suntem de acord ca incidente pot aparea...dar daca nu spui nimic nici ghinionistilor pasageri implicati, nici restului oamenilor care afla de incident...fiecare intelege ce vrea si ce poate...
#1814
Postat 19 iulie 2017 - 23:21
#1815
Postat 20 iulie 2017 - 09:22
N-am știut că există proceduri atât de complexe la CFR.
Și nici că CFR era considerată a doua armată a țării...
#1817
Postat 21 iulie 2017 - 00:14
http://www.tion.ro/o...n-timis/1868517
Ce nu precizeaza articolul e ca in cazul transporturilor de marfuri periculoase in ganitura se introduc vagoane goale cu rol de siguranta pentru evenimente de genu. In cazul garnituri de mai sus cel mai probabil primul si ultimul vagon au circulat goale.
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 21 iulie 2017 - 00:14
#1818
Postat 23 iulie 2017 - 17:29
#1819
Postat 23 iulie 2017 - 19:00
Bobby, la 21 iulie 2017 - 00:14, a spus:
Ce nu precizeaza articolul e ca in cazul transporturilor de marfuri periculoase in ganitura se introduc vagoane goale cu rol de siguranta pentru evenimente de genu. In cazul garnituri de mai sus cel mai probabil primul si ultimul vagon au circulat goale.
Da, si tot din motive de siguranta, daca tractiunea e asigurata electric, locomotiva va folosi pentru alimentarea din catenara pantograful din partea din fata a locomotivei. in toate celelalte cazuri alimentarea e facuta prin pantograful din partea din spate a locomotivei pentru ca in caz de rupere accidentala a acestuia sa nu fie afectate/distruse echipamentele de pe acoperisul acesteia.