Generalitati despre infrastructura feroviara si trafic feroviar
#1762
Postat 26 decembrie 2016 - 15:15
Iata un clip foarte frumos realizat de catre utilizatorul KreativeFotoVideo
#1763
Postat 05 ianuarie 2017 - 11:34
http://www.opiniatim...ideo/05/01/2017
Privind video-ul am ramas


#1764
Postat 05 ianuarie 2017 - 13:12
Cei care au mai fost pe ruta Arad-Viena, cu trenul actual, vor stii ca desi in RO este ok, in Ungaria trenul are un rol de personal maidegraba decat IC. Acest tren direct TM-Viena ar fi genial dupa parerea mea.
#1765
Postat 05 ianuarie 2017 - 15:06
#1766
Postat 07 ianuarie 2017 - 21:19

Si procedura de imbarcare/debarcare, sigur e mai rapida, nemaifiind nevoit sa pierzi o ora prin aeroport. Daca mai ai si ceva bagaje, deja s-ar putea sa fie mai ieftina varianta asta.
#1767
Postat 07 ianuarie 2017 - 21:19
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 07 ianuarie 2017 - 21:20
#1770
Postat 26 ianuarie 2017 - 19:55
Visor, la 07 ianuarie 2017 - 21:49, a spus:

ceva de genul?
https://goo.gl/maps/h51WTY7J6PL2
#1772
Postat 04 februarie 2017 - 00:57
TOT respectul pentru initiativa si determinare

Personal cand voi avea drum in Bucuresti prefer sa merg cu personalul pana in Arad si sa calatoresc cu acest tren decat sa dau bani la CFR pentru vagoane vechi de 45 de ani ..si cu pret mai mare.
Inca o data RESPECT pentru ASTRA Vagoane Arad..si pentru administratia locala si judedeana Arad..care a stiut sa tina vie o traditie si sa nu faca praf un producator local cu traditie. Cat de frumos ar fi fost ca in orasul nostru care a depasit un secol de exploatare a tramvaiului inca am fi avut o fabrica unde macar sa modernizam ceea ce avem daca nu sa construim prototipuri...asta inseamna sa iti pese de comunitate...
#1773
Postat 09 februarie 2017 - 15:25
http://www.news.ro/e...017021016614248
Merita urmarite fotografiile din articol..intr-adevar o realizare remarcabila..chiar daca drumul pana in Bucuresti dureaza foarte mult..macar te poti relaxa civilizat de-a lungul lui..Sa speram ca va fi o treaba profitabila si astept cu interes deschiderea rutei Timisoara-Baia Mare..
Mi-au placut in special pozele de exterior..si cat de bine arata acel tren nou nout tras la peronul garii Arad modernizate..cu peroane inaltate...curata si iluminata civilizat. Daca ar fi avut ruta prin Timisoara...se vedea si mai contrastant un produs feroviar calitativ...oprit intr-o halta uitata de lume....

#1776
Postat 11 februarie 2017 - 15:41
Oricum, din 19 februarie acest tren va circula zilnic și va fi compus dintr-o locomotivă, un vagon de dormit, unul cușetă și unul de clasa a II-a. Iar începând cu 10 februarie are și o reducere de 10-20% la bilete.
Aceasta postare a fost editata de andrei_tm: 11 februarie 2017 - 15:43
#1777
Postat 12 februarie 2017 - 13:40
#1778
Postat 12 februarie 2017 - 14:52
Pe de alta parte am de facut doua comentarii negative la adresa vagonului de clasa a II-a...
Vagonul are 80 de locuri (daca am numarat bine?!), 40 pe stanga, 40 pe dreapta,...40 cu fata calatorilor pe directia de mers si 40 de locuri cu spatele calatorilor pe directia de mers...Este foarte neplacut sa mergi cu "spatele" un numar insemnat de ore...Pe linii (trasee) scurte, de "navetisti", este acceptabil insa pe trasee lungi este obositor iar pentru unele persoane este chiar insuportabil venindu-le chiar sa vomite...
Am putut vedea cu totii, cei interesati de subiect, ca exista de foarte multa vreme sisteme tehnice de intoarcere a scaunelor dupa directia de mers. Ma mir ca cei de la Arad n-au luat in considerare si acest aspect...
Apoi, avem cele 6 masute care deservesc cele 24 de locuri arondate acestor masute din totalul de 80 de locuri...Biletele "la masute" vor fi mai scumpe decat restul sau ... biletele pentru locurile in care se merge "cu spatele" vor fi mai ieftine decat celelalte?...
Vreau doar sa spun ca sunt cateva chestiuni ne la locul lor...din punctul meu de vedere.
Am vazut cu ceva timp in urma un filmulet japonez postat chiar aici pe forum unde toate scaunele din vagon se intorc invers (spre "noua" directia de mers) la capat de linie de catre cei care fac si curatenie in vagoane, toate operatiunile (curatenia si intoarcerea scaunelor) durand doar cateva minute...
#1779
Postat 12 februarie 2017 - 15:24
#1780
Postat 12 februarie 2017 - 17:12
cseh_17, la 12 februarie 2017 - 15:24, a spus:
Daca este neplacut pentru unele persoane sa schimbe sensul de mers stand pe scaun (este o problema reala si multi au intr-adevar senzatie de voma) ganditi-va ce funny e cand treaba asta ti se intampla intr-un pat....Concret cine calatoreste la vagon de dormit din Timisoara la Bucuresti sa zicem...poate prinde pat pe partea dreapta sau stanga a cabinei de dormit...anyway...odata ce trenul a pornit corpul "se invata" cu miscarea...si poti dormi adanc chiar si la franari sau accelerari (bine..de asta nu e cazul prea des la cfr)..totul e sa fi atent sa nu dormi in patul de sus cand se urca dealul la Balota si locomotiva isi ia avant putin..risti sa iei in brate chiuveta mai repede decat crezi)
DAR ce te faci cand ai sansa sa calatoresti de la Stutgart la Amsterdam..cu un tren de noapte care e format din fff multe segmente pe care le ia si le lasa pe parcurs...si care isi schimba de multe ori directia de mers? efectiv dormi..te leagana...si nu mai sti daca mergi inainte sau inapoi..care si unde e locomotiva...pentru ca acele grupe de vagoane se tot ataseaza si se dezleaga...si in concluzie cand ai plecat din Germania erai cu capul spre locomotiva ...si primul vagon...si cand ajungi in Olanda esti coada trenului si exact invers....mai rau ca in leagan...dar uite ca nu a murit nimeni din asta.....daca tot copiem modelul japonez eu zic sa incepem cu intarzierile de 30 secunde intr-un an calendaristic...si apoi putem trece la orientarea scaunelor dupa soare.....poate unii au migrena daca le bate si vantul din fata....