✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]
#461
Postat 17 ianuarie 2017 - 18:37
aeroportul-international-traian-vuia/17/01/2017
Pe scurt:
Trafic pasageri: 1.160.482 (+25,3%)
Mișcări aeronave: 14.222 (+22%)
Cargo: 3887 t. (+49.2%)
Destinații principale:
Bucuresti: 219.694 (+36,6%)
Munchen 207.568 (+19.5%)
Londra: 144.132 (+95,2%)
Milano - Bergamo: 101.791 (+23.8%)
Bruxelles: 44.326 (+51.6%)
#463
Postat 26 ianuarie 2017 - 16:36
#464
Postat 10 februarie 2017 - 14:41
Aeroportul Internaţional Timişoara a avut o creştere de 75 la sută a numărului de pasageri operaţi în luna ianuarie a acestui an. 113.023 de călători au ales să zboare cu avionul în prima lună a lui 2017, cu 75% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, când au fost înregistraţi 64.614 pasageri.
http://www.tion.ro/a...asageri/1779490
#466
Postat 10 februarie 2017 - 14:59
http://www.zf.ro/aut...isoara-16156344
#467
Postat 12 martie 2017 - 13:05

Ceva ce n-am mai văzut până acum în România, și anume hărți interioare pe Google Maps. Cred că la Timișoara e prima locație, m-am uitat puțin și nu am mai găsit altele.
#468
Postat 14 martie 2017 - 19:55

Am ajuns la:
Citeaza
Cei 11 membrii ai echipei care asigură operarea și intreținere a avionului de calibrare sunt mândri de performanțele aeronavei și povestesc în ce constau misiunile speciale pe care le îndeplinesc zi de zi.
“Cu aparatura specială(AFIS) de la bordul aeronavei se verifică din zbor echipamentele de radionavigație instalate la sol. De exemplu, pentru verificarea și calibrarea mijloacelor de navigație de apropiere( acele aparate care aduc aeronavele la aterizare) se simulează procedura de aterizare cu ratare, în medie de câte 20 de ori pe misiune. În acest timp, echipajul este în contact direct cu echipa de la sol a ROMATSA care, în funcție de constatările făcute din aer face reglajele pentru echipamentelor de radionavigație, astfel încât operațiunile de trafic aerian să fie executate în siguranță“, spune inginerul Iulian Dumitrescu, cel mai vechi membru al echipajului avionului de calibrare.
...
Autoritatea Aeronautica Civila Romana
#469
Postat 22 martie 2017 - 22:04
Ianuarie
Pasageri: 113 023
Miscari aeronave: 1 397
Februarie
Pasageri: 113 103
Miscari aeronave: 1 333
Total
Pasageri: 226 126 (+71.5%)
Miscari aeronave: 2 730 (+51.9%)
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 22 martie 2017 - 22:05
#470
Postat 23 martie 2017 - 12:23
Io încă sper la un terminal mare, complet nou, fără cârpeli.
#471
Postat 02 aprilie 2017 - 19:27
#472
Postat 03 aprilie 2017 - 10:24
mile, la 02 aprilie 2017 - 19:27, a spus:
De acord ca arata ca niste cotete, dar cred ca ar trebui sa vedem putin si partea buna a lucrurilor. Aeroportul nu a fost niciodata extins in adevaratul sens al cuvantului ci doar carpit mereu si adaugit etc. Asta pentru ca nu s-a facut nicio investitie serioada din partea ministerului, care inca e proprietar.
Pentru modul in care a gestionat aeroportul extinderile mai mult pe cont propriu eu zic ca au facut o treaba destul de ok. Si acele cotete sunt absolut necesare de cand a venit si Ryanair pentru ca reduc aglomeratia din cladirea principala si sunt bune pt pre-boarding, deci se poate incepe procedura de imbarcare mai din timp.
Nu spun ca arata ideal si la standarde exceptionale, dar la cum se prezinta si alte aeroporturi "europene" cred ca nu suntem mult mai prejos. In Budapesta e un cotet imens de tabla trantit undeva pe platforma si catre care e ceva de mers pe jos...la Cluj e aeroportul nou construit de cativa ani putini si e mult mai neincapator la zona de dupa security si asta avand un trafic mult mai mare...
La TSR partea buna e ca internele sunt separate si la plecari si la sosiri, fata de CLJ de exemplu. Pe de alta parte la sosiri internationale treaba e nasoala rau, adica o singura banda e mult prea putin, chiar daca pe partea de ghisee au reusit sa mai extinda putin. De aceea sper ca planurile cu inceperea noului terminal de sosiri sper sa nu fie doar vorbe-n vant pentru ca incet incet o sa se sufoce tot mai tare...
#473
Postat 03 aprilie 2017 - 10:39
#474
Postat 04 aprilie 2017 - 12:01
Un lucru e sigur: companiile nu se mai pot dezvolta pe aeroport până nu se măresc capacitățile!
#475
Postat 04 aprilie 2017 - 14:50
alex_19, la 04 aprilie 2017 - 12:01, a spus:
Intr-adevar e o speranta ca se va invoca "2021" ca motiv de accelerare a planurilor...dar sa vedem.
Legat de dezvoltarea companiilor aeriene as contrazice putin afirmatia, cred ca mai este ceva loc daca se doreste si este cerere. Si asta printr-o simpla comparatie cu CLJ, aerportul cel mai apropiat ca si caracteristici de TSR si unul extrem de congestionat pentru traficul pe care il are dar care totusi printr-o minune inca rezista.
Terminal:
- comparabil ca suprafata generala, CLJ zona mai mare la check-in si terminal sosiri, TSR mai mare la zona de imbarcare si zboruri interne complet separat (check-in, securitate, porti)
- TSR terminal vechi carpit, CLJ construit in 2008/2009 pentru o capacitate de 1.5-2 milioane pax in conditiile in care in 2016 au avut deja 1.8 mil si anu asta se indreapta spre trei...deci pana in 2018 isi atinge capacitatea maxima un aeroport construit de la 0 in ultimii ani...
- pax/ora: CLJ 750, TSR 800 extern si 500 intern, deci 1300 total...aproape dublu
- porti imbarcare zboruri externe TSR: 10, CLJ: doar 4!!! si zona ff mica de asteptare....(anul asta mai adauga 2...nu realizez cum au rezitat pana acum)
- porti zboruri interne TSR: 3, CLJ: 2
Pista
- TSR 3500m, CLJ se chinuie cu cea de 2000m si cand se lasa ceata nimic nu mai pune picioru acolo...totu spre SBZ TSR OMR TGM...
Companii si zboruri:
- Pe CLJ Wizz are 6 aeronave permanente si Blue 1, pe TSR sunt 2 Wizz si un Ryan.
- Pe CLJ intre ora 6 si 8 dimineata sunt in fiecare zi 10 zboruri, pe TSR sunt cam 5 zboruri in intervalul asta din care 2 interne. Si mai e aglomerat in anumite zile intre 10-11, in rest destul de rasfirate zborurile. Pe CLJ intre 17-19 e comparabil cu fluxul de dimineata...
Nu spun ca e de luat exemplu ce se intampla pe CLJ, ci dimpotriva. Dar zburand recent de cateva ori de acolo si intern si extern am putut face comparatia prin propria experienta.
Voiam sa arat ca un aeroport comparabil, ba chiar mai mic la capacitatea de imbarcare, duce un trafic aproape dublu pe an...
Ca experienta este intr-adevar nasol dar vorbind strict de capacitate lucrurile stau altfel. Probleme similare la ore de varf sunt si pe OTP la cozi...
Deci daca ar vrea sa se extinda nu cred ca ar intampina mari orpelisti companiile...problema e sa fie si cerere.
O diferenta pe alta latura e legata de preturi, pe TSR sunt constant extrem de mici preturile la Ryan, ceea ce e normal pentru ei dar sunt curios cat de bine le merge pana acum...Am zburat de 2 ori la Berlin luna asta platind 5 respectiv 8 euro si luate nu cu mult in avans, avionul cu destule locuri libere. Ma gandesc ca au ceva reduceri de taxe si ca poate baga preturi joase sa atraga clienti de la Wizz dar teama mea e sa nu dispara dupa o perioada. Are cineva informatii suplimentare despre load factor pe zborurile Ryan? La Wizz preturile sunt ceva mai ridicate dar in comparatie cu CLJ net inferioare. Asta este per total bine ca ne bucuram de preturi joase dar doar cu speranta ca sunt si sustenabile pe termen lung...
#476
Postat 07 aprilie 2017 - 10:39
Aceasta postare a fost editata de funky: 07 aprilie 2017 - 10:40
#477
Postat 26 aprilie 2017 - 14:54
http://aeronews.ro/l...la-cluj-napoca/
#478
Postat 26 aprilie 2017 - 15:26
#479
Postat 26 aprilie 2017 - 16:00

Se poate cu o singura escala. Eu am zburat cu Lufthansa pana la Munchen si de acolo cu Air Canada pana in Toronto (Pearson).