STP Timișoara Forum: ✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR] - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (98 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]

#1501 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 06 octombrie 2023 - 09:29

Mizz operează de pe TSR cu cele 2 avioane (încă) bazate la TSR, deci ce anume să optimizeze?
Poate doar dacă nu cumva avioanele bazate pe TSR sunt utilizate și pentru zboruri între alte destinații deservite.
Dar astfel de situații ar presupune zboruri de poziționare (fără pasageri, ineficiente) între TSR și respectivele locații.


Altfel, Liniile Aeriene Române (LAR) este noua companie aeriană propusă de CCIR

Dar atât cât au zburat vara asta (2023) cei de la AirConnect între TSR și CND, OTP, BBU, JSI (Skiathos), ei zic că au operat 174 de zboruri și că au transportat 7.000 de pasageri de la/spre TSR...
Imagine atasata: AirConnect-TSR-Sep2023.jpeg
1

#1502 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3458
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 15 octombrie 2023 - 21:14

Noul terminal plecări curse externe de la Aeroportul Internațional Timișoara va fi dat în funcțiune pe 1 aprilie 2024

Citeaza

Lucrările vor fi integral finalizate în luna decembrie a acestui an, dar deschiderea pentru pasageri va avea loc pe 1 aprilie anul viitor. Vorbim despre noul terminal plecări curse externe, construit la Aeroportul Internațional Timișoara, am aflat de la Daniel Stamatovici, director AIT. Vestea bună este că fondurile europene alocate proiectului vor fi aproape integral cheltuite

Cea mai mare problemă în lucrul cu fondurile europene alocate dezvoltării aeroporturilor din România este cheltuirea banilor până la finalul acestui an, în caz contrar fondurile vor fi pierdute. Timișoara stă excelent la acest capitol.

”Cu aceste obiective de investiții, nu doar aeroportul Timișoara, ci toate aeroporturile din România, sunt într-o oarecare presiune de timp asupra noastră. Acestea trebuie finalizate până la sfârșitul anului. Căutăm soluții să absorbim maximum de fonduri europene. Aeroportul Timișoara stă foarte bine, peste 95% din fonduri le vom absorbi, cu o proporție de 97 – 98 la sută vom finaliza lucrările”, spune Stamatovici.

Perioada de câteva luni dintre momentul finalizării lucrărilor la noul terminal, până la deschiderea efectivă este una… tehnică, trebuie făcute amenajările, puse în funcțiune echipamentele și obținute aprobările necesare.

”În ceea ce privește principalul obiectiv, terminalul plecări curse externe, acesta va fi finalizat până la sfârșitul anului, însă va fi dat în folosință doar începând cu data de 1 aprilie, pentru că mai avem nevoie de câteva luni de zile pentru amenajare, pentru aprobarea de la autoritatea aeronautică, fluxurile interne, echipamentele instalate pentru a putea fi operaționale. Cred că noul terminal va fi dat în funcțiune începând cu data de 1 aprilie”, a mai declarat directorul AIT.

Probleme cu dronele în zona aeroporturilor, cu păsările la Timișoara.

0

#1503 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1022
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 16 octombrie 2023 - 09:51

Din seria, sa radem cu incompetentii de la Aeroportul Traian Vuia. Mai face si misto baiatul de la Cluj de al nostru...

Transilvania vs Banat. De ce aeroportul din Cluj este peste cel din Timișoara?


Citeaza

„Nici vorbă de management defectuos la Timișoara. Timișoara are o competiție mult mai mare ca și Clujul: Belgrad și Budapesta sunt mai aproape. De la Cluj la Budapesta e o distanță de șase-șapte ore cu mașina, de la Timișoara sunt trei ore. În acest moment, toate companiile aeriene se confruntă cu o criză a forței de muncă și întârzie livrările de aeronave.”, a declarat, la Timișoara, David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România, directorul Aeroportului Cluj-Napoca.

2

#1504 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1535
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 16 octombrie 2023 - 15:16

Pe partea dinspre pista au pus geamurile, spre strada(nu am poze) nu sunt puse, dar nu cred ca mai e mult pana se apuca. Pozele sunt facute de la curse interne, sunt cam departate.
Imagine atasata: 2023-10-16 at 16.10.19.jpeg
Imagine atasata: 2023-10-16 at 16.10.24.jpeg

Aceasta postare a fost editata de DanielT: 16 octombrie 2023 - 15:20

6

#1505 Useril este offline   Gioco 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1469
  • Inregistrat: 25 februarie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 octombrie 2023 - 07:30

Extrase din articol...

Citeaza

Daniel Oliver Stamatovici, directorul general al aeroportului din Timişoara: Putem ajunge la un trafic de 2,5 mil. pasageri în cinci ani, versus 1,4 milioane în 2023, datorită investiţiilor

Aeroportul din Timişoara are în derulare sau a finalizat recent investiţii totale de circa 100 de milioane de euro, investiţii care vor permite creşterea numărului de pasageri de la 1,4 milioane în 2023 la circa 2,5 milioane în cinci ani. [...]
„Dintre toate aeroporturile şi proiectele care le-am văzut în ţară, cred că cel din Timişoara, când va fi gata, va fi cel mai frumos şi mai interesant din punct de vedere arhitectural.“ ( :eusa_think: )
[...]actualul terminal de curse externe va deveni terminal de curse interne, pentru că externele se mută în noul terminal. Iar actualul terminal de curse interne va deveni autogară şi gară, asta în contextul în care există deja studiul de fezabilitate pentru o cale ferată.
„Vom avea pentru pasageri - la fel cum este şi la Bucureşti - un tren care să facă legătura între Aeroportul Timişoara şi oraş, şi, după acea, mai departe, către întreaga reţea feroviară din ţară. Când vom fi finalizat toate proiectele, va fi cu totul un alt aeroport. Avem în plan şi o autogară. Mie mi-a plăcut, de exemplu la Luton (aeroport de lângă Londra – n.red.), că atunci când ieşi din aerogară, vezi în faţa terminalului 30-40 de autobuze care pleacă în toate direcţiile şi care altfel măresc zona de captare a aeroportului.“La Timişoara nu vor fi 30-40 de autobuze, ci 4-5, care vor asigura legătura cu Deva, cu Reşiţa, cu Oradea, cu Szeged sau cu Kikinda din Serbia.[...]
Calea ferată va fi gata în anul care urmează ( :msg-72: ), iar în ceea ce priveşte legătura cu autostrada, probabil în 2-3 ani va fi realizată, afirmă directorul general al aeroportului.[...]
„În momentul de faţă, ne aflăm în discuţii cu cei de la Swiss Air pentru a crea o legătură între Zurich şi Timişoara, însă eu cred că cea mai importantă conexiune ar fi cu Istanbulul. Acum câteva săptămâni am fost la Istanbul, am vorbit cu directorul general al Turkish Airlines. Dacă am reuşi să conectăm Timişoara cu Istanbul, apoi am putea ajunge oriunde în lume. Reţeaua Turkish Airlines este cu adevărat una impresionantă. Astfel, cred că ar fi conexiunea cu cel mai mare impact. Însă decizia aparţine în totalitate companiei aeriene. Noi, am avut discuţii, sunt deschişi la o asemenea idee. Sper că în decurs de câteva luni vor lua decizia finală şi că aceasta va fi una pozitivă.“[...]
Terminalele - şi cel actual şi cel care urmează să fie finalizat – au fost concepute pentru o capacitate de procesare de 3 milioane de pasageri. Daniel Oliver Stamatovici crede că traficul va creşte în ritmul în care va creşte şi regiunea.„Vom putea depăşi 2 milioane, ba chiar am putea ajunge şi la 2,5 milioane de pasageri în următorii cinci ani. Capacitatea de 3 milioane de pasageri ar putea fi atinsă doar dacă se va mări această zonă de captare prin intermodalitate - adică să aducem la distanţă mai mare pasageri care să călătorească din Timişoara cu avionul - şi dacă, dată fiind noua infrastructură, vom atrage companii aeriene care să opereze pe mai multe destinaţii.“[...]
„Timişoara este un centru universitar important, este un centru cultural important. Zona de vest a României este dezvoltată din punct de vedere al produsul intern brut. Nu ne putem plânge că nu avem o zonă de captare foarte bună, chiar dacă ea este oarecum parţială, pentru că pasagerii din Serbia şi cei din Ungaria nu vin la Timişoara.“ Ei au aeroporturi mari, cel din Belgrad şi cel din Budapesta sunt aeroporturi naţionale, care pot concura cu Aeroportul Otopeni, nu cu Timişoara. (Asta este o formulare în stil politic. Corect era invers... Timișoara nu poate concura cu cele trei aeroporturi menționate)


https://www.zf.ro/ti...-banca-22160374
2

#1506 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3458
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 19 octombrie 2023 - 07:26

TIMIȘ: Noi proiecte vor fi demarate pentru modernizarea aeroportului internațional

Citeaza

Status: nou | Cod: TM40374;
Domeniu: Obiective Industriale & Logistică;
Subdomeniu: Aeroport, pistă, port maritim/ fluvial;
Valoare investițională: 20,00 milioane euro;
Stadiu: PRE-Execuție, Pregătire Investiție;
Județ: Timiș;
Localitate: Ghiroda.


Descriere: Continuă programul de modernizare a aeroportului internațional din Ghiroda, care prevede realizarea unui centru logistic intermodal, execuția unei parcări, a unui hotel cu spații de birouri, a unui parc fotovoltaic de 7 MW, precum și modernizarea/ extinderea suprafeței de mișcare a aeronavelor și digitalizarea activităților aeroportuare. Prima etapă a programului, care include construcția noului terminal de plecări curse externe, a fost demarat deja. Noul terminal va avea o suprafață construită de 12.000 mp, 6 filtre de securitate, 18 ghișee check-in și 6 porți de scanare automată a documentelor, urmând a completa terminalul de Sosiri Curse Externe care este în exploatare din Iulie 2021.

1

#1507 Useril este offline   lvs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 20 octombrie 19

Postat 19 octombrie 2023 - 09:23

Stamate e in filmul lui, cum poti sa dai asa declaratii? Iasi de departe are cel mai bun proiect de dezvoltare a terminalelor, iar daca nu gresesc si singurul in afara OTP cu Bridgde.

In fine, sper sa ii vad pe toti zburati din TSR cat mai rapid, un an dezastruos, in conditiile in care Timisoara avea sansa cu CCE.
Atasez cateva poze mai concludente cu santierul terminalului de plecari externe, imi pare ca se misca bine, e un lucru bun ca se inchide casa acum ca vine frigul si se poate lucra la interioare mai bine.


bonus: un Carpatair la sol.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: WhatsApp Image 2023-10-19 at 10.16.45_f294f073.jpg
  • Imagine atasata: WhatsApp Image 2023-10-19 at 10.16.46_3250f381.jpg
  • Imagine atasata: WhatsApp Image 2023-10-19 at 10.16.46_c57e6cf2.jpg
  • Imagine atasata: WhatsApp Image 2023-10-19 at 10.16.47_5e160dc0.jpg

3

#1508 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 19 octombrie 2023 - 12:46

AAR: Traficul de pasageri pe aeroporturile din România în luna septembrie 2023

Imagine atasata: Trafic-PAX-luna-SEP-2023-AAR.jpg
0

#1509 Useril este offline   lvs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 20 octombrie 19

Postat 19 octombrie 2023 - 14:15

Ne apropiem tot mai mult de Suceava.
0

#1510 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 20 octombrie 2023 - 07:52

mai degraba Suceava si Craiova se apropie de noi. ca noi mergem mai mult la Belgrad si Budapesta
1

#1511 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 20 octombrie 2023 - 13:29

Mergeți fraților cât mai mulți la Belgrad și la Budapesta, ca să prindem noi ceilalți cât mai multe bilete cu 70 EUR la Lufthansa.
Personal, nu mă deranjează escalele la FRA sau MUC, de unde există sute de opțiuni către orice colț al lumii.

Sigur că mi-ar plăcea să existe 189 de destinații de pe TSR dar dacă atât se pricep adminii TSR, respectiv în relația dintre aeroport și companiile aeriene nu există chimie sau poate că aeroportul e considerat unul strategic, încât nu se vrea a fi administrat de către consiliul județean, precum CLJ sau IAS, atunci cam asta este...
5

#1512 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 25 octombrie 2023 - 11:35

Iată și părerea experților de la BoardingPass despre lansarea unor noi rute aeriene:

Imagine atasata: monthly_10_2023/post-2599-076307300 1698226591.txt

Ultima frază ar trebui analizată, întoarsă pe toate părțile și studiată 3D de către adminii TSR.
3

#1513 Useril este offline   Muscus 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 23 ianuarie 19

Postat 26 octombrie 2023 - 13:45

Ca manager de aeroport nu poti sa stai la ca aprozar sa astepti sa intre clienti pe usa ca sa vinzi.
Cu siguranta trebuie sa te implici si sa vi cu propuneri si facilitati pentru companii aeriene in asa hal incat acestora sa le fie rentabil/profitabil sa lucreze pe TSR.
TSR se misca-ca o companie de stat care sta.
2

#1514 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 26 octombrie 2023 - 15:39

Doar șase companii aeriene românești au raportat profit în 2022

Cu un profit de aproape 19 milioane de Lei, Carpatair a fost cea mai profitabilă companie aeriană românească în anul 2022... :uimit2:

Imagine atasata: Air.CA-2022.png Imagine atasata: Air.Profit-2022.png Imagine atasata: Air.Employees-2022.png

Mai multe detalii în articolul de pe BoardingPass.ro
3

#1515 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3458
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 27 octombrie 2023 - 17:07

Planurile pentru calea ferata care sa lege centrul Timisoarei de Aeroport, intr-o noua etapa. Se cauta firma care sa faca lucrarile de peste 77 de milioane de euro

Citeaza

TIMISOARA. Modernizarea transportului pe calea ferata, interconectarea cu celelalte retele de transport, cresterea numarului de calatori si reducerea poluarii sunt vitale in urmatorii ani, data fiind dezvoltarea accelerata in context european a intregii regiuni

Despre necesitatea unei centuri feroviare in jurul Timisoarei se vorbeste de multa vreme. De altfel, un prim studiu, cel de prefezabilitate a fost intocmit de Consiliul Judetean Timis inca din 2006-2007, insa lipsa fondurilor a facut ca acesta sa ramana la sertar.

Acum insa, avand in vedere proiectul Ministerului Transporturilor de modernizare a liniei magistrale de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad si posibilitatea accesarii de fonduri europene pentru proiecte de transport, a fost readusa in discutie amenajare unei centuri feroviare a Timisoarei, au fost facute studiile, iar acum se cauta o firma care sa si execute lucrarea.

Mai exact, CFR Infrastructura a lansat licitatia pentru construirea unei linii CF pana la Aeroportul International Traian Vuia din Timisoara, cu peste 323 milioane de lei, fara TVA, adica aproximativ 77 de milioane de euro, cu tot cu TVA. Banii sunt asigurati din fonduri nerambursabile.

„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că SRCF Timișoara a lansat procedura de achiziție publică a serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construire a unei linii de cale ferată care va asigura legătura directă cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara și de modernizare a liniei CF Timișoara Est – Radna, de unde se va construi racordul feroviar până la Aeroport.

Obiectul contractului cuprinde modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna, pe întreaga lungime de 5,2 km, construirea unei linii de cale ferată duble și electrificată (de la punctul de racordare) până la Aeroport, în lungime totală de 5 km, și construirea noii stații CF, cu două linii de garare, în imediata vecinătate a Aeroportului„
, transmit reprezentantii CFR Infrastructura.

Perioada de proiectare si executie a lucrarilor va fi de 30 luni, dintre care 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic si 22 luni pentru executia lucrarilor. Valoarea estimata a contractului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, iar sursa de finantare va fi asigurata din fonduri nerambursabile.

Data limita pana la care firmele interesate isi pot depune ofertele este 12 decembrie, la ora 15.00.

Pe de alta parte, este in derulare un amplu proiect, al Ministerului Transporturilor, care vizeaza modernizarea liniei magistrale Caransebes – Timisoara – Arad cu aproape 8 miliarde de lei, bani europeni prin PNRR.

0

#1516 Useril este offline   freeflow77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 375
  • Inregistrat: 24 iulie 12

Postat 30 octombrie 2023 - 12:04

O multime de poze din interiorul noului terminal de la vizita recenta a lui Grindeanu:

Ziua de Vest

Opinia Timisoarei

Tion
1

#1517 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 30 octombrie 2023 - 12:44

Nu știm ce se întâmplă dar, din păcate, altă anulare:
Lufthansa renunță din Aprilie 2024 la TSR - FRA
Dacă se continuă cu anulările și scăderile de frecvențe, de urmărit cine va mai utiliza terminalul de plecări externe de pe TSR...

Ca fapt divers:
  • trei familii vecine cu mine au ales să zboare (doar) săptămâna aceasta din Belgrad, către destinații care nu mai sunt deservite cu zboruri directe de pe TSR
  • așa ușurat am fost că nu au ales să meargă la Cloooooj!
  • e cumva logică alegerea lor, fiindcă Belgrad-ul e mai aproape de TM și mai frumos ...decât Clooooojul!

0

#1518 Useril este offline   lvs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 20 octombrie 19

Postat 30 octombrie 2023 - 13:47

In timp ce la Cluj se anunta, Swiss, AirFrance si British (nu mai retin daca sunt sau nu prezenti). Incredibil cum au reusit sa ingroape TSR-ul.
1

#1519 Useril este offline   Muscus 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 23 ianuarie 19

Postat 31 octombrie 2023 - 07:22

Traficul din Belgrad s-a dublat in ultimii ani, poate directorul TSR lucreaza pentru ei.
Daniel Stamatovici suna sarbeste, poate primeste bani de la Sarbi sa devalizeze TSR.
In toata Romania numai TSR inoata impotriva curentului.
3

#1520 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 31 octombrie 2023 - 11:07

Nu avem nici macar curse interne cum trebuie. Nu inteleg de ce nu se face lobby pentru o cursa Timisoara-Iasi sau Timisoara-Brasov-Iasi?
4

Arata acest topic


  • (98 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi