STP Timișoara Forum: ✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR] - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (98 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

✈ Aeroportul Traian Vuia [TSR]

#1461 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 septembrie 2023 - 16:15

Directorul aeroportului a fost invitat ieri la o emisiune locală. Înregistrarea este mai jos:
https://www.facebook...976577619019108

Printre altele, la minutul 39:00 vorbește depsre noua cursa spre TLV (Tel Aviv) care trebuia să debuteze la 31.08 și a fost reporgramata pentru 21.09
Directorul a vorbit foarte deschis despre cauza acestei amânări: numărul insuficient de bilete vândute.
Curse cu 7 sau 11 bilete vândute.

Sigur, putem spune că firma sau aeroportul nu au făcut destul de multă promovare, că Hisky este o companie relativ nouă și mai puțin cunoscută, că echipa managerială de la aeroport este incompetentă șamd.
Totuși nu aceasta este problema principală.
Problema este că gradul de ocupare al aeronavelor pentru noua destinație se situează între 5-10%.
Sunt curios câtă răbdare vor avea cei de la Hisky cu aceasta ruta, dacă rezistă peste iarnă. Ar trebui să ajungă la minim 120 de pasageri/zbor iar premisele sunt absolut descurajatoare.

Aceași problema a fost si cu zborul de STR (Stuttgart) pe care Eurowings l-a anulat cu o lună jumătate mai devreme. Tot gradul de încărcare. Deși se pare că mai fac o încercare la vară.

Toate aceste lucruri sunt cunoscute și companiile aeriene știu unele de altele. Faptul că ruta operată de HiSky are astfel de cifre este un semnal foarte prost pentru toate companiile aeriene care ar putea fi interesate să vină pe TSR.
Când vinzi, în medie, 10 bilete la un zbor nou (care ar avea potențial si pentru trafic religios) pur și simplu rămâi fără niciun argument. Nu ai ce reducere să mai oferi unei companii aeriene ca să o convingi să vină, respectiv să rămână pe aeroport. :(

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 09 septembrie 2023 - 16:25

3

#1462 Useril este offline   Muscus 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 23 ianuarie 19

Postat 11 septembrie 2023 - 07:11

Israelul e o destinatie mai degraba turistica intodusa in afara sezonului (scoli incepute, concedii terminate) poate de aici lipsa de interes.
Directorul nu e manager atunci cand doar sta cu picioarele pe birou si asteapta clienti.

Una din principalele cauze este accesul la aeroport, in prezent ajungi doar cu taxi care ajunge si la 150ron pe sens din oras. Pe langa lipsa transportului public catre oras, accesul din alte orase este incomod si scump.

Introducerea unei retele de curse dedicate si ieftine de autocar dus-intors directe din orase aflate pe o raza de max 200km/2h cu opriri doar in orasele de pe traseu poate aduce un plus de pasageri. Autostrada A1 ar trebui sa faciliteze un transfer comod si rapid.

De asemenea ar trebui o parcare asa cum au cei de la Budapesta , acoperita, pazita si la preturi mici pe perioade lungi,o parcare gestionata de aeroport si nu de smenari "privati" la preturi de hotel cum e acum.

De exemplu in Spania de la orice aeroport ai tren si/sau bus din ora in ora, iar pe distante lungi de 300km biletele sunt in jur de 20 Eur.

Managementul TSR si administratia locala nu trebuie sa inventeze nimic e suficient sa copieze sisteme functionale din tarile civilizate.


La minutul 41:41 directorul spune ca Wizz va anula 5 curse din Timisoara, oare care vor fi ?! Scufundarea continua....

Cu alte cuvinte TSR trebuie sa fie rentabil si la indemana in primul rand pentru pasageri si apoi va fi si pentru companiile aeriene.

Aceasta postare a fost editata de Muscus: 11 septembrie 2023 - 07:52

3

#1463 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 septembrie 2023 - 09:05

Vezi postareaalex_19, la 09 septembrie 2023 - 16:15, a spus:

Printre altele, la minutul 39:00 vorbește depsre noua cursa spre TLV (Tel Aviv) care trebuia să debuteze la 31.08 și a fost reporgramata pentru 21.09
Directorul a vorbit foarte deschis despre cauza acestei amânări: numărul insuficient de bilete vândute.
Curse cu 7 sau 11 bilete vândute.

Directorul spune tot în cadrul acestui interviu că din bunele practici din aviație se știe că este nevoie de minim 12 luni de operare pentru ca o cursă nouă să devină suficient de cunoscută și de stabilă dpdv al numărului de pasageri.
0

#1464 Useril este offline   OTD 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 17 noiembrie 22

Postat 11 septembrie 2023 - 09:05

-5 curse/sapt. nu rute in programul de iarna raportat la programul de vara, (- 2 curse Londra, -1 cursa Baden Baden, - 1 cursa Roma, + 1 cursa Paris, + 1 cursa Bruxelles, - 2 Treviso,- 1 Zakynthos).Doar 1 ruta va fi suspendată până în aprilie, Treviso, plus se oprește cea sezoniera spre Zakynthos.

Aceasta postare a fost editata de OTD: 11 septembrie 2023 - 09:07

2

#1465 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 septembrie 2023 - 09:36

Vezi postareaMuscus, la 11 septembrie 2023 - 07:11, a spus:

La minutul 41:41 directorul spune ca Wizz va anula 5 curse din Timisoara, oare care vor fi ?! Scufundarea continua....

Asta nu e chiar scufundare, ci precum zice OTD mai sus, au loc optimizări sezoniere.
La unele rute de pe TSR, cei de la WIZZ scad frecvența iar la altele o cresc.

Iar utilizatorul colonelu81 de pe https://forum.fly-ra.com scrie despre numărul de avioane WIZZ alocate bazelor din România:

Citeaza

OTP: 10 321 si 7 320
CLJ: 1 321 si 6 320
IAS: 3 321 si 1 320 + ~17 frecvente sapt de pe alte baze in general cu 321.
TSR, SCV si CRA 2 320
SBZ 1 320

Din Septembrie dispar 2 avioane de la CLJ și 2 de la SCV.
2

#1466 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 11 septembrie 2023 - 13:06

Vezi postareaMuscus, la 11 septembrie 2023 - 07:11, a spus:

Israelul e o destinatie mai degraba turistica intodusa in afara sezonului (scoli incepute, concedii terminate) poate de aici lipsa de interes.
Directorul nu e manager atunci cand doar sta cu picioarele pe birou si asteapta clienti.

Una din principalele cauze este accesul la aeroport, in prezent ajungi doar cu taxi care ajunge si la 150ron pe sens din oras. Pe langa lipsa transportului public catre oras, accesul din alte orase este incomod si scump.

Introducerea unei retele de curse dedicate si ieftine de autocar dus-intors directe din orase aflate pe o raza de max 200km/2h cu opriri doar in orasele de pe traseu poate aduce un plus de pasageri. Autostrada A1 ar trebui sa faciliteze un transfer comod si rapid.

De asemenea ar trebui o parcare asa cum au cei de la Budapesta , acoperita, pazita si la preturi mici pe perioade lungi,o parcare gestionata de aeroport si nu de smenari "privati" la preturi de hotel cum e acum.

De exemplu in Spania de la orice aeroport ai tren si/sau bus din ora in ora, iar pe distante lungi de 300km biletele sunt in jur de 20 Eur.

Managementul TSR si administratia locala nu trebuie sa inventeze nimic e suficient sa copieze sisteme functionale din tarile civilizate.

Cu alte cuvinte TSR trebuie sa fie rentabil si la indemana in primul rand pentru pasageri si apoi va fi si pentru companiile aeriene.


Am sa încerc sa le iau punctual.
Tel Aviv se deschide într-adevăr la final de sezon și asta duce în mod evident la o cerere mai mică. Totuși operarea cu succes și conectivitate pentru o zona înseamnă operare tot timpul anului cu profit pentru operator.
După cum poate ai observat cursele sezoniere și chartere funcționează de pe toate aeroporturile din Romania. Dar asta este o chestiune conjuncturală.

Conectivitatea cu orașul este deficitară dar un taxi până la aeroport nu costa mult mai puțin nici la CLJ sau IAS. Oamenii profita peste tot, iar aplicațiile au preturi ceva mai mici.

În plus, exista autobuzul care nu e o conexiune practică și m-am plâns și eu de ea dar există și își face treaba în caz că apelezi la ea.

Introducerea curselor de autocar cu orașe aflate în zonă nu este obligația aeroportului și nici nu știu cât sunt de eficiente. Oricum, astea sunt lucruri în plus care se fac tocmai pentru că nu există cerere solvabilă de la sine. Acolo unde există cerere, facilitățile de genul apar de la sine făcute de privați. Cum erau, acum câțiva ani, microbuzele din Serbia, până să apară și acolo low-costurile.

Parcări există. Atât private în apropierea aeroportului, care te și duc apoi până în incinta aeroportului cât și parcarea aeroportului.
Nu știu dacă ești la curent, dar o săptămână de parcare la AIT (parcare păzită) costa 90 de lei. Un preț absolut decent.

Este loc de mai bine dar la capitolul conectivitate nu stăm mult mai rău decât nici unul din aeroporturile comparabile de la noi. Și iată că totuși la ei lucrurile merg. De ce? Exista cerere.

Lucrurile sunt foarte simple, că ne palce sau nu. Acolo unde este cerere nu e nevoie de niciun artificiu făcut de nicio administratie. Le fac privații. Unde nu, intervin autoritățile. Și e foarte bine. Sper ca aeroportul să facă cât mai multe în această direcție, numai să fim conștienți că se fac pentru că altfel nu sunt pasageri.

Chiar și așa, ce scriam mai sus rămâne valabil. Dacă compania are gradul de încărcare de 10% tu ca aeroport rămâi fără argumente si nicio cursa de autobuz sau parcare ieftină nu vor umple avionul.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 11 septembrie 2023 - 17:45

1

#1467 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 septembrie 2023 - 15:16

Intervin și eu: n-am fost în Israel dar citesc pe diferite website-uri că cele mai bune luni pentru a vizita această zonă sunt Septembrie - Noiembrie, respectiv Martie - Mai.
Deduc astfel că această rută spre/de la Tel Aviv a fost programată inițial cu bună știință de către HiSky exact la... începutul sezonului, în ultimele zile ale lunii August.
Deci, final de sezon o fi în luna Septembrie pentru familiile cu copii care preferă all-inclusive în Bulgaria, Croația, Grecia, Italia, Spania sau Turcia, nicidecum pentru cele fără copii și care ar putea alege Israelul.


Compania HiSky este relativ nouă, campaniile lor de marketing desfășurându-se preponderent pe social media.
Deci multă lume nu-i cunoaște, adică n-a auzit de ei. Doar cei care zboară din TSR spre OTP sau cei care au fost cu ei în Egipt, Tunisia, Turcia, etc.


Pe de altă parte, multă lume din zona Banatului și-a format în ultimii 10 ani părerea că dacă vrei să zbori la un preț decent trebuie să o faci de la Budapesta, nu de pe TSR. Mai nou și de la Cloooooj, fir-ar. Și mai nou și de la Beograd, asta fără fir-ar (opțiune personală).
Chiar în ultimele 10 zile am discutat cu diferiți cunoscuți care s-au deplasat din zona Timișoarei la aeroportul din Cloooooooj, pentru a zbura spre destinații care sunt operate și de pe TSR (tot de WIZZ direct sau de Lufthansa cu 1 escală), de exemplu Londra sau Paris (Beauvais cu WIZZ). Ei știau că există zboruri mai ieftine de la Clooooooj. Tardiv, am căutat pe web cu ei și le-am arătat că puteau zbura de pe TSR, în unele cazuri chiar la jumătate de preț față de ce au ales ei din Cloooooj. Nu mai vorbesc despre costurile și timpul alocat deplasării la Budapesta, Belgrad sau Cloooooj. Nu mai vorbesc despre înghesuiala și sauna gratuită din abatorul de la Cloooooj...
Deci, despre ce costuri de deplasare/taxi mari vorbim atunci spre TSR, când oamenii din Arad, Caraș, Hunedoara sau Timiș cheltuiesc mai mulți bani și pierd juma de zi sau chiar o zi întreagă ca să ajungă la BUD, BEG sau CLJ în loc de TSR, ptr a plăti în final mai mult ?!
Recunosc că există mai multe destinații pe oricare dintre cele 3 menționate. Dar și pe TSR exista acum 10 ani un număr dublu de destinații față de CLJ și un număr triplu față de IAS.


Ah, da. Că se fac niște șmenuri cu unii taximetriști care te așteaptă cu ușile deschise la mașină chiar acolo unde se termină scările de la ieșirea din noul Terminal de Sosiri. Asta chiar e dezgustător, treabă demnă de o țară bananieră...


În concluzie, deși în ultimele luni se văd niște îmbunătățiri pe partea de comunicare din partea TSR, mai sunt multe de făcut.
De exemplu, o simplă centralizare a tuturor destinațiilor directe disponibile de pe TSR ar fi de mare folos, banala hartă așa cum exista până prin 2012. Așa cum CLJ și IAS o publică periodic.
0

#1468 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 579
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 11 septembrie 2023 - 16:00

Am fost zilele trecute pe la aeroport pentru a lua pe cineva. Pai oameni buni, la cat de rau sta aeroportul in cifre, nu inteleg cum parcarea este arhiplina!Vineri am gasit cu noroc un loc.
In rest, acelasi balamuc in aeroport (Poate chiar mai mare ca de obicei), ce mi s-a parut interesant a fost deschiderea benzilor de control bagaje si documente din zona de plecari interne (Care nu imi amintesc sa fi fost folosite pentru zborurile externe pana acum).
0

#1469 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 septembrie 2023 - 16:23

Parcările sunt aglomerate deoarece au scăzut tariful. S-au aglomerat acestea chiar de la aeroport și, probabil, sunt mai goale celelalte, cele private.
Scria mai sus alex_19 că acum tariful pentru o săptămână de parcare chiar la TSR este de 90 de Lei.
1

#1470 Useril este offline   Muscus 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 23 ianuarie 19

Postat 12 septembrie 2023 - 11:04

La cele enumerate mai sus inclusiv comportamentul de turma al celor care platesc mai mult ca sa plece din Cloooj doar pentru ca e mai mare si a devenit mai vestit se poate trage o concluzie si anume lipsa sau proasta promovare a TSR.
Administratia locala si a TSR ar trebui sa faca o promovare serioasa in orasele si oraselele de pe o raza de cca 200km in media locala inclusiv in cea scrisa. Ei se bazeaza in principal pe facebook si agentii de turism.
Pretul la parcare e bun dar nu e acoperita si vara mai cade si grindina.
1

#1471 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 12 septembrie 2023 - 16:20

pai daca e mai ieftin biletul cu 150 de euro de la Cluj, si au un numar triplu de destinatii? plus ca am unde sa las masina gratis, de ce sa plec de la Timisoara ? mai ales daca vorbim de 3-4 persoane ?

Uite si exemplu concret, 300 euro diferenta

Timisoara - Milano Bergamo - Milano Malpensa - Marrakesh si retur

Tarif 585 euro/persoana cu bagaj mic mana 40x30x20 cm

Bagaj 20 kg= 225 euro/bagaj/tur-retur



Cluj – Frankfurt – Casablanca si retur

Tarif 605 euro/persoana cu bagaj cala inclus



Bucuresti – Istanbul – Casablanca si retur

Tarif 690 euro/persoana cu 2 bagaje cala


Aceasta postare a fost editata de Elphax: 12 septembrie 2023 - 16:45

0

#1472 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 579
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 septembrie 2023 - 18:39

Vezi postareaElphax, la 12 septembrie 2023 - 16:20, a spus:

plus ca am unde sa las masina gratis

La Cluj?Parcare gratis?As fi interesat, daca exista asa ceva.
0

#1473 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 septembrie 2023 - 20:11

Vezi postareaElphax, la 12 septembrie 2023 - 16:20, a spus:

pai daca e mai ieftin biletul cu 150 de euro de la Cluj, si au un numar triplu de destinatii? plus ca am unde sa las masina gratis, de ce sa plec de la Timisoara ? mai ales daca vorbim de 3-4 persoane ?

Uite si exemplu concret, 300 euro diferenta

Timisoara - Milano Bergamo - Milano Malpensa - Marrakesh si retur

Tarif 585 euro/persoana cu bagaj mic mana 40x30x20 cm

Bagaj 20 kg= 225 euro/bagaj/tur-retur



Cluj – Frankfurt – Casablanca si retur

Tarif 605 euro/persoana cu bagaj cala inclus



Bucuresti – Istanbul – Casablanca si retur

Tarif 690 euro/persoana cu 2 bagaje cala


Exemplul tău pleaca de la premise gresite.
În cazul TSR ai ales sa zbori cu companii low-cost, care taxeaza foarte mult bagajul de cală și pe deasupra ești și nevoit să schimbi aeroportul în Milano.
În cazul CLJ și OTP ai ales varante cu companii de linie care au un tip de operare Hub&Spoke și sunt special concepute pentru zboruri între zone fără conexiuni directe.

Ca să fie o comparație corectă am cautat și eu pe ruta TSR - CMN (Casablanca) un zbor pentru finalul lunii octombrie pe site-ul Lufthansa.
Iata ce am găsit și banuiesc că vei putea găsi și tu:

Tur 23 Octombrie
TSR - CMN
12.30 - 00.20 (cu stop la FRA)
Pret cu bagaj de cală inclus: 105 eur.

Retur 30 octombrie
CMN - TSR
02.25 - 10.25 (cu stop la FRA)
Preț cu bagaj de cală inclus: 245 eur.
Total: 351 de eur. (23 - 30.10.2023)

Din noiembrie, după începutul orarului de iarnă conexiunile de pe TSR cât și de pe CLJ cu LH sunt mai puțin facile din cauza că frecvența de operare a zborurilor FRA (Frankfurt) - CMN (Casablanca) scade 2/7. Prețurile în schimb sunt asemănătoare sau mai mici.

Din curiozitate și dacă nu te deranjează: Unde ai căutat aceste zboruri de nu ai găsit varianta din TSR cu conexiune pe FRA? Ai folosit un motor independent de căutare?

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 12 septembrie 2023 - 20:24

2

#1474 Useril este offline   bizone 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 08 octombrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 septembrie 2023 - 00:18

Vezi postareaElphax, la 12 septembrie 2023 - 16:20, a spus:

pai daca e mai ieftin biletul cu 150 de euro de la Cluj, si au un numar triplu de destinatii? plus ca am unde sa las masina gratis, de ce sa plec de la Timisoara ? mai ales daca vorbim de 3-4 persoane ?

Uite si exemplu concret, 300 euro diferenta

Timisoara - Milano Bergamo - Milano Malpensa - Marrakesh si retur

Tarif 585 euro/persoana cu bagaj mic mana 40x30x20 cm

Bagaj 20 kg= 225 euro/bagaj/tur-retur



Cluj – Frankfurt – Casablanca si retur

Tarif 605 euro/persoana cu bagaj cala inclus



Bucuresti – Istanbul – Casablanca si retur

Tarif 690 euro/persoana cu 2 bagaje cala


Oh da, ca la Cluj sau București te teleportezi și nu te costa nimic. Sa nu mai zic de timpul pierdut aiurea pe drum. Nu știu de ce, dar sunt absolut convins ca îți găseai și cu Lufthansa din Timișoara la preț bun.

Eu am mai vorbit de exemplul asta acum câteva săptămâni, când după ce am călătorit in SUA și discutand cu mai mulți dintre amicii mei timișoreni care au călătorit sau urma sa călătorească si ei, nu le înțelegeam alegerea de a nu zbura din TSR. Le-am demonstrat ca la toate variantele găsite de ei, prin Timișoara era cel mai ok.

Săptămâna viitoare voi pleca la Atena, mi-am rezervat zborul acum 2 săptămâni și dintre toate variantele găsite (plecare din Timișoara, Belgrade sau București), cel mai ok mi-a ieșit ca preț din Timișoara cu escala in Germania (Lufthansa). Dacă eram mai rapid poate găseam la preț mai bun din Belgrade, cu zbor direct.

Pentru sfârșitul lui Octombrie mi-am căutat zboruri către Tenerife. Am căutat variante cu plecări din multe locuri, tot din Timișoara am găsit cea mai convenabila varianta (Timișoara-Madrid cu Wizz, Madrid-Tenerife cu Iberia).

Da, alte aeroporturi au mai multe destinații in oferta lor, dar oricând poți pleca către acele destinații și din TSR la preț bun, făcând o escala. Un drum cu mașina la Cluj, Belgrade, Budapesta, București sau mai știu eu unde, tot o “escala” se numește și e mult mai inconfortabila.

Concluzia e ca lumea urla ca nu merge bine aeroportul și acuza managementul (care da, are lipsurile lui), dar când e sa zboare undeva, aleg alte aeroporturi. Numai mie mi se pare o fractura de logica? Oare putem înțelege ca principala cauza a ofertei slabe din Timișoara e gradul de ocupare mic al aeronavelor? Orice companie cauta sa fie profitabila, sa facă bani.

Dacă vrem sa schimbam ceva, zburați fraților din Timișoara. Vorbeam acum ceva vreme ca atunci când merg la cumpărături încerc sa caut si sa cumpăr produse locale. La fel e si cu aeroportul, trebuie sa “încurajam economia locală”…
5

#1475 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 13 septembrie 2023 - 11:21

Revenind la ce am pus eu - am cautat vreo 2 saptamani pana am gasit ce doream in perioada in care puteam sa imi iau concediu . Si am fost destul de flexibil avand in vedere ca am incercat si Casablanca si Marrakesh - acolo poti sa te deplasezi repede si ieftin cu trenul intre cele 2 orase.

Am cautat si singur pe Vola, si am apelat si la o agentie care are mai multe posibiltati de a cauta si rezerva. Pentru ce am avut eu nevoie variantele de pe TSR au fost putine si foarte scumpe.
Legat de parcare - in cazul meu am unde sa las masina. Si drumul pana la Cluj nu mai e asa de complicat ca si acum cativa ani.

Comparatia cu economia locala e destul de deplasata, cat timp Lufthansa nu prea contribuie cu nimic local, dar are monopol si preturi super mari.
Lumea alege ce este mai convenabil. Prefer un drum la Cluj sau Belgrad decat inca o escala de 4-5 ore cu mutat bagaje la alta companie aeriana si 2 -3 sute de euro in plus. Oricum la orice destinatie ai escala, sa mai faci o escala suplimentara poate insemna sa depasesti 24 de ore ceea ce devine extrem de obositor.
1

#1476 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 13 septembrie 2023 - 12:47

@Elphax, nu mă leg de situația ta personală cu Casablanca/Marrakesh dar în ultima frază ai exagerat atunci când ai generalizat.

Din mai multe puncte de vedere:
  • tocmai ți-au fost date exemple în care au fost comparate rezervări cu zbor de la TSR vs. CLJ, în care cele de la TSR au fost mai ieftine decât cele de la CLJ, deci există și din TSR zboruri mai ieftine decât de la CLJ, dacă rezervi din timp
  • la zborurile cu plecare de la TSR, dacă se zboară cu Lufthansa, deși se face 1 escală la FRA sau la MUC, turistul nu are treabă cu transferul bagajelor, deoarece de acolo spre destinația finală se zboară de obicei cu același operator aerian
  • durata medie a escalei la FRA/MUC este 2-3-4 ore, nu de 24 de ore


Ca recomandare general valabilă tuturor, căutați zboruri pe Google, Vola, Kiwi, etc. dar încercați pe cât posibil să realizați rezervarea direct pe website-ul operatorului aerian, nu pe website-uri ale intermediarilor.
0

#1477 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 13 septembrie 2023 - 13:51

Da. Din păcate TSR nu oferă decât o alternativă pentru conexiuni în toată lumea. Lufthansa prin FRA sau MUC.
Mai poate fi marginal și TAROM prin OTP.
Cu toate astea, preturile oferite de LH sunt în general bune. Mai ales dacă nu vorbim de cele 3 luni de vară. Iar timpii de escală nu sunt mari.

Și eu recomand site-urile internaționale Google, Kiwi, Momondo care îți arată posibilitățile și au foarte multe filtre. Apoi mergi și rezervi pe site-ul companiei care operează efectiv zborul. Aproape niciodată o agenție de turism (fizică sau virtuală) nu va fi mai ieftină decât operatorul aerian. Ei fac practic o revânzare.

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 13 septembrie 2023 - 13:56

3

#1478 Useril este offline   Muscus 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 23 ianuarie 19

Postat 14 septembrie 2023 - 06:56

Ca o paranteza, ieri fiind in aeroport am auzit reclama la zborul HiSky Tim-Telaviv in repetitie dar din pacate doar in romaneste. Ar fi trebuit sa fie si in engleza si poate in maghiara sau sarba.
Cu siguranta e si o problema de promovare.
Eu utilizez https://www.flightconnections.com/ pentru a pleca din TSR oriunde, afli ruta si companiile care fac zborurile apoi pe site-urile companiilor preturi si rezervari.
flightconnections e impartial si arata toate variantele nu te dirijeaza unde au interes.
1

#1479 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 14 septembrie 2023 - 10:01

Interesant acest website: https://www.flightco...m-timișoara-tsr
Imagine atasata: monthly_09_2023/post-2599-089895500 1694679136.txt
2

#1480 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 579
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 14 septembrie 2023 - 11:43

^
Acesta îl folosesc și eu, e foarte interesant!
0

Arata acest topic


  • (98 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi