STP Timișoara Forum: Zona IOSEFIN - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (17 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Zona IOSEFIN Reabilitarea cladirilor istorice din Timisoara Evaluare topic: -----

#321 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 20 decembrie 2024 - 23:36

Ati consultat si studiat multe lucrari de urbanism de vorbiti cu atata expertiza?

Scopul e unei reconfigurari si modernizari e mobilitate pentru toti.

Cu cat masina e mai incurajata asa creste si gradul de ocupare a spatiului public/poluarea si alte culoare devin blocate din cauza masinilor parcate(n.r piste de bicicleta).
1

#322 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 20 decembrie 2024 - 23:46

Sunt de acord cu mai multe facilitati pentru pietoni si biciclisti, si bineinteles si transport in comun. Dar totusi e o artera principala a orasului. Trebuie minim 2 benzi pe sens si pentru masini. Chiar si cu 2 benzi pe sens se fac cozi foarte lungi. Pai cu una singura s-ar sta pe loc. Aia nu creste poluarea? In fine, stim cu totii ca pot ei sa faca "banda dedicata pentru transport in comun" cat vor, ca o sa devina de masini si aia :))))
0

#323 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 21 decembrie 2024 - 01:38

Vezi postareaFantoma Tramvaiului 3, la 20 decembrie 2024 - 23:46, a spus:

.......Chiar si cu 2 benzi pe sens se fac cozi foarte lungi. Pai cu una singura s-ar sta pe loc. Aia nu creste poluarea? In fine, stim cu totii ca pot ei sa faca "banda dedicata pentru transport in comun" cat vor, ca o sa devina de masini si aia :))))


Nu mi se pare amuzant, ba chiar imi arata ca inca suntem la nivel bananier...
Insumezi foarte bine stereotipul romanului.
1

#324 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 21 decembrie 2024 - 09:17

Până nu avem pasajul de la Solventul gata și pod realizat în aceeași locație, nu putem să ne apucăm de proiecte de acest gen, care vor încurca traficul.
De acord, trebuie făcute, dar, mai întâi să avem artere finalizate în afara zonelor istorice care să "ducă" traficul.

Vedeți Szegedul, unde "inelele" exterioare centrului au câte 2-3 benzi pe sens, iar inelul interior, din zona centrala (pe unde circulă și tramvaiul), are câte o bandă pe sens.

Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 21 decembrie 2024 - 13:13

3

#325 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 21 decembrie 2024 - 10:31

:up: Asta asa e, avem nevoie de un ansambul bine gandit.

Cu o zona infima, nu se va schimba orasul, nici traficul.

Eu vad intentiile administratiei, dar sunt de parere ca se pripesc cu aceste proiecte, precum Iosefin si Piata Traian.

Orasul are nevoie de o sistematizare mai ampla, deoarece proiectele acestea izolate vor fi un esec al administratiei.

Un alt subiect auxiliar temei transportului e parcarea. Unde vad ca sunt fricosi sa puna taxe serioase pe parcare astfel incat cei de la case sa isi bage masina in curte, sa nu mai fie atatea masini abandonate sau sa intre puternic cu buldozerele in garaje.
2

#326 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 21 decembrie 2024 - 16:33

Stimularea parcării în curți e un subiect prost controlat, la fel cum au pus parcare albastra pe Lacului, o străduță obscura și denivelata, iar Dâmbovița ca și bulevard, unde e parcare spobtana pe prima banda, cum a fost și Budai Deleanu, este la liber.
E f bine ca pe 16 Decembrie, poate și Sagului se va crea banda dedicata pentru autobuze, probabil suprapusa liniei de tramvai pe unele locuri, dar conditia necesara este ca transportul pe acele linii sa se dubleze sau tripleze fata de acum.
Va mai fi un imbold penmulti sa se gândească de 2 ori înainte de a se mai muta în afara orașului, mâinile dacă primăriile din acele sate nu vor creste orarul transportului public, capacitatea scolilor și gradinitelor, nivelul de pregătire din scoli (câți reusesc sa studieze mai departe).
Asta va mai domoli elanul multora și vor fi apreciate blocurile comuniste din oraș, cu scoli și servicii, transport public.
Impozitul auto e o alta măsură de care și Robu a profitable marine cu 50% atunci când legea îl obliga sa dea bonuri de masa la angajați primăriei.
0

#327 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 20 februarie 2025 - 11:51

Se pare ca soarta fostei fabrici de tigarete este sa ajunga un teren numai bun de tranzactionat, cladirea sta descoperita de mai bine de 3 Luni pe partea dinspre Bega, liniste si pace, cineva o vrea cazuta indiferent daca se pierde o cladire istorica de patrimoniu, cei din comisia de monumente ce rol au daca acoperisul cladirii este lasat vraiste descoperit?
0

#328 Useril este offline   InF3rNO0o 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 311
  • Inregistrat: 24 decembrie 11

Postat 20 februarie 2025 - 18:36

Sincer, chiar dacă e considerat monument industrial, nu se compară nici măcar cu abatorul din Complex – o altă ruină care blochează un teren imens de la dezvoltare. Trebuie să avem în vedere că, uneori, costurile pentru intervenții asupra unei clădiri existente sunt de două sau chiar trei ori mai mari decât cele pentru o construcție nouă. Aș vota cu două mâini pentru demolarea lui, dacă noul proiect ar ocupa o zonă construită mai mică și ar include și o zonă verde cu parc.
1

#329 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 20 februarie 2025 - 23:05

Dar nu trebuie neaparat o demolare completa.
Poate fi considerata si o demolare partiala sau reciclarea doar a fatadei si integrarea acesteia intru o cu totul alta cladire noua.
1

#330 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1273
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 20 februarie 2025 - 23:19

Nici eu n-as vrea sa o demoleze atata timp cat e trainica. Dar nici s-o lase fara acoperis pana pica singura.
3

#331 Useril este offline   InF3rNO0o 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 311
  • Inregistrat: 24 decembrie 11

Postat 21 februarie 2025 - 14:27

Ce înseamnă „trăinică”? Că nu se dărâmă? Asta nu înseamnă că mai respectă standardele actuale pentru vreo funcțiune.
Nu are ieșiri de urgență, nu are lifturi și, cel mai probabil, nu suportă încărcări mari.
O clădire veche poate avea probleme structurale grave, chiar dacă la exterior pare stabilă. În plus, izolarea termică este slabă, ceea ce ar duce la costuri ridicate de încălzire și răcire. Și nici nu poți să izolezi cu polistiren o clădire istorică, nu?
Deoarece amprenta la sol depășește limita permisă de legislația actuală, extinderea construcției pentru a respecta standardele în vigoare nu mai este posibilă.
0

#332 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1273
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 21 februarie 2025 - 18:37

Nici cladirea primariei sau Opera nu au izolatie, termopane si alte lucruri care sa faca parte din standardele de azi, dar le folosim si asa.
Fabrica de Tigari ar fi un loc bun pentru evenimente culturale si sportive(ping-pong, gimnastica, arte martiale, etc.) pentru elevi si publicul general. Am dat exemplul asta pentru ca stam prost la capitolul asta. Mai bine asa decat s-o demoleze si sa faca ceva mic cu un parculet minimalist cum am tot primit in ultimii ani. La doi pasi, pe malul Begai este destula verdeata, s-o ingrijeasca pe aia mai intai!
Cat despre trainicia cladirii, sa vina expertii sa constate in ce stare e, dar eu cred ca mai are viata.
0

#333 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 21 februarie 2025 - 22:52

Ar trebui demolate serpariile alea de dupa fabrica de tigari pina la Elba, tot cvartalul ala plin de tiganie.E o zona plina de maghernite, de fauna dubioasa mai ales daca astepti expresul1 in statia Pop de Basesti.
4

#334 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 20 martie 2025 - 13:20

Moara Elisabeta din Iosefin

Cladirea istorica de pe Titulescu aflata in proprietatea firmei Tender merita un proiect de reconstrutie si de reintroducere in patrimoniul orasului.
Se organizeaza tururi ghidate, este inclusa intr-un circuit Orasul si apa insa cladirea se afla in continua stare de degradare.

Un corp din cladirea originala a ramas in picioare dupa bombardamentele din an 2-lea razboi mondial, este in picioare si astazi dar nu se stie pentru cat timp, are un loc rezervat in Heritage of Timisoara

Aceasta postare a fost editata de corco: 20 martie 2025 - 13:22

1

#335 Useril este offline   free_flow77 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 20 septembrie 11

Postat 14 aprilie 2025 - 22:59

Palatul Ancora.Imagine postataImagine postataImagine postataImagine postata

Sent from my SM-S911B using Tapatalk
5

#336 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1447
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 15 aprilie 2025 - 10:00

Se exageraza putin cu izolatiile la cladiri vechi. O caldire veche cu pereti de caramida grosi de 40-60 cm nu are neaparat nevoie de izolare termica exterioara a peretilor, doar hidroizolatie cu ventilatie moderna in toata cladirea.
Eficienta energetica se poate imbunatati cu 50% prin izolarea tavanelor, podului, anularea tuturor hornurilor vechi, inlocuirea usilor si geamurilor cu unele eficiente - geamuri duble de lemn pot fi mai performante decat termopane. La fel un hol de intrare cu 2 randuri de usi.
Si asa nu strici deloc aspectul cladirii.
5

#337 Useril este offline   epuru 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 22 ianuarie 21

Postat 06 mai 2025 - 18:31

Timotei Cipariu, Nr. 8
Schela a fost data jos in urma cu cateva zile.

Imagine atasata: IMG_20250506_133817.jpg
4

#338 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3409
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 17 mai 2025 - 07:56

Piaţa Alexandru Mocioni din Timişoara va fi modernizată cu fonduri europene – proiect de 73 milioane lei

Citeaza

Timişoara face un nou pas spre revitalizarea spaţiilor publice istorice. Primarul Dominic Fritz a anunţat luni, 12 mai, că proiectul de regenerare urbană a Pieţei Alexandru Mocioni, Pieţei Maria şi a zece străzi adiacente a primit autorizaţia de construire. Următorul pas este depunerea dosarului pentru finanţare europeană, după care va fi lansată licitaţia pentru atribuirea lucrărilor


Valoarea totală estimată a investiţiei este de 73 milioane de lei, iar durata execuţiei va fi de 30 de luni.

„La fel ca în zona Pieţei Traian, şi aici avem aceeaşi viziune: redăm acestor cartiere strălucirea de altădată şi le transformăm în spaţii vii. Creăm mai mult spaţiu verde, lărgim trotuarele şi modernizăm infrastructura”, au declarat reprezentanții Primăriei Municipiului Timișoara, subliniind conexiunea cu proiectul Inelului 4 Vest, care va prelua din traficul actual.

Impact pentru comunitate

Modernizarea va transforma zona într-un spaţiu urban modern, mai prietenos cu pietonii, bicicliştii şi transportul public, oferind în acelaşi timp un impuls dezvoltării economice locale. Trotuarele lărgite şi promenada vor atrage mai mulţi vizitatori şi vor susţine activitatea comercială de la parterul clădirilor istorice. Totodată, se aşteaptă ca investiţia publică să stimuleze reabilitarea faţadelor clădirilor de patrimoniu, consolidând identitatea istorică a cartierului.

Piaţa, cunoscută în trecut ca Piaţa Kuttl şi apoi Piaţa Sinaia, poartă numele lui Alexandru Mocioni (1841–1909), un important politician şi avocat român din Imperiul Austro-Ungar. Dominată de Biserica ortodoxă „Naşterea Maicii Domnului” (construită în 1936), piaţa este o zonă de referinţă în istoria şi arhitectura Timişoarei.


0

Arata acest topic


  • (17 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi