Zona IOSEFIN Reabilitarea cladirilor istorice din Timisoara
#321
Postat 20 decembrie 2024 - 23:36
Scopul e unei reconfigurari si modernizari e mobilitate pentru toti.
Cu cat masina e mai incurajata asa creste si gradul de ocupare a spatiului public/poluarea si alte culoare devin blocate din cauza masinilor parcate(n.r piste de bicicleta).
#322
Postat 20 decembrie 2024 - 23:46

#323
Postat 21 decembrie 2024 - 01:38
Fantoma Tramvaiului 3, la 20 decembrie 2024 - 23:46, a spus:

Nu mi se pare amuzant, ba chiar imi arata ca inca suntem la nivel bananier...
Insumezi foarte bine stereotipul romanului.
#324
Postat 21 decembrie 2024 - 09:17
De acord, trebuie făcute, dar, mai întâi să avem artere finalizate în afara zonelor istorice care să "ducă" traficul.
Vedeți Szegedul, unde "inelele" exterioare centrului au câte 2-3 benzi pe sens, iar inelul interior, din zona centrala (pe unde circulă și tramvaiul), are câte o bandă pe sens.
Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 21 decembrie 2024 - 13:13
#325
Postat 21 decembrie 2024 - 10:31

Cu o zona infima, nu se va schimba orasul, nici traficul.
Eu vad intentiile administratiei, dar sunt de parere ca se pripesc cu aceste proiecte, precum Iosefin si Piata Traian.
Orasul are nevoie de o sistematizare mai ampla, deoarece proiectele acestea izolate vor fi un esec al administratiei.
Un alt subiect auxiliar temei transportului e parcarea. Unde vad ca sunt fricosi sa puna taxe serioase pe parcare astfel incat cei de la case sa isi bage masina in curte, sa nu mai fie atatea masini abandonate sau sa intre puternic cu buldozerele in garaje.
#326
Postat 21 decembrie 2024 - 16:33
E f bine ca pe 16 Decembrie, poate și Sagului se va crea banda dedicata pentru autobuze, probabil suprapusa liniei de tramvai pe unele locuri, dar conditia necesara este ca transportul pe acele linii sa se dubleze sau tripleze fata de acum.
Va mai fi un imbold penmulti sa se gândească de 2 ori înainte de a se mai muta în afara orașului, mâinile dacă primăriile din acele sate nu vor creste orarul transportului public, capacitatea scolilor și gradinitelor, nivelul de pregătire din scoli (câți reusesc sa studieze mai departe).
Asta va mai domoli elanul multora și vor fi apreciate blocurile comuniste din oraș, cu scoli și servicii, transport public.
Impozitul auto e o alta măsură de care și Robu a profitable marine cu 50% atunci când legea îl obliga sa dea bonuri de masa la angajați primăriei.
#327
Postat 20 februarie 2025 - 11:51
#328
Postat 20 februarie 2025 - 18:36
#329
Postat 20 februarie 2025 - 23:05
Poate fi considerata si o demolare partiala sau reciclarea doar a fatadei si integrarea acesteia intru o cu totul alta cladire noua.
#330
Postat 20 februarie 2025 - 23:19
#331
Postat 21 februarie 2025 - 14:27
Nu are ieșiri de urgență, nu are lifturi și, cel mai probabil, nu suportă încărcări mari.
O clădire veche poate avea probleme structurale grave, chiar dacă la exterior pare stabilă. În plus, izolarea termică este slabă, ceea ce ar duce la costuri ridicate de încălzire și răcire. Și nici nu poți să izolezi cu polistiren o clădire istorică, nu?
Deoarece amprenta la sol depășește limita permisă de legislația actuală, extinderea construcției pentru a respecta standardele în vigoare nu mai este posibilă.
#332
Postat 21 februarie 2025 - 18:37
Fabrica de Tigari ar fi un loc bun pentru evenimente culturale si sportive(ping-pong, gimnastica, arte martiale, etc.) pentru elevi si publicul general. Am dat exemplul asta pentru ca stam prost la capitolul asta. Mai bine asa decat s-o demoleze si sa faca ceva mic cu un parculet minimalist cum am tot primit in ultimii ani. La doi pasi, pe malul Begai este destula verdeata, s-o ingrijeasca pe aia mai intai!
Cat despre trainicia cladirii, sa vina expertii sa constate in ce stare e, dar eu cred ca mai are viata.
#333
Postat 21 februarie 2025 - 22:52
#334
Postat 20 martie 2025 - 13:20
Cladirea istorica de pe Titulescu aflata in proprietatea firmei Tender merita un proiect de reconstrutie si de reintroducere in patrimoniul orasului.
Se organizeaza tururi ghidate, este inclusa intr-un circuit Orasul si apa insa cladirea se afla in continua stare de degradare.
Un corp din cladirea originala a ramas in picioare dupa bombardamentele din an 2-lea razboi mondial, este in picioare si astazi dar nu se stie pentru cat timp, are un loc rezervat in Heritage of Timisoara
Aceasta postare a fost editata de corco: 20 martie 2025 - 13:22
#336
Postat 15 aprilie 2025 - 10:00
Eficienta energetica se poate imbunatati cu 50% prin izolarea tavanelor, podului, anularea tuturor hornurilor vechi, inlocuirea usilor si geamurilor cu unele eficiente - geamuri duble de lemn pot fi mai performante decat termopane. La fel un hol de intrare cu 2 randuri de usi.
Si asa nu strici deloc aspectul cladirii.
#338
Postat 17 mai 2025 - 07:56
Citeaza
Valoarea totală estimată a investiţiei este de 73 milioane de lei, iar durata execuţiei va fi de 30 de luni.
„La fel ca în zona Pieţei Traian, şi aici avem aceeaşi viziune: redăm acestor cartiere strălucirea de altădată şi le transformăm în spaţii vii. Creăm mai mult spaţiu verde, lărgim trotuarele şi modernizăm infrastructura”, au declarat reprezentanții Primăriei Municipiului Timișoara, subliniind conexiunea cu proiectul Inelului 4 Vest, care va prelua din traficul actual.
Impact pentru comunitate
Modernizarea va transforma zona într-un spaţiu urban modern, mai prietenos cu pietonii, bicicliştii şi transportul public, oferind în acelaşi timp un impuls dezvoltării economice locale. Trotuarele lărgite şi promenada vor atrage mai mulţi vizitatori şi vor susţine activitatea comercială de la parterul clădirilor istorice. Totodată, se aşteaptă ca investiţia publică să stimuleze reabilitarea faţadelor clădirilor de patrimoniu, consolidând identitatea istorică a cartierului.
Piaţa, cunoscută în trecut ca Piaţa Kuttl şi apoi Piaţa Sinaia, poartă numele lui Alexandru Mocioni (1841–1909), un important politician şi avocat român din Imperiul Austro-Ungar. Dominată de Biserica ortodoxă „Naşterea Maicii Domnului” (construită în 1936), piaţa este o zonă de referinţă în istoria şi arhitectura Timişoarei.