STP Timișoara Forum: Tramvaie noi - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tramvaie noi Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#801 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 octombrie 2012 - 08:56

Da, ok, dar e putin probabil sa-l mazgaleasca in traseu (la exterior ma refer)
0

#802 Useril este offline   crishu 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17 septembrie 10
  • Sexul:feminin

Postat 04 octombrie 2012 - 09:03

Poi si in interior,sa fim seriosi,eu stau sa ma uit in vagon,sau remorca,sau ce fac?Numar mazgaliturile la iesire in traseu,opresc la capete de linie si daca apare una in plus,il bag in depou?Care e idea,eu cred ca astia nu sunt tot timpul lucizi...
0

#803 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 04 octombrie 2012 - 10:09

Vezi postareacrishu, la 04 octombrie 2012 - 08:36, a spus:

Da...sti care e faza cea mai tare???Ieri au venit niste foi in care scrie negru pe alb,ca in cazul in care eu ies cu un vagon in traseu si intru cu vagonul mazgalit,sa mi se retina din salar:)))Ce zici???sunt curioasa cati colegi vor semna asa ceva si mai sunt curioasa de "intelectualul" cu ideile astea SF.

Fantastic! Sper că nu aţi semnat porcăria asta. Cred că ştiu cui îi aparţine strălucita idee, dar nu spui. Ar trebui trimise foile alea la ziar, să vadă toată lumea ce fel de indivizi conduc RATT-ul.
0

#804 Useril este offline   crishu 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 17 septembrie 10
  • Sexul:feminin

Postat 04 octombrie 2012 - 10:30

Eu nu semnez asa ceva,dar crezi tu ca nu au fost destui crispati care sa semneze??cat despre ziare...stai sa merg la lucru..am cerut toate foile,contract,garantie si alte cretinisme si stiu eu ce sa fac cu ele...
0

#805 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 octombrie 2012 - 19:55

De cand a aparut varianta cu modernizarea tramvaielor vechi, m-am tot gandit si am cautat sa gasesc argumente pro si contra pentru aceasta actiune.

Daca am fi avut in continuare in Timisoara Fabrica de Tramvaie iar tramvaiele care circula momentan in oras sa fi fost produse in aceasta fabrica, probabil ca s-ar fi meritat sa fie modernizate tramvaiele vechi, respectiv TM 2.
Dar in conditiile actuale, cand avem o varietate de modele de tramvaie germane, unele vechi de 40 de ani, si cand urmeaza a se face licitatii pe componentele necesare modernizarii vagoanelor, cred ca ne-am baga intr-un sac fara fund, intr-o problema fara iesire, sau in cel mai bun caz, am iesi foarte greu si foarte scump. Probabil pe la 55 - 60 % din pretul unui tramvai nou produs la Arad, luand in calcul un pret de 1,7 mil euro. Iar cand zic tramvai modernizat, ma gandesc la vagon motor + remorca iar cand me refer la unul nou, ma gandesc la unul cu 3 segmente (doua articulatii)...


Deci, in concluzie optez pentru tramvaie noi,...Mi-e teama doar ca cele vechi nu vor rezista in timp pana la schimbarea intregului parc, acest proces urmand sa dureze niste ani...asta pe de o parte iar pe de cealalta, ar trebui ca si traseele si depoul sa fie si ele modernizate, ca altfel...

Parerea mea!...
0

#806 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 04 octombrie 2012 - 20:08

Stati sa vina iarna vedeti atunci din 60 cate vor iesi pe traseu ca la -20, -25 greu le pornesc cum o patit si anu asta cu tortele...
0

#807 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 04 octombrie 2012 - 21:04

Depoul nu are 60 de vagoane functionale. Mare noroc este daca sunt intre 40-45 si 50 de bucati.
0

#808 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 octombrie 2012 - 21:22

Vezi postareamile, la 04 octombrie 2012 - 19:55, a spus:

Iar cand zic tramvai modernizat, ma gandesc la vagon motor + remorca...



Un tramvai modernizat are 3 segmente, chiar daca el pleaca la modernizat cu 2, deci nu mai are nevoie de remorca.
Asta daca prin absurd are primaria un plan de a transforma tramvaiul intr-un mijloc de transport mai puternic decat este acum si a atrage calatori mai multi.

De ce 3 segmente dupa modernizare? pentru ca cele 2 segmente existente sunt imposibil si prea scump de modificat, pentru a fi "low floor", astfel ca se adauga unul intre cu podea joasa intre cele 2 existente.
In rest daca se doreste se fac modificari la caroseria originala (gen schimbat faruri, geamuri si partbriz de alte dimensiuni sau inclinare, afisaje in alte amplasamente, usi cu geam pana la podea, stopuri diferite), ca sa se schimbe aspectul exterior si a-l integra cu segmentul nou, dar in rest tramvaiul ramane cu aspectul sau original pedinafara.

Si eu optez pentru tramvaie noi, dar totodata repararea (nu modernizarea) celor vechi, pentru ca e prea pestrit parcul de acuma pentru a moderniza ceva, daca ar fi de modernizat singurele modele de ales ar fi hansa sau wegman... duewag-urile si P-urile le numeri pe degete.
Am mai spus-o, noi am avut tramvaie cat pentru 3 orase, acum am ramas cu aproape nimic... pacat.
0

#809 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 05 octombrie 2012 - 06:19

Nu ai cum să modernizezi o Hansă sau un Rathgeber P3 adăugând un segment în mijloc... e tehnic imposibil, pentru că nu ai de unde să legi segmentul ăla, astea neavând boghiu sub burduf (şi totuşi, nemţii au făcut ceva asemănător prin anii '60, dar din moment ce au fost doar 2 prototipuri, din care unul la fier vechi şi unul la muzeu, e clar că nu se merita). Desigur, poţi să comanzi o remorcă low-floor compatibilă cu vagonul motor, dar la cum se vandalizează tramvaiele în Timişoara şi cât de puţine remorci sunt la traseu (chiar, mai sunt?) nu ştiu cât de rentabil ar fi... practic, ar fi mai ieftin să înalţi toate peroanele la nivelul podelei decât să faci asemenea investiţii.

Făcând abstracţie de lipsa podelei coborâte, de ce să te apuci să modernizezi estetic ceva ce merge bine? Că tramvaiele astea au avut şi scaune ca lumea, au avut şi încălzire, au avut şi senzori la uşi, au avut şi geamuri etanşe. A, că cineva n-a fost în stare să aducă nişte piese de schimb e altă mâncare de peşte. Cel mult poţi să intervii la sistemul de acţionare, cumperi nişte chopper-e şi rezolvi problema, că sunt vreo 3 societăţi în ţară care produc aşa ceva şi încă de vreo 10 ori mai multe în afară.

Din păcate, românul e fiţos, el are în cap conceptul ăsta de ,,uzură morală", care nu există nici măcar la vecinii bulgari, d'apoi la nemţi sau austrieci, în care nu contează cum merge, important e să fie nou. Mulţi sunt genul care înjură uşile de Timiş că se închid prea repede, dar închid ochii la faptul că printr-o articulaţie de ULF abia încap doi pigmei unul pe lângă celălalt. Sau se plâng de fumul lăsat de un autobuz Dac, dar apreciază mirosul puternic de motorină resimţit în primele loturi de Mercedes Citaro. Ce dacă Timişul a mers 30 de ani şi Dacul 20, iar ULF-ul cu puţin noroc o să meargă 15 ani şi Citaro-ul vreo 7 - 8?
0

#810 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 octombrie 2012 - 08:13

Exista posibilitatea ca tronsonul cu podea joasa sa fie suspendat pe tronsoanele normale, fara boghiu sub el (chiar daca solutia lasa de dorit din punct de vedere mecanic, asta fiind si punctul slab al Swing-ului). Solutia e folosita chiar pe Swing, asa cum se observa in poza de mai jos:

Imagine atasata: 2010-06-01-19-42-17.jpg
0

#811 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 octombrie 2012 - 11:26

Vezi postareaDr2005, la 05 octombrie 2012 - 06:19, a spus:

Nu ai cum să modernizezi o Hansă sau un Rathgeber P3 adăugând un segment în mijloc... e tehnic imposibil, pentru că nu ai de unde să legi segmentul ăla, astea neavând boghiu sub burduf...

Eheeeemmm... ca doar nu vorbesc din vise sau premonitii. Nici nu ai nevoie de boghiu sub platforma de la articulatie, chiar mi se pare o solutie primitiva, avand in vedere uzura mai mare aplicata articulatie datorita vibratilor de la roti atunci cand se tocesc... ma dispera la culme cand calca pedala un vatman de pe un duewag, iar eu stand de obicei in mijloc am parte de un huta huta asa de trezire dimineata.
Segmentul de mai jos poate fi gasit si pe tramvaiele din Basel, are 2 boghiuri cu roti mai mici, aproape ca nici nu se vad, eu o vad ca o solutie eleganta.

Imagine postata


Vezi postareaDr2005, la 05 octombrie 2012 - 06:19, a spus:

A, că cineva n-a fost în stare să aducă nişte piese de schimb e altă mâncare de peşte.


Lasa ca vin privatii :rad_masa: ca deh "statul e administrator prost".

Tramvaiele au si acum senzori la usi, inafara de duewag-uri care vad ca au usile controlate din cabina, restul de tramvaie nu isi inchid usile pana nu pleaca persoanele de pe scara. La unele hanse (la remorce mai mult), usile se inchid foarte repede deci daca vrei sa prinzi bariera sa o tii deschisa dupa ce s-a urcat cineva inainte, risti sa ramai cu mana prinsa acolo pana iti deschide cineva usa, sau daca ai noroc si o poti deschide tu de la buton.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 05 octombrie 2012 - 11:27

0

#812 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 05 octombrie 2012 - 15:03

Nu este deloc punctu slab al Swingului, toate tramvaiele noi cu 5 segmente 6 au 3-4 boghiuri. Uitativa la toate modele de tramvaie, ele cand au fost concepute nau fost facute degeaba cu din atatea segmente si cu putine boghiuri.
Poftim siemens combinoul din budapesta 6 segmente si 4 boghiuri 1 in fata, 1 spate si 2 pe cele 2 segmente din mijloc.
Imagine atasata: Combino_Supra_2036_in_Budapest.JPG
Poftim si restu de tramvaie de la diferiti producatori...
Imagine atasata: Tram03-03-TerminusT1.jpg
Imagine atasata: 5776727528_ecdc264f45_z.jpg
0

#813 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 octombrie 2012 - 15:59

Fara boghiuri multe scade si pretul tramvaiului dar totodata si intretinerea acestuia. Oricum segmentele de swing si alte tramvaie care folosesc solutia cu 5 segment/ 3 boghiuri, sunt scurte, iar sub articulatie sunt cilindri sau arcuri care ajuta la angajarea in curba ca si cand ar avea boghiu pe segmentul respectiv.
0

#814 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 octombrie 2012 - 16:49

Vezi postareaVali, la 05 octombrie 2012 - 15:03, a spus:

Nu este deloc punctu slab al Swingului, toate tramvaiele noi cu 5 segmente 6 au 3-4 boghiuri.

Din pacate sunt informatii care te contrazic (le-am auzit de la specialisti), dar vorbeam de Swing, nu de alti producatori care utilizeaza aceasta solutie, dar realizata altfel, din punct de vedere constructiv. Cei de la Pesa, din cate am inteles, au trebuit sa schimbe elementele de rezistenta realizate initial din aluminiu cu altele din otel mai rezistente, dar pierzand avantajul greutatii mai scazute.
0

#815 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 octombrie 2012 - 18:33

Vezi postareaChagall, la 04 octombrie 2012 - 22:06, a spus:

Nu se mai vopseste nimic in galben, totul doar in alb-violet...


Sa-nteleg ca te bucuri?... :naughty1: ...Asa ar reiesi din postare.



Vezi postareaViktor, la 04 octombrie 2012 - 22:21, a spus:

Din pacate totul se vopseste in alb-violet pentru ca acesta este culoarea RATT-ului.


Vad ca lui Viktor ii pare rau.

Dar de cand si cine a hotarat acest lucru? Acea persoana sau acele persoane sunt cu capul in nori si nici nu-si dau seama ca peste doi trei ani pot ajunge pe faras in ghena de gunoi a istoriei.

Si Ceausescu era convins ca societatea comunista va dainui o vesnicie si iata cat de scurta si cruda a fost cu el!... Cand o face plopul pere si rachita micsunele zicea el ca vom reveni la capitalism...

Nu este normal sa-ti bati joc de trecutul tau, trecut mai rar presarat cu evenimente cu adevarat deosebite si unice.
0

#816 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 octombrie 2012 - 18:56

Vezi postareaGygyman6, la 04 octombrie 2012 - 21:22, a spus:

Un tramvai modernizat are 3 segmente, chiar daca el pleaca la modernizat cu 2, deci nu mai are nevoie de remorca.
Asta daca prin absurd are primaria un plan de a transforma tramvaiul intr-un mijloc de transport mai puternic decat este acum si a atrage calatori mai multi.

De ce 3 segmente dupa modernizare? pentru ca cele 2 segmente existente sunt imposibil si prea scump de modificat, pentru a fi "low floor", astfel ca se adauga unul intre cu podea joasa intre cele 2 existente.
In rest daca se doreste se fac modificari la caroseria originala (gen schimbat faruri, geamuri si partbriz de alte dimensiuni sau inclinare, afisaje in alte amplasamente, usi cu geam pana la podea, stopuri diferite), ca sa se schimbe aspectul exterior si a-l integra cu segmentul nou, dar in rest tramvaiul ramane cu aspectul sau original pedinafara.

Si eu optez pentru tramvaie noi, dar totodata repararea (nu modernizarea) celor vechi, pentru ca e prea pestrit parcul de acuma pentru a moderniza ceva, daca ar fi de modernizat singurele modele de ales ar fi hansa sau wegman... duewag-urile si P-urile le numeri pe degete.
Am mai spus-o, noi am avut tramvaie cat pentru 3 orase, acum am ramas cu aproape nimic... pacat.



Scuze! In mintea mea, in limbajul meu, "modernizarea" nu mergea atat de departe. Dupa cele spuse de tine, dupa o modernizare vorbim de fapt de un alt tramvai care aproape ca nu are de-a face cu nimic din ce-a fost. In acest caz, pretul modernizarii cred ca va fi destul de aproape de un tramvai nou facut din bucati si bucatele si improvizatii de tot felul care pot fi reusite sau nereusite, iar acest lucru se va dovedi intr-un timp oarecare, relativ scurt. O carpitura frumos vopsita!...Si o caruta (vagon) de bani!...

Deci un DA si mai hotarat pentru tramvaie noi!

Aceasta postare a fost editata de mile: 05 octombrie 2012 - 18:56

0

#817 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 05 octombrie 2012 - 19:21

Vezi postareamile, la 05 octombrie 2012 - 18:33, a spus:

Sa-nteleg ca te bucuri?... :naughty1: ...Asa ar reiesi din postare. [...]

Era doar o constatare. -_-
La cat de jegoase sunt actualele tramvaie, in opinia mea nici nu mai conteaza in ce nuante sunt vopsite. Pur si simplu, imi este indiferent, si asta probabil si din cauza ca am asteptat prea mult, din 2008 incoace acele minunate tramvaie noi... care pana la urma n-au mai venit. Am urmarit cu un gust amar livrari de tramvaie noi la Oradea, Cluj, Arad... si noi am ramas doar cu promisiunile.
Acum mai bine circul cu masina, iar toate motivele enumerate mai sus m-au facut sa am o parere neutra despre acest subiect.
0

#818 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 05 octombrie 2012 - 20:01

No, no! Arad-ul doar miroase tramvaie noi. In parcul lor nu exista NICI un tramvai nou. Ca fabrica este in Arad, si ca in depou isi mai face cateodata un Imperio, este alta treaba.
0

#819 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 octombrie 2012 - 20:25

Este o chestiune de timp. In proportie de 99% CTP Arad va cumpara tramvaie aradene...
0

#820 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 06 octombrie 2012 - 02:00

Soluţia tehnică de la Pesa nu e identică cu cea de la GT4-uri (în plus, segmentele de Pesa sunt mai scurte). Iar la KT4D-ul lungit (care nu are cum să fie din Basel, că în Elveţia nu s-au importat Tatre) s-au mai instalat două osii (sau 4 semiosii?), oricum au ieşit 4 roţi în plus.

E drept că orice osie în plus înseamnă o uzură mai mare a căii... dar orice osie în minus înseamnă o sarcină mai mare pe osiile rămase, deci iar uzura căii.
0

Arata acest topic


  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi