Tramvaie noi
#801
Postat 04 octombrie 2012 - 08:56
#802
Postat 04 octombrie 2012 - 09:03
#803
Postat 04 octombrie 2012 - 10:09
crishu, la 04 octombrie 2012 - 08:36, a spus:
Fantastic! Sper că nu aţi semnat porcăria asta. Cred că ştiu cui îi aparţine strălucita idee, dar nu spui. Ar trebui trimise foile alea la ziar, să vadă toată lumea ce fel de indivizi conduc RATT-ul.
#804
Postat 04 octombrie 2012 - 10:30
#805
Postat 04 octombrie 2012 - 19:55
Daca am fi avut in continuare in Timisoara Fabrica de Tramvaie iar tramvaiele care circula momentan in oras sa fi fost produse in aceasta fabrica, probabil ca s-ar fi meritat sa fie modernizate tramvaiele vechi, respectiv TM 2.
Dar in conditiile actuale, cand avem o varietate de modele de tramvaie germane, unele vechi de 40 de ani, si cand urmeaza a se face licitatii pe componentele necesare modernizarii vagoanelor, cred ca ne-am baga intr-un sac fara fund, intr-o problema fara iesire, sau in cel mai bun caz, am iesi foarte greu si foarte scump. Probabil pe la 55 - 60 % din pretul unui tramvai nou produs la Arad, luand in calcul un pret de 1,7 mil euro. Iar cand zic tramvai modernizat, ma gandesc la vagon motor + remorca iar cand me refer la unul nou, ma gandesc la unul cu 3 segmente (doua articulatii)...
Deci, in concluzie optez pentru tramvaie noi,...Mi-e teama doar ca cele vechi nu vor rezista in timp pana la schimbarea intregului parc, acest proces urmand sa dureze niste ani...asta pe de o parte iar pe de cealalta, ar trebui ca si traseele si depoul sa fie si ele modernizate, ca altfel...
Parerea mea!...
#806
Postat 04 octombrie 2012 - 20:08
#807
Postat 04 octombrie 2012 - 21:04
#808
Postat 04 octombrie 2012 - 21:22
mile, la 04 octombrie 2012 - 19:55, a spus:
Un tramvai modernizat are 3 segmente, chiar daca el pleaca la modernizat cu 2, deci nu mai are nevoie de remorca.
Asta daca prin absurd are primaria un plan de a transforma tramvaiul intr-un mijloc de transport mai puternic decat este acum si a atrage calatori mai multi.
De ce 3 segmente dupa modernizare? pentru ca cele 2 segmente existente sunt imposibil si prea scump de modificat, pentru a fi "low floor", astfel ca se adauga unul intre cu podea joasa intre cele 2 existente.
In rest daca se doreste se fac modificari la caroseria originala (gen schimbat faruri, geamuri si partbriz de alte dimensiuni sau inclinare, afisaje in alte amplasamente, usi cu geam pana la podea, stopuri diferite), ca sa se schimbe aspectul exterior si a-l integra cu segmentul nou, dar in rest tramvaiul ramane cu aspectul sau original pedinafara.
Si eu optez pentru tramvaie noi, dar totodata repararea (nu modernizarea) celor vechi, pentru ca e prea pestrit parcul de acuma pentru a moderniza ceva, daca ar fi de modernizat singurele modele de ales ar fi hansa sau wegman... duewag-urile si P-urile le numeri pe degete.
Am mai spus-o, noi am avut tramvaie cat pentru 3 orase, acum am ramas cu aproape nimic... pacat.
#809
Postat 05 octombrie 2012 - 06:19
Făcând abstracţie de lipsa podelei coborâte, de ce să te apuci să modernizezi estetic ceva ce merge bine? Că tramvaiele astea au avut şi scaune ca lumea, au avut şi încălzire, au avut şi senzori la uşi, au avut şi geamuri etanşe. A, că cineva n-a fost în stare să aducă nişte piese de schimb e altă mâncare de peşte. Cel mult poţi să intervii la sistemul de acţionare, cumperi nişte chopper-e şi rezolvi problema, că sunt vreo 3 societăţi în ţară care produc aşa ceva şi încă de vreo 10 ori mai multe în afară.
Din păcate, românul e fiţos, el are în cap conceptul ăsta de ,,uzură morală", care nu există nici măcar la vecinii bulgari, d'apoi la nemţi sau austrieci, în care nu contează cum merge, important e să fie nou. Mulţi sunt genul care înjură uşile de Timiş că se închid prea repede, dar închid ochii la faptul că printr-o articulaţie de ULF abia încap doi pigmei unul pe lângă celălalt. Sau se plâng de fumul lăsat de un autobuz Dac, dar apreciază mirosul puternic de motorină resimţit în primele loturi de Mercedes Citaro. Ce dacă Timişul a mers 30 de ani şi Dacul 20, iar ULF-ul cu puţin noroc o să meargă 15 ani şi Citaro-ul vreo 7 - 8?
#811
Postat 05 octombrie 2012 - 11:26
Dr2005, la 05 octombrie 2012 - 06:19, a spus:
Eheeeemmm... ca doar nu vorbesc din vise sau premonitii. Nici nu ai nevoie de boghiu sub platforma de la articulatie, chiar mi se pare o solutie primitiva, avand in vedere uzura mai mare aplicata articulatie datorita vibratilor de la roti atunci cand se tocesc... ma dispera la culme cand calca pedala un vatman de pe un duewag, iar eu stand de obicei in mijloc am parte de un huta huta asa de trezire dimineata.
Segmentul de mai jos poate fi gasit si pe tramvaiele din Basel, are 2 boghiuri cu roti mai mici, aproape ca nici nu se vad, eu o vad ca o solutie eleganta.

Dr2005, la 05 octombrie 2012 - 06:19, a spus:
Lasa ca vin privatii

Tramvaiele au si acum senzori la usi, inafara de duewag-uri care vad ca au usile controlate din cabina, restul de tramvaie nu isi inchid usile pana nu pleaca persoanele de pe scara. La unele hanse (la remorce mai mult), usile se inchid foarte repede deci daca vrei sa prinzi bariera sa o tii deschisa dupa ce s-a urcat cineva inainte, risti sa ramai cu mana prinsa acolo pana iti deschide cineva usa, sau daca ai noroc si o poti deschide tu de la buton.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 05 octombrie 2012 - 11:27
#812
Postat 05 octombrie 2012 - 15:03
Poftim siemens combinoul din budapesta 6 segmente si 4 boghiuri 1 in fata, 1 spate si 2 pe cele 2 segmente din mijloc.

Poftim si restu de tramvaie de la diferiti producatori...


#813
Postat 05 octombrie 2012 - 15:59
#814
Postat 05 octombrie 2012 - 16:49
Vali, la 05 octombrie 2012 - 15:03, a spus:
Din pacate sunt informatii care te contrazic (le-am auzit de la specialisti), dar vorbeam de Swing, nu de alti producatori care utilizeaza aceasta solutie, dar realizata altfel, din punct de vedere constructiv. Cei de la Pesa, din cate am inteles, au trebuit sa schimbe elementele de rezistenta realizate initial din aluminiu cu altele din otel mai rezistente, dar pierzand avantajul greutatii mai scazute.
#815
Postat 05 octombrie 2012 - 18:33
Chagall, la 04 octombrie 2012 - 22:06, a spus:
Sa-nteleg ca te bucuri?...

Viktor, la 04 octombrie 2012 - 22:21, a spus:
Vad ca lui Viktor ii pare rau.
Dar de cand si cine a hotarat acest lucru? Acea persoana sau acele persoane sunt cu capul in nori si nici nu-si dau seama ca peste doi trei ani pot ajunge pe faras in ghena de gunoi a istoriei.
Si Ceausescu era convins ca societatea comunista va dainui o vesnicie si iata cat de scurta si cruda a fost cu el!... Cand o face plopul pere si rachita micsunele zicea el ca vom reveni la capitalism...
Nu este normal sa-ti bati joc de trecutul tau, trecut mai rar presarat cu evenimente cu adevarat deosebite si unice.
#816
Postat 05 octombrie 2012 - 18:56
Gygyman6, la 04 octombrie 2012 - 21:22, a spus:
Asta daca prin absurd are primaria un plan de a transforma tramvaiul intr-un mijloc de transport mai puternic decat este acum si a atrage calatori mai multi.
De ce 3 segmente dupa modernizare? pentru ca cele 2 segmente existente sunt imposibil si prea scump de modificat, pentru a fi "low floor", astfel ca se adauga unul intre cu podea joasa intre cele 2 existente.
In rest daca se doreste se fac modificari la caroseria originala (gen schimbat faruri, geamuri si partbriz de alte dimensiuni sau inclinare, afisaje in alte amplasamente, usi cu geam pana la podea, stopuri diferite), ca sa se schimbe aspectul exterior si a-l integra cu segmentul nou, dar in rest tramvaiul ramane cu aspectul sau original pedinafara.
Si eu optez pentru tramvaie noi, dar totodata repararea (nu modernizarea) celor vechi, pentru ca e prea pestrit parcul de acuma pentru a moderniza ceva, daca ar fi de modernizat singurele modele de ales ar fi hansa sau wegman... duewag-urile si P-urile le numeri pe degete.
Am mai spus-o, noi am avut tramvaie cat pentru 3 orase, acum am ramas cu aproape nimic... pacat.
Scuze! In mintea mea, in limbajul meu, "modernizarea" nu mergea atat de departe. Dupa cele spuse de tine, dupa o modernizare vorbim de fapt de un alt tramvai care aproape ca nu are de-a face cu nimic din ce-a fost. In acest caz, pretul modernizarii cred ca va fi destul de aproape de un tramvai nou facut din bucati si bucatele si improvizatii de tot felul care pot fi reusite sau nereusite, iar acest lucru se va dovedi intr-un timp oarecare, relativ scurt. O carpitura frumos vopsita!...Si o caruta (vagon) de bani!...
Deci un DA si mai hotarat pentru tramvaie noi!
Aceasta postare a fost editata de mile: 05 octombrie 2012 - 18:56
#817
Postat 05 octombrie 2012 - 19:21
mile, la 05 octombrie 2012 - 18:33, a spus:

Era doar o constatare.

La cat de jegoase sunt actualele tramvaie, in opinia mea nici nu mai conteaza in ce nuante sunt vopsite. Pur si simplu, imi este indiferent, si asta probabil si din cauza ca am asteptat prea mult, din 2008 incoace acele minunate tramvaie noi... care pana la urma n-au mai venit. Am urmarit cu un gust amar livrari de tramvaie noi la Oradea, Cluj, Arad... si noi am ramas doar cu promisiunile.
Acum mai bine circul cu masina, iar toate motivele enumerate mai sus m-au facut sa am o parere neutra despre acest subiect.
#818
Postat 05 octombrie 2012 - 20:01
#819
Postat 05 octombrie 2012 - 20:25
#820
Postat 06 octombrie 2012 - 02:00
E drept că orice osie în plus înseamnă o uzură mai mare a căii... dar orice osie în minus înseamnă o sarcină mai mare pe osiile rămase, deci iar uzura căii.