Tramvaie noi
#741
Postat 07 septembrie 2012 - 21:35
Ps. Ca ideie daca ar trimite la reabilitare vagoanele vechi, ar putea cu acesta ocazie sa trimita si vechiculele de muzeu la o reabilitare.
#742
Postat 07 septembrie 2012 - 21:50
Si totusi reabilitare... Sa fim seriosi decat sa arunci bani cat 3/4 dintr-un tramvai nou, mai bine il cumperi din "magazin" pe cel la cutie...
#743
Postat 07 septembrie 2012 - 23:31
Desigur, o fabrică va încerca să maximineze profiturile reparând şi întreţinând.
#744
Postat 08 septembrie 2012 - 09:38
#745
Postat 08 septembrie 2012 - 16:36
Problema nu cred ca e de la cine se va cumpara tramvaiul, ci mai degraba cum se impart acele 50 de milioane imprumutate, doar consilierii nu aproba nimic pe gratis, asa ca au trimis papagalul sa mai traga de timp, pana isi dau ei seama cum sa impace prostii cu varza.
La urma urmei investitia fie ca e in tramvaie noi fie in modernizare, va fi inutila pe termen lung. Vechea administratie, cu bune cu rele, cu chiu cu vai a incropit pe ultima suta de metrii un plan, din care se intelegea ca situatia se va remedia in cativa ani dupa achizitie, acum nici pomeneala de proiectul ala. Avem un papagal cu peruca, care vine si spune ca el nu circula cu tramvaiul si ca nu vrea sa cumpere tramvaie prea scumpe, nu inteleg pentru ce isi da el cu parerea din moment ce e paralel cu subiectul "tramvaie", si de ce nu vrea "el" sa cheltuie bani, la urma urmei cetatenii orasului vor platii ratele pentru acestea, treaba primarului este sa actioneze cat mai repede in favoarea cetatenilor care platesc pentru investitii, nu sa trancane pe la tv aiureli.
Parerea mea: anul asta nici urma de tramvaie nici noi nici modernizate, si nici la anul nu cred ca se vor cumpara ori moderniza. Pentru ca nu avem oameni capabili sa gandeasca pe termen lung, pentru toti edilii din tara cumparatul de tramvaie e cea mai mare povara, pentru ca nu iese comisionul si nu le ajuta interesele fie ale lor fie ale consilierilor locali. Pe langa factorul Robu, mai este si presa, care il pupa undeva si nu trage cu dintii de acest subiect.
Incepe sa imi fie dor de Analog Tv, acolo in fiecare editie de stiri era pus in discutie ceva legat de Ratt, acum pauza.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 08 septembrie 2012 - 16:37
#746
Postat 08 septembrie 2012 - 17:37
Florin.B RATT, la 08 septembrie 2012 - 09:38, a spus:
1. Ca să "reabilitezi", e musai să ai cu ce. Ori, e lucru ştiut că piese pt tramvaiele noastre nu se mai fabrică. Să te apuci să cumperi de pe piaţă unele asemănătoare şi să le adaptezi, e o prostie.
2. După două luni de la "reabilitare" vor începe să apară problemele. În maxim doi ani, investiţia în renovare se va duce la naiba. Un utilaj nou, măcar are garanţie vreo 5 sau 6 ani.
3. Unei perioade de folosinţă de 30 - 40 de ani, îi corespunde apariţia fenomenului numit "oboseala metalului". Degeaba schimbăm toate agregatele şi sistemele dacă şasiul este deja compromis. Şi aici nu vorbesc de rugină sau alte procese corozive, ci de structura materialului în sine, strucutură care în timp suferă modificări esenţiale.
#747
Postat 08 septembrie 2012 - 17:59
Vrea sa se dea cu tramvaiul ca sa poata lua o decizie... La fel facea si Ceausescu: se dadea cu metroul, apoi spunea ceva despre metrou. Dupa aia venea Angela Similea si canta trenul galben fara cai.
Tocmai aici e populismul lui Robu: o sa spuna ceva despre tramvaie fara legatura cu realitatea dar cu mare impact la cadavrele inscrise in listele electorale (caci au votat mortii nu-i asa?).
Sperati altceva decat populism?
#748
Postat 09 septembrie 2012 - 09:07
1. Banii nu ajung nicicum pentru inlocuirea intregului parc (chiar si daca s-ar cumpara jafuri gen Belkommunmash)
2. Cat ar costa prelungirea vietii pt. celelalte.
#749
Postat 09 septembrie 2012 - 09:22

#751
Postat 10 septembrie 2012 - 11:10
#752
Postat 10 septembrie 2012 - 11:38
Cert e ca poate nu i-a costat mult dar in urmatoarele circumstante: in Polonia au facilitati pentru fabricarea tramvaielor, asa ca poate au facut proiectul unui tramvai de la 0, si pe urma au folosit gt8-uri ca acesta pe post de vehicul "donator".
Asa cum au facut americanii cu Mustangul gt500, care e produs din masini mai vechi din serie.
Oricum la noi ar costa mult asa ceva, sunt prea putine tramvaiele care chiar ar merita un "facelift", si ar fi bani aruncati aiurea. Pe langa asta avem o suma limitata la acest moment din care se poate investii, si cred ca ar trebuii sa se investeasca in tramvaie noi pentru a conta investitia.
Desi pana la tramvaie noi sunt alte lucruri de facut asa ca pana nu se pomeneste de ele mai intai "niet" tramvaie noi anul asta, sau in anii viitori.
#753
Postat 10 septembrie 2012 - 14:02
#754
Postat 10 septembrie 2012 - 20:40

#755
Postat 12 septembrie 2012 - 09:20

#756
Postat 12 septembrie 2012 - 10:24
crishu, la 12 septembrie 2012 - 09:20, a spus:

Partial sunt de acord cu cele afirmate de tine. Fara infrastructura nu le poti folosi...si aici (fara sa dau in flame politic...administratia Oancea a avut meritul de a initia reabilitarea linilor atat cat s-a facut). Legat de vagoanele pe care le avem sunt bune daca ai piese dar costul acelor piese devine prohibitiv. Neamtul fiind neamt...pastreaza matritele pentru tot ce a produs...si daca ne permitem sa platim pune linia de fabricatie si face si piese de schimb....dar la pret...pe masura. Nu incepi un proces de fabricatie pentru cateva piese, sau faci si pentru ele...daca vor costa ....cat piesele pentru modelele noi. Iar legat de simtul civic cred ca este un cerc vicios, atat timp cat toate tramvaiele aveau NEOANE SI ILUMINAT nu am vazut grafiti pe ele sau in ele si nici vandalizari. "economia" de energie prin scoaterea (neinlocuirea) becurilor a dus la acest fenomen...plus lipsa gararii lor in conditii potrivite..Iar respectul exista...in masura in care suntem respectati...
#758
Postat 12 septembrie 2012 - 11:21
#759
Postat 13 septembrie 2012 - 08:02