STP Timișoara Forum: Tramvaie noi - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tramvaie noi Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#61 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 23 august 2008 - 07:42

Vezi postareaalecs, la Aug 14 2008, 13:15, a spus:

noi navem bani de nimic,nu vezi ca inca mai sunt autobuze vechi si troliebuze putine?
e mare lucru daca noi vom avea asa ceva in 8-9 ani,dar si atuncia nu vor fii noi,ci ca wegmannuriel acuma

Ne poti explica si noua ce nu-ti cunvine? :) Ai troleibuze si autobuze noi cumparate in 3 ani ,cum nu au multe orase din Romania!
0

#62 Useril este offline   AMD 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 14 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:TM
  • Interese:fan AMD,PC-uri, masini...

Postat 23 august 2008 - 17:14

corect! normal ca nici o regie de transport de la noi din tara nu poate inlocuii tot parcul peste noapte, ceva de genu' : 100 tramvaie siemens noi, 100 troleibuze noi Skoda, 100 autobuze noi Mercedes (eventual 50% articulate). Ar costa enorm.
ca o paralela, uitati-va la cati km de autostrada au facut astia (adica, mai nimik) si cel putin acolo bani au fost cu miliardele de euro :jos:
0

#63 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 25 august 2008 - 22:55

Un ULF tip B are 35,47m, deci nu ar trebui modificate staţiile existente. Totuşi, 50 de ULF-uri ar fi cam greu de livrat (de fapt, 50 de tramvaie de orice tip ar fi greu de livrat) peste noapte. ţinând cont că se pot livra 5-6 tramvaie pe an (pentru Viena se livrează ULF-uri încă din 1995), ar dura vreo 10 ani... O altă soluţie ar fi Bombardier, care poate livra 15-20 de vagoane pe an, însă designul şi calitatea lor mi se par sub ULF (desigur, sunt şi mai ieftine). O soluţie ar fi ca, pe lângă, să zicem 20 de tramvaie noi (pentru început) să mai fie achiziţionate şi 20 de tramvaie 2nd hand. S-ar putea opta pentru vagpane din Graz, cu chopper, ce vor fi scoase din circulaţie începând cu 2009, dar şi pentru garnituri de T4D-MT+TB4D din Drsda (acestea având, însă, capacitate mică). Dacă la aceste 40 se adaugă, să zicem, 15 Weggman + 10 Rathgeber + 10 Hanse + GT6-urile existente... rezultă peste 100 de tramvaie apte de traseu.
0

#64 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 august 2008 - 09:49

Pai, pe langa specificatiile tehnice, in caietul de sarcini va fi si un termen de livrare. Daca acesta va fi de 10 ani asta e, dar daca nu, atunci cei de la Siemens (sau altii cu aceleasi termene de livrare) vor pierde contractul.
0

#65 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 septembrie 2008 - 17:29

Deci, pana acum, am stabilit clar ca toata lumea vrea tramvaie noi si climatizate :coolspeak:
Sa vedem in continuare.
0

#66 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 07 septembrie 2008 - 18:19

Sa propunem cateva modele. :coolspeak:
0

#67 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 07 septembrie 2008 - 19:51

Să vedem cam care ar fi variantele:

ULF tip A1 (circulă în Viena şi... Oradea) şi ULF B1 (versiunea cu 2 secţiuni mai lungă). Au chopper, podea joasă, climatizare... nu au boghiuri (au semi-osii). ULF este tramvaiul cu cea mai coborâtă podea din lume. În plus, aduce cât-de-cât a tramvai, spre deosebire de Bombardier sau Alstom, ale căror vagoane seamănă cu orice, numai cu tramvaie nu. Oferta Siemens: http://www.transportation.siemens.com/ts/e...oducts/tram.htm
Ca o părere personală, Combino (deşi mai ieftin ca ULF şi putând fi configurat într-o multitudine de variante) este un vagon cu mari probleme. De exemplu, cele din Budapesta au stat mult timp ,,reci" după ce au venit, la fel cele din Basel (operatorul lor a trebuit să împrumute tramvaie din Berna pentru a nu risca să rămână cu traseele ne-acoperite).

Skoda... deşi competitive dpdv tehnic (vin cu invertor şi motor asincron de c.a., spre deosebire de ULF, care sunt cu chopper) şi mai ieftine, vagoanele lor ar avea, probabil, un termen de livrare mai mare.
Mai multe detalii la: http://www.skoda.cz/en/skoda-holding/produ...tation/tramcars

Bombardier... tramvaiele lor (gama Flexity) pot fi personalizate ,,la greu". Uitaţi-vă, de exemplu, cum arată modelul prezentat pe site-ul lor şi cum arată cel din Innsbruck.

Un alt mare producător este Alstom. Şi modelul lor, Citadis, poate fi personalizat în multe feluri. Deşi mie, personal, nu prea îmi place designul lui.

Am lăsat la urmă Koncar Zagreb. Vagonul lor, TMK2200 poate concura cu numele mari în domeniu. Cu o lungime de 32m, în le pot încăpea 156 călători (calacurat la norma europeană de 4 căl/m2. La cea românească de 8căl/m2 intră 312 călători, iar la 11 căl/m2 deja vorbim de peste 500). Acţionarea vagonului se face cu ajutorul chopper-elor. Singura problemă este că... până acum nu a fost construit decât pentru ecartament metric, pentru ZET, operatorul de transport din Zagreb. Din ce am văzut pe site-ul lor, au cel puţin 15 tramvaie în uz. Producţia de serie a început în 2006, prototipul apaărând în 2005.

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 07 septembrie 2008 - 19:53

0

#68 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 septembrie 2008 - 20:06

Sper ca am auzit corect: Skoda nu corespunde tuturor normelor CE si deocamdata nu poate vinde tramvaie in tarile membre UE. :coolspeak:
TMK2200 arata bine (si ca specificatii) dar nu stim prea multe despre fiabilitate. (plus ca pana la aderarea Croatiei la UE se pune problema taxelor vamale)
0

#69 Useril este offline   m1ha1 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 03 octombrie 08
  • Locatia:heaven

Postat 04 octombrie 2008 - 15:41

as dori un tramvai care sa respecte intervalul de timp scris pe tabela ! daca acolo scrie ca urmatorul tramvai vine la 15 min. de la ultimul atunci, cu o marja de eroare de maxim 1-5 minute as dori sa se respecte aceste intervale !


in rest, as dori ca si poltitistii COMUNITARI sa-si faca treaba: nu mai vreau aurolaci in tramvai !
0

#70 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 octombrie 2008 - 16:45

Am inteles deja parerea ta in legatura cu respectarea graficelor. :naughty1: Spune-ne mai bine ce caracteristici preferi sa aiba noile tramvaie (despre asta discutam in topicul acesta.
0

#71 Useril este offline   Diana 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie

Postat 06 octombrie 2008 - 10:20

Vezi postareaAMD, la Aug 23 2008, 18:14, a spus:

corect! normal ca nici o regie de transport de la noi din tara nu poate inlocuii tot parcul peste noapte, ceva de genu' : 100 tramvaie siemens noi, 100 troleibuze noi Skoda, 100 autobuze noi Mercedes (eventual 50% articulate). Ar costa enorm.
ca o paralela, uitati-va la cati km de autostrada au facut astia (adica, mai nimik) si cel putin acolo bani au fost cu miliardele de euro :jos:

Uite is tari mai sarace decat Romania de exemplu vecini bulgari sau nu mai stiu exact dar cand am mers la niste rude in germania nu mam dus pe sus pe la iesire din romania si aia aveau autostrada in 6 ani facuta si uitate la noi :angry: bani exista in buzunarul parlamentarilor :naughty1: numa PROMISIUNI si PROMISIUNI
0

#72 Useril este offline   AMD 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 14 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:TM
  • Interese:fan AMD,PC-uri, masini...

Postat 06 octombrie 2008 - 17:47

bulgarii au doar 98 km de autostrada si nu aveai cum sa mergi in Germania pe acolo, deci cred ca e vorba de Ungaria. Ungaria nu e o tara mai saraca decat Romania, totusi.
peste tot se fura, dar ca in Romania niciunde, de aia nu prea avem mare lucru. :naughty1:
0

#73 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 octombrie 2008 - 21:32

Aceste tramvaie ar putea circula prin Timişoara (şi Arad)!


Imagine postata

Celebra companie canadiană Bombardier Transportation intenţionează să livreze municipalităţilor din Timişoara şi Arad mai multe tramvaie de tip Flexity Outlook. Vicepreşedintele companiei pentru Europa de Sud-Est şi România, Jean Berge, a declarat că licitaţiile ar putea avea loc în cursul acestui an. Municipalitatea timişoreană şi-a exprimat, în mai, intenţia de a cumpăra 50 de tramvaie noi.

Tramvaiele Flexity sunt caracterizate în principal de podeaua joasă, pasagerii nemaifiind nevoiţi să urce nici o treaptă. Acest mijloc de transport este creat pentru a ajuta persoanele cu dizabilităţi motorii sau care au bagaje foarte grele. Asemenea tramvaie se găsesc la Geneva şi Zurich (Elveţia), Linz şi Innsbruck (Austria), Lodz, Cracovia şi Gdansk (Polonia), Eskisehir (Turcia), Bruxelles (Belgia), Marseille (Franţa), Valencia, Porto şi Alicante (Spania), Palermo (Italia), Berlin, Augsburg şi Krefeld (Germania), Norrköping (Suedia), Adelaide (Australia).

În luna mai, consilierii locali din Timişoara şi-au dat acordul pentru demararea contractării unui credit necesar cumpărării a 50 de tramvaie noi. Conducerea Regiei Autonome de Transport Timişoara doreşte schimbarea întregului parc de tramvaie din oraş, mai ales că s-au făcut reabilitări a liniei cale. Suma preconizată pentru această investiţie este de 175 de milioane de euro, considerată foarte mare de către aleşi. La această valoare totală, un tramvai ar fi achiziţionat cu 3,5 milioane de euro. Municipalitatea intenţionează să ia un credit pentru a face această investiţie. Totuşi, cum şi producţia tramvaielor mai durează între doi ani şi doi ani şi jumătate, timişorenii vor putea circula cu tramvaie ca în Europa prin 2012.

Bombardier vrea să participe şi la licitaţiile similare din Bucureşti şi Iaşi, dar şi-a arătat interesul şi pentru linia de mare viteză Constanţa-Budapesta, la care vrea să livreze material rulant. În plus, Berge a declarat, conform MEDIAFAX, că Bombardier Transportation ar putea încheia până la sfârşitul anului un parteneriat cu unul din producătorii români de material rulant pentru dezvoltarea unor proiecte. În baza acordului, compania ar putea produce trenuri intercity, regionale, vagoane de călători, tramvaie, dar şi metrouri pentru piaţa românească şi din regiune. "Până la sfârşitul anului am putea încheia un parteneriat cu unul din producătorii locali, pentru a produce material rulant", a spus Berge, după un seminar pe tema transportului feroviar, organizat de Asociaţia Industriei Feroviare din România. Berge nu a precizat companiile vizate, însă singurii producători locali de material rulant pentru traficul de călători sunt Remar Paşcani şi Astra Vagoane.

De asemenea, reprezentantul companiei a spus că, cel mai probabil, licitaţia pentru achiziţia de tramvaie în Bucureşti va fi organizată în cursul anului viitor, fără să precizeze data exactă. Berge a menţionat însă că licitaţia pentru achiziţia tramvaielor din Timişoara şi Arad va avea loc înaintea celei din Capitală. Bombardier Transportation a anunţat în luna mai că intenţionează să vândă în România tramvaie de tip Flexity Outlook de aproximativ 300 de milioane de euro, pentru municipalităţile din Bucureşti, Arad, Iaşi şi Timişoara. Compania, reprezentând o divizie a grupului canadian Bombardier înregistrată în Germania, activează pe piaţa românească din anul 1996 şi a livrat din 2000 şi până în prezent companiei Metrorex 260 de vagoane de metrou, precum şi trei sisteme de semnalizare, în valoare totală de 300 de milioane de euro.

banateanul.ro
0

#74 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 noiembrie 2008 - 14:26

...sunt curios daca noile tramvaie vor avea usile pe ambele parti dupa cum am vazut in multe orase din Europa si nu numai, acest lucru fiind speculat eficient (si la Budapesta), peronul construindu-se intre linii, pasagerii coborand pe partea stanga fata de directia de mers, aceste solutii aplicacandu-se in locuri mai inguste, aglomerate sau in locuri unde exista un pasaj subteran pentru pietoni de traversare a strazii, evacuarea si intrarea pe peronul statiei de tramvai efectuandu-se strict prin pasaj in aceasta ultima varianta...ma gandesc la o asfel de solutie ingenioasa realizabila la gara de nord, unde urmeaza intr-un viitor nu prea indepartat sa se construiasca un pasaj pietonal in fata garii atat de necesar...si poate si in alte locuri din oras, nu neaparat cu pasaje subterane, unde intrarea si iesirea de pe peron sa se faca pur si simplu pe o zebra a intersectiei, respectiv acolo unde inca nu s-a reabilitat linia cale...dar probabil ca nimeni din primarie (sistematizarea orasului) nu s-a gandit si la aceste aspecte "minore"...
0

#75 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 24 noiembrie 2008 - 14:56

Tramvaiele din Budapesta au uşi pe amebele părţi pentru că la ei nu există bucle de întoarcere... toate tramvaiele sunt bidirecţionale.
0

#76 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 24 noiembrie 2008 - 15:38

...am dat exemlu Budapesta pentru ca am vazut personal ce si cum ,si iti dau dreptate ca sant bidirectionale, insa pe net am vazut si in alte orase aplicata solutia peronului intre linii (si nu neaparat in toate statiile,ci acolo unde se potrivea o astfel de solutie tehnica)...nu stiu insa daca si acolo erau tramvaie bidirectionale...
0

#77 Useril este offline   caius 

  • Membru senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 825
  • Inregistrat: 23 mai 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 24 noiembrie 2008 - 18:44

Tramvaie cu usi pe ambele parti sunt de exemplu si la Arad :) dar nu cred ca se folosesc si cele de pe partea stanga.
0

#78 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 24 noiembrie 2008 - 23:33

Unele oraşe au preferat tramvaiele bidirecţionale, pentru a elimina buclele de la capete de linii. Desigur, există şi problema peroanelor.
0

#79 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 noiembrie 2008 - 23:42

La Szeged de exemplu liniile au fost proiectate special pentru tramvaie bidirectionale, cu timpul unele linii precum 1 si 4 au fost modificate cu bucle de intoarcere, momentan doar linia 3 mai fiind pe varianta veche.
Ceea ce vreau sa spun cu asta este faptul ca nu peste tot solutia cu tramvaie bidirectionale este agreata, una dintre dezavantaje ar fi ca implica costuri mai mari de intretinere si service a vehiculelor.
0

#80 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 25 noiembrie 2008 - 00:34

Depinde cum sunt făcute tramvaiele bidirecţionale.

De exemplu, V2A-2S, V3A-2S (nu mai există) şi V3A-2S-93 sunt, practic, 2 tramvaie într-unul: 2 rânduri de contactori şi siguranţe, 2 pantografe, 2 rânduri de uşi, 2 circuite pentru iluminat (din fiecare capăt se puteau aprinde 1/2 din becuri) etc.

Desigur, construirea lor a fost o improvizaţie a URACului. Un tramvai bidirecţional modern are un singur nd de echipamente, care se pot acţiona din ambele cabine.

Apropo de Szeged... bidirecţionale sunt doar vechile FVV Bengali, pe care vor să le taie (fără milă, deşi la interior arată mult mai bine decât ultimele creaţii ale URACului din Bucureşti). Restul parcului e compus doar din vagoane 2nd hand... şi cum asta au găsit, au adaptat reţeaua pentru ele.
0

Arata acest topic


  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi