STP Timișoara Forum: Tramvaie noi - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tramvaie noi Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#521 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 09 aprilie 2011 - 10:08

Vezi postareacseh_17, la 09 aprilie 2011 - 09:38, a spus:

Daca va combinati postarile iese adevarul :uimit2: :uimit2:

Cel ingust, este fix 1000mm, iar cel lat, este de 1435mm :coolpics:



Super tare... :clap2: ...am avut amandoi dreptate 50 %...

Aceasta postare a fost editata de mile: 09 aprilie 2011 - 10:09

0

#522 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 09 aprilie 2011 - 18:41

E doar caroseria şi câteva scaune, nu are echipamente. în schimb, boghiurile par a fi finalizate, ceea ce e ceva, ţinând cont că sunt echipamentele cele mai scumpe şi greu de realizat.

Ecartament larg înseamnă 1520 mm (URSS) şi 1672 mm (Portugalia şi - parţial - Spania, acolo s-a trecut la normalizarea ecartamentului, o dată cu introducerea trenurilor de mare viteză). Ecartament îngust înseamnă 760 mm, iar după unele cărţi şi 1000 mm. În general, se face referire la ,,ecartament metric" pentru 1000 mm (ca în Arad, Iaşi şi Sibiu).
0

#523 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 aprilie 2011 - 20:14

Ma gandes la niste cuple in fata / spate . Cuplele ar fi folositoare si ar tine loc de " tampoane " dar sa fie ceva mai masiv nu facute din carton cu rasina de brad :coolpics:
0

#524 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 09 aprilie 2011 - 21:05

Păi cuplele sunt acoperite de masca din faţă. La nevoie se scot în afară (eventual vatmanii le pot lăsa aşa :coolpics:) ).
0

#525 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 09 aprilie 2011 - 23:27

Vezi postareaDr2005, la 09 aprilie 2011 - 21:05, a spus:

(eventual vatmanii le pot lăsa aşa :coolpics:) ).


Ar arata ca ceaiu, daca ar face asta.
0

#526 Useril este offline   lloner 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 17 iunie 2011 - 11:18

Nu stiu exact cum sa comentez articolul asta, dar cred ca vorbeste de la sine. O data cu reducerea personalului RATT, poate vom avea si noi tramvaie de astea :crazy:

Stockholm City Autonomous Tram by Vanessa Sattele, Patrik Pettersson & Fredrik Nilsson

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de lloner: 17 iunie 2011 - 13:17

0

#527 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 iunie 2011 - 11:57

:crazy: Pai, tu crezi ca din salariile a 200 de amarati de muncitori romani poti cumpara asa ceva. Numai daca mai asteptam vre-o 200 de ani sa se adune banii economisiti din reducerea personalului. (in 25 de ani abia daca s-ar aduna de un (1) ULF)
0

#528 Useril este offline   lloner 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 17 iunie 2011 - 12:16

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 17 iunie 2011 - 11:57, a spus:

:crazy: Pai, tu crezi ca din salariile a 200 de amarati de muncitori romani poti cumpara asa ceva. Numai daca mai asteptam vre-o 200 de ani sa se adune banii economisiti din reducerea personalului. (in 25 de ani abia daca s-ar aduna de un (1) ULF)


Hehe, ziceam si eu asa ironic. Stiu ca nu se poate. Oricum voiam sa spun ca, din ce am inteles, tramvaiele astea sunt fara vatman. Si no, daca RATT nu mai are oameni destui, se pot baga tramvaie de astea, care merg singure.

Aceasta postare a fost editata de lloner: 17 iunie 2011 - 12:18

0

#529 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 iunie 2011 - 13:20

Ideea e sa se intretina singure, ca de aici se disponibilizeaza personal, nu din randul personalului de bord. :crazy:
0

#530 Useril este offline   lloner 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 17 iunie 2011 - 13:24

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 17 iunie 2011 - 13:20, a spus:

Ideea e sa se intretina singure, ca de aici se disponibilizeaza personal, nu din randul personalului de bord. :crazy:


Poate s-or inventa si de alea.
0

#531 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 17 iunie 2011 - 14:32

Frumoase sunt, insa is supraetajate. Ar trebui refacuta practic toata infrastructura. Plus ca (am intrebat eu intr-un topic mai vechi despre autobuze) timisorenii in general nu prea sunt adeptii acestui concept.
P.S.: Sapt viitoare is in Augsburg. Daca mai circula "Primove" voi incerca sa-l vanez cu aparatul foto.
0

#532 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 20 iunie 2011 - 14:48

Mergem cu tramvaie vechi, primite de pomana de peste hotare! Primaria Timisoara vrea sa cumpere tramvaie noi in 2012, in vreme ce alte orase au deja garnituri moderne de ani buni

In fiecare dimineata, sute de timisoreni se inghesuie in tramvaie uitate de vreme si mazgalite in ultimul hal de tinerii artisti care isi demonstreaza talentul in mijloacele de transport in comun din oras. Mesaje malitioase, desene indecente, talente ascunse si multe alte imagini deocheate sau doar abstracte se afla desenate cu markerul sau cu spray-ul in interiorul fiecarui tramvai din Timisoara.


Unele tramvaie din Timisoara au fost primite de pomana din Germania. Cel mai modern tramvai din Romania circula in Oradea inca din anul 2008
Timisorenii s-au plans de nenumarate ori de starea acestora si au cerut in zadar municipalitatii si Regiei Autonome de Transport in Comun sa schimbe cumva balanta in favoarea calatorilor. Ori de cate ori primeau cate un raspuns, acesta se concretiza intr-o simpla promisiune. In vreme ce alte orase din tara le ofera cetatenilor mijloace de transport moderne, edilii timisoreni se scot cu gratuitatea pe care o ofera pensionarilor sau elevilor din scolile generale. Toate tramvaiele din parcul RATT, 130 la numar, au fost fie primite in dar din Germania, fie cumparate in regim second hand.


"Toti mananca seminte si arunca pe jos, aproape toate geamurile sunt sparte. Nu avem aer conditionat. Eu am fost si in alte orase si pe dincolo prin strainatate. Acolo mi-au placut". - Virginia Ungureanu
Timisorenii calatoresc cu tramvaie expirate

Edilii Timisoarei recunosc si ei ca tramvaiele au durata de serviciu depasita inca de la achizitionare, insa Regia le prelungeste durata de serviciu cu inca doi sau chiar patru ani, cu cate o reparatie pe ici pe colo.

In urma cu cativa ani, primarul Gheorghe Ciuhandu initiase un proiect de hotarare prin care sa se achizitioneze 50 de tramvaie nou-noute in Timisoara, iar rand pe rand sa le inlocuiasca pe cele vechi.

Din 2008 si pana astazi insa, timisorenii au auzit numai „vom propune”, „vom face”. La fel vor auzi si de acum inainte, pana, probabil, anul viitor, cand, este posibil sa soseasca si tramvaie noi in Timisoara. Partea interesanta este ca la anul sunt si alegerile, asa promisiunile primariei ar putea sa prinda contur totusi.


Asa arata tramvaiele care circula in Timisoara
Starea proasta a tramvaielor este recunoscuta chiar si de conducerea Regiei de Transport: „Niciunul din tramvaiele aflate in exploatare nu asigura confortul si siguranta calatorului sub aspectul existentei instalatiilor de climatizare, care nu exista, al sistemelor de supraveghere, care iarasi nu exista, sau al sistemelor de informare si comunicare pentru calatori“ se arata in referatul ce insotea proiectul de hotarare in luna mai a anului 2008.

Cate 10 tramvaie pe an!


"Mie imi plac, ca merg inca foarte bine. Numai muncitorii nu sunt acolo cand trebuie. Lucratorii astia nu prea isi fac treaba cum trebuie, dar ele sunt bune" - Traian Ursu
Municipalitatea a demarat inca de atunci proceduri de contractare a unui credit pentru cumpararea a 50 de tramvaie noi. Proiectul a ramas insa in aer, dupa ce s-a realizat insa un caiet de sarcini. Acum, insa, primarul Gheorghe Ciuhandu vrea sa demareze din nou operatiunile.

„In principiu, mergem pe acelasi proiect. Noi avem un mandat prin acea hotarare de a incepe negocieri si de a pregati achizitia acestor tramvaie. Acum o sa facem o informare la Consiliul Local si vom propune concret un caiet de sarcini pe partea tehnica, o varianta de finantare. Ne-ar mai trebui o hotarare de consiliu local si, daca lucrurile merg bine, atunci evident ca de la anul ar putea fi tramvaie noi”, ne-a declarat edilul Timisoarei.

Tramvaiele ar urma sa fie aduse in Timisoara in mai multe etape, cate zece in fiecare an, deoarece banii sunt mult prea multi.

La noi costa 3,5 milioane de euro, la Oradea 2,7!

Initial, se discuta despre un credit in valoare de 175 de milioane de euro (!), reprezentantii primariei estimand atunci ca un tramvai ar costa 3,5 milioane de euro, in conditiile in care autoritatile din Oradea cumparau, tot la acea vreme, tramvaie cu 2,7 milioane de euro bucata. Oradenii se bucura in prezent de tramvaie moderne, facute tot de nemti, care nu le fac probleme in trafic sau nu sunt mazgalite in ultimul hal de tinerii artisti.


"Sunt bune. Intretinerea nu este grozava, sunt multe picturi, graffiti, murdarie. Asta ca vin tot felul de personaje care nu intretin nimic. Dar asa sunt bune, ca vad ca mai merg" - Nicolae Groza
„Avem zece bucati pe care le-am cumparat acum cativa ani. Pentru noi sunt deja vechi. Au fost achizitionate prin credit bancar de catre primarie, iar despre dotari pot sa va spun ca au aer conditionat, precum si trape de acces pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii. La inceput au fost discutii ca pretul a fost prea mare la vremea aceea, s-au facut mai multe contestari”, ne-a declarat Carmen Tocut, purtator de cuvant Oradea Transport Local.

Edilul Timisoarei spune ca nu stie despre tramvaiele din Oradea, desi ne-a marturisit ca a cercetat piata in 2008.

„Tramvaiele sunt mai scumpe. Nu stiu ce tramvaie au luat la Oradea, dar la noi va fi o licitatie publica, deci poti sa vina aici diversi furnizori. Noi am vorbit cu mai multi producatori. Cand s-a facut un caiet de sarcini, s-a tinut cont de diverse caracteristici, ca sa zic asa, care ar trebui sa le aiba acest tramvai. Nu am discutat cu cineva anume ca sa le luam. Cei care se vor apropia cel mai mult si va veni cu cea mai avantajoasa finantare. Va trebui sa luam un imprumut. Pentru o parte din suma avem o promisiune de la Banca Europeana de Investitii si o parte din suma va veni printr-o banca comerciala”, a mai spus Gheorghe Ciuhandu.

sursa: opiniatimisoarei.ro

Clar bate vant de alegeri...Iarasi promisiuni, iarasi angajamente..sa vedem daca se va si demara ceva concret..sau vor fi in faza "10 negrii mititei" ca si la vaporetto..
0

#533 Useril este offline   pain 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 06 octombrie 08

Postat 20 iunie 2011 - 15:52

Daca aveau si tramvaiele clima , nu mai era atat scandal ;D

Vara ma feresc sa circul cu ele , iarna e mai ok ( suport mai bine frigu' ) :suporter viola:)
0

#534 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 20 iunie 2011 - 16:37

Bogdane, cate orase din tara au tramvaie noi? Oradea, 10 bucati. In rest - niciunul. Mai bine am incerca sa modernizam o parte din stocul existent. Pe de-o parte nu avem cele mai proaste garnituri din tara si pe de alta parte nu avem banii sa inlocuim intregul parc. Acolo ar trebui inceput. Ulterior putem visa si la alea 30 de tramvaie noi promise (de cand?) de catre primarie. Imi place insa citatul:

Citeaza

Edilul Timisoarei spune ca nu stie despre tramvaiele din Oradea, desi ne-a marturisit ca a cercetat piata in 2008.
„Tramvaiele sunt mai scumpe. Nu stiu ce tramvaie au luat la Oradea, dar la noi va fi o licitatie publica, deci poti sa vina aici diversi furnizori.



Momentan in Europa nu prea gasesti tramvai mai scump decat un ULF. Eventual daca o fi unul zburator.
0

#535 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 20 iunie 2011 - 16:39

RATB produce tramvaie de ultimă generaţie, la preţul de 2 mil €.
0

#536 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 iunie 2011 - 17:19

Pffff... alta petarda! Si ca de obicei o gramada de prostii scrise in vant de un ziarist care probabil nu avea subiect si s-a gandit "hai sa scriu eu despre tarmvaie ca siasa is vechi si murdare!". Sa imi spuna si mie cineva care "alte orase din tara" mai au tramvaie noi inafara de Oradea. Si care 130 de tramvaie, mai avem atatea? Din tot articolu asta nu castiga nimeni, pentru ca nu va avea vreo continuitate pentru a face vreo presiune asupra edililor, iar la cati pumni a luat Ratt si Primaria sunt practic imune la critici. Daca printr-un absurd se i-au tramvaie anul asta, se vor lua doar ca sa fie luate ,si va fi exact ca si cu troleibuzele. Dar nui nimic, si daca nu vor fii tramvaie ne vom lafaii cu noile vaporase si le vom rade in nas oradenilor.
0

#537 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 20 iunie 2011 - 17:37

Vezi postareaemilut, la 20 iunie 2011 - 16:39, a spus:

RATB produce tramvaie de ultimă generaţie, la preţul de 2 mil €.


Unde? RATB (de fapt URAC) au reconstruit niste tramvaie aproape de la zero. Cinste lor pentru asta, insa nu au dreptul sa construiasca tramvaie de la zero. Momentan in tara cred ca doar Astra-vagoane Arad poate face asta. Dar e posibil sa ma insel.
0

#538 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 iunie 2011 - 18:10

Vezi postareaGygyman6, la 20 iunie 2011 - 17:19, a spus:

Pffff... alta petarda! Si ca de obicei o gramada de prostii scrise in vant de un ziarist care probabil nu avea subiect si s-a gandit "hai sa scriu eu despre tarmvaie ca siasa is vechi si murdare!". Sa imi spuna si mie cineva care "alte orase din tara" mai au tramvaie noi inafara de Oradea. Si care 130 de tramvaie, mai avem atatea? Din tot articolu asta nu castiga nimeni, pentru ca nu va avea vreo continuitate pentru a face vreo presiune asupra edililor, iar la cati pumni a luat Ratt si Primaria sunt practic imune la critici. Daca printr-un absurd se i-au tramvaie anul asta, se vor lua doar ca sa fie luate ,si va fi exact ca si cu troleibuzele. Dar nui nimic, si daca nu vor fii tramvaie ne vom lafaii cu noile vaporase si le vom rade in nas oradenilor.



Cu tot cu remorci, poate, insa nici asa nu da 130, sunt convins!
0

#539 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 20 iunie 2011 - 19:57

Vezi postareaWegmann, la 20 iunie 2011 - 16:37, a spus:

Bogdane, cate orase din tara au tramvaie noi? Oradea, 10 bucati. In rest - niciunul. Mai bine am incerca sa modernizam o parte din stocul existent. Pe de-o parte nu avem cele mai proaste garnituri din tara si pe de alta parte nu avem banii sa inlocuim intregul parc. Acolo ar trebui inceput. Ulterior putem visa si la alea 30 de tramvaie noi promise (de cand?) de catre primarie. Imi place insa citatul:




Momentan in Europa nu prea gasesti tramvai mai scump decat un ULF. Eventual daca o fi unul zburator.


Ai dreptate ! Eu as pune insa o intrebare simpla, la care poate domnul Florin ne poate lamuri cu ceva "inside information". CAT ar costa sa cumparam piese de schimb pentru actualele tramvaie? Din moment ce in Munchen si in alte orase germane inca circula aceste modele, banuiesc ca mai se fac si piese de schimb pentru ele. Mai tineti minte ce frumos si silentios rulau saracele cand au fost aduse din Germania? Macar bucse si piese care sa inlature zgomotul la rulare cred ca s-ar putea cumpara cu un efort financiar muuult mai mic decat cel pentru tramvaie noi. Adevarul este ca ne-am batut joc de ele...si ca estetica..si ca intretinere...indiferenta combinata cu lipsa de fonduri..s-a ales cea mai simpla varianta ..casarea...

off-topic: Mi-a placut grozav formularea "gemenele mici" referitoare la macheta micuta de tramvai istoric, din muzeul RATT. Ma ducea cu gandul la ideea ca vor creste si ele mari intr-o zi...si vor deveni tramvaie adevarate.. :)

Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 20 iunie 2011 - 19:59

0

#540 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 iunie 2011 - 21:06

Pot doar sa-ti spun ca piese se gasesc foarte greu sau deloc. Unele sunt foarte scumpe, de exemplu un compresor nou poate costa 5000 - 6000€. Rulmenti, pinioane, etc., costa cat pentru cele noi (nu-ti face nimeni reducere doar pentru ca le montezi pe un tramvai vechi :) ) Nemtii le-au dat pe sume derizorii tocmai datorita costurilor enorme de intretinere.
0

Arata acest topic


  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi