
Tramvaie noi
#461
Postat 26 noiembrie 2010 - 19:19

#462
Postat 30 noiembrie 2010 - 06:19

P.S.: Stiu ca am mai postat stirea, insa ramane de actualitate. Siemens la Graz mai are componente pentru 70-75 de garnituri Combino 2 (Imperio practic va fi un Combino modernizat) pe care trebuie sa le valorifice cumva. Sa nu uitam ca e criza. Iar daca vor fi fabricate la Arad ar putea iesi un pret atractiv. Intradevar primele serii de Combino au avut oaresce probleme, insa presupun ca le-au remediat intre timp. Personal ma indoiesc ca UE va finanta un lot de 50 de tramvaie, insa pentru 20-30 cred ca s-ar putea gasi finantare.
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 30 noiembrie 2010 - 07:38
#464
Postat 01 decembrie 2010 - 06:23
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 01 decembrie 2010 - 06:31
#465
Postat 01 decembrie 2010 - 10:52
#466
Postat 01 decembrie 2010 - 12:00
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 01 decembrie 2010 - 12:01
#467
Postat 01 decembrie 2010 - 18:01
AlexIP, la 01 decembrie 2010 - 10:52, a spus:
Exact la acest aspect ma gandesc si eu de vreo doi ani de zile incoace. Mi-au placut foarte mult aceste tramvaie pe care le avem acum in Timisoara, mai ales cand aveau culorile si reclamele originale. Sunt tramvaie serioase, masive, incapatoare, etc.,...dar am constatat de vreo doi-trei ani incoace ca circula mai mult goale decat pline, iar acei calatori relativi putini au si gratuitati de tot felul,... si mai sunt si blatisti destui...ma gandesc deasemenea ca aceste tramvaie "masive" (grele) precum am scris mai sus, sunt si mari consumatoare de energie,... iata ca rezulta ca pot circula in pierdere, sau cel putin o buna parte din zi circula in pierdere. Si atunci poate ca ar fi mai "economice" niste tramvaie mai putin incapatoare, mai "suple" si mai iuti, de genul Tatrelor de la Arad de pe "vremuri" (prin '78-79 am mers prima data cu ele si erau tare "vii", ca niste manji, cu accelerari puternice si franari la fel fara sa te intoarca "pe dos"). Ar fi foarte bune tramvaiele noastre daca ar fi si calatori pentru capacitatea lor. De multe ori am impresia ca populatia acestui oras (Timisoara) este pe cale de disparitie, parca ne imputinam pe zi ce trece. Parca toti merg numai cu masina, toti se grabesc mereu, parca la multi le este rusine sa mai mearga cu tramvaiul (sau sunt deranjati de mizerie si mirosuri),...Apropo, citeam undeva ca in sfarsit vom scapa de mizerie si mirosuri (neplacute) din tramvaie odata cu achizitia celor noi...pai si cele noi daca nu vor fi curatate si spalate periodic, se vor imputi si ele....Am mai propus pe forum undeva ca daca macar unul (cate un tren pe saptamana) din cele vechi s-ar curata saptamanal sau la doua trei zile, n-ar mai puti asa in ele....
In concluzie, sunt pentru tramvaie mai mici si mai dese (si mai rapide)...
#468
Postat 01 decembrie 2010 - 18:19
mile, la 01 decembrie 2010 - 18:01, a spus:
In concluzie, sunt pentru tramvaie mai mici si mai dese (si mai rapide)...
Da, confirm prezenta / existenta acestui mit al rusinii mersului cu tramvaiul / orice alt mijloc de transport in comun. E numai pt cei care nu au bani de masina.
E inca o manifestare a ceea ce explica cineva la un moment dat pe acest forum: noi inca suntem un popor care incearca cu orice mijloace sa posedam cat mai mult cu putinta si sa ne laudam cu asta la restul. In acest timp, tarile care si-au dat deja seama ca e cam low-level atitudinea asta, isi inchiriaza masinile si celorlalti, sau chiar incearca sa se scape de ele pt a trece la transportul in comun sau mersul cu bicicleta (si el rusinos la noi).
#469
Postat 01 decembrie 2010 - 23:43
da, nu imi este rusine sa recunosc NU AM BANI PENTRU O MASINA. dar si mai important, NU IMI DORESC o masina..chiar daca as dispune de suma necesara. folosesc intens transportul in comun...din pacate cel mai mare "impediment" pe care il simt in fiecare zi este mizeria din tramvaie. Daca ar fi posibil, sincer spun ca m-as prezenta voluntar la depou o zi pe saptamina simbata sau duminica, ca sa spal si sa curat interiorul tramvaielor. daca ar mai fi si alti doritori de voluntariat...macar am putea intr-o infima masura sa schimbam ceva..
#470
Postat 02 decembrie 2010 - 08:02
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 02 decembrie 2010 - 08:03
#471
Postat 02 decembrie 2010 - 08:19
#472
Postat 02 decembrie 2010 - 14:06
Si am vazut ca se vorbea de tramvaie cu capacitate mai mica pentru ca nu sunt calatori, ba sunt, dar "a avut cineva grija" sai mai risipeasca, in 2008 cand auzeam vesti ca se reduce bugetul pentru Ratt (lucru care mi se parea SF), erau o gramada de calatori iar majoritatea tramvaielor erau cu remorca, si cu tot cu asta era aglomerat, pe langa asta tramvaiele circulau intens, in Libertatii spre exemplu era un interval de 2-3 minute dupa care venea o tura de tramvaie din ambele parti si chear si asa era aglomerat. Calatori exista, doar ca multi prefera mersul pe jos acuma s-au taxiul, ma indoiesc ca s-a orientat cineva catre autobuz care e cam la fel. Cred ca am mai spuso, dar vad ca Romania nea ajuns din urma, iar acum incercam se ne aliniem la normele ei.
#473
Postat 02 decembrie 2010 - 19:52
Oricum, nu înţeleg de ce v-aţi entuziasmat aşa deodată. Primăria tocmai a cumpărat autobuze, vor folosi acest capital de imagine încă 4-6 luni bune înainte să se gândească din nou la tramvaie. Şi atunci vor fi proceduri de achiziţie, contestaţii ... înainte de 2013-2014 nu sper la aşa ceva.
Eu o singură chestie sper: să reziste parcul rulant până atunci. La rimtul de casare actual am îndoieli imense.
Aceasta postare a fost editata de dAImon: 02 decembrie 2010 - 19:53
#474
Postat 02 decembrie 2010 - 20:06
#475
Postat 02 decembrie 2010 - 20:16
#476
Postat 02 decembrie 2010 - 20:29
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 02 decembrie 2010 - 20:32
#477
Postat 02 decembrie 2010 - 20:35
coracao, la 02 decembrie 2010 - 20:16, a spus:
Simplu, din dezinteres, dar si din interes, interes sa se reduca transportul electric, doar insasi "domnia" sa Goia a declarat ca vrea sa mai "taie" din el. Pe langa asta mai e si birocratia de la noi care nu lasa lucrurile sa mearga ,si chear daca se trece de asta, ajungem iar la discutia despre infrastructura si responsabilitatea pe care ne-am asumao cumparand aceste tramvaie. O si era sa uit de datoriile pe care le are Regia plus sechestrul ala care vad ca a fost doar o "petarda" ca nu am mai auzit nimic de el.
#480
Postat 03 decembrie 2010 - 13:03
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 03 decembrie 2010 - 13:07