STP Timișoara Forum: Tramvaie noi - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tramvaie noi Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#461 Useril este offline   AMD 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 14 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:TM
  • Interese:fan AMD,PC-uri, masini...

Postat 26 noiembrie 2010 - 19:19

astia de la primarie aproape ne-au lasat fara caldura si apa calda, voi chiar credeti ca au bani de tramvaie noi. 50 de tramvaie noi inseamna mai mult de 100 milioane de euro si ei se screm sa scoata 13 milioane de lei pentru gazul consumat de calor :coolspeak:
0

#462 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 30 noiembrie 2010 - 06:19

Dar ce ati spune despre proiectul Siemens- Astra? Contractul e semnat deja din ianuarie. Ideala ar fi o intelegere combinata: Cumparam X tramvaie, dar ne renovati si un lot de Wegmann. :eusa_think:

P.S.: Stiu ca am mai postat stirea, insa ramane de actualitate. Siemens la Graz mai are componente pentru 70-75 de garnituri Combino 2 (Imperio practic va fi un Combino modernizat) pe care trebuie sa le valorifice cumva. Sa nu uitam ca e criza. Iar daca vor fi fabricate la Arad ar putea iesi un pret atractiv. Intradevar primele serii de Combino au avut oaresce probleme, insa presupun ca le-au remediat intre timp. Personal ma indoiesc ca UE va finanta un lot de 50 de tramvaie, insa pentru 20-30 cred ca s-ar putea gasi finantare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Tramvai Astra - Siemens.jpg

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 30 noiembrie 2010 - 07:38

0

#463 Useril este offline   Ciulea0 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 10 octombrie 10

Postat 30 noiembrie 2010 - 20:14

Ce alte tramvaie cu norme europene mai sunt pe piata?
0

#464 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 01 decembrie 2010 - 06:23

Pai ar mai fi de ex. Rade Koncar (Croatia), PESA (Polonia), Stadler (Elvetia), Skoda (CZ), AnsaldoBreda (Italia)- pe langa Bombardier, Siemens, Alstom.

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 01 decembrie 2010 - 06:31

0

#465 Useril este offline   AlexIP 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 24 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:forum.softpedia.com

Postat 01 decembrie 2010 - 10:52

Nu inteleg de ce va unii dintre voi se bucura cand aud de tramvaie de capacitate mai mare. Eu as propune mai multe tramvaie mai mici si mai dese, chiar daca inseamna mai multi vatmani. Nu de alta, da nu-i tren sa vina din ora in ora...
0

#466 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 01 decembrie 2010 - 12:00

Nu se mai prea fabrica. Tractiunea, la fel ca si restul componentelor sunt standardizate. Doar botul il mai poti individualiza (oricum e fibra de sticla). In rest, platesti. Deci un tramvai scurt te va costa cam la fel cat unul cu capacitate sporita.

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 01 decembrie 2010 - 12:01

0

#467 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 01 decembrie 2010 - 18:01

Vezi postareaAlexIP, la 01 decembrie 2010 - 10:52, a spus:

Nu inteleg de ce va unii dintre voi se bucura cand aud de tramvaie de capacitate mai mare. Eu as propune mai multe tramvaie mai mici si mai dese, chiar daca inseamna mai multi vatmani. Nu de alta, da nu-i tren sa vina din ora in ora...


Exact la acest aspect ma gandesc si eu de vreo doi ani de zile incoace. Mi-au placut foarte mult aceste tramvaie pe care le avem acum in Timisoara, mai ales cand aveau culorile si reclamele originale. Sunt tramvaie serioase, masive, incapatoare, etc.,...dar am constatat de vreo doi-trei ani incoace ca circula mai mult goale decat pline, iar acei calatori relativi putini au si gratuitati de tot felul,... si mai sunt si blatisti destui...ma gandesc deasemenea ca aceste tramvaie "masive" (grele) precum am scris mai sus, sunt si mari consumatoare de energie,... iata ca rezulta ca pot circula in pierdere, sau cel putin o buna parte din zi circula in pierdere. Si atunci poate ca ar fi mai "economice" niste tramvaie mai putin incapatoare, mai "suple" si mai iuti, de genul Tatrelor de la Arad de pe "vremuri" (prin '78-79 am mers prima data cu ele si erau tare "vii", ca niste manji, cu accelerari puternice si franari la fel fara sa te intoarca "pe dos"). Ar fi foarte bune tramvaiele noastre daca ar fi si calatori pentru capacitatea lor. De multe ori am impresia ca populatia acestui oras (Timisoara) este pe cale de disparitie, parca ne imputinam pe zi ce trece. Parca toti merg numai cu masina, toti se grabesc mereu, parca la multi le este rusine sa mai mearga cu tramvaiul (sau sunt deranjati de mizerie si mirosuri),...Apropo, citeam undeva ca in sfarsit vom scapa de mizerie si mirosuri (neplacute) din tramvaie odata cu achizitia celor noi...pai si cele noi daca nu vor fi curatate si spalate periodic, se vor imputi si ele....Am mai propus pe forum undeva ca daca macar unul (cate un tren pe saptamana) din cele vechi s-ar curata saptamanal sau la doua trei zile, n-ar mai puti asa in ele....
In concluzie, sunt pentru tramvaie mai mici si mai dese (si mai rapide)...
0

#468 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 decembrie 2010 - 18:19

Vezi postareamile, la 01 decembrie 2010 - 18:01, a spus:

... Parca toti merg numai cu masina, toti se grabesc mereu, parca la multi le este rusine sa mai mearga cu tramvaiul (sau sunt deranjati de mizerie si mirosuri),...Apropo, citeam undeva ca in sfarsit vom scapa de mizerie si mirosuri (neplacute) din tramvaie odata cu achizitia celor noi...pai si cele noi daca nu vor fi curatate si spalate periodic, se vor imputi si ele....Am mai propus pe forum undeva ca daca macar unul (cate un tren pe saptamana) din cele vechi s-ar curata saptamanal sau la doua trei zile, n-ar mai puti asa in ele....
In concluzie, sunt pentru tramvaie mai mici si mai dese (si mai rapide)...


Da, confirm prezenta / existenta acestui mit al rusinii mersului cu tramvaiul / orice alt mijloc de transport in comun. E numai pt cei care nu au bani de masina.
E inca o manifestare a ceea ce explica cineva la un moment dat pe acest forum: noi inca suntem un popor care incearca cu orice mijloace sa posedam cat mai mult cu putinta si sa ne laudam cu asta la restul. In acest timp, tarile care si-au dat deja seama ca e cam low-level atitudinea asta, isi inchiriaza masinile si celorlalti, sau chiar incearca sa se scape de ele pt a trece la transportul in comun sau mersul cu bicicleta (si el rusinos la noi).
0

#469 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 01 decembrie 2010 - 23:43

sunt de acord cu tine, in ceea ce priveste obiceiurile noastre. dar noi din pacate suntem un popor traumatizat maxim de 50 de ani de binefaceri comuniste..in care regula era "ai deci esti vinovat"...si e perfect explicabil si sociologic si psihologic ca dupa o perioada asa de lunga de restrictii si privatiuni..efectul..e reversul...acumulare..si cheltuieli..de multe ori necugetate

da, nu imi este rusine sa recunosc NU AM BANI PENTRU O MASINA. dar si mai important, NU IMI DORESC o masina..chiar daca as dispune de suma necesara. folosesc intens transportul in comun...din pacate cel mai mare "impediment" pe care il simt in fiecare zi este mizeria din tramvaie. Daca ar fi posibil, sincer spun ca m-as prezenta voluntar la depou o zi pe saptamina simbata sau duminica, ca sa spal si sa curat interiorul tramvaielor. daca ar mai fi si alti doritori de voluntariat...macar am putea intr-o infima masura sa schimbam ceva..
0

#470 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 02 decembrie 2010 - 08:02

Bogdane, in principiu iti dau dreptate, insa totusi au trecut 20 de ani. Ar fi cazul sa se mai maturizeze romanul. Cunosc aici in Germania profesori universitari care locuiesc in vile de milioane de EUR insa circula cu bicicleta si cu autobuzul. Definitia succesului in viata nu e "bolidul" ci mai degraba respectul pentru ce ai reusit sa realizezi in plan profesional. Si daca e mai practic tramvaiul sau bicicleta de ce sa nu le utilizezi?

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 02 decembrie 2010 - 08:03

0

#471 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 02 decembrie 2010 - 08:19

ceea ce ai spus tu este perfect adevarat. eu nu ma simt deloc "inferior" prin faptul ca merg cu mtc-urile, sau cu bicicleta, consider ca valoarea omului este in ceea ce "stii" nu in ceea ce "ai".
0

#472 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 decembrie 2010 - 14:06

Voi credeti ca nu ar folosi lumea tramvaiul, la cat de comod e romanul ar da orice sa scape de stresul drumului pana la servici (desigur eliminand snobii care cred ca: "daca ai masina esti mai tare"). Aici e devina Primaria care isi bate joc de transportul public, asta daca vorbim de oras. Cunosc persoane care mi-au spus ca ar circula cu tramvaiul daca ar fi mai curat si nu asa frig (sunt sigur ca e mai ieftin un abonament decat un schimb de cauciucuri si plinul la benzinarie).
Si am vazut ca se vorbea de tramvaie cu capacitate mai mica pentru ca nu sunt calatori, ba sunt, dar "a avut cineva grija" sai mai risipeasca, in 2008 cand auzeam vesti ca se reduce bugetul pentru Ratt (lucru care mi se parea SF), erau o gramada de calatori iar majoritatea tramvaielor erau cu remorca, si cu tot cu asta era aglomerat, pe langa asta tramvaiele circulau intens, in Libertatii spre exemplu era un interval de 2-3 minute dupa care venea o tura de tramvaie din ambele parti si chear si asa era aglomerat. Calatori exista, doar ca multi prefera mersul pe jos acuma s-au taxiul, ma indoiesc ca s-a orientat cineva catre autobuz care e cam la fel. Cred ca am mai spuso, dar vad ca Romania nea ajuns din urma, iar acum incercam se ne aliniem la normele ei.
0

#473 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 decembrie 2010 - 19:52

Las' că la taxi au făcut tarifele 1.69 ron, de o traversare din Şagului în Prinţul Turcesc te "uşurează" de 15 lei scurt. E drept, sub 30 de minute versus 60 cu tramvaiul, dar ... şi 15 versus 1,7 lei. Lucrurile se balansează singure în favoarea transportului în comun, mai ales că la orele de vârf sunt blocaje peste tot în zonele centrale.

Oricum, nu înţeleg de ce v-aţi entuziasmat aşa deodată. Primăria tocmai a cumpărat autobuze, vor folosi acest capital de imagine încă 4-6 luni bune înainte să se gândească din nou la tramvaie. Şi atunci vor fi proceduri de achiziţie, contestaţii ... înainte de 2013-2014 nu sper la aşa ceva.

Eu o singură chestie sper: să reziste parcul rulant până atunci. La rimtul de casare actual am îndoieli imense.

Aceasta postare a fost editata de dAImon: 02 decembrie 2010 - 19:53

0

#474 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 02 decembrie 2010 - 20:06

Ma, sa fim sinceri casari serioase din 2009 vara nu s-au mai facut! Si acestu lucru pe undeva este si de inteles. Vehicule putine, se incearca carpirea a tot ceea ce se poate!
0

#475 Useril este offline   coracao 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 25 octombrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 decembrie 2010 - 20:16

dar totusi, cand se pot accesa o gramada de fonduri UE, de ce la noi dureaza o vesnicie pana se face un proiect pt care am primi bani destul de repede??? si asta nu e valabil doar aici....pentru toate proiectele din Romania...
0

#476 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 02 decembrie 2010 - 20:29

Hai sa vedem ce mai merita renovat. Eu zic in primul rand Wegmann. Sunt cele mai multe si cele mai moderne. La DUEWAG ai deja problema ca tehnic sunt foarte diferite intre ele. Iar Hansa/Rathgeber sunt pur si simplu prea vechi ca sa mai merite investitia. Un lot de Wegmann renovat +unul de tramvaie noi si ne-am scos pentru o vreme.

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 02 decembrie 2010 - 20:32

0

#477 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 decembrie 2010 - 20:35

Vezi postareacoracao, la 02 decembrie 2010 - 20:16, a spus:

dar totusi, cand se pot accesa o gramada de fonduri UE, de ce la noi dureaza o vesnicie pana se face un proiect pt care am primi bani destul de repede??? si asta nu e valabil doar aici....pentru toate proiectele din Romania...


Simplu, din dezinteres, dar si din interes, interes sa se reduca transportul electric, doar insasi "domnia" sa Goia a declarat ca vrea sa mai "taie" din el. Pe langa asta mai e si birocratia de la noi care nu lasa lucrurile sa mearga ,si chear daca se trece de asta, ajungem iar la discutia despre infrastructura si responsabilitatea pe care ne-am asumao cumparand aceste tramvaie. O si era sa uit de datoriile pe care le are Regia plus sechestrul ala care vad ca a fost doar o "petarda" ca nu am mai auzit nimic de el.
0

#478 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 decembrie 2010 - 23:12

Vezi postareaGygyman6, la 02 decembrie 2010 - 20:35, a spus:

interes sa se reduca transportul electric, doar insasi "domnia" sa Goia a declarat ca vrea sa mai "taie" din el.

Totusi, iti spun ca sunt planuri concrete de refacere a liniei cale, dar si de extindere a retelei de troleibuz.
0

#479 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 decembrie 2010 - 12:58

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 02 decembrie 2010 - 23:12, a spus:

Totusi, iti spun ca sunt planuri concrete de refacere a liniei cale, dar si de extindere a retelei de troleibuz.


Eu unu lucru mai am de zis, "FAPTE".
0

#480 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 03 decembrie 2010 - 13:03

Nu stiu ce sa zic. In ultima vreme doar reduceri am vazut. Linia 3, firul 13 etc. Eu as vrea sa cred planurile de extindere, insa momentan m-as multumi si cu refacerea liniilor clasice. Despre baliverne de genul firobuz la Dumbravita sau Ghiroda, respectiv tramvai la Sag cred ca la ora actuala nu trebuie sa discutam.

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 03 decembrie 2010 - 13:07

0

Arata acest topic


  • (42 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi