Aceasta postare a fost editata de Andy Wegmann: 08 februarie 2013 - 20:41
Linia 5 Discutii despre linia 5
#161
Postat 08 februarie 2013 - 20:41
#163
Postat 08 februarie 2013 - 20:59
Raoul94 a scris doar ca se scoate din circulatie linia 5 ceea ce nu este sinonim cu faptul ca ar incepe si renovarea. Pentru reabilitare cred ca vom astepta inca mult atat la L5 cat si la L3. Iata in aceasta luna se implinesc 4 ani de cand L3 a fost suspendata, iar de reabilitare nici vorba...La intalnirile forumistilor ni s-a spus ca exista proiecte pentru L3 in diferite faze dar vad ca nu se intampla nimic concret si nici macar nu se mai pomenesc acele proiecte. Or fi fost minciuni?...
Si anul trecut in primavara s-a vehiculat ideea cu suspendarea liniei 5 dar probabil ca aceasta hotarare s-a amanat cu un an.
O explicatie personala a acestei masuri ar fi ca poate nu sunt sau in curand nu vor fi tramvaie suficiente pentru toate liniile actuale si atunci se iau masuri din timp (sunt prevazatori) prin suspendarea liniilor mai putin folosite, respectiv cu incasari mai mici (BLATISTII!!!)...
#164
Postat 08 februarie 2013 - 21:03

#166
Postat 08 februarie 2013 - 21:15
Achizitia autobuzelor articulate a durat aproape 3 ani de zile...de la primele demersuri pana la furnizarea primelor autobuze.
Asa ca in acest an eu nu cred ca vom vedea ceva noutati semnificative ca numar in oras. Si pentru modernizarea tramvaielor vechi, procedura nu este una simpla iar firma prestatoare trebuie sa aibe si ea o "gaura", timp si spatiu pentru efectuarea serviciului. Treaba merge cu programare si nu imediat.
Si furnizarea de garnituri noi de tramvai se face etapizat si nu simultan si asta abia dupa ce demareaza productia lor concreta...
#167
Postat 08 februarie 2013 - 21:26

Si eu zic ca ramanem cu inca o linie in minus...
#169
Postat 08 februarie 2013 - 21:46
Poate si din acest motiv nu se grabesc cu tramvaiele noi, ca sa se mai invecheasca reabilitarea precedenta...ca sa nu mai fie atat de recenta. Si asa spunea cineva ca la aproximativ 20 de ani trebuie intervenit din nou. Cred ca vreo 10 au trecut, mai 10 si ne apucam de reabilitarea zonei Traian.
Probabil ca doar curbele n-or fi in regula?...
Sau poate o fi un zvon?...
#170
Postat 08 februarie 2013 - 21:48
#171
Postat 08 februarie 2013 - 22:15
Treaba cu tramvaiele noi pentru Timisoara ar fi o galusca prea mare pentru oras in acest moment. Ele sunt deosebit de scumpe iar noi nici n-am sti sa avem grija de ele, atat in cadrul RATT-ului (service) cat si ca pasageri (calatori). Chiar daca majoritatea calatorilor ar fi grijulii, exista cel putin cateva sute de persoane in oras care n-ar da 2 bani pe tramvaiele noi si le-ar distruge.
Pe de alta parte, nivelul salarizarii este extrem de mic fata de UE (salariul minim in jur de 170 euro iar cel mediu net in jur de 240-250 euro), economia neagra si gri are si ea procente semnificative, numarul angajatilor din sectorul bugetar este mare in raport cu numarul total al angajatilor si cu salarii mai maricele pentru munca mai putina, si atunci in aceste conditii, atat bugetele locale cat si cel national sunt extrem de mici fata de alte tari si orase dezvoltate din UE. La toate astea putem adauga cheltuirea iresponsabila in multe cazuri a acestor bani din buget.
Una este sa pui impozit pe 200 de euro si cu totul altceva sa pui pe 600 sau 1000 de euro.
La salarizare mai mare ar creste si impozitele pe bunuri mobile si imobile. Iar pretul unui tramvai nou este acelasi si la noi si in Germania sau alta tara UE.
In rest ne putem contrazice politic intre noi mult si bine, cand de fapt fondul problemei este cu totul altul.
Daca ne intrebam de ce dupa aproape 25 de ani suntem in aceasta faza, explicatiile ar fi nenumarate...
Aceasta postare a fost editata de mile: 08 februarie 2013 - 22:17
#172
Postat 08 februarie 2013 - 22:25
#173
Postat 08 februarie 2013 - 22:54
Daca linia 5 dispare nu cred ca ajuta la nimic, decat la cresterea timpilor de asteptare in statii, am avea doar 4 linii care ar circula pe relatia Traian-700 si doar pe un sens si care sunt deja supra aglomerate la orele de varf.
________________________________________________________________________________________________________
Cu chiu cu vai, dar acuma parca imi suna bine si niste SH-uri, chiar si tatre dar macar sa fie indeplinit necesarul de tramvaie.
#174
Postat 09 februarie 2013 - 00:08
Pana acum am auzit doar de problema atacata dintr-o parte... Dar cealalta? Linia 5 nerentaila sa zicem... Hai sa fim seriosi ca baltistii nu pe Balta Verde - Ronat sunt majoritari. Cat despre castigul de tramvaie...
Deci daca se scoate linia 5, ar trebui bagat vechea linie 6. Deci din lac in put. Deci daca zvonul e adevarat, si nu e vorba de reabilitare, inseamna ca cineva acolo sus e IDIOT de rupe...
#175
Postat 09 februarie 2013 - 11:22
cornelius55, la 08 februarie 2013 - 22:25, a spus:
Oradea a inceput demersurile pentru achizitia tramvaielor noi inca din 2007-2008, in timpul boom-ului economic romanesc (6-7 %), perioada in care Timisoara a achizitionat 55 autobuze scurte si 50 firobuze, deci semnificativ mai mult ca si capacitate de transport, iar acum cand a venit si randul tramvaielor, a venit si criza...Iata si Oradea a ramas doar cu cele 10 tramvaie achizitionate atunci si atat. In schimb, tramvaiele vechi sunt mai intretinute decat ale noastre atat de catre regie cat si de catre calatori. Despre Cluj este clara treaba...
Oricum, si pe mine ma doare ca lucrurile nu merg intr-o directie buna, ascendenta, ci invers...
Gygyman6, la 08 februarie 2013 - 22:54, a spus:
"Mai bine mai tarziu decat niciodata" spune un proverb...

cseh_17, la 09 februarie 2013 - 00:08, a spus:
Or fi si pe alte linii (centrale) blatisti, dar acolo si platitorii sunt mai multi...
Parerea mea este ca de la Balta Verde pana spre capat foarte putini isi platesc calatoria, poate exceptia o fac cei cu abonamentele care merg spre/dinspre oras. La fel se intampla si pe E7 de la Dambovita catre Freidorf...Desi urca destul de multi calatori la Dambovita, aproape niciunul nu-si valideaza nimic...
Aceasta postare a fost editata de mile: 09 februarie 2013 - 12:12
#177
Postat 09 februarie 2013 - 16:23



Aceasta postare a fost editata de Andy Wegmann: 10 februarie 2013 - 15:06
#178
Postat 16 februarie 2013 - 17:19
#179
Postat 16 februarie 2013 - 18:41
Andy Wegmann, la 16 februarie 2013 - 17:19, a spus:
Raoul94, la 08 februarie 2013 - 19:58, a spus:

Hai ca nu mai e asa mult umpic peste 2 saptamani, vom afla atunci ce si cum.
#180
Postat 25 februarie 2013 - 18:37
