Incalzirea in tramvaie
#42
Postat 15 ianuarie 2010 - 10:55
Florin.B RATT, la 27 Dec 2009, 17:27, a spus:
-de fapt nu e vorba decat de niste bile de sticla care contin un lichid special. Aceste bile sunt plasate in interiorul unui contactor care are un arc puternic gata amorsat. Bilele au rolul de a mentine contactorul cuplat si arcul amorsat. In momentul in care se intrerupe functionarea ventilatorului din aeroterma rezistentele acestuia se supra-incalzesc, nemaifiind racite de ventilator. In acest moment cele doua bile, supraincalzite si ele, se sparg, fapt care duce la destinderea arcului si decuplarea contactorului (in acest fel se decupleaza de la 600V rezistenta aerotermei). Este un sistem, vechi dar eficient, de siguranta termica. Am avut in laborator unul demontat, dar prea tarziu mi-a venit ideea sa-l fotografiez. Daca mai am ocazia o sa-i fac o poza.
Iata poza promisa. In imagine se vede contactorul, iar sageata portocalie indica locul in care se afla bila de sticla. Contactorul din poza e decuplat, bila fiind deja sparta in urma unei defectiuni.
#43
Postat 29 decembrie 2010 - 09:27
CALDURA in Tramvaie sa se rezolve !!!!Asta doresc Timisorenii caci Noi am platit si macar minimum de confort!
#45
Postat 01 ianuarie 2011 - 22:09
Spor.
#46
Postat 02 ianuarie 2011 - 00:51
#47
Postat 02 ianuarie 2011 - 10:58
#48
Postat 02 ianuarie 2011 - 11:51
#49
Postat 02 ianuarie 2011 - 14:37
cseh_17, la 02 ianuarie 2011 - 11:51, a spus:
Eu nu pot sa inteleg cum de in DOUAZECI de ani, nimeni din orasul asta nu a fost in stare sa gaseasca o solutie diferita de cea in care acceptam (ca nu se poate spune achizitionam) MTC-uri care sunt de unica folosinta!
Poate imi explica si mie cineva de ce tot timpul ne lovim de "s-a stricat piesa X, ne pare rau, nu avem alta de pus in loc" !
Si poate mai imi explica cineva cum de nemtii nu au avut problema asta (cu fapte concrete, nu abstracte, gen "nemtii-s nemti" sau "noi nu ne comparam cu nemtii" - lucruri concrete).
Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 02 ianuarie 2011 - 14:38
#50
Postat 02 ianuarie 2011 - 18:00
sorin_vd4ratt, la 02 ianuarie 2011 - 14:37, a spus:
Te-ai gandit ca nemtii au folosit piese nemtesti, deci aveau de unde sa faca rost de ele?. Te-ai mai gandit ca atunci cand au vazut ca deja se gasesc cam greu si costa mult, s-au gandit sa vanda tramvaiele vechi si sa cumpere altele noi? Te-ai gandit ca chiar daca un asemenea tramvai a fost cumparat cu doar 10.000€, piesele noi nu vor fi niciodata pe masura pretului de achizitie SH, ci pe masura pretului de nou al unui asemenea tramvai? Incearca sa mergi in Germania si sa ceri unui dealer de piese auto o piesa de Dacia (nu de Renault 12) sa vezi daca iti poate aduce, in cat timp si la ce preturi. Si da, nu ne comparam cu nemtii...
#51
Postat 02 ianuarie 2011 - 18:05
Multumesc de raspuns.
Acum vine intrebarea: oare nu s-a gandit nimeni cand a investit in aducerea acestor vehicule ca la un moment dat s-ar putea sa li se strice una alta si ca sunt sanse ENORME sa nu existe posibilitatea schimbarii a celor stricate ? Cat se intentioneaza a se mai continua pe stilul asta ?
Doi: oare de ce s-a inchis vestita noastra fabrica de tramvaie ? Asta chiar ca nu stiu si mi-ar place sa aflu ^_^
#52
Postat 02 ianuarie 2011 - 18:11
#53
Postat 02 ianuarie 2011 - 18:15
Intrebarea privind fabrica de tramvaie trebuie adresata celor de la Electrometal si conducerii de partid de la vremea respectiva, dar ci celor care au privatizat Electrometalul mai tarziu.
#54
Postat 02 ianuarie 2011 - 18:19
Ce inseamna "vremea respectiva" mai exact ?
#55
Postat 02 ianuarie 2011 - 18:23
Daca e sa ma iau dupa ce vorbesc conducatorii tarii pe la TV, o sa iesim din criza anul asta, dar cine-i mai crede...
Daca e sa ne luam dupa primarie, anul acesta incepe licitatia pentru tramvaie noi. Vom vedea.
P.S. "Vremea respectiva" era inainte de '89, atunci a preluat Electometal halele de productie si activitatea de la ITCVTT (Inteprinderea de transport si constructie vagoane tramvai Timisoara)
#56
Postat 02 ianuarie 2011 - 19:34
Florin.B RATT, la 02 ianuarie 2011 - 18:23, a spus:
Daca e sa ma iau dupa ce vorbesc conducatorii tarii pe la TV, o sa iesim din criza anul asta, dar cine-i mai crede...
Daca e sa ne luam dupa primarie, anul acesta incepe licitatia pentru tramvaie noi. Vom vedea.
Nu ma intereseaza DE CE nu avem bani, ci mai mult faptul ca de fiecare data cand raspunsul la unele intrebari ridica dificultati este invocat acest joker sec al argumentului, "pana cand vom avea bani" , "pt ca nu avem bani".
Nu atat de catre tine, cat de catre exact acei oameni care ar trebui sa-i duca rotitele dintate alea ruginite din cap, sa scoata ceva mai elaborat pe gura, si nu in ultimul rand, SA FACA SA EXISTE ACESTI BANI ! - nu numai sa stea si sa constate lipsa lor, ca aia poate si tiganu care vinde marfa adunata din gunoaie de pe podul din Cartan.
Florin.B RATT, la 02 ianuarie 2011 - 18:23, a spus:
Si ce s-a intamplat pe urma ?
Postedit: vad in rubrica "Fahrzeugtabellen" in pagina http://de.wikipedia...._Timi%C8%99oara ca productia de Timis-2-uri a fost mutata la Resita.
Dar inainte de asta vad ca cele 129 de Timis-2-uri au fost construite atat de IJTL cat si de ELTIM. Deci nu a fost preluata constructia in intregime initial.
Aceasta postare a fost editata de sorin_vd4ratt: 02 ianuarie 2011 - 20:13
#57
Postat 02 ianuarie 2011 - 21:13
P.S. Vad ca nu te intereseaza de ce nu sunt bani si nu accepti raspunsuri care contin acest adevar. Iti recomnad sa urmaresti la TV si niste posturi care nu doar lauda conducerea actuala si performantele guvernului. Situatia este aceasi in toata tara, deci nu vad cum ar putea Timisoara sa nu fie afectata de aceasta situatie.
#58
Postat 02 ianuarie 2011 - 21:22
Legat de ce posturi urmaresc, nu sunt simpatizantul pupinbasistilor sustinuti din banii publici, si nu din ratingurile inexistente care evident nu genereaza nici un fel de baza financiara pt o eventuala sustinere fireasca.
#59
Postat 02 ianuarie 2011 - 22:30
In locul creditului contactat pt modernizarea CET ( pentru ca nu se doreste renuntarea la reteaua termica primara) acele 70 de milioane de EURO se puteau folosi pentru tramvaie noi si modernizarea transportului. Nici nu vreau sa ma gindesc la banii platiti pt dezapezire...nu am vazut nici macar un singur trotuar curatat de polei. Desigur, iarna trotuarele sunt in responsabilitatea asociatiilor de proprietari. Si fireste, vara, ele sunt domeniu public pe care politia comunitara da amenzi oricarui "infractor deosebit de periculos"
Separat de discutia despre gratuitati, am mai scris o data si imi mentin parerea...desfiintarea corpului de controlori ai regiei si reintroducerea taxatorilor in fiecare vehicul, daca e nevoie cu politie comunitara linga ei. In clipa in care NIMENI nu mai se suie in mtc fara sa plateasca sau sa aiba drept la o gratuitate, punem pariu ca situatia financiara a regiei trece pe profit? ca sa nu mai discutam despre vandalizari care in acel caz ar fi inexistente prin prezenta PERMANENTA a politiei comunitare in vehicule, si prin eliminarea "plimbarilor gratuite" ale boschetarilor.
Efectiv, daca nu suntem suficient de civilizati pt sistemul de autotaxare, taxatorii permanenti sunt solutia viabila pentru iesirea din impas financiar.
#60
Postat 02 ianuarie 2011 - 22:35
dar nu ar strica daca ar exista un plan de achiitii pe noul an de ceva aeroterme/coolere de rezistoare de franare(o colectie intraga fiind acolo) (la o firma din Romania preferabil)
RATT-isti adevarati au voie sa ma contrazica...