STP Timișoara Forum: Istoria noastra (comentarii si discutii) - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (38 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Istoria noastra (comentarii si discutii)

#101 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8413
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 09 februarie 2010 - 15:03

Multumim Victor, pozele acestea nu le-am mai vazut, o sa le pun dupa ce fac un update la cele existente pentru ca am mai adunat multe intre timp. Apoi mai trebuie continuat cu cateva.
0

#102 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 708
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 martie 2010 - 12:45

O sa scriu aici cateva completari la datele din sectiunea "Tramvaie". Multe dinte acestea sunt din amintirile mele (1995-1999), deci nu sunt convins 100% ca sunt corecte. Altele (2000-2004) le am notate pe diverse foi, de aceea la unele completari o sa dau si date exacte.

Imi cer scuze daca repet unele informatii. Am incercat pe cat posibil sa scriu la fiecare vagon doar informatiile care lipsesc din istorie (sau cele care sunt diferite). Pun aceste postari doar in ideea de a se prelua informatiile din ele si muta in istorie. Daca nu e ok, si ar fi mai bine sa le trimit ca PM celor care se ocupa de istorie, spuneti-mi cui sa le trimit si le trimit.

In primul rand, ce imi amintesc 100% sigur, este ca vagoanele Hansa, GT8 si GT6 cumparate in perioada 1995-1997 au apartinut toate de depoul Dambovita. Am vazut ca sunt poze cu Hanse pe linia 4, si scrie la ele ca apartineau de depoul Take Ionescu, dar linia 4 a apartinut de la venirea Hanselor si pana in 2000 complet de depoul Dambovita. In septembrie 1996, in urma finalizarii lucrarilor la linie pe B-dul 3 August 1919, sunt mutate 6 vagoane Hansa (+5 remorci - cred, daca nu chiar 6) si 4 vagoane GT6 in depoul Take Ionescu. Acestea le voi specifica in momentul cand ajung la ele.

O sa incep cu vagoanele GT6 si GT8:

#102 - aparţine de depoul Dâmboviţa
- a fost tramvai de Craciun in 1999 (alaturi de 106 si 3420)
- a fost vopsit în schema RATT (în 2000 sau 2001)
- a fost tramvaiul liniei 11.
- a circulat pâna în 17.12.2001 (ultima dată a fost pe linia 4, tren 1)
- casat (probabil) în 2002

#105 - la început a circulat pe liniile 4, 9 şi 10
- din 2002, a circulat pe linia 3

#106 - a fost tramvai de Craciun in 1999 (alaturi de 102 si 3420)

#109 - a fost vopsit în schema RATT pentru prima dată în 2003.
- a fost în perioada 2001 – 2006 cel mai des pe linia 8.

#110 - 2001: vopsit în schema RATT (cu portocaliu)

#111 - 2001 (cred): vopsit în schema RATT (cu portocaliu)
- 2001/2002: suferă un incendiu provocat de un scurtcircuit, după care nu a mai circulat niciodată

#115 - primul GT8 de pe linia 3 (02.01.2002 - tramvai gratuit cu ocazia sarbatorilor de iarna)

#143 - apaţine de depoul Dâmboviţa
- retras din circulaţie în 1999
- casat în 2002

#144 - aparţine iniţial de depoul Dâmboviţa
- 1996: mutat în depoul Take Ionescu
- retras din circulaţie în 1999
- casat în 2002

#145 - aparţine iniţial de depoul Dâmboviţa
- 1996: mutat în depoul Take Ionescu
- retras din circulaţie în 1999
- casat în 2002

#146 - aparţine iniţial de depoul Dâmboviţa
- 1996: mutat în depoul Take Ionescu
- retras din circulaţie în 2001
- casat în 2002

#152 - apaţine de depoul Dâmboviţa
- retras din circulaţie în 1999
- casat în 2002

#153 - aparţine de depoul Dâmboviţa
- 1996: mutat în depoul Take Ionescu
- Retras din circulaţie în 16.06.2002
- Casat în 2005

#163 - primul GT6 de pe linia 3 (27.03.2002 - linia 3 varf 1)

#169 - aparţine de depoul Take Ionescu
- a fost tramvaiul liniei 1
- retras din circulatie in 2001
- casat în 2002

Aceasta postare a fost editata de Paul85: 12 martie 2010 - 13:01

0

#103 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 12 martie 2010 - 15:26

Am atasat/corectat tot ceea ce ne-ai povestit. Iti multumim mult, si orice alta informatie si poza este foarte bine venita! :coolspeak: :coolspeak:
0

#104 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 martie 2010 - 19:40

Am pus la istoria ilustrata o poza noua gasita azi:

Imagine postata
0

#105 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 martie 2010 - 19:56

Sunt curios cum intorceau tramvaiele cu cai in piata Sf. Gheorghe, aveau bucle sau erau bidirectionale :coolspeak: in sensul ca mutau caii in partea cealalta??...

In poza se vede cum soseau dar nu se vede cum plecau...
0

#106 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 martie 2010 - 20:22

Da, par sa aiba post de conducere in ambele parti. :coolspeak:
0

#107 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 martie 2010 - 21:19

Mi-as dori atat de mult sa ma intorc in timp macar pentru doua ceasuri sa vad cum "receptionau" oamenii din acea perioada aceste tramvaie cu cai care de fapt erau "niste carute" modernizate si care circulau pe sine....
0

#108 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 27 martie 2010 - 21:54

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 27 martie 2010 - 20:22, a spus:

Da, par sa aiba post de conducere in ambele parti. :coolspeak:

Si eu cred, ca daca nu, nu stiu de ce aveau acel "post de conducere" in ambele parti.
0

#109 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 martie 2010 - 22:21

O fi fost iarna (ger) cand a fost facuta poza ca vad ca, caii sunt acoperiti cu paturi, si cei de la tramvaie, si cei de la trasuri (taxiurile de atunci)...
0

#110 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 martie 2010 - 10:23

Am adaugat la "Istorie" o poza gasita tot ieri:

Fisier atasat  324.jpg (173.26K)
Number of downloads: 272 Timis 2 nr.324 in Piata Operei.
0

#111 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 28 martie 2010 - 10:57

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 28 martie 2010 - 10:23, a spus:

Am adaugat la "Istorie" o poza gasita tot ieri:

Atasament 324.jpg Timis 2 nr.324 in Piata Operei.


La mai multe! :coolspeak: :naughty1:
0

#112 Useril este offline   garcon 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 552
  • Inregistrat: 28 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 martie 2010 - 13:13

Vezi postareacseh_17, la 28 martie 2010 - 10:57, a spus:

La mai multe! :coolpics: :coolpics:


Subscriu intru totul. Multumim! :coolpics: :coolpics:
Mai ales ca fotografiile din anii 60-90 imi plac / ma intereseaza cel mai mult.
0

#113 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 martie 2010 - 13:14

Asa-i! Aceste poze au o frumusete aparte. :coolpics:
0

#114 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 martie 2010 - 16:16

Daca mai gasesc, promit sa le pun. :coolpics:
0

#115 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 28 martie 2010 - 20:28

Tare mi-ar fi placut sa fi avut ocazia sa ma intorc in timp si sa vad, macar pentru cateva minute cum arata centrul pe atunci.
0

#116 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2280
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 29 martie 2010 - 20:20

Cu exceptia "acvariului" arata ceva mai bine acum. Sa vedem cum va arata dupa ce va fi refacut cu bani europeni (daca se mai reface).

O alta intrebare: Eu stiam ca linia 4 pana 1965 trecea prin Mehala. Insa poza de jos e din 1964 (sursa: mehala.de) si aici se vede clar ca nu mai este functionala. Stie cineva data exacta cand s-a renuntat la traseul respectiv?

Fisiere atasate


0

#117 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8413
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 30 martie 2010 - 14:00

Eu vad ca sunt doua persoane in statie, una la ghiseu pare-mi-se si alta pe peron cu geanta in mana. Poate din cauza pozei nu se vad cablurile. :lol:
In Monografiile RATT linia din P-ta Avram Iancu era desfiintata in 1973.
0

#118 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2280
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 31 martie 2010 - 12:25

Ciudat, probabil ai dreptate, insa urmatoarea poza (tot de pe mehala.de) e Kirchweih/ruga 1972. Si se vad clar liniile de firobuz. Insa in dreapta se mai vad si firele de la tramvai. A circulat 4 si 13 in paralel o vreme?

Fisiere atasate


0

#119 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8413
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 31 martie 2010 - 17:17

Firele de troleibuz construite pana la Biserica Mehala (P-ta Avram Iancu) s-au pus in functiune in 1970. Inseamna ca a fost posibil circulatia lor paralela. :eusa_think:
0

#120 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 31 martie 2010 - 19:09

Si eu cred ca un-doi, poate trei, au circulat in paralel. In '73 m-am mutat din Balcescu in Circumvalatiunii si atunci linia 13 intorcea la Catedrala din Mehala (Piata Avram Iancu) si tot atunci linia 4 avea unul din capete tot la Catedrala (ca in poza) iar celalalt capat era la Piata 700 unde-i acum chioscul de bilete. Acolo (in 700) avea capatul si linia 5. Deci catre sfarsitul anului 1973 sau in cursul anului 1974 a fost modificat traseul liniei 4 pe Cetatii pana la Torontalului, respectiv s-a dublat linia si s-a pozat central, linia veche si simpla fiind pozata lateral pe partea cu Gen. 19 iar pe Closca dupa cum se vede si in poza tot lateral pe partea Catedralei. Tramvaiele erau bidirectionale.
Am vazut undeva o harta veche pe care linia 4 circula de pe Bogdanestilor pe Macilor avand capat tot in piata Avram Iancu...
0

Arata acest topic


  • (38 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi