Faza separata pentru tramvaie tine pe loc traficul in mod inutil in foarte multe intersectii. Cel mai recent exemplu e intersectia Bd. Dambovita cu Str. Ion Barac, unde observ in fiecare dimineata cozi pe directia din Freidorf spre oras.
Nu contest aspectul legat de siguranta circulatiei, dar a crea congestie continua in anumite intersectii pentru 2-3 tramvaie pe ora e deja exagerare. Practic dintr-un ciclu de semaforizare de 2 minute, cei care vin din Freidorf primesc ~25 secunde verde. In restul timpului, stai si privesti o intersectie prin care nu trece nimeni, secunde bune toate lampile fiind pe rosu: pentru pietoni, masini, tramvaie.
Din pacate, problema persista la toate intersectiile pe unde trece linia de tramvai:
- Pestalozzi cu Stefan cel Mare (problema veche - e deja ''normal'' sa apara cozi de la Fabrica de Bere pana in dreptul Liceului Calderon);
- semafoarele de-a lungul Bd. Dragalina, unde se merge din rosu in rosu;
- ridicolul situatiei de pe Bd. Iuliu Maniu colt cu Bd. Regele Carol I, unde drumul cel mai circulat primeste verde 18 secunde (!!) si rosu 78 secunde;
- Piata Maria (directia spre centru): ce n-a reusit Ciuhandu acum cativa ani cu banda lui separata pentru autobuze, reuseste acum Robu - ambuteiaj din Piata Sinaia pana la semaforul din Maria;
- giratoriul semaforizat din Iosefin (personal ajung extrem de rar pe acolo, dar stiu ca inainte se trecea lejer, nu era nici vorba de cozi);
- noua pe lista e intersectia din fata Garii de Est (directia dinspre Avram Imbroane), unde la orele de varf se formeaza coloana.
Daca sistemul e atat de inteligent precum este de laudat, atunci ar trebui sa dea faza separata pentru tramvaie, doar atunci cand detecteaza tramvaiul in apropiere. Altfel, solutia e galbenul intermitent. In toate intersectiile de mai sus, in orice zi, la orice ora daca semafoarele ar fi trecute pe intermitent (sau desfiintate cu totul), s-ar circula de n ori mai lejer decat acum.
Aceasta postare a fost editata de Ivan Kolovoz: 01 noiembrie 2016 - 15:26