STP Timișoara Forum: Accidente - incidente - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (119 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Accidente - incidente Accidente, incidente si deraieri care implica tramvaie Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#1941 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30184
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 iulie 2016 - 20:58

Nasol. Am auzit ca a fost un eveniment, dar nu stiam exact ce s-a intamplat. Si daca ar fi fost un controlor, sa zicem, cu ce ar atenua asta gravitatea evenimentului? :eusa_think:
0

#1942 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 iulie 2016 - 22:08

Ca sa citez un comentariu cu care sunt deacord de pe site:

Citeaza

o fi dat AC-ul prea tare si a zburat din tramvai. Acuma serios: imi pare rau de vatman, ar trb. sa ii dea in judecata pe astia de la ca(cr)att


Pe o nota mai serioasa, din nou ne loveste o napasta, ne agitam dar mare lucru nu se va rezolva, chit ca acuma revolta ar trebuii sa fie si mai mare datorita explicatiei venite de la regie... Cum doarme in seara asta cel care s-a gandit la felul asta de musamalizare? si pe langa asta de ce? e ceva ce nu ar trebuii sa stim si necesita o astfel de explicate aiurita? franele de urgenta au fost trase? ele sunt legate cu sarma din cate am vazut, semn ca ar functiona... daca totul era ok, explicatia de la regie ar fi trebuit sa fie simpla si la obiect. Ma lasa rece ca cineva care s-a gandit la asa ceva inca mai lucreaza pentru aceasta institutie, din explicatia oferita se denota, ca toate tramvaiele sunt niste harburi cu un singur sistem de franare, care se bazeaza strict pe operator iar daca acesta crapa, al doilea sistem ar fi un controlor sub acoperire. Din asta deduc si ca avem undeva la peste 60 de controlori fiecare pe cate un tramvai.

... 20 de microbuze pentru sporirea comfortului... f****** in ale microbuze...
4

#1943 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 22 iulie 2016 - 22:53

Good point!

Chiar nu m-am gandit la acest aspect al franelor de urgenta, care defapt sunt total inexistente. Inchipuiti-va un tramvai plin, in situatia actuala, si nici o frana de urgenta. Macazul in Traian putea fii statia finala, si credeti-ma, victimele nu s-ar fi numarat pe degete....

Eu cred ca ar trebuii sa se autosesizeze cine trebuie sa o faca, iar daca nu, macar presa sa faca un scandal. Si ca sa se inteleaga:

1. Nici un MTC nu ar trebuii sa circule cu usile deschise. Iata ca niste scenarii, care daca le dai drept exemplu, sunt luate ca si povesti de adormit copii, se chiar intampla.
2. Franele de urgenta, NU FUNCTIONEAZA! Asta in sine nu ar fii o problema, daca ele nu ar fii deactivate INTENTIONAT! Si asta face ca si gravitatea problemei sa fie cu atat mai mare. Si asta nu este de ieri de azi. Tin minte cum acum mai bine de 10 ani, prin 2003-2004, circulam cu o Hansa, si niste tiganasi, au tras frana de urgenta la misto... Nimic. 3-4 ani mai tarziu, prin 2006-2007, in proaspetele sosite Wegmann, un calator mai recalcitrat (martor al lui Iehova) in timpul predicii, instiga calatorii la tragereai franei de urgenta, si cum nu este bagat in seama, o face singur. Boom... din nou nimic. Aici tin chiar si numarul vagonului minte: #3521.
3

#1944 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10595
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 23 iulie 2016 - 00:17

Pe linga problema frinarii de urgenta care nu functioneza iata cum separarea conducatorului mtc-ului de pasageri scade securitatea calatorilor in loc sa o mareasca. Din toti pasagerii in mod sigur macar unul a putut sa observe cum se accelereaza si frineaza un tramvai, macar cit sa reauseasca sa il opreasca.
0

#1945 Useril este offline   iulik01 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 18 ianuarie 16

Postat 23 iulie 2016 - 02:31

Incredibil! Dar totusi se intampla, nu usa deschisa a fost problema, probabil daca ar circula cu usile inchise ar fi mult mai des asemenea cazuri la caldura ce ii acolo...incredibila ii povestea gasita de RATT cu controlorul, cand exista atatia oameni care zic ca tramvaiul s-a oprit de la sine, ii clar ca asa ii. Problema ii incompetenta unor oameni din varful acestei regii!(care apropo regizeaza ce vor ei, in special slujbele de duminica) Cand ai proiect de imprumut pentru cumpararea unor tramvaie noi si tu totusi decizi ca reconditionezi unele, care defapt nu le reconditionezi dar faci altele noi, care defapt nu-s noi, dar sunt aproape noi care defapt...sunt curios tramvaiele astea noi au un sistem de siguranta in caz ca vatmanul lesina?

Pacat de toti oamenii aia faini de la RATT si aici vorbesc de cei care se trezesc cu noaptea in cap si suporta cine stie cate injuraturi in trafic si de la pasageri pierduti si stres si nervi, care se multumesc doar cu un multumesc atunci cand asteapta un pasager intarziat, chiar daca asta inseamna ca ei nu se vor mai incadra in grafic si cineva ii va trage la raspundere pentru asta..... oameni faini sunt si cei care din pacate sunt nevoiti sa curete mizeria aia infecta din MTC-uri cum pot ei si cu ce ustensile au la indemana, dar o fac si chiar daca poate nu se vede in urma lor, eu le multumesc si lor, oameni foarte faini gasesti si in depou, unde am avut ocazia odata pe vremuri sa fac practica si chiar daca omul nu te cunostea la prima pauza mi-au oferit tot ce aveau ei, unul o bucata de slanina cu ceapa, altul o stampla de rachie, altul o tigara, ca mai apoi sa se bage inapoi sub mizeria unui autobuz vechi si plin de noroi, caci asa a ajuns in service, de unde spalat inainte, noroiul si rahatul de pe strazi trebuie sa ajunga in gura cuiva, la fel le multumesc si mecanicilor de pe tramvaie caci poate noi nu vedem, dar din ce piese au ei chiar fac minuni! Le multumesc chiar si controlorilor, caci poate nu-i vad prea des, sau poate mai fac si ei un blat din cand in cand...dar pana la urma cine stie cata bataie si blesteme si-au luat doar pt. ca si-au facut treaba! Din pacate acesti oameni nu pot trai doar cu multumirile noastre insa sper ca daca vreunul din ei citeste macar sa-l fac sa zambeasca pentru moment!

Sper ca dupa acest episod cineva sa fie dat afara(G..A) si acela sa nu fie vatmanul!
10

#1946 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30184
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 iulie 2016 - 09:29

Vezi postareaDoppler, la 23 iulie 2016 - 00:17, a spus:

...separarea conducatorului mtc-ului de pasageri scade securitatea calatorilor in loc sa o mareasca...

Nici nu a sustinut nimeni ca o cabina pentru conducatorul vehiculului ar avea alt rol decat sa-l protejeze pe acesta, nu pe calatori.
1

#1947 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 23 iulie 2016 - 12:20

Vezi postareaDoppler, la 23 iulie 2016 - 00:17, a spus:

Pe linga problema frinarii de urgenta care nu functioneza iata cum separarea conducatorului mtc-ului de pasageri scade securitatea calatorilor in loc sa o mareasca. Din toti pasagerii in mod sigur macar unul a putut sa observe cum se accelereaza si frineaza un tramvai, macar cit sa reauseasca sa il opreasca.



Nicimacar. Exista butonul mare si rosu. Odata apasat, tramvaiul se opreste. Intrebarea este, daca functioneaza?!
0

#1948 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 23 iulie 2016 - 16:22

Bag de samă că tema principală o constituie ușa deschisă și peretele despărțitor.
Nimeni nu se obosește să reclame lipsa condițiilor minim necesare prestării unei activități precum cea a vatmanilor.
Dacă ar fi avut cabina climatizată, omul n-ar fi ajuns în situația de a "lua aer" pe scara vagonului.
Tare aș vrea să vă văd pe voi, marii atotștiutori și deștepții universului, prestând timp de 9 - 10 ore în cușca incendiară numită cabină. Și apoi, mai vorbim.
5

#1949 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30184
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 iulie 2016 - 17:24

Citeaza

Regia Autonomă de Transport Timişoara doreşte să vină cu precizări în legătură cu evenimentul din 22.07.2016, atunci când, pe linia 4, unui vatman i s-a făcut rău în cabina tramvaiului şi a leşinat, din această cauză căzând în afara mijlocului de transport în comun.
R.A.T.T. nu s-a mai confruntat cu un asemenea caz. Evenimentul a fost posibil pentru că vatmanul nu a respectat procedura internă din Manualul Conducătorului de Tramvai, care interzice circulaţia cu uşile deschise. Menţionăm că, în ciuda gravităţii evenimentului, siguranţa călătorilor nu a fost pusă în pericol. În ceea ce priveşte sănătatea vatmanului în cauză, precizăm că acesta a fost la zi cu analizele medicale înaintea evenimentului de vineri, neavând nicio problemă medicală, fiind apt pentru a conduce tramvaiul. În prezent, starea de sănătate a colegului nostru este stabilă.
În urma incidentului de vineri, Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiş a demarat o anchetă, la fel ca şi Poliţia Rutieră. La nivel intern, R.A.T.T. a început o cercetare administrativă privind modul de respectare a procedurilor interne din Manualul Conducătorului de Tramvai.
Dorim să informăm publicul călător că toate tramvaiele care rulează în Timişoara corespund din punct de vedere tehnic şi al sigurtanţei în trafic.


Bun, ce scrie aici e partial valabil, adica faptul ca vatmanul nu cadea (si nu se lovea la cap) din cabina daca avea usa inchisa, dar chiar daca lesina in cabina, evenimentul tot s-ar fi petrecut si in plus, nu vad cum ar fi sarit ajutorul in cabina daca aceasta ar fi avut usa inchisa. :eusa_think: Desigur, daca presupunem ca vatmanul isi revenea in cinci secunde, atunci totul se termina cu bine, dar daca nu-si revenea din lesin cateva minute bune? :intrebare:
0

#1950 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iulie 2016 - 17:57

Evident ca conditiile de munca nu se pun asa-i? De ce se merge cu usa deschisa? pentru ca e cald, de aia. S-a incercat remedierea acestui aspect si imbunatatirea conditiilor de munca? nu. Adica sa fim seriosi, odata incinsa tabla, in tramvaiu ajunge sa fie cuptor, poti sa ai tramvaiul facut din ventilatoare, infara de a plimba aerul cald nu faci mare lucru.

Si chiar nu putem invata din greseli similare? da nu s-a intampla asa ceva pana acuma, dar din cate tin minte acum ceva timp, nu stiu daca era chiar vara, un tramvai a plecat cu usa din fata deschisa, iar o persoana a cazut din tramvai imediat dupa Badea Cartan.

De starea tehnica... sa fim seriosi, chiar azi dimineata lui 109 i-au "murit" usile, ca a trebuit vatmanul sa forteze usa 2 sa intre un cupeu si sa elbereze aerul ca se poata deschide (bineinteles asta dupa cateva injuraturi de parca le tinea el intentionat inchise, de aia am si preferat sa nu ma implic, stiam ca trebe doar sa invarti de maneta de deasupra usii si problema e rezolvata pe moment). L-am azut ca vorbea nervos la telefon si a zis ca aduce tramvaiul in depou pentru ca e stricat. Pe omul in cauza l-am mai vazut pe 109 si chiar nu ii prieste pe acest vehicul, nici nu trebe sa fii mecanic s-au specialist sa vezi ca e o rabla si deabea mai merge, ma mir ca cineva are curajul sa il trimita pe 8 sa trebuiasca sa negocieze hartoapele de pe Buziasului. O adevarata placere sa mergi cu el sa vezi cum i se deschid toate capacele si usitele de la diferitele sisteme cum ii se despica capacele de la burduf in curbe si cum debea opreste in statie.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 25 iulie 2016 - 17:59

2

#1951 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iulie 2016 - 21:38

Vezi postareaGygyman6, la 25 iulie 2016 - 17:57, a spus:

De starea tehnica... sa fim seriosi, chiar azi dimineata lui 109 i-au "murit" usile, ca a trebuit vatmanul sa forteze usa 2 sa intre un cupeu si sa elbereze aerul ca se poata deschide (bineinteles asta dupa cateva injuraturi de parca le tinea el intentionat inchise, de aia am si preferat sa nu ma implic, stiam ca trebe doar sa invarti de maneta de deasupra usii si problema e rezolvata pe moment). L-am azut ca vorbea nervos la telefon si a zis ca aduce tramvaiul in depou pentru ca e stricat. Pe omul in cauza l-am mai vazut pe 109 si chiar nu ii prieste pe acest vehicul, nici nu trebe sa fii mecanic s-au specialist sa vezi ca e o rabla si deabea mai merge, ma mir ca cineva are curajul sa il trimita pe 8 sa trebuiasca sa negocieze hartoapele de pe Buziasului. O adevarata placere sa mergi cu el sa vezi cum i se deschid toate capacele si usitele de la diferitele sisteme cum ii se despica capacele de la burduf in curbe si cum debea opreste in statie.


109-le e unicul exemplar dublu articulat care mai circula... si mi-e mi s-a parut un tramvai destul de sprinten... Legat de franare am observat ca frana isi face efectul la cateva secunde dupa ce este aplicata... Comanda e peneumatica si e dedicata fiind separata de controler care are doar rol pe partea de tractiune.

Tramvaiul asta l-am vazut de multe ori pe linia 5, apoi la cum se prezinta linia intre Balta Verde si Ronat daca trimiti o Armonie pe ea dupa o luna e praf...

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 25 iulie 2016 - 21:39

0

#1952 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30184
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 iulie 2016 - 17:59

Vagonul implicat in eveniment era unul din cele doua recent echipate cu camere video. S-a descarcat inregistrarea de pe DVR si am putut vedea foarte clar cum s-a intamplat totul. In inregistrare, se vede clar ca maneta controlerului era pe pozitia 0, deci vagonul s-a deplasat doar din inertie pe intregul parcurs, de la caderea vatmanului si pana cand a fost franat. Eu unul nu am crezut asta pana nu am vazut inregistrarea... :uimit2:
1

#1953 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 26 iulie 2016 - 20:44

Presupun ca noi nu le vom vedea niciodata?
0

#1954 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30184
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 iulie 2016 - 21:10

Asa cred si eu. :) Iti dai seama ce discutii ar fi, daca la postarea unor poze cu un vagon aflat in depoul nostru (si care e tot acolo si azi) s-a starnit discutia de care cred ca nu a uitat nimeni...
0

#1955 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 27 iulie 2016 - 08:45

Se observa lipsa unui sistem de protectie ca la locomotive, nu stiu daca s-ar putea implementa la tramvaie.
Oare oamenii sint obisnuiti sa foloseasca semnalul de larma la tramvaie? parca erau unele tramvaie care aveau un model exact ca cel din trenuri.Vorba e daca functioneaza.

Armoniile au ceva sistem de protectie pentru astfel de cazuri? nu de alta dar vatmanii pot pati ceva chiar si cu usile inchise, au fost atitea cazuri cind unor soferi le-a venit rau si au dat in copaci sau chiar au murit la volan.

Am mai vazut un model de tramvaie care la urma vagonului aveau o maneta pentru deschidera manuala a usilor care dupa ceva timp a fost blocata cu o bucata de metal.
0

#1956 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 iulie 2016 - 14:40

duminica noaptea pe la ora 2:18 a intrat 3529 in depou facand zgomot foarte mare la roti si cu usile intredeschise.
stie cineva ceva?
stiu ca tot duminica s-a circulat si deviat pe unele linii si ca 3529 a fost pe linia 8 in ziua respectiva.
si intrarea in depou s-a facut pe varianta dinspre aurora.
0

#1957 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 iulie 2016 - 09:06

Din nou starea tehnica...

Azi dimineata 3540 era blocat la banatim, ca sa descriu ce am vazut, se auzea cum se elibereaza aer (probabil de la frana) dar tramvaiul nu se urnea, ba chiar la un moment dat vagonul motor se clatina foarte tare semn ca incerca sa traga dar era retinut de remorca. Tramvaiul era pe linia 8.

Desigur nu dupa mult timp a venit si urmatorul tramvai de pe aceasta linie si desigur ca imediat a aparut si persoana agitata cu stabilirea vinovatului... si anume vatmanul era vinovat pentru ca nu sa uitat dupa colt sa vada daca linia e blocata astfel o putea lua inainte spre traian... cateodata imi vine sa imi dau palme, ma mir ca vatmanul in cauza a ramas calm si a sfatuit persoana agitata sa mearga la director sa faca reclamatie. Coincidenta sau nu vatmanul era acelasi de pe 109 de acum cateva zile, de aceasta data afectat indirect de o defectiune.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 29 iulie 2016 - 21:07

1

#1958 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 august 2016 - 18:02

Din nou starea tehnica... partea a 3a

Dupa ce am strabatut un vast ocean, deacasa pana la Banatim, pe vremea minunata de azi dimineata, nici nu banuiam ce surpriza ma va astepta. Urc in tramvai (in 8 ca sa fiu mai explicit trenul de la ora 07:02), si pornesc catre Sinaia. Chiar ma gandeam ca la cat de incet merge tramvaiul numai bine se va sincroniza cu 33barat ca sa nu trebuiasca sa "trag la mal" prea mult timp cat il astept. Problema e ca dupa Balcescu tramvaiul a pornit avarile si s-a oprit. Si dupa oprire a urmat un moment indelungat de tacere, cred ca eram 8 oameni in 2 vagoane... dupa care cele mai "negre" temeri ale mele au fost confirmate... IARA S-A STRICAT UN TRAMVAI DE PE LINIA 8... F*&% MY LIFE!!!
Acuma fie vorba intre noi, hai sa zicem ca vremea de azi dimineata a fost cam brutala, pe unde am mai "innotat" era apa pana la glezna si pe sine, deci probabil sa fi murit ceva la instalatia electrica, avand in vedere ca tramvaiul cu pricina care bloca linia avea una din usi deschise, nici becurile si nici farurile nu mai mergeau (era un wegman cu remorca, cel cu reclama rosie mai uzata, nu mai stiu nr de parc si nici la ce e reclama). Ceea ce m-a suparat a fost faptul ca nu a venit nimeni sa zica ceva, hai fie nu vrea nimeni sa se ude, dar baiatul care conducea nici nu mai era la el in cabina, era mai in fata la un coleg de pe 7, asa ca linistit putea sa traga o fuga si pana la remorca tramvaiului care il conducea sa spuna ceva... sau e venit de la CFR marfa? Eu nu m-am luat inca de nimeni pe chestii deastea, inteleg cand e greu si nu se mai poate, dar acuma chiar nu era cazul sa te ascunzi dupa stres sau alte neajunsuri.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 02 august 2016 - 21:12

1

#1959 Useril este offline   brioti 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 03 iunie 13

Postat 02 august 2016 - 22:22

E vina lui Robu :)))
0

#1960 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2365
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 03 august 2016 - 06:42

Vezi postareabrioti, la 02 august 2016 - 22:22, a spus:

E vina lui Robu :)))

E vina diavolului...ca nu il ia mai repede. Orice politician in special modelul romanesc nu se satura de adunat spagi si bani....Ce mai conteaza ca avem 4 stenturi pe inima...tot candidam..sa mai strangem pentru 100 de generatii...noroc ca echilibrul in natura functioneaza..ce fura 2-3 generatii risipeste in 3 ani beizadeaua...si o iau de la capat...
0

Arata acest topic


  • (119 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi