
Accidente - incidente Accidente, incidente si deraieri care implica tramvaie
#1821
Postat 20 februarie 2015 - 13:30

#1822
Postat 20 februarie 2015 - 15:54
andrei_tm, la 20 februarie 2015 - 13:18, a spus:
Cum a spus si @cseh_17, daca observi o neregula si tragi semnalul de alarma care nu functioneaza si se intampla o tragedie cine va raspunde? Daca mor oameni (Doamne fereste!) ca remorca deraiata a lovit un stalp? Daca a luat foc vagonul, iar usile nu se mai pot deschide si nu ai ciocan cu care sa spargi geamul? Chiar asa de neimportanta este siguranta calatorilor pentru RATT?
În dreptul fiecărei uși există câte un robinet gen "canea". Manevrându-l, se eliberează presiunea din cilindrii care acționează ușile.
Alta! Orice bărbat ar trebui să poată deschide ușile prin împingere (tragere), chiar dacă cilindrii sunt sub presiune.
#1824
Postat 20 februarie 2015 - 22:26
emilut, la 20 februarie 2015 - 15:54, a spus:
Alta! Orice bărbat ar trebui să poată deschide ușile prin împingere (tragere), chiar dacă cilindrii sunt sub presiune.
Aparent nu ai circulat prea des cu tramvaiele. Intradevar usile pe aer (Wegmann si Rathgeber) au acea manivela, pe care daca o actionezi elibereaza presiunea, iar usa paote fi deschisa.
INSA: Hansele (cele mai multe ca si numar) au usi pneumatice, iar pentru eliberarea presiunii din cilindrii, exista intradevar, un robinet, insa aceasta poate fi actionata doar cu o cheie speciala (de vatman)...
Deci mise sincer nu-mi vine sa cred ca discutam si ne contram pe unele elemente de siguranta, care ar trebuii sa fie OBLIGATORII!


#1825
Postat 21 februarie 2015 - 01:00
cseh_17, la 20 februarie 2015 - 22:26, a spus:
INSA: Hansele (cele mai multe ca si numar) au usi pneumatice, iar pentru eliberarea presiunii din cilindrii, exista intradevar, un robinet, insa aceasta poate fi actionata doar cu o cheie speciala (de vatman)...
Tramvaiele Hansa nu au compresor ca usile sa fie actionate pneumatic(pe baza de aer comprimat) ci hidraulic(pe baza de ulei) de catre o pompa hidraulica.
Nu exista nici o cheie "speciala" pentru actionarea usilor de catre vatmani. Tramvaiele au avut din fabricatie 4 manete pentru actionarea manuala a usilor, una fiind la vatman in fata(si care este si acum functionala si care inainte de a fi pusa cabina actiona (posibil, nu stiu sigur) ambele usi, 1 si 2), una la usa 3(care era o maneta ca la Wegmann-uri) si care a fost scoasa tocmai din motivele enumerate mai sus, una la usa 4 idem cu cea de la usa 3 si una(usile 5 si 6) care era ca si cea de la vatman, dar care acum ori este blocata ori eliminata.
#1826
Postat 21 februarie 2015 - 01:02
Ma rog, oricare ar fii motivele, nici aici nu se pot actiona sistemele de siguratan. Si legat de cheie, speciala sau nu, acel robinet poate fi actionata si cu o cheie patrat (nu cea triunghiulara ca pentru usa vatmanului), iti garantez, am incercat!

#1828
Postat 21 februarie 2015 - 01:24
weg_mann4ratt, la 19 februarie 2015 - 01:09, a spus:
el a aflat abia cand era la torontal despre ce i s-a intamplat cu remorca

Un vatman autentic care este geana pe tot ce tine de vehiculul pe care il conduce, chiar daca nu ar fi simtit ca a deraiat remorca s-ar fi uitat in oglinda sa vada daca vagonul impreuna cu remorca sunt in aliniament, daca remorca urmeaza vagonul si nu o ia pe aratura.
andrei_tm, la 19 februarie 2015 - 15:22, a spus:
Boghiul 1 de la remorca a deraiat pe cand remorca era pe la jumatatea statiei, iar de acolo el a mers fortat pe beton,asfalt,linii,incrucisari iar cand a luat curba remorca aproape ca a ajuns pe celalat sens de mers(daca ar fi fost un tramvai oprit in statie ar fi fost lovit), iar dupa ce vagonul s-a indreptat si i s-au dat mai multi cai putere pe motoare acesta a tras cu toata forta inapoi remorca pe sine cu vreo 10+/- metrii inainte de semafor.
#1829
Postat 21 februarie 2015 - 07:03
Bun, se poate deschide ușa de la acel robinet. Dar mulți nu știu asta. Și cum rămâne cu semnalul de alarmă? Dacă se întâmplă ceva grav și vatmanul nu observă? Cum a fost în cazul incidentului de mai sus. Dacă remorca era deraiată până în P-ța 700 și acolo, după macaz, se izbea de zid? Repet! Se poate aplica o amendă persoanelor care fac abuz de semnalul de alarmă. La CFR (de fapt la toate companiile de transport pe cale ferată) se acordă astfel de amenzi și nimeni nu face abuz. Nu trebuie pusă în pericol siguranța călătorilor.
#1830
Postat 21 februarie 2015 - 21:22
Aceasta postare a fost editata de brioti: 21 februarie 2015 - 21:22
#1831
Postat 21 februarie 2015 - 22:08

Aceasta postare a fost editata de Raoul94: 21 februarie 2015 - 22:08
#1832
Postat 21 februarie 2015 - 23:45
#1834
Postat 26 martie 2015 - 20:11

#1836
Postat 26 martie 2015 - 23:11
#1837
Postat 27 martie 2015 - 13:22
#1838
Postat 28 martie 2015 - 00:26

Un alt lucru destul de important este sasiul, odata strambat/descentrat (luati-o cum vreti) primeste un "bilet" gratuit spre casare.
Eu personal consider ca poate fi reparat.
#1840
Postat 01 aprilie 2015 - 09:16
