STP Timișoara Forum: Autobuzele Mercedes Conecto G - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (77 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Autobuzele Mercedes Conecto G Evaluare topic: ***** 5 Voturi

#361 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 12 iunie 2010 - 15:27

Un articol oarecum tangenţial la problemă. Să-i dăm cuvântul doamnei Delia Grigore, pentru Vestul.ro:

Citeaza

M-am săturat. M-am săturat să mai aud de Mircea Băcală. M-am săturat de toate prostiile pe care individul acesta le debitează.

M-am săturat să mi se strice drumul din faţa casei din cauza maşinilor de mare tonaj care circulă după cum le taie capul mulţumită acestui individ.

M-am săturat să aud mereu că nu sunt bani pentru drumuri, dar să-l văd pe prefect cum taie din vârful pixului o sursă de finanţare pentru acestea.

M-am săturat să îl aud vorbind de banii care se bagă în „hotelul de la Semenic” al Colterm-ului. Pentru cei care nu ştiu, hotelul este la Muntele Mic, a fost demarat sub oblăduirea fostului viceprimar democrat Dorel Borza şi nu s-a mai investit în el nimic din 2008.

M-am săturat să-l aud pe prefect vorbind de banii care merg la echipa de fotbal a Colterm, echipă care nu mai există de mai bine de un an.

M-am săturat să îl aud vorbind de gigacalorie şi de ilegalitatea unei hotărâri de consiliu local care a fost declarată legală de două instanţe de judecată. M-am săturat să fiu nevoită să plătesc oalele sparte de Băcală.

Marţi am aflat că Primăria a semnat contractul pentru achiziţia a 30 de autobuze noi. Mă gândeam oare cât o să treacă până când acelaşi Băcală va găsi vreo neregulă şi în acest contract. Au trecut mai puţin de 24 de ore. Ieri şi-a trimis corpul de control la Primărie să verifice contractul. Un contract încheiat în urma unei licitaţii care, la rândul ei, a fost contestată doi ani şi jumătate prin tribunale, tribunale care au găsit-o legală. Dar pentru Băcală nu este suficient. El este deasupra legii.

Este deasupra legii şi acum, la fel ca şi atunci când spune că două sentinţe judecătoreşti care confirmă legalitatea unui act nu au nici o valoare. Dacă el spune că actul este ilegal, atunci aşa este!

Credeam că prefect mai prost decât predecesorul Ovidiu Drăgănescu nu poate să existe. M-am înşelat. A venit filfizonul acesta care nu are nici o treabă cu nimic, pe care nici măcar în cot nu îl doare de problemele reale ale judeţului şi pe care îl interesează doar să poarte războaie politice, făcând sluj la stăpânirea portocalie.

Şi m-am săturat. M-am săturat de minciunile lui. M-am săturat de deserviciile pe care le face judeţului. M-am săturat să râdă lumea de noi din cauza unei panarame.

Mă întreb cât timp va mai trece până când cei pe care îi serveşte cu atâta abnegaţie se vor sătura, la rândul lor, de incompetenţa acestui băcălici. Nu poate să mai dureze mult.

0

#362 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 17 iunie 2010 - 22:29

Domnul Bacala si-a dat seama de aberatiile debitate in ultima vreme in public, sau care-i smenul de nu mai apare in presa de cateva zile? :)
0

#363 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 iunie 2010 - 22:31

Cum ii poti zice "Domn" lu Pacala asta . N-are ce face si se i-a toata ziua de orasu nostru .
0

#364 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 24 iunie 2010 - 13:11

Autobuzele Mercedes, mai scumpe decat a anuntat Primaria Timisoara...


Daca initial Primaria Timisoara anunta ca, potrivit contractului incheiat cu Mercedes, cele 30 de autobuze cu burduf achizitionate costa 8,2 milioane de euro inclusiv TVA , dupa ce prefectul de Timis a cerut sa vada documentul cu tot cu anexe, pretul real al cumpararii ajunge la 12,5 milioane de euro, spune Mircea Bacala.

Diferenta dintre anuntul primariei si costul real provine din faptul ca Gheorghe Ciuhandu a omis sa spuna ca la cele 8,2 milioane euro se adauga: TVA (care nu e inclus, asa cum a spus primaria) si care este de 1,6 milioane de euro, apoi valoarea totala a ratelor de leasing, care este 2,2 milioane de euro plus si plata comisionului de administrare, care este aproape 500.000 de euro. Toate insumate, spune prefectul, ne dau un pret de 12,5 milioane euro.

Mircea Bacala mai precizeaza ca si la aceasta suma, de 12,5 milioane euro, de achizitie, se adauga multe alte lucruri: asigurarea RCA, asigurarea Casco, taxa de prima inmatriculare, impozitele locale si alte cheltuieli impuse de reglementarile nationale. Prefectul mai spune ca primaria a semnat un contract de asociere cu un service specializat, care sa se ocupe de intretinerea celor 30 de autobuze, dar a remarcat ca piesele nu sunt asigurate prin contract, ci trebuie cumparate atunci cand va fi nevoie. Prefectul adauga ca nicaieri in contract nu este prevazut costul de service. Mircea Bacala spune ca ar putea cere sa vada si contractul de service pentru mijloacele de transport proaspat achizitionate de primaria Timisoara.
"Sunt convins ca pretul real este de 20-21 milioane de euro. Poate am exagerat putin, dar timisorenii vor vedea acest lucru peste vreo 7 ani cand autobuzele vor incepe sa intre in service pentru reparatii", spune prefectul Mircea Bacala. In scrisoarea care insotea copiile dupa contractul cu Mercedes si anexe, spune prefectul, primarul Gheorghe Ciuhandu ii atrage atentia ca "nu are atributii de a controla achizitiile publice". "Este gresita aceasta interpretare, mai ales ca este vorba de o achizitie publica si orice timisorean are dreptul sa stie pe ce se cheltuie banii publici", spune prefectul.

Primaria nu comenteaza remarcile prefectului
„Asa cum am anuntat, nu mai facem nicio declaratie vizavi de afirmatiile prefectului si, deocamdata, timisorenii pot sa vada in fiecare zi consectintele actiunilor pe care acesta le intreprinde impotriva intereselor Timisoarei”, ne-a declarat purtatorul de cuvant al Primariei Timisoara, Flavius Boncea.

***

Va reamintim, Primaria Timisoara a incheiat in luna mai contractul pentru cumpararea a 30 de autobuze cu burduf de la firma Mercedes. Acestea au rampa pentru persoane cu handicap, aer conditionat, caldura si capacitate de minim 140 de persoane. Autobuzele vor circula pe liniile pe care numarul de calatori este foarte mare, 33 si 40, iar achizitionarea lor se face prin leasing pe o perioada de sapte ani.
agenda.ro
0

#365 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 iunie 2010 - 19:01

Asadar nu este Bacala tot timpul capul rautatilor? :o
0

#366 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 iunie 2010 - 20:09

Totusi, vad ca insista cu RCA-ul si Casco, dar si cu intretinerea. Orice autobuze, la ori ce pret am cumpara, tot trebuie sa platim asigurarile si sa le reparam.
0

#367 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 iunie 2010 - 22:30

Pai da, dar la preturile alea...macar de erau toate astea incluse. Altfel, mi se pare si mie destul de mult pentru niste autobuze.
0

#368 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 iunie 2010 - 22:58

Nu cred sa existe un dealer atat de nebun incat sa-ti includa in pretul de achizitie si casco (pe toata durata de utilizare a vehiculului) sau intretinerea post garantie (piese, manopera, consumabile). :o
0

#369 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iunie 2010 - 12:13

Dar n-am zis de dealer. Am zis de pretul dat publicitatii de Primarie :o
0

#370 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 iunie 2010 - 17:37

Bun, dar eu zic ca era clar pentru oricine ca pretul facut public de primarie, nu contine casco, RCA, intretinere, etc. Astea sunt costuri suplimentare si nu intra in contractul de creditare.
0

#371 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 25 iunie 2010 - 18:42

De această dată sunt nevoit să ţin partea primăriei, deşi îmi displace. Demersul lui Băcală vizează absurdul. Hai să includem în preţ şi costurile cu consumabilele pe 10 sau 15 ani.
0

#372 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 iunie 2010 - 19:14

Sa nu mai vorbim de motorina, ca astea si consuma, nu merg cu aer. :o
0

#373 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iunie 2010 - 19:17

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 25 iunie 2010 - 17:37, a spus:

Bun, dar eu zic ca era clar pentru oricine ca pretul facut public de primarie, nu contine casco, RCA, intretinere, etc. Astea sunt costuri suplimentare si nu intra in contractul de creditare.


Clar probabil era pentru cei care se pricep la achizitii deastea, in schimb pentru un calator oarecare nu era asa clar. El stia ca autobuzele costa atat cat a zis Primaria prima data, nu cat s-a aflat ca vor costa in cele din urma. Corect ar fi fost sa fie spus pretul real din prima nu dupa tam tamul asta.

Apropo, cand Primaria achizitioneaza ceva pentru transportul public, participa si Regia la consultatiile care au loc pentru ce ar trebui cumparat, sau Primaria i-a ceva asa de capul ei??
0

#374 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iunie 2010 - 19:58

Bineinteles ca nu trebuie sa fie incluse si consumabilele, nimeni nu e absurd... :) Doar ca e o diferenta destul de mare intre ce a spus Primaria si s-a aflat pe urma. Si daca facem media intre cele 2 preturi, ca sa nu existe dubii, tot e destul de ridicat pretul.
0

#375 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 iunie 2010 - 20:16

Vezi postareaGygyman6, la 25 iunie 2010 - 19:17, a spus:

Apropo, cand Primaria achizitioneaza ceva pentru transportul public, participa si Regia la consultatiile care au loc pentru ce ar trebui cumparat, sau Primaria i-a ceva asa de capul ei??


Participa la intocmirea caietului de sarcini.
0

#376 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 25 iunie 2010 - 20:36

Vezi postareaNDY, la 25 iunie 2010 - 19:58, a spus:

Bineinteles ca nu trebuie sa fie incluse si consumabilele, nimeni nu e absurd... :) Doar ca e o diferenta destul de mare intre ce a spus Primaria si s-a aflat pe urma. Si daca facem media intre cele 2 preturi, ca sa nu existe dubii, tot e destul de ridicat pretul.

OK! Hai să facem o comparaţie între preţul de achiziţionare a vechilor Mercedes - 200.000 de €, şi preţul rezultat din valoarea de achiziţie a noilor autobuze articulate.
Am împărţit cele 12.5 milioane de € la cele 30 de prezumtive autobuze. A rezultat un preţ de 410.000 de € /buc. Dacă punem în balanţă cursul leu - € din anul 2004, cel al cumpărării primelor autobuze, plus dotările tehnologice de care beneficiază articulatele care vor fi achiziţionate, cred că ajungem la o comparaţie rezonabilă. Să nu uităm că noile autobuze vor avea 3 punţi în loc de două, ceea ce presupune existenţa unui număr sporit de sisteme de frânare şi suspensie. De asemenea, agregatele aferente trebuie să fie dimensionate corespunzător unui autobuz de capacitate sporită. Mă refer aici la compresoare, alternatoare, servo-mecanisme, filtre de tot felul, etc. Plus toate hangaralele care ţin de articulaţie (burduf), şi acestea nu sunt de loc de neglijat. Să mai pomenesc de cele 4 roţi suplimentare? Sau de cea de a patra uşă? Şi am uitat de cutia de viteze automată, al cărei cost este de vreo 3 ori mai mare deât cel al cutiilor de viteze clasice. Şi stai, că de motor încă nu am vorbit. Şi nici de electronica înglobată.
Să nu uităm totuşi, că actualele Mercedesuri, deşi au fost livrate în 2004, fac parte din generaţia 1994. Adică, moral (şi nu numai) sunt cam perimate. Şi totuşi le-am luat cu 200.000 de € /buc.
0

#377 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 iunie 2010 - 21:42

De unde 4 roti in plus? Ultimul ax nu are cate o roata pe fiecare parte? :)

Pai si cine a spus ca pretul celorlalte autobuze a fost justificat? :w00t: Eu doar ma uitam peste comparatiile intre orase si cat au dat ele pentru autobuze. De acolo reiesea ca cele din Timisoara se cumpara la un pret mai mult decat dublu decat cele din celalalte orase. Nu am studiat personal ofertele pietei, analizat contractele semnate de orasele din tara si alte cele. Mi-am dat doar cu parerea asupra a ceea ce vede toata lumea: declaratiile de presa. Nu ma indoiesc ca si acelea sunt departe de adevar, dar v-am spus, am facut media intre cele 2 preturi prezentate de cele 2 parti. Si asa, pretul tot este cam ridicat dupa parerea mea.
Nu de mult se "zvonea" pe forum ca din banii de pe un tramvai nou, se pot compara aproximativ 15 autobuze noi. Din pretul afisat de dvs., reiese ca se pot cumpara circa 5-6 autobuze.
Si acum, sincer, cum vi se pare acest pret pentru autobuze? Dvs. cred ca sunteti mai in masura sa apreciati, fiind in domeniu.
0

#378 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 iunie 2010 - 01:44

Sunt convins ca aproape toate orasele isi subestimeaza costurile pe care le fac publice. Orice primar ar indrazni sa arate costurile reale ar fi mitraliat de presa locala in secunda 2, banuiesc :)
0

#379 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 26 iunie 2010 - 06:08

Vezi postareaNDY, la 25 iunie 2010 - 21:42, a spus:

De unde 4 roti in plus? Ultimul ax nu are cate o roata pe fiecare parte?


Păi ce, sunt Dacuri 117 UD sau Ikarusuri 280 să aibă axa C viratoare ca să ia mai bine curbele? Axa C este fixă, deci poate foarte bine să aibă roţi duble.
Să vedeţi ce o să frece trotuarele cu ele şoferii (învăţaţi doar cu Dac şi Ikarus, deci cu axa C orientabilă) până or să se obişnuiască să ia curbele mai larg.

400.000 de euro mi se pare cam mult, ţinând cont că un Citaro scurt, cu toate dotările (aer condiţionat, sistem de informare cu LCD, camere de luat vederi, cutie de viteze automată) şi produs în Germania (deci nu în Turcia) a costat puţin peste 210.000 euro.
0

#380 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 26 iunie 2010 - 11:08

Vezi postareaNDY, la 25 iunie 2010 - 21:42, a spus:

De unde 4 roti in plus? Ultimul ax nu are cate o roata pe fiecare parte? :)

Pai si cine a spus ca pretul celorlalte autobuze a fost justificat? :w00t: Eu doar ma uitam peste comparatiile intre orase si cat au dat ele pentru autobuze. De acolo reiesea ca cele din Timisoara se cumpara la un pret mai mult decat dublu decat cele din celalalte orase. Nu am studiat personal ofertele pietei, analizat contractele semnate de orasele din tara si alte cele. Mi-am dat doar cu parerea asupra a ceea ce vede toata lumea: declaratiile de presa. Nu ma indoiesc ca si acelea sunt departe de adevar, dar v-am spus, am facut media intre cele 2 preturi prezentate de cele 2 parti. Si asa, pretul tot este cam ridicat dupa parerea mea.
Nu de mult se "zvonea" pe forum ca din banii de pe un tramvai nou, se pot compara aproximativ 15 autobuze noi. Din pretul afisat de dvs., reiese ca se pot cumpara circa 5-6 autobuze.
Si acum, sincer, cum vi se pare acest pret pentru autobuze? Dvs. cred ca sunteti mai in masura sa apreciati, fiind in domeniu.

La aceste autobuze, axa 3 are roţi duble din cauză că motorul e amplasat pe remorcă iar tracţiunea se face pe puntea 3. Sper să fi înţeles eu bine că în caz de neapărată nevoie, se poate cupla şi puntea 2 la tracţiune.
Referitor la preţ, parcă RATB a cumpărat Mercedesurile fără climă cu 180.000 de €.
0

Arata acest topic


  • (77 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi