Soferi autobuz
#202
Postat 12 august 2011 - 18:09
Solutia cea mai buna, zic eu, sa stationeze cat mai in fata, in statie.
#203
Postat 12 august 2011 - 23:30
În staţia cu pricina, îşi au capătul de linie autobuzele care deservesc traseele M24 şi E6. Cum se întâmplă ca de multe ori ambele să staţioneze în acelaşi timp, se creează un disconfort major şoferilor de troleibuze de pe liniile 17 şi 18, şi celor de autobuze de pe linia E1, aceştia fiind nevoiţi adesea să facă staţie în banda 1. De M24 nu ştiu, dar E6 are o staţionare de la ora 16:30 până la 21:40.
De obicei, eu parchez cu roata din dreapta faţă pe trotuar, dar după staţie, nu înainte de ea. Acolo trotuarul are o lăţime considerabilă. Aş urca şi roata dreapta spate, dar e imposibil din cauza unui stâlp.
Mă veţi întreba, care este motivul pt care E6 nu se retrage în garaj, dată fiind staţionarea de 5 ore pe care o are. Simplu. Deplasarea până la garaj şi retur, nu este prevăzută în programul de mers. Cei care se încumetă la aşa ceva, plătesc din buzunar motorina necesară, plus eventualele sancţiuni pt părăsirea traseului.
PS. 50568 nu face parte din coloana de metropolitane, deci era la E6. Dacă este vorba de şoferul la care mă gândesc, acesta e unul nou angajat. Dar, nu pot să mă pronunţ, pt că în ziua de azi nimeni nu mai ştie, cine cu ce maşină lucrează, 1/3 din parc fiind imobilizat. Şi eu lucrez azi cu o maşină, mâine cu alta, a mea fiind beteagă cu frânele de 4 săptămâni.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 12 august 2011 - 23:40
#204
Postat 12 august 2011 - 23:35
emilut, la 12 august 2011 - 23:30, a spus:
Păi ar fi utile nişte amenzi din partea Poliţiei Rutiere, mă gândesc. Nu pentru a face rău şoferilor ci pentru a-i trezi la realitate pe "deştepţii" care fac astfel de alocări idioate.
Eventual o convenţie cu Iulius Mall pentru a staţiona în parcarea lor? Nu-mi dau seama dacă este posibil/fezabil aşa ceva.
Aceasta postare a fost editata de dAImon: 12 august 2011 - 23:37
#205
Postat 12 august 2011 - 23:49
Parcarea în Mall?

#206
Postat 13 august 2011 - 00:41
Am inteles ca sta ~ 5 ore acolo

In acest timp cat masina sta, soferul este platit ?
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 13 august 2011 - 00:41
#207
Postat 13 august 2011 - 09:23
In parcarea Mall am mai vazut autocare stationand... Dar in partea de langa strada liniei 14 spre Cimitirul Eroilor.
#208
Postat 13 august 2011 - 18:37
#209
Postat 13 august 2011 - 18:41
#210
Postat 13 august 2011 - 18:57
#211
Postat 13 august 2011 - 18:58
Un alt motiv:
Daca nu e chiar nevoie de el, cum nu e, mai bine il planifica la stationare decat sa consume motorina pe alta linie. De aceea nici nu mai trebuie sa mearga in garaj pana la urmatoarea cursa.
#213
Postat 13 august 2011 - 19:10
Da da am inteles
Aceasta postare a fost editata de Visor: 13 august 2011 - 19:23
Motiv editare: Contopire postari
#214
Postat 14 august 2011 - 00:27
Bobby, la 13 august 2011 - 00:41, a spus:
Am inteles ca sta ~ 5 ore acolo

In acest timp cat masina sta, soferul este platit ?
Da, şoferul este plătit în regim de staţionare. Adică, fără să beneficieze de sporul de aglomeraţie.
adi_v, la 13 august 2011 - 18:37, a spus:
La ora 16:30 perioada de vârf se cam apropie de sfârşit.
Visor, la 13 august 2011 - 09:23, a spus:
In parcarea Mall am mai vazut autocare stationand... Dar in partea de langa strada liniei 14 spre Cimitirul Eroilor.
Te asigur că 50568 nu putea să lucreze la M24. Crede-mă!
Aceasta postare a fost editata de emilut: 14 august 2011 - 00:32
#215
Postat 26 august 2011 - 00:13
Ca să mai înviorez puţin atmosfera, vin cu nişte veşti proaspete.
Cu toate că, vacanţă fiind, numărul şoferilor de autobuze este arhi insuficient, se pune acut problema personalului de bord care va deservi traseele începând cu 12 septembrie. Au plecat foarte mulţi şoferi spre zări mai luminoase (a se citi: slujbe mai bine plătite) în ultimul timp. Începând de săptămâna viitoare, alţi 18 şoferi (care au primit aprobarea pt şomaj + salarii compensatorii) ne vor părăsi. Pe lângă cei 18, alţii câţiva şi-au manifestat intenţia de a servi patria lucrând pt diverse alte firme.
De noi angajări, nu se aude nimic deocamdată. Sincer, nici nu-i văd pe cei dispuşi să-şi distrugă sănătatea angajându-se la RATT pe 11 milioane. În condiţiile în care cei 18 încă mai lucrează, şi adăugând şi parcul redus cu care se deserveşte publicul călător pe timpul concediilor şi vacanţelor, în prezent nu există o zi în care să nu rămână descoperite câteva trasee, din lipsă de personal. Ce se va întâmpla oare, când va începe anul şcolar?
În prezent, suntem solicitaţi să lucrăm suplimentar, deşi orele astfel efectuate nu ni se plătesc, ci suntem asiguraţi că vom primi zile libere în contul lor. Interesant este că evidenţa orelor suplimentare a dispărut. Aici este necesară o precizare: până nu demult, la avizier această evidenţă era 'publicată' lunar. Acum, a devenit secretă. De unde, putem desprinde că fraierii de şoferi fac muncă voluntară.
Ei bine, toate acestea se vor schimba. Şoferii care rămân la datorie sunt ferm hotărâţi să ceară conducerii plata orelor suplimentare, după ce vor pleca "dezertorii". Altfel, fiecare şofer îşi va ţine evidenţa orelor lucrate, şi după efectuarea normei stabilite pt luna respectivă, va refuza să mai lucreze. Se nasc astfel premisele pt ca fiecare ultimă săptămână din lună să fie declarată "săptămâna taximetriştilor".
Nici la secţia "troleibuze" situaţia nu este mai roză. Şoferii sunt solicitaţi să semneze cum că ar fi de acord să li se tragă din salariu o cotă pt garanţie. Vă întreb: - Ce fel de garanţie, şi pt ce? Ei nu au gestiune de nici un fel. Nici bilete nu vând, nici nu alimentează cu motorină troleibuzele, nici nu deţin carduri. Şi la ei este supărare mare.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 26 august 2011 - 00:19
#216
Postat 26 august 2011 - 09:09
#217
Postat 26 august 2011 - 21:13
Multumesc mult pt vestea buna, insa, sunt in continuare sceptic in ceea ce priveste atitudinea celor ce vor ramane: eu presimt ca cei ce raman sunt genul de oameni care nu mai isi gasesc elanul pt a incepe ceva diferit, de la capat - consecinta? Vor fi amenintati ca vor fi dati afara daca nu se supun cerintelor suplimentare, si acea "saptamana a taximetristilor" nu va exista.
Oare la tramvaie e la fel situatia? De ele nu ai zis nimic.
Si de garantia ceruta la troleibuze tot nu am inteles. Si de ce numai la troleibuze?
#218
Postat 26 august 2011 - 23:32
Florin.B RATT, la 26 august 2011 - 09:09, a spus:
Nu şoferii sunt cei care alimentează, ci manevranţii. Din câte am auzit, există un singur card, care este folosit în acest scop. În concluzie, nema gestiune la şoferi.
sorin_vd4ratt, la 26 august 2011 - 21:13, a spus:
Multumesc mult pt vestea buna, insa, sunt in continuare sceptic in ceea ce priveste atitudinea celor ce vor ramane: eu presimt ca cei ce raman sunt genul de oameni care nu mai isi gasesc elanul pt a incepe ceva diferit, de la capat - consecinta? Vor fi amenintati ca vor fi dati afara daca nu se supun cerintelor suplimentare, si acea "saptamana a taximetristilor" nu va exista.
Om trăi şi om vedea. Putem şi noi cere evidenţa orelor lucrate suplimentar. Prevederile contractului colectiv spun că regia este obligată să asigure recuperarea acestora în termen de maxim două luni de la efectuarea lor. Deja există foarte multe suspiciuni că suntem furaţi la acest capitol. Dacă acum se întâmplă atare lucruri, care va fi situaţia când vom fi în număr evident subdimensionat?
sorin_vd4ratt, la 26 august 2011 - 21:13, a spus:
Si de garantia ceruta la troleibuze tot nu am inteles. Si de ce numai la troleibuze?
De cei de la tramvaie, nu am habar. Ne cunoaştem mai puţin şi discutăm în consecinţă. În cazul lor, chiar că nu se poate invoca niciun motiv pt instituirea garanţiei.
Nu numai cei de la troleibuze sunt supuşi cererii pt reţinerea garanţiei.
La autobuze se practică de când m-am angajat eu acolo. Noi avem într-adevăr gestiune. Au fost şi vremurile în care vindeam bilete, plus că avem luate în nume propriu cardurile pt combustibil.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 26 august 2011 - 23:50
#219
Postat 26 august 2011 - 23:47
#220
Postat 26 august 2011 - 23:57
Mai am o singura intrebare... despre ce carduri e vorba aici? (unul la troleibuze, si unul pe sofer la autobuze)