STP Timișoara Forum: Soferi autobuz - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (30 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Soferi autobuz Evaluare topic: -----

#141 Useril este offline   calatoRatt 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 18 octombrie 10

Postat 29 octombrie 2010 - 22:57

Vezi postareaemilut, la 29 octombrie 2010 - 15:16, a spus:

Domnul meu! Nu cred ca acest mod de abordare să fie de natură a facilita o mai bună relaţionare între membrii forumului. Cu toţii dorim dezbaterea problemelor care ne frământă, dar fără partipriuri bazate pe starea emoţională de moment a fiecăruia.
Eu vă propun să rămâneţi în continuare membru al forumului, escaladând poziţii pe cât posibil echidistante şi bine cumpănite.
Elevi şi strungari, studenţi şi vatmani, profesori şi şoferi, cu toţii suntem oameni, NU?


O dezbatere pe al carei subiect nu il intelege majoritatea. Deci, ca si calator platitor, am niste drepturi. Cand ma urc intr-un mijloc de transport in comun stiu ca este interzis fumatul si PUNCT. Deci, nu ar trebui sa fumez pasiv ( mai ales copilul meu, deoarece fumatul pasiv la copii este foarte nociv ). Acest drept ni se incalca, dar, majoritatea de aici, nu vad subiectul problemei. Ei, vad doar complementul ( subiectul este fumatul ), PENTRU CE ?? ( este o razbunare ... l-a dat jos ... ); CUM ?? ( ca sa simta fumul de tigara trebuie sa puna laba ... nu are voie sa fimeze , sa faca poze ... miscarea mainii este euforica ...); UNDE ?? ( sa merg mai in spate daca simt fumul de tigara de la sofer ... ). ... In final, ma bucur ca nu toti gandim la fel.
0

#142 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 octombrie 2010 - 23:59

Eu zic ca subiectul nu e chiar atat de vast si cam toate partile implicate in discutie si-au exprimat parerile. Propun sa discutam si alte aspecte legate de subiectul topicului (daca sunt). :rolleyes:
0

#143 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 30 octombrie 2010 - 18:38

Vezi postareadAImon, la 29 octombrie 2010 - 18:25, a spus:

Ştii Visor, dacă nu m-aş fi certat cu destui şoferi pe tema asta, aş considera că îs ăia proşti. Dar bag de seamă că-i o idee recurentă pe plaiurile noastre.

Deci, explică te rog în cuvintele tale (pe alt topic probabil, aici suntem offtopic) de ce este nevoie de aprobare foto. Cu legea în mână dacă se poate. Apoi explică diferenţa între o maşină în leasing (care-i tot în proprietatea firmei) şi un autobuz în leasing; de ce pentru autobuz trebuie aprobare foto de la leaser? Apoi spune-ne dacă ai văzut în vreun extras de HCL menţiunea că e interzisă fotografia sau că trebuie plătit ceva pentru asta,. Bănuiesc că ai citit porţiunile de HCL referitoare la RATT, nu, interdicţii, amenzi, toate alea? Sau poate e vreun regulament intern al RATT, scoate-l la iveală; cu ocazia asta poate explici şi de ce nu există în MTCuri vreun semn cu "fotografia interzisă" şi dacă ştiai că interdicţiile acestea trebuie semnalizate.

Iar la final mergi şi poartă o bătălie epică cu ... Serviciul de Relaţii cu Publicul al RATT; ei par să fie de acord cu mine http://www.ratt.ro/f...p?showtopic=120

Dacă n-o fi cu bănat, aş spune şi eu ceva legat de subiect.
Mi-e mult prea lene să caut acum pe net textele de lege legate de problemă. Pot doar să citez aproximativ (din memorie). Pe undeva mai există
Declaratia Universala a Drepturilor Omului, care cuprinde printre altele şi Dreptul la intimitate. O formă actualizată a acestuia prevede ca expunerea de fotografii şi capturi video, în spaţiul public, fără acceptul prealabil a celui vizat, este interzisă. Pare-mi-se, şi codul penal conţine un paragraf referitor la temă.

Vezi postareaNDY, la 29 octombrie 2010 - 20:00, a spus:

Nu m-am contrazis. Reciteste ce am scris si nuantarea care am facut-o. Una e sa mananci discret intr-un colt, astfel incat cel de langa nici nu baga de seama si alta e sa mananci de sa imputi intreg MTC-ul si sa dai jumatate din mancare pe jos...
Pai daca e sa o luam asa, nu mai mancam nici la scoala de teama ca nu cumva sa ii facem pofta colegului de banca... :rolleyes:
In legatura cu mirosul de pop-corn sunt de acord cu tine :pace:

Deci revin inca o data, nu cred ca deranjeaza pe nimeni ca cineva sa manance/bea/asculte muzica/vorbeasca la telefon, atata timp cat o face cu bun simt si cu respect fata de ceilalti calatori.

Chiar dacă maniera de îngurgitare este foarte elegantă şi discretă, mirosurile tot se degajă. Chit că acestea adie dintr-un colţ(???) sau din mijlocul troleibuzului. De foarte multe ori au fost afişate HCL-ri şi regulamentele RATT care cuprind în clar aceste specificaţii. Asta ca să nu mai pomenesc de acel apendice moral pe care ar trebui să-l posede fiecare dintre noi, numit bun simţ.

Vezi postareacalatoRatt, la 29 octombrie 2010 - 22:57, a spus:

O dezbatere pe al carei subiect nu il intelege majoritatea. Deci, ca si calator platitor, am niste drepturi. Cand ma urc intr-un mijloc de transport in comun stiu ca este interzis fumatul si PUNCT. Deci, nu ar trebui sa fumez pasiv ( mai ales copilul meu, deoarece fumatul pasiv la copii este foarte nociv ). Acest drept ni se incalca, dar, majoritatea de aici, nu vad subiectul problemei. Ei, vad doar complementul ( subiectul este fumatul ), PENTRU CE ?? ( este o razbunare ... l-a dat jos ... ); CUM ?? ( ca sa simta fumul de tigara trebuie sa puna laba ... nu are voie sa fimeze , sa faca poze ... miscarea mainii este euforica ...); UNDE ?? ( sa merg mai in spate daca simt fumul de tigara de la sofer ... ). ... In final, ma bucur ca nu toti gandim la fel.

Domnul meu! Vă dau perfectă dreptate în ce priveşte problema fumatului. Fumător fiind, caut să-mi satisfac viciul doar în măsura în care timpul îmi permite să cobor de la volan la capetele de linie. Dacă nu reuşesc, e cu atât mai bine pt mine.
Dar nu asta am dorit să evidenţiez, ci faptul că majoritatea călătorilor au ajuns să creadă că bazându-se pe o sumă (oarecare) de bani plătiţi în schimbul unui abonament, şi-au cumpărat dreptul de a-i trata pe şoferi şi vatmani de parcă aceştia ar fi simple piese mecanice incluse în angrenajul vehicolului, sau (din păcate), ca pe sclavii personali. Totodată, calitatea de abonat vă incumbă şi domniilor voastre câteva îndatoriri. Pe acestea le faceţi uitate cu o uşurinţă pt care vă invidiez. Dacă ar fi să iau prin comparaţie greşelile de comportament ale 'slujitorilor' dvs cu cele pe care aceştia sunt nevoiţi să le suporte ceas de ceas, ca venind din partea publicului călător, mai că le-aş acorda primilor circumsatanţe atenuante. Dacă nu o fac, e pt că nu prea-mi stă în caracter să contrazic normele de bun simţ.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 31 octombrie 2010 - 08:58

0

#144 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 30 octombrie 2010 - 18:46

Ca tot cerea dAImon legi:

CAPITOLUL XI
Protecţia portretului, a destinatarului corespondenţei
şi a secretului sursei de informare


Art. 88. - (1) Utilizarea unei opere care conţine un portret necesită consimţământul persoanei reprezentate în acest portret. Autorul, proprietarul sau posesorul acesteia nu are dreptul să o reproducă sau să o utilizeze fără consimţământul persoanei reprezentate sau al succesorilor acesteia, timp de 20 de ani după moartea sa.
0

#145 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 noiembrie 2010 - 21:39

Buuun.... Azi am dat cred ca de cel mai prost sofer de la RATT, daca nu e asa atunci in TOP 5 sigur isi gaseste loc...

Am facut o cursa de la Catedrala, pana la Profi, si cred ca afirm fara sa risc ceva ca Raliul Monte Carlo e nimic pe langa ce a facut el. Interesant este ca franarile nu era bruste, chiar se petreceau lin, insa demarajul, si curbele , vai de ele...

Parca nu ar fi deajuns, (asa ceva sincer nu am mai vazut) :msg-72: :censored: , soferul avea un tic foarte interesant. Oprea in statie si statea cu degetele pe butonul de la usi. Se tot holbea in oglinda si cand el credea ca numai e nimen JAP inchidea usile, cand colo jumatate de statie era inca jo, apoi redeschidea. Defapt usile nu se inchideu, ci pur-si-simplu erau actionate si dezctionate. Initial am crezut ca e un defet. E surpriza pentru ca la Sinaia, l-a sunat cineva s nu a avut mana goala, deci nu si-a tinut-o pe butoane, iar usile mergeau perfect...

Soferul a actionat pe B 41660, si semana leit cu un fost controlor...
0

#146 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 14 noiembrie 2010 - 21:54

Ah, ce uşurare! :censored: Deci, nu eram eu!
0

#147 Useril este offline   dingo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 30 octombrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie, trenuri, simulatoare

Postat 14 noiembrie 2010 - 21:58

Acelasi lucru am patit si eu in seara asta cu acelasi sofer. La 18.30 in Sinaia nu a deschis usile din mijloc, fiind nevoiti sa urcam pe usile 1 si 3, iar in sensul giratoriu din P-ta Iuliu Maniu a facut o manevra pe care nu pot s-o cataloghez. A oprit la trecerea de pietoni, a intrat in sens, a acordat prioritate unei masini si a tasnit in fata unui Opel Astra de culoare inchisa care incerca sa intre pe Resitei.
Noroc ca Opelul nu avea viteza mare, altfel lovea autobuzul lateral stanga exact la jumatate. Traficul era lejer .
O singura mentiune mai am, din Sinaia de unde m-am urcat eu si pana in Sagului soferul a stat cu telefonul la ureche tot timpul, conducand autobuzul cu o singura mana.
0

#148 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 14 noiembrie 2010 - 22:07

Pot să bag şi eu aici o vorbuliţă?
Din 10 şoferi care doresc să vireze stânga pt str. Reşiţa, dacă sunt doi care semnalizează intenţia de a vira. Întrebare: a cui e vina?
0

#149 Useril este offline   dingo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 30 octombrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie, trenuri, simulatoare

Postat 14 noiembrie 2010 - 22:15

Intamplarea face ca ma uitam pe geam in momentul ala si am vazut exact faza. Opelul venea de pe Sagului si se indrepta spre Resitei iar semnalizatorul stanga fata era pornit. Si chiar daca n-ar fi fost din pozitia respectiva autobuzul trebuia sa cedeze trecerea tuturor celor care veneau din stanga lui.
Cum spuneam si mai sus autobuzul a sarit chiar in fata masinii. Stiu si eu cum se circula, uneori cand e aglomeratie se mai forteaza putin trecerea dar acum nu a fost asa.

Aceasta postare a fost editata de dingo: 14 noiembrie 2010 - 22:17

0

#150 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 14 noiembrie 2010 - 22:17

O fi fost, nu zic ba! N-am fost acolo.
0

#151 Useril este offline   dingo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 30 octombrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie, trenuri, simulatoare

Postat 14 decembrie 2010 - 16:16

Am remarcat azi o situatie neplacuta pe linia E3(parca era B41656). In statia din Iosefin( Resitei) soferul a refuzat sa deschida prima usa unei doamne/domnisoare pe motiv ca avea bagaj, trimitand-o la usa din mijloc. Acelasi lucru si pe Budai Deleanu cand aceasta a coborat.
Trebuie sa-i dau partial dreptate soferului in sensul ca nu se coboara pe prima usa, ceea ce nu inteleg este tonul folosit de acesta si refuzul de a deschide prima usa la urcare, bagajul femeii fiind un fel de rucsac cam ca cele ale elevilor.
Inteleg ca soferii/vatmanii sunt stresati datorita graficelor, traficului, unor calatori, etc, dar asta nu poate fi o scuza si cred ca acestia au obligatia de a folosi un limbaj decent..

Aceasta postare a fost editata de dingo: 14 decembrie 2010 - 16:16

0

#152 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 decembrie 2010 - 16:47

Grafic pe E3 :rolleyes: Sa fim seriosi... S-a trezit cu fata la cearceaf probabil stimatul domn sofer, si si-a adus problemele si la servici! Alta explicatie logica nu vad.


Biiine bineee, stiu o sa-mi sariti in cap, ca nu a deschis usa ca sa nu iasa caldura! :respekt:
0

#153 Useril este offline   iulius 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 12 decembrie 10

Postat 15 decembrie 2010 - 03:01

soferii nu deschid prima usa ptr ca-i trage curentul.E nasol sa conduci autobuzul infofolit.Sa stai 8-9 ore cu o scurta groasa de iarna si sa invarti de volan.......Amvazut soferi/vatmani umflati la falci, ochi sau chiar au facut pareze faciale din cauza curentului din autovehiculele sau vehiculelor pe care le conduc.....riscul meseriei(pe langa multe alte riscuri)....am fost vatman(bine ca nu mai sunt)si am avut <<norocul>> intr-o iarna sa ies pe traseu cu un tramvai care nu avea cabina.......am tras o raceala zdravana atunci.Azi de exemplu am fost cu un troleibuz pe linia 18, nu m-am uitat ce troleibus era, soferita era imbracata cu scurta groasa, iar la un semafor am vazut-o cum i-si sufla in palmi de frig, dar prima usa deschidea.Deschidea prima usa ,dar sa stai asa imbracat atatea ore nu m-i se pare ok.Cand o sa i se umfle falcile n-o sa mai deschida nici ea prima usa probabil...
0

#154 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 decembrie 2010 - 11:45

Totusi, troleibuzele au aeratoare in bord si catre picioare. Daca sunt reglate corespunzator pot crea un fel de perdea de aer cald pentru sofer. La fel si pe Conecto G.
0

#155 Useril este offline   dingo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 30 octombrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie, trenuri, simulatoare

Postat 15 decembrie 2010 - 12:10

Vezi postareaiulius, la 15 decembrie 2010 - 03:01, a spus:

soferii nu deschid prima usa ptr ca-i trage curentul.E nasol sa conduci autobuzul infofolit.Sa stai 8-9 ore cu o scurta groasa de iarna si sa invarti de volan.......Amvazut soferi/vatmani umflati la falci, ochi sau chiar au facut pareze faciale din cauza curentului din autovehiculele sau vehiculelor pe care le conduc.....riscul meseriei(pe langa multe alte riscuri)....am fost vatman(bine ca nu mai sunt)si am avut <<norocul>> intr-o iarna sa ies pe traseu cu un tramvai care nu avea cabina.......am tras o raceala zdravana atunci.Azi de exemplu am fost cu un troleibuz pe linia 18, nu m-am uitat ce troleibus era, soferita era imbracata cu scurta groasa, iar la un semafor am vazut-o cum i-si sufla in palmi de frig, dar prima usa deschidea.Deschidea prima usa ,dar sa stai asa imbracat atatea ore nu m-i se pare ok.Cand o sa i se umfle falcile n-o sa mai deschida nici ea prima usa probabil...



Pai atunci de ce s-au mai pus validatoarele de bilete la prima usa daca tot nu se deschide? Trebuiau puse la mijloc iar pe prima usa se putea pune un anunt ca este destinata exclusiv soferilor.
Este prima data cand aud o astfel de explicatie, soferul trebuie sa deschida prima usa in statie daca sunt calatori in fata ei indiferent de anotimp.
Si sa ma iertati ca o spun dar in orice meserie exista anumite riscuri, riscuri pe care fiecare angajat si le asuma la semnarea contractului de munca. La fel si cand vine vorba de drepturi si obligatii trebuie sa fie respectate de toata lumea, atat de catre calatori cat si de catre angajatii RATT.
0

#156 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 15 decembrie 2010 - 18:26

Ei nu o deschid pentru a cobori oamenii(daca nu este nimeni care vrea sa urce la prima usa), dar daca este lume in statie, o deschide.
0

#157 Useril este offline   iulius 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 12 decembrie 10

Postat 15 decembrie 2010 - 19:07

probabil ca au aeratoarele de care spuneti d-vostra domnule Florin, dar cand afara sunt - nu stiu cate grade si se deschide usa din fata,in cateva secunde se duce toata perdeaua de aer cald. oricum sunt de acord ca trebuie sa deschida usa daca sunt calatori. Am vazut destul de des un lucru si anume; in statie erau 3,4,5 calatori: desii soferul/vatmanul se opreau in statie aproape de capatul de iesira din statie, cel putin un calator venea la prima usa.Nu era aglomeratie nici in statie ,nici in mijlocul de transport.
0

#158 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 18 decembrie 2010 - 14:15

Aseară erau - 12°C. Lucram pe linia 13, cu căciula trasă pe ochi şi cu mănuşile pe mâini. Un tătic nu pricepea motivul pt care nu am vrut să deschid uşa 1, copiilor săi, pt a putea coborî. I-am răspuns foarte politicos (pe la vreo 50 de decibeli tremuraţi şi dârdâiţi), că MĂ IA NAIBA DE FRIG. Spre surprinderea mea, omul a înţeles situaţia, ba şi-a mai cerut şi scuze. Nasol e că nu întotdeauna dai peste indivizi capabili să se pună în locul interlocutorului.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 18 decembrie 2010 - 14:15

0

#159 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 18 decembrie 2010 - 15:29

Probabil si fiindca te-a vazut in acea stare. Daca nu intelegea mai aveai cu ce sa-i "arunci": coborarea se face pe usile 2 si 3. Dar faptul ca a inteles din prima e foarte ok simtul lui.
0

#160 Useril este offline   dingo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 30 octombrie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie, trenuri, simulatoare

Postat 18 decembrie 2010 - 15:46

Am remarcat de ceva vreme, de fapt de cand au fost puse in circulatie noile autobuze, un sofer de pe linia 33 care mi-a placut tare mult. E mai in varsta si de fiecare data cand am am clatorit cu el avea pe cap o basca(am mentionat lucrul asta doar pt identificare). Mi-a placut mult stilul calm de condus, fara smucituri, fara franari bruste sau demarari smucite. In plus toate afisajele erau corect setate si functionale.
In aceeasi nota trebuie sa spun inca un lucru care ma bucura si anume faptul ca vad tot mai multe autobuze noi care au setate corect afisajele frontale. Din pacate la afisajele interioare, ma refer la cele de pe display, cred ca mai e de lucru.

Aceasta postare a fost editata de dingo: 18 decembrie 2010 - 15:48

0

Arata acest topic


  • (30 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi