STP Timișoara Forum: Linia 4 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (28 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Linia 4 Discutii despre linia 4 Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#461 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 18 ianuarie 2016 - 07:04

Vezi postareamile, la 17 ianuarie 2016 - 11:36, a spus:

Atata filozofie pentru lucruri atat de simple... :eusa_think: De aia ne merg lucrurile prost, ne incurcam in atata filozofie... :naughty1:

Am ajuns sa comparam aselenizarea cu circulatia alternativa la intervale de timp aproximativ egale a doua linii de tramvai in anul 2016 in Timisoara, oras al UE cu 300 000 loc... :Facepalm_emote_gif:


Mai degraba este vorba de indiferenta RATT-ului la tot felul de probleme ce apar...

Sunt convins ca daca domnul Goia ar circula cu linia 4 si 10, s-ar fi gasit solutii pentru a nu mai exista aceasta anomalie,...Nu mai suntem in stare sa vedem barna din fata ochiului?...Mai ales ca aceste probleme exista de multa vreme...
S-a scris pe aici (pe forum) si de liniile de firobuze (11, 14 si 18 la care se adauga mai nou si M11 si M14) de la gara care veneau in tandem dinspre Baritiu, fara a se ajunge la sistemul "caravana" din cauza semafoarelor invocate in postarile de mai sus ci din cauza graficului prost sau a unor soferi iresponsabili...

Nici Goia si nici primarita cu suvite nu merg cu tramvaiul asa ca nu ii intereseasa nici frecventa nici hotii nici mizeria si nici ..nimic. Primarita si-a "tras" Mercedes nou -nout platit de Retim ..o suma modesta 76.000 euro...pentru ca augustul cur al domniei sale face hemoroizi daca sta pe bancheta unui Logan...ca deh...se poate si e de unde. Nu comparam mere cu pere..era vorba de un principiu economic valabil indiferent daca vorbim de explorarea spatiului sau transport public. Fara profit nu are sens sa investesti. Iar in conditiile in care aproape s-a desfiintat partea de control (vine an electoral deci si prostimea comunitara are ordin verbal sa se uite in alta parte cand parcheaza alegatorii aiurea) ce rost are sa se investeasca resurse ca asistatii sociali ai primariei sa ajunga cu 5 minute mai repede la piata?...DA facem 10 lei biletul si punem gardian si controlor la singura usa pe care se urca in mtc...si atunci putem avea pretentii sa fie timp bun sa fie vehicule curate sa nu fie hoti . Avem pretentii de transport ca in Viena..dar ne impiedicam de ideea de baza...romanul vrea sa traiasca precum in capitalism cu preturile si pomenile din socialism. Nu se poate.
1

#462 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 18 ianuarie 2016 - 11:29

Vezi postareaBogdanTm, la 18 ianuarie 2016 - 07:04, a spus:

Fara profit nu are sens sa investesti.



La transport in comun urban nu exista profit si ca atare pica din start teoria prezentata mai sus...

Iar daca nu se fac investitii din bugetul local caci din profit nu poate fi vorba, atunci mai devreme sau mai tarziu se vor inchide portile RATT-ului...


Probabil ca sunt destui care-si doresc acest lucru... :eusa_think:
0

#463 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 18 ianuarie 2016 - 13:18

Total gresit!
Am expus anul trecut cifrele din Köln, si profitul regiei.
Ca in ROMANIA, transportul in comun nu aduce profit, e altceva.
0

#464 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 18 ianuarie 2016 - 19:47

Ba e total corect ce spune mile. De altfel, draga cseh, daca vei citi cu atentie materialele alea legate de Köln, vei vedea ca nu e vorba de profitul KVB (adica diferenta dintre incasarile si cheltuielile acestei entitati din cadrul concernului Stadtwerke Köln GmbH), ci despre beneficiile aduse intregii comunitati (orasul plus regiunea) prin mentinerea calitatii serviciilor KVB la nivelul din 2010 (ca an de referinta luat in calcul pentru realizarea studiului). Si este vorba despre o multime de aspecte ale vietii, ce sunt tocate pe larg in documentele publicate. Comparatia se face cu situatia reducerii la jumatate a calitatii serviciilor KVB, si se vede ca reducerea subventiilor aferenta acestei scaderi de calitate (relativ mica) se traduce in pierderi mult mai mari pentru calitatea vietii in oras si regiune, din cauza cresterii costurilor in diverse domenii si a multitudinii de alte efecte. Altfel, activitatea KVB se bazeaza, evident, pe subventii, si acestea sunt uriase (se spune in material ca in anul 2010 au fost de aproape 87 de milioane de euro). Deci, nici vorba de profit al KVB, ca sa nu mai spunem ca 500% profit ar fi dementa pentru orice firma. O companie de transport public NU POATE FACE PROFIT in conditii normale de activitate.

Basca, in Romania situatia e anormala, dar in sens invers. Spre exemplu, la nivelul anului 2014, RATP Iasi (aflata in insolventa, deci beneficiind de toate mecanismele acestei stari) a declarat ca nu a mai acumulat datorii, raportand chiar profit la nivelul anului respectiv (deci fara a lua in considerare datoria istorica). Ce inseamna, insa, acest profit? Un mar otravit: incasari foarte mici, servicii de foarte proasta calitate oferite unui public captiv bine definit de cifre si constant, 0 investitii proprii, lipsuri de tot felul, din cauza refuzului furnizorilor de a mai colabora pentru livrarea de piese si alte materiale si servicii, salarii mentinute la acelasi nivel de ani buni, s.a.m.d. Din pacate, pentru RATP Iasi aceasta raportare a fost tratata ca succes, de unde se vede ca nu exista intelegerea unor lucruri elementare legate de functionarea si rolul serviciilor publice pentru cresterea calitatii vietii unei comunitati. Despre chestiuni psihologice si alte alea, ce sa mai vorbim... La RATT, nici o grija, e fix la fel ca mentalitati.

Deci, draga cseh, dupa ce vei citi cu foarte mare atentie documentele pe care ni le-ai recomandat spre lecturare, ar fi frumos din partea ta sa fii bun samaritean, sa le traduci si sa le postezi pe forum ca sa inteleaga lumea despre ce e vorba, caci sunt foarte bune pentru a deschide ochii de romani (mie nu mi-au spus nimic nou, pentru ca sunt obisnuit cu mecanismele descrise, dar altora, ce nici nu le cunosc si nici nu stiu germana, dar au minte si dorinta sa inteleaga, le-ar folosi enorm).


Articolul: http://www.newstix.d...h.jaPWenPe.dpbs

si, aplicat: http://www.newstix.d...loads/17121.pdf

Aceasta postare a fost editata de radub: 18 ianuarie 2016 - 20:06

4

#465 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 18 ianuarie 2016 - 20:09

De altfel, ca o chintesenta a acestei discutii, iata ce spune insusi materialul:

Citeaza

Eficienta unei societati de transport public este legata si de costuri mari de operare si de investitii. Acestea nu pot fi acoperite doar prin incasari. De aceea, beneficiile KVB in bilantul economic al societatii nu sunt detectabile. Din punct de vedere strict economic, societatea de transport public este o societate bazata pe subventii. Executam o sarcina a asa-numitelor servicii publice. Societatea de transport public trebuie sa functioneze pentru ca multe alte lucruri sa poata functiona.

2

#466 Useril este offline   Kaftoy 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 17 august 14

Postat 19 ianuarie 2016 - 08:51

Vezi postareaBogdanTm, la 18 ianuarie 2016 - 07:04, a spus:

Avem pretentii de transport ca in Viena..dar ne impiedicam de ideea de baza...romanul vrea sa traiasca precum in capitalism cu preturile si pomenile din socialism. Nu se poate.


Costurile de administrare ale RATT nu sunt la nivelul celor din Viena. Un examplu ar fi salariile. Nu cred ca RATT are de platit salarii ca-n Austria. Apoi serviciile de reparatii... in mod cert nu va costa service-ul (externalizat in unele situatii) la fel cat ii costa pe austrieci.
Iti zic eu ce ne impiedica: sifonarile de bani! Aia e. Ca daca nu s-ar suge banii cu japca din regie, ca deh!, sunt bani publici si nu exista un patron care sa stea cu joarda pe curul unor sefi, ar fi mai multi bani pentru un transport de calitate.

Vad in Colterm cum 7 directori sifoneaza banii si cum o gramada de angajati sunt acolo pe linie de partid... Asa ca sa ma scutiti cu pretentiile astea de preturi occidentale, vezi doamne, pentru servicii occidentale.

Aceasta postare a fost editata de Kaftoy: 19 ianuarie 2016 - 08:55

0

#467 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 ianuarie 2016 - 09:21

Cu toate astea, s-ar parea ca temuta curte de conturi nu a gasit decat o problema: tichetele de masa si prima de vacanta a angajatilor, deci s-ar parea ca in mintea lor, suntem prea bine platiti si ar fi cazul sa ne mai taie din ce primeam. :censored:
1

#468 Useril este offline   HeavyD 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 125
  • Inregistrat: 22 noiembrie 15

Postat 21 ianuarie 2016 - 18:40

Daca tot vorbim de profit. 30% din calatori isi valideaza card-ul la urcare. 70% potential calatori fara abonament\bilet.

Eu de 2 luni nici nu m-am intalnit cu controlori....
3

#469 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1258
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 22 ianuarie 2016 - 01:23

Vezi postareaHeavyD, la 21 ianuarie 2016 - 18:40, a spus:


Eu de 2 luni nici nu m-am intalnit cu controlori....


Sunt prea multi ... nu stiu care sa urce in MTC si pana se gandesc ei pleaca MTC-ul
0

#470 Useril este offline   Kaftoy 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 17 august 14

Postat 24 ianuarie 2016 - 15:32

Atunci regia trebuie sa gaseasca un mod prin care sa texeze pe toata lumea. Solutia nu este sa cresti preturile, pentru ca asta ii va afecta doar pe acei 30% care valideaza... si nu e corect sa iti peticesti neputinta penalizandu-i tocmai pe ei.

Aceasta postare a fost editata de Kaftoy: 24 ianuarie 2016 - 15:33

1

#471 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 13 iunie 2016 - 16:11

Salut.Am de facut lucrarea de licenta pe tema Dezvoltarea si Restructurarea Sostemelor de Transport in Comun in Timisoara si am un capitol deslre rentabilitatea sistemelor de transport in comun si am o intrebare pentru linia 4.Cat mai este linia de rentabil sectorul AEM-Ciarda Rosie?
0

#472 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 13 iunie 2016 - 16:45

Mai bine nu intreba ca mi-e ca o sa o desfiinteze si pe asta!
0

#473 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 iunie 2016 - 17:46

Pe sectoare de linie nu cred sa fie statistici, dar in rest, pot sa-ti spun ca linia 4 este una din cele mai rentabile, adica are cel mai mare numar de validari din toate liniile pe care le avem.
0

#474 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 13 iunie 2016 - 19:35

Multumesc de raspuns.Pacat ca nu exista aceste statistici
0

#475 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 iunie 2016 - 20:19

Linia 4 are un numar aproape dublu de validari fata de linia 33 (prima in topul liniilor de autobuz) si exact dublu fata de linia 14 (prima la troleibuze).
0

#476 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 13 iunie 2016 - 21:23

Cumva este logic si explicabil. Este o linie lunga...poate doar linia 10 e mai lunga sau comparata cu ea. De regula calatorii care pleaca din Circumvalatiunii merg cel putin pana in Piata 700 daca nu pana in Piata Traian sau direct spre zona industriala AEM si Buziasului. Asadar multe statii distanta mare acopera bine orasul si poate si bunul simt al oamenilor mai face sa valideze..chiar nu e o avere 2 lei un bilet pentru atata distanta. Domnul Florin desigur isi aminteste de anii 80 cand se construia zona Bucovina si toata platforma industriala Buzias folosea linia 4..la orele cand ieseau schimburile Timis 2 cu remorca aveau oameni atarnati ciorchine pe scari..desi aveau o frecventa de cateva minute in acele vremuri...
3

#477 Useril este offline   dawin45 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 30 mai 10

Postat 20 septembrie 2016 - 08:07

Linie de contact electrica rupta la sensul de la AEM.
Folositi altceva in loc de tramvai sa va deplasati.
0

#478 Useril este offline   NF1-800 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 07 septembrie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenuri,Autobuze,Tramvaie.

Postat 15 octombrie 2016 - 10:02

Salutare. Acum jumatate de ora am circulat pe linia 4 si vagonul motor Wegmann 3553 are probleme la usa 3. Mai exact aceasta poate fi deschisa in timpul mersului.
1

#479 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 iulie 2017 - 20:53

3479 azi pe Linia 4 Pe caldura de afara cei de la RATT au decis sa ne inghesuie intr-un singur vagon pe o linie ce e de 2 -3 ori mai solicitata decat altele ...Imagine postata

Azi dimineata (~8.50) am preferat sa intazii la lucru decat sa ma inghesui in el. 18-20 oameni au urcat in Torontal si cel putin 10 il asteaptau la M. Basarab. Nici nu vreau sa ma gadesc cati a mai "cules" de pe traseu din statiile urmatoare....
1

#480 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 octombrie 2017 - 20:56

O data cu "disparitia" liniei 5, la amiaza, 4-le e mai aglomerat ca niciodata, am pierdut un tramvai care a plecat "full" din P-ta 700 spre Torontal iar urmatorul a venit dupa 5-6 minute la fel de plin. In 700 au urcat cel putin 20 - 25 oameni si am calatorit inghesuiti pana la intersectia cu Ghe Lazar unde s-a mai "eliberat". Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 30 octombrie 2017 - 20:57

0

Arata acest topic


  • (28 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi