STP Timișoara Forum: Linia 4 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (28 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Linia 4 Discutii despre linia 4 Evaluare topic: ***** 1 Voturi

#441 Useril este offline   dawin45 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 30 mai 10

Postat 07 ianuarie 2016 - 06:24

Azi 2 tramvaie intre 5:30 si 5:50 nu au venit spre Parcul Copiilor/Prefectura, maine mai vin? Sa stiu in cazul in care s-a schimbat graficul peste noapte.
0

#442 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 ianuarie 2016 - 09:02

Maine se mai circula inca cu program de vacanta.
0

#443 Useril este offline   ttc 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 20 martie 08

Postat 16 ianuarie 2016 - 14:13

Un articol în link care atinge problema cea mai ciudată a regiei cu mențiunea că TOATE tramvaiele circulă împreună pe liniile comune. Ieri am mers cu tramvaiul 2 care a fost însoțit din Traian de un tramvai 1, un tramvai 5 și un tramvai 10 pînă la Piața 700 iar din Piața Maria a mers în coloană cu un tramvai 7 și un tramvai 8 pe lângă 1. Stupid de-a dreptul. Bravo la „deșteptul” cu bască care a avut ideea fantastică!
My link
0

#444 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 16 ianuarie 2016 - 17:56

Eu nu cred ca este o chestiune "calculata"..ar fi chiar foarte greu de sincronizat in acest fel toate liniile ca sa se "intalneasca" si sa mearga in coloane. Problema cred ca apare si datorita timpilor de semaforizare diferiti de pe diferite portiuni ale liniilor (partile necomune) si chiar a partilor comune. Daca la semaforul din Piata 700 de pilda e un timp mai lung de semafor deja se strang probabilistic 2 tramvaie unul in spatele altuia...care desigur neputandu-se "depasi" ca si autobuzele si troleibuzele..vor merge in coloana pe partea comuna...eventual cu inca un "coleg" in spate. In plus de asta si tramvaiele fiind foarte vechi nu toate pot respecta aceiasi viteza... Daca o "batranica" Hansa se taraste gafaind...degeaba alearga din urma "intinerita" Armonie...ca tot va sta in coloana....si tot asa....In plus de obicei in statiile "nodale" din nou semafoarele incurca treaba. Exemplu concret : Gara de Nord. Tramvaiul 1 face bucla si vine in statie..tramvaiul 8 asteapta ora de plecare in bucla. Daca apar cativa pasageri intarziati si 1 prinde 2 rosu la rand..va veni si 8 (care isi respecta ora de plecare) in fundul lui...si vor merge in "caravana" pana la Maria unde se despart...eventual la semaforul de la Regele Carol mai aduna si pe "fratele " 2 sau 7 dupa ele. Pana nu am putea avea semafoare total separate pt tramvaie si flux separat pt aceste semafoare...asta e situatia...

La cfr se intampla acelasi fenomen, doar ca acolo reglemantarile circulatiei obliga impiegatii sa opreasca trenul in statie cand iese din "grafic" pana are cale libera dupa urmatorul care merge in grafic...odata ce a iesit din schema...aduna intarzieri pt ca sta dupa toate celelalte care merg in grafic. asa se intampla sa adune sute de minute intarziere in lung parcurs....
2

#445 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 ianuarie 2016 - 18:24

Vezi postareattc, la 16 ianuarie 2016 - 14:13, a spus:

Bravo la „deșteptul” cu bască care a avut ideea fantastică!

Sper ca tu nu crezi sincer ca cineva a calculat si planificat astfel graficele a mai multor linii. Bogdan are perfecta dreptate in ce a scris in postarea lui.
0

#446 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 ianuarie 2016 - 21:54

Dar nici nu s-a strofocat careva foarte ca sa reglementeze situatia...
1

#447 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 16 ianuarie 2016 - 22:18

Vezi postareacseh_17, la 16 ianuarie 2016 - 21:54, a spus:

Dar nici nu s-a strofocat careva foarte ca sa reglementeze situatia...

Si asta e drept. Doar ca tehnic e asa complexa problema incat nu se justifica un cost asa mare. Ar trebui linii de "garare" in statiile nodale si impiegati de miscare in fiecare statie..practic construit un sistem feroviar ca la cfr...De ce nu se fac tramvaie "expres" cu orar fix? Tocmai din aceasta cauza...nu se pot depasi intre ele si nu ai unde retine in statii pe cele intarziate sa dai prioritati dupa rang..precum la calea ferata..rapidul inaintea personalului...marfarul asteapta dupa toti... Viteza fizic diferita a vehiculelor...timpi care se modifica dinamic in fiecare statie...poate la o statie in 10 secunde urca singurul pasager..poate in alta statie in care ai prevazuta stationare de 30 secunde sunt 20 de oameni care asteapta vehicule intarziate. Ar trebui o monitorizare in timp real nu doar din fata unui monitor ci si cu oameni in fiecare statie..ori asta n se justifica la 2 lei biletul si 90 % pomeni primarie. Chiar si la metrou (un frate mai mic al cfr) cand apar incidente (tentative de sinucidere de pilda, sau defectiuni ale trenurilor) toata magistrala e data peste cap pentru cel putin 1 ora...si acolo chiar exista si linii de garare si dispecerizare in timp real... Efectiv e un neajuns ff greu de corectat atat timp cat nu ai unda verde separata...semafoare care sa poata fi actionate prin transponder de vatman..si o flota de vehicule de aceiasi generatie tehnica care sa poata merge cu o viteza relativ identica. Si daca frecventa vehiculelor e la 2 minute sa zicem (bine..un caz ideal) e destul ca pe strada Nemoianu langa Spitalul de copii de pilda sa parcheze un bizon pe linii sau sa se chinuie o blonda sa intoarca masina la 180 de grade in 10 minute...cand isi da seama ca e pe contrasens...si deja ai 4 tramvaie care fac "caravana" ...ar insemna sa pui semafoare ca la cfr si sa le dai plecarea pe rand ca sa nu vina "gramada" . Sincer nu sunt bucuros defel de situatie mai ales datorita timpilor lungi de asteptare ...dar nici nu poti cere minuni cu resurse tehnice modeste...
1

#448 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 291
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 16 ianuarie 2016 - 22:34

Nu este simplu de realizat, dar fără munca, din inerție, nimic in lumea asta nu se îmbunătățeste.


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

#449 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2361
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 16 ianuarie 2016 - 22:53

Ce spui e drept. Dar munca fara eficienta economica...duce la rezultatele traite de noi toti in comunism. Se muncea...dar nu exista eficienta si nici rezultat..spre crestere. Toti eram fericiti ca munceam...dar unde era "plus valoarea"? In anumite conditii istorice s-a folosit metoda de fortare a rezultatelor din motive propagandistice sau de imagine...nu s-a calculat cat a costat si daca a fost rentabila aselenizarea din dorinta ideologica de a obtine avantaj de imagine in fata blocului comunist si a URSS. Odata cu sfarsitul razboiului rece in anii 90..pana si americanii au adoptat ideea "cost eficency"...eficienta costului...merita investitia cand sti din start ca nici macar nu o vei amortiza darmite sa obtii ceva profit?.....
2

#450 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 ianuarie 2016 - 11:36

Atata filozofie pentru lucruri atat de simple... :eusa_think: De aia ne merg lucrurile prost, ne incurcam in atata filozofie... :naughty1:

Am ajuns sa comparam aselenizarea cu circulatia alternativa la intervale de timp aproximativ egale a doua linii de tramvai in anul 2016 in Timisoara, oras al UE cu 300 000 loc... :Facepalm_emote_gif:


Mai degraba este vorba de indiferenta RATT-ului la tot felul de probleme ce apar...

Sunt convins ca daca domnul Goia ar circula cu linia 4 si 10, s-ar fi gasit solutii pentru a nu mai exista aceasta anomalie,...Nu mai suntem in stare sa vedem barna din fata ochiului?...Mai ales ca aceste probleme exista de multa vreme...
S-a scris pe aici (pe forum) si de liniile de firobuze (11, 14 si 18 la care se adauga mai nou si M11 si M14) de la gara care veneau in tandem dinspre Baritiu, fara a se ajunge la sistemul "caravana" din cauza semafoarelor invocate in postarile de mai sus ci din cauza graficului prost sau a unor soferi iresponsabili...
0

#451 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 ianuarie 2016 - 11:49

Chestia cu graficele nu e chiar asa simpla cum pare. Eu, zic ca e imposibil sa le realizezi astfel incat sa existe intervale egale intre vehicule de pe linii diferite care circula pe o portiune de traseu comun. Totusi, ce-i pasa unui calator care asteapta 4 (sa zicem) ca imediat dupa el vine un 10? Sa zicem ca stai in statie la Mocioni si vrei sa mergi in Dambovita, ce-ti pasa ca dupa 2 vine si un 1, un 8, sau chiar un 7? Urci in 2 si iti vezi de treaba.
Respectarea graficului si frecventa corespunzatoare e tot ce trebuie sa-l priveasca pe calator.
1

#452 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 ianuarie 2016 - 12:12

Citeaza

Totusi, ce-i pasa unui calator care asteapta 4 (sa zicem) ca imediat dupa el vine un 10?


Nu asa se pune problema ci ce face acel calator care scapa al doilea tramvai din fata ochilor? Va sta prea mult dupa urmatorul (prim) tramvai!

Daca ele n-a veni unul dupa celalalt, atunci ar fi cate un tramvai la interval de 8-10 minute, respectiv la intervale (apoximativ) egale de timp...

Din aceste motive existau pe vremuri dispeceri in noduri de linii, iar cei serioasi chiar reuseau sa le "rareasca" sau sa le grabeasca, dupa situatie...

Mi-aduc aminte ca in Piata Traian in anumite sitautii tinea pe loc un 6 ca sa dea drumul cu prioritate unui 2 sau 1, sau invers...

Acum acest lucru ar trebui rezolvat electonic din sediul unui dispecerat central (centralizat unde se poate urmari intreaga retea) prin statii emisie receptie sau prin alte modalitati...
2

#453 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 ianuarie 2016 - 12:17

Vezi postareamile, la 17 ianuarie 2016 - 12:12, a spus:

Nu asa se pune problema ci ce face acel calator care scapa al doilea tramvai din fata ochilor? Va sta prea mult dupa urmatorul (prim) tramvai!

Pai tocmai de asta spuneam ca frecventa e importanta. Daca aceasta e rezonabila, calatorul nu va sta prea mult, deci asta trebuie imbunatatita nu altceva. Orice reglare dinamica mai mare decat de 2-3 minute ar putea da peste cap intreg graficul, deci nu conteaza ca e facuta electronic sau manual.

Si la Graz veneau tramvaiele una dupa alta de au ajuns deja sa ma enerveze (zona pietonala fiind) :) , dar asta nu parea sa-i deranjeze pe utilizatorii lor, frecventa fiind, probabil, una foarte buna.
1

#454 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 ianuarie 2016 - 12:45

Pai normal ca frecventa marita nu poate decat sa (im)bucure insa cum acest lucru este imposibil deocamdata cu actualul parc de tramvaie si numarul de vatmani, atunci macar sa se umble la aspectul sesizat de calatori si anume sa nu mai vina tramvaiele cate doua ci cu timpi distantati si cam egali intre cele doua tramvaie (linii)...


La frecventa cea mai mare posibila, tramvaiele sa alterneze cu timpi egali intre ele...si nu sa mearga unul dupa altul, doi cate doi...
0

#455 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 ianuarie 2016 - 13:19

Vezi postareamile, la 17 ianuarie 2016 - 12:45, a spus:

... tramvaiele sa alterneze cu timpi egali intre ele...

Eu zic ca asa ceva e imposibil, dar nu m-am laudat ca as fi specialist la asa ceva, deci e doar parerea mea.
1

#456 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1258
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 17 ianuarie 2016 - 13:25

Eu stau de ani de zile si ma gandesc oare de ce trebuie sa mearga 10 pe linia lui 4 cam 90% din traseu ? .. De ce nu se poate ca 10 sa fie dus pe un alt traseu .. chiar unul nou ?
0

#457 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 17 ianuarie 2016 - 13:27

O sa inchei ei cu OFF-ul, sper.
Chiar ieri am petrecut cateva ore in TM, si trebuie sa spun ca exact acest trenulet m-a scos din sarite. Am vrut sa iau un troleu pana la mall, de la Cina. In fata mea au trecut in trenulet 14 si 18, sambata la ora 9 dimineata. Nu era trafic si alte cele.

Bun, ca si o paranteza, nu ar fi fost o problema daca nu eram grabit. Asteptam inca maxim probabil 15 min si venea ceva. Problema adevarata a fost ca nemaiavand un abonament, am zis sa nu fiu taran si sa-mi cumpar un bilet. (va intrebati de ce, dat fiind faptul ca stiu situatia. Colega cu care eram fusese prinsa cu o zi inainte pe 40 si a incasat o amenda, asa ca nu mi-am fortat norocul) Eh, pana la urma tot un taxi am luat, si am ramas cu un - de 5 lei.
0

#458 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 17 ianuarie 2016 - 13:47

Florin.B RATT a spus:

la Graz veneau tramvaiele una dupa alta de au ajuns deja sa ma enerveze (zona pietonala fiind) :) , dar asta nu parea sa-i deranjeze pe utilizatorii lor, frecventa fiind, probabil, una foarte buna.

1. Rolul fiecarui tip de mijloc de transport in cadrul sistemului de transport public;
2. Transbordare;
3. https://de.wikipedia...ki/Taktfahrplan
Cine intelege chestiile astea, intelege perfect cum este organizat transportul public in orasele civilizate. Nu e cazul regiilor autonome/sc-urilor de transport public din Romania (partea cu intelesul)...

Aceasta postare a fost editata de radub: 17 ianuarie 2016 - 13:54

0

#459 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 17 ianuarie 2016 - 17:09

Eu am dat un exemplu care s-ar putea concepe: Linkul meu
1

#460 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1091
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 17 ianuarie 2016 - 18:41

Vezi postareaFerraryTm, la 17 ianuarie 2016 - 13:25, a spus:

Eu stau de ani de zile si ma gandesc oare de ce trebuie sa mearga 10 pe linia lui 4 cam 90% din traseu ? .. De ce nu se poate ca 10 sa fie dus pe un alt traseu .. chiar unul nou ?

Te invit sa imi semnezi petitia! Este in topicul pentru linia 10. :)
0

Arata acest topic


  • (28 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi