Linia 4 Discutii despre linia 4
#441
Postat 07 ianuarie 2016 - 06:24
#443
Postat 16 ianuarie 2016 - 14:13
My link
#444
Postat 16 ianuarie 2016 - 17:56
La cfr se intampla acelasi fenomen, doar ca acolo reglemantarile circulatiei obliga impiegatii sa opreasca trenul in statie cand iese din "grafic" pana are cale libera dupa urmatorul care merge in grafic...odata ce a iesit din schema...aduna intarzieri pt ca sta dupa toate celelalte care merg in grafic. asa se intampla sa adune sute de minute intarziere in lung parcurs....
#446
Postat 16 ianuarie 2016 - 21:54
#447
Postat 16 ianuarie 2016 - 22:18
cseh_17, la 16 ianuarie 2016 - 21:54, a spus:
Si asta e drept. Doar ca tehnic e asa complexa problema incat nu se justifica un cost asa mare. Ar trebui linii de "garare" in statiile nodale si impiegati de miscare in fiecare statie..practic construit un sistem feroviar ca la cfr...De ce nu se fac tramvaie "expres" cu orar fix? Tocmai din aceasta cauza...nu se pot depasi intre ele si nu ai unde retine in statii pe cele intarziate sa dai prioritati dupa rang..precum la calea ferata..rapidul inaintea personalului...marfarul asteapta dupa toti... Viteza fizic diferita a vehiculelor...timpi care se modifica dinamic in fiecare statie...poate la o statie in 10 secunde urca singurul pasager..poate in alta statie in care ai prevazuta stationare de 30 secunde sunt 20 de oameni care asteapta vehicule intarziate. Ar trebui o monitorizare in timp real nu doar din fata unui monitor ci si cu oameni in fiecare statie..ori asta n se justifica la 2 lei biletul si 90 % pomeni primarie. Chiar si la metrou (un frate mai mic al cfr) cand apar incidente (tentative de sinucidere de pilda, sau defectiuni ale trenurilor) toata magistrala e data peste cap pentru cel putin 1 ora...si acolo chiar exista si linii de garare si dispecerizare in timp real... Efectiv e un neajuns ff greu de corectat atat timp cat nu ai unda verde separata...semafoare care sa poata fi actionate prin transponder de vatman..si o flota de vehicule de aceiasi generatie tehnica care sa poata merge cu o viteza relativ identica. Si daca frecventa vehiculelor e la 2 minute sa zicem (bine..un caz ideal) e destul ca pe strada Nemoianu langa Spitalul de copii de pilda sa parcheze un bizon pe linii sau sa se chinuie o blonda sa intoarca masina la 180 de grade in 10 minute...cand isi da seama ca e pe contrasens...si deja ai 4 tramvaie care fac "caravana" ...ar insemna sa pui semafoare ca la cfr si sa le dai plecarea pe rand ca sa nu vina "gramada" . Sincer nu sunt bucuros defel de situatie mai ales datorita timpilor lungi de asteptare ...dar nici nu poti cere minuni cu resurse tehnice modeste...
#448
Postat 16 ianuarie 2016 - 22:34
Sent from my iPhone using Tapatalk
#449
Postat 16 ianuarie 2016 - 22:53
#450
Postat 17 ianuarie 2016 - 11:36


Am ajuns sa comparam aselenizarea cu circulatia alternativa la intervale de timp aproximativ egale a doua linii de tramvai in anul 2016 in Timisoara, oras al UE cu 300 000 loc...

Mai degraba este vorba de indiferenta RATT-ului la tot felul de probleme ce apar...
Sunt convins ca daca domnul Goia ar circula cu linia 4 si 10, s-ar fi gasit solutii pentru a nu mai exista aceasta anomalie,...Nu mai suntem in stare sa vedem barna din fata ochiului?...Mai ales ca aceste probleme exista de multa vreme...
S-a scris pe aici (pe forum) si de liniile de firobuze (11, 14 si 18 la care se adauga mai nou si M11 si M14) de la gara care veneau in tandem dinspre Baritiu, fara a se ajunge la sistemul "caravana" din cauza semafoarelor invocate in postarile de mai sus ci din cauza graficului prost sau a unor soferi iresponsabili...
#451
Postat 17 ianuarie 2016 - 11:49
Respectarea graficului si frecventa corespunzatoare e tot ce trebuie sa-l priveasca pe calator.
#452
Postat 17 ianuarie 2016 - 12:12
Citeaza
Nu asa se pune problema ci ce face acel calator care scapa al doilea tramvai din fata ochilor? Va sta prea mult dupa urmatorul (prim) tramvai!
Daca ele n-a veni unul dupa celalalt, atunci ar fi cate un tramvai la interval de 8-10 minute, respectiv la intervale (apoximativ) egale de timp...
Din aceste motive existau pe vremuri dispeceri in noduri de linii, iar cei serioasi chiar reuseau sa le "rareasca" sau sa le grabeasca, dupa situatie...
Mi-aduc aminte ca in Piata Traian in anumite sitautii tinea pe loc un 6 ca sa dea drumul cu prioritate unui 2 sau 1, sau invers...
Acum acest lucru ar trebui rezolvat electonic din sediul unui dispecerat central (centralizat unde se poate urmari intreaga retea) prin statii emisie receptie sau prin alte modalitati...
#453
Postat 17 ianuarie 2016 - 12:17
mile, la 17 ianuarie 2016 - 12:12, a spus:
Pai tocmai de asta spuneam ca frecventa e importanta. Daca aceasta e rezonabila, calatorul nu va sta prea mult, deci asta trebuie imbunatatita nu altceva. Orice reglare dinamica mai mare decat de 2-3 minute ar putea da peste cap intreg graficul, deci nu conteaza ca e facuta electronic sau manual.
Si la Graz veneau tramvaiele una dupa alta de au ajuns deja sa ma enerveze (zona pietonala fiind)

#454
Postat 17 ianuarie 2016 - 12:45
La frecventa cea mai mare posibila, tramvaiele sa alterneze cu timpi egali intre ele...si nu sa mearga unul dupa altul, doi cate doi...
#456
Postat 17 ianuarie 2016 - 13:25
#457
Postat 17 ianuarie 2016 - 13:27
Chiar ieri am petrecut cateva ore in TM, si trebuie sa spun ca exact acest trenulet m-a scos din sarite. Am vrut sa iau un troleu pana la mall, de la Cina. In fata mea au trecut in trenulet 14 si 18, sambata la ora 9 dimineata. Nu era trafic si alte cele.
Bun, ca si o paranteza, nu ar fi fost o problema daca nu eram grabit. Asteptam inca maxim probabil 15 min si venea ceva. Problema adevarata a fost ca nemaiavand un abonament, am zis sa nu fiu taran si sa-mi cumpar un bilet. (va intrebati de ce, dat fiind faptul ca stiu situatia. Colega cu care eram fusese prinsa cu o zi inainte pe 40 si a incasat o amenda, asa ca nu mi-am fortat norocul) Eh, pana la urma tot un taxi am luat, si am ramas cu un - de 5 lei.
#458
Postat 17 ianuarie 2016 - 13:47
Florin.B RATT a spus:

1. Rolul fiecarui tip de mijloc de transport in cadrul sistemului de transport public;
2. Transbordare;
3. https://de.wikipedia...ki/Taktfahrplan
Cine intelege chestiile astea, intelege perfect cum este organizat transportul public in orasele civilizate. Nu e cazul regiilor autonome/sc-urilor de transport public din Romania (partea cu intelesul)...
Aceasta postare a fost editata de radub: 17 ianuarie 2016 - 13:54