STP Timișoara Forum: Trasee metropolitane - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Trasee metropolitane Infiintare linii noi

#121 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 august 2009 - 21:28

Vezi postareaVisor, la 20 Aug 2009, 20:44, a spus:

Se pot strica, dar imediat vine urmatorul de pe aceeasi linie si ai si alte posibilitati de a ajunge la destinatie intr-un oras, alte linii, alte mijloace de transport.
Pe linia 26 circula numai Mercedes din 2006, la fel si pe Exprese.
Pe 33 si 40, iarasi numai Conecto, acum si pe Expres6, ex-45.

Poate au facut intelegere primariile comunelor cu RATT.
Iti zic cu siguranta, nu toate dau clima pe liniile M. :lol:

Si nu uita, ei nu au nicio reducere ca tine!


Bine, si inainte de Conecto? Nu cred ca sa fie problema de stricat, si si daca ar fi, n-ar fi foarte mare diferenta fata de oras. La fel cum poate fi un 26 inlocuit langa aeroport, poate fi si un Ikarus langa Sacalaz...

Mi se pare la fel de aiurea ca si Conecto-urile care circula pe linii "speciale", catre diferite fabrici..din cate stiu eu, autobuzele au fost cumparate in folosul cetatenilor orasului, nu? Asa pot si eu sa vin sa inchiriez toata flota de Conecto-uri, iar cetatenii sa mearga cu "resturile" din garajul RATT. Nu mi se pare corect...
0

#122 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 20 august 2009 - 21:32

Doar ca prin aceste linii conventie (sau speciale cum i-ai zis tu NDY), RATT-ul primeste bani frumosi din inchirierea lor.
0

#123 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 20 august 2009 - 21:41

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 20 Aug 2009, 20:53, a spus:

Stiati ca:
-un sofer de autobuz (conform art.60 aliniat 3) are dreptul sa conduca troleibuze, dar un sofer de troleibuz nu are dreptul de a conduce autobuze?
-permisul de tramvai/troleibuz este valabil doar in Romania?


Da.
Daca ai D, ai voie pe troleibuz, direct, fara scoala, dar invers nu, ceea ce mi se pare normal, ca intr-un fel troleibuzul e mai usor la condus decat un autobuz.

Dar a doua faza nu inteleg motivele... :lol:
0

#124 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 20 august 2009 - 21:47

Vezi postareaNDY, la 20 Aug 2009, 22:28, a spus:

Bine, si inainte de Conecto? Nu cred ca sa fie problema de stricat, si si daca ar fi, n-ar fi foarte mare diferenta fata de oras. La fel cum poate fi un 26 inlocuit langa aeroport, poate fi si un Ikarus langa Sacalaz...

Mi se pare la fel de aiurea ca si Conecto-urile care circula pe linii "speciale", catre diferite fabrici..din cate stiu eu, autobuzele au fost cumparate in folosul cetatenilor orasului, nu? Asa pot si eu sa vin sa inchiriez toata flota de Conecto-uri, iar cetatenii sa mearga cu "resturile" din garajul RATT. Nu mi se pare corect...


Ti-am mai zis, de 3 ani pe 26 circula numai Contecto, dar compara situatia Ikarusurilor de acum, cu cea dinainte de 2005.
Efectiv sunt foarte uzate acum, unele fiind trimise numai pe liniile periferice, scurte, pentru ca pe liniile cu durata nu fac fata.
Inainte de 2006 se putea circula cu orice Ikarus pe orice linie din prezent.
0

#125 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 august 2009 - 23:05

Vezi postareaNDY, la 20 Aug 2009, 22:28, a spus:

Mi se pare la fel de aiurea ca si Conecto-urile care circula pe linii "speciale", catre diferite fabrici..din cate stiu eu, autobuzele au fost cumparate in folosul cetatenilor orasului, nu? Asa pot si eu sa vin sa inchiriez toata flota de Conecto-uri, iar cetatenii sa mearga cu "resturile" din garajul RATT. Nu mi se pare corect...


Ştii care e problema? Că pe liniile-convenţie plata e mai generoasă şi mai rapidă, tocmai pentru că firma nu vrea să rişte ca într-o zi maşinile să nu iasă pe traseu din cauza lipsei banilor - în schimb, cu o rată de 40% a călătorilor frauduloşi, transportul în oraş pur şi simplu nu este la fel de profitabil. Era un exemplu pe forum în sensul ăsta, cu autobuzele noi care transportă muncitorii Sidex în Galaţi, în timp ce prin oraş circulă autobuze vechi. Desigur, noi nu suntem moldoveni, dar exemple există :lol:
0

#126 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 20 august 2009 - 23:39

În Galaţi, spre Combinatul Mittal Steel (ex-Sidex) circulă toate vechiturile Transurbului... e drept, în general sunt maşini care fac de ani de zile ruta aia, implicit sunt mult mai bine întreţinute (având zilnic aceiaşi călători) şi aproape deloc vandalizate. Autobuzele noi (Scania-Hess asamblate la CI Griviţa Bucureşti) sunt ale unei alte firme, Atlas, care are şi ea o parte din cursele de combinat (şi cam atât, de aia ţin cu dinţii de cursele alea).

"Visor" a spus:

Si asta implicit ca oamenii care merg pana in Mehala, locuitorii, sa plateasca ca si pe un M???

Soluţia e simplă şi aplicată peste tot în ţară şi în afara ei: cât mergi prin oraş (sau măcar pe porţiunea de traseu comun cu o linie urbană) cu linia preorăşeneascăsă fii taxat ca la linia urbană.
0

#127 Useril este offline   mp70 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 02 iunie 09

Postat 21 august 2009 - 05:59

In legatura cu traseul M22....in statiile de pe traseul M22 este afisat pe ore pe acel panou traseul autobuzului iar calatorul se trezeste ca la o anumita ora autobuzul nu vine.... :lol: ...Problema care este...? ...Cine ar trebui sa actualizeze graficele de pe acele panouri...?
0

#128 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 21 august 2009 - 10:40

Vezi postareaDr2005, la 21 Aug 2009, 00:39, a spus:

Soluţia e simplă şi aplicată peste tot în ţară şi în afara ei: cât mergi prin oraş (sau măcar pe porţiunea de traseu comun cu o linie urbană) cu linia preorăşeneascăsă fii taxat ca la linia urbană.


Da, dar la noi nu se aplica solutiaasta. Indiferend ca mergi o portiune in oras cu linia M, esti taxat cu acelasi tarif.(ca si cand l-ai folosit pana la sat). De aceea sigur va fi o alta linie (doar unii dau concluzii pripite fara logica), probabil M37.

Vezi postareamp70, la 21 Aug 2009, 06:59, a spus:

In legatura cu traseul M22....in statiile de pe traseul M22 este afisat pe ore pe acel panou traseul autobuzului iar calatorul se trezeste ca la o anumita ora autobuzul nu vine.... :lol: ...Problema care este...? ...Cine ar trebui sa actualizeze graficele de pe acele panouri...?


Intr-adevar, in vacanta s-au facut modificari brusc, fara sa se actualizeze panourile. Soferii iti pot spune daca ii intrebi ce curse te intereseaza.
0

#129 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 august 2009 - 11:05

E un singur om care se ocupa de montarea si schimbarea tablelor din statii. :lol:
0

#130 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 21 august 2009 - 12:30

Nu le-a mai schimbat ca nu are rost, imediat vine septembrie si panourile vor fi valabile.
Doar vreo 3 curse s-au schimbat. De ex. o cursa s-a anulat, combinandu-se cu alta ca sa faca traseu comun Mosnita - Urseni.
0

#131 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 21 august 2009 - 14:37

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 20 Aug 2009, 19:53, a spus:

Legislatie:

"Art. 41. - (1) Tramvaiele, troleibuzele, masinile autopropulsate pentru lucrari, masinile agricole sau forestiere, vehiculele cu tractiune animala, precum si cele pentru care nu exista obligatia înmatricularii se înregistreaza la consiliile locale, potrivit reglementarilor emise de acestea.


Hm. Dar atunci ce statut are linia de tramvai Arad-Ghioroc? E oficial tren?

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 21 august 2009 - 14:39

0

#132 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 august 2009 - 15:25

Vezi postareadAImon, la 21 Aug 2009, 00:05, a spus:

Ştii care e problema? Că pe liniile-convenţie plata e mai generoasă şi mai rapidă, tocmai pentru că firma nu vrea să rişte ca într-o zi maşinile să nu iasă pe traseu din cauza lipsei banilor - în schimb, cu o rată de 40% a călătorilor frauduloşi, transportul în oraş pur şi simplu nu este la fel de profitabil. Era un exemplu pe forum în sensul ăsta, cu autobuzele noi care transportă muncitorii Sidex în Galaţi, în timp ce prin oraş circulă autobuze vechi. Desigur, noi nu suntem moldoveni, dar exemple există :lol:


Si tie ti se pare normal si corect, avand in vedere ca tu platesti pentru fiecare calatorie?
0

#133 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 21 august 2009 - 17:50

Vezi postareaWegmann, la 21 Aug 2009, 15:37, a spus:

Hm. Dar atunci ce statut are linia de tramvai Arad-Ghioroc? E oficial tren?


Linia a fost de tren până în anii '80, când a fost preşuată de IJTL Arad şi legată la reţeaua de tramvaie. Treaba stă în felul următor: conform legii 92/2007, traseele de transport electric (tramvai, troleibuz, metrou) care depăşesc limitele unei localităţi sunt considerate linii locale (nici decum preorăşeneşti, metropolitane ş.a.). Desigur, operatorii lor speculează la maxim, de aia un bilet de la Arad la Ghioroc e vreo 5 RON.

Deci, dacă linia 13 din Timişoara s-ar extinde în afara localităţii (dar ca troleibuz, cu fir... nu pe motorul Diesel) dpdv legal ar fi tot linie urbană.

"visor" a spus:

Da, dar la noi nu se aplica solutiaasta. Indiferend ca mergi o portiune in oras cu linia M, esti taxat cu acelasi tarif.(ca si cand l-ai folosit pana la sat).

Păi asta NU pot să înţeleg... de ce?

"NDY" a spus:

Si tie ti se pare normal si corect, avand in vedere ca tu platesti pentru fiecare calatorie?

Păi şi ăia din cursele convenţie plătesc, nu face RATTul muncă patriotică.
0

#134 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 august 2009 - 18:08

Vezi postareaDr2005, la 21 Aug 2009, 18:50, a spus:

Deci, dacă linia 13 din Timişoara s-ar extinde în afara localităţii (dar ca troleibuz, cu fir... nu pe motorul Diesel) dpdv legal ar fi tot linie urbană.


Da, aici sunt de acord cu tine, dar nu cred ca vom vedea asta curand si in mod sigur ar trebui o statie de redresare suplimentara, tinand cont de lungimea traseului. (transportul CC pe distante lungi nu e practic, de asta au castigat Tesla si Westinghouse in fata lui Edison :lol: )
0

#135 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 21 august 2009 - 19:16

Vezi postareaNDY, la 21 Aug 2009, 16:25, a spus:

Si tie ti se pare normal si corect, avand in vedere ca tu platesti pentru fiecare calatorie?


Crezi ca RATT face in asa fel incat sa-ti fie pe plac? Si mi se pare normal...

Tu daca ai avea o firma de transport intr-un oras si faci conventie/intelegere cu firme ca sa pui autobuze bune pentru ei, iar din acest fapt iti iese profitul mare, dar doar daca pui autobuze bune la dispozitie pentru aceia. Normal ca restul autobuzelor le pui in oras.

Astfel a procedat si RATT. Probabil a facut intelegere cu primariile comunelor si astfel a piperat pretul tarifelor pe liniile M, iar cu liniile conventii e clara treaba ce sa mai discutam... Daca iese profitul normal ca profiti, nu stai sa te gandesti la cei cu tarif mai ieftin sau care jumatate din ei nu platesc (copiii / batranii) sau chiar circula ilegal!

Vezi postareaDr2005, la 21 Aug 2009, 18:50, a spus:

Păi asta NU pot să înţeleg... de ce?


Din cate am inteles situatia asta e de moment, pana cand va intra sistemul de taxare pe statii / portofele electronice.
0

#136 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 21 august 2009 - 19:44

Vezi postareaVisor, la 21 Aug 2009, 20:16, a spus:

Tu daca ai avea o firma de transport intr-un oras si faci conventie/intelegere cu firme ca sa pui autobuze bune pentru ei, iar din acest fapt iti iese profitul mare, dar doar daca pui autobuze bune la dispozitie pentru aceia. Normal ca restul autobuzelor le pui in oras.


Dacă oricare dintre noi ar avea firmă de transport, ar fi perfect în regulă. R.A.T. Timişoara trăieşte parţial şi din taxele cetăţenilor oraşului, prin urmare cetăţenii oraşului pot merita o oarecare prioritate la calitatea vehiculelor din traseu. Desigur, idealul ar fi ca parcul de autobuze să poată satisface oraşul cu articulate noi, iar liniile metropolitane cu autobuze scurte, dar mai e mult până departe ... :lol:
0

#137 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 21 august 2009 - 19:55

Vezi postareadAImon, la 21 Aug 2009, 20:44, a spus:

R.A.T. Timişoara trăieşte parţial şi din taxele cetăţenilor oraşului, prin urmare cetăţenii oraşului pot merita o oarecare prioritate la calitatea vehiculelor din traseu.


Sa nu aibe prioritate :lol: caci ei sunt majoritatea vandaliilor, nu navetistii, asta normal pana parcul e intreg de noutati.
Liniile pe care mai sunt autobuze vechi s-au imputinat: 13, 21, 28, 31, 32, 42, 43 si 46.
Deci grosul calatorilor este preluat numai de Conecto.
0

#138 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 august 2009 - 10:18

Visor, n-am zis ca nu e "uman" ce face Regia, doar ca, asa cum a spus si dAImon, ar trebui sa avem o oarecare "prioritate" la autobuze. Da, e normal sa le dea lor "ce e mai bun" si noua in oras "resturile" daca asa le iese profitul mai mare. Dar nici nu e normal ca noi sa circulam cu Dacii, iar ei cu Mercedesuri (doar un exemplu), doar ca asa iese profitul.
0

#139 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 22 august 2009 - 10:36

Pe linile metropolitane s-au trimis deocamdata toate autobuzele echipate cu numaratoare calatori, pentru a putea avea niste statistici clare (numar calatori / validari (abonamente si bilete). Ulterior se mai pot schimba lucrurile.
0

#140 Useril este offline   mp70 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 02 iunie 09

Postat 22 august 2009 - 12:04

Vezi postareaVisor, la 21 Aug 2009, 13:30, a spus:

Nu le-a mai schimbat ca nu are rost, imediat vine septembrie si panourile vor fi valabile.
Doar vreo 3 curse s-au schimbat. De ex. o cursa s-a anulat, combinandu-se cu alta ca sa faca traseu comun Mosnita - Urseni.

De exemplu in statie la AEM cursa de la 14:33 trecut ca o cursa comuna cu mosnita veche si urseni este anulat si stai in statie pina la urmatorul...cursa de la ora 15:10 de la AEM spre Urseni nici nu e trecut....si atunci ce faci?...te duci te asezi pe o banca pina la ora 17:03 cind sti ca ai cursa...ca doar ai citit pe panou....si nu e normal sa stai pe banca si sa treaca in fata ta cursa de urseni pe linga tine.... :lol: si nu mi s-a intimplat numai mie....De exemplu dinspre Urseni cursa de la ora 07:00 este de fapt pe la 06;40 aproximativ....si asa mai departe...mai multe neconcordante cu ceea ce este afisat pa panou si de faptul cum circula autobuzul.....Dupa parerea mea actualizarea panourilor este necesara. Doar dupa acest lucru ne ghidam,e un orar care trebuie respectat.Si nu este vorba aici de cursele care acum circula pe aceasta perioada ,,de vacanta scolara''...
0

Arata acest topic


  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi