
Trasee metropolitane Infiintare linii noi
#101
Postat 30 iulie 2009 - 12:43

#102
Postat 30 iulie 2009 - 12:46

Dar puteau un traseu Timisoara - Dumbravita - Giarmata Mare - Girmata Vii, daca era o colaborare intre primarii.
#103
Postat 30 iulie 2009 - 16:16
#104
Postat 30 iulie 2009 - 16:39
"Traseul noii linii de transport este urmatorul: Bastion (Punctele Cardinale) - Piata Badea Cartan (Biserica Ortodoxa) - General V.Economu - Giarmata Vii (gara si biserica)."
#105
Postat 30 iulie 2009 - 17:17
#106
Postat 30 iulie 2009 - 20:19
#107
Postat 20 august 2009 - 10:43
Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara va fi extinsa.
Ideea transportului metropolitan are tot mai mare succes in ultima perioada. Dupa inaugurarea primelor linii, de la Timisoara catre Ghiroda, Mosnita Noua – Urseni si Remetea Mare - Ianova, si primarii altor comune aflate in apropierea orasului si-au exprimat dorinta de a beneficia de transport metropolitan.
Pentru ca autobuzele sa preia calatori si din alte localitati invecinate, trebuie ca primariile sa adere alaturi de Timisoara, Ghiroda, Mosnita Noua si Remetea Mare, la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara si la Societatea Metropolitana de Transport. Calatoriile se realizeaza cu autobuze Mercedes si sunt gestionate de catre Regia Autonoma de Transport Timisoara.
„Primariile din Dumbravita, Dudestii Noi, Giarmata, Sacalaz si Sanmihaiu Roman au cerut sa intre in Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara, astfel ca statutul acesteia va fi modificat”, ne-a declarat Culita Chis, seful Directiei de Drumuri si Transporturi din Primaria Timisoara. Acesta a mai precizat ca s-au purtat deja discutii cu reprezentantii Primariei Sacalaz. „Exista posibilitatea de extindere a liniei 13 pana la Sacalaz”, a spus Culita Chis. Acest lucru este posibil intrucat troleibuzele Mercedes circula si pe diesel nu doar pe curent.
agenda.ro
Mercedesurile nu merg pe curent, cel putin din cate stiu eu

#108
Postat 20 august 2009 - 13:44

Dar totusi, nu vreau sa fiu rau, dar bine ca Mercedesurile merg la sate, si Ikarusurile vechi circula in oras...Cred ca mai multa "nevoie" de modern avem noi, cei de la oras, decat cei de la sate, care oricum ar fi bucurosi sa mearga si cu un DAC din '50...
#109
Postat 20 august 2009 - 13:49
#110
Postat 20 august 2009 - 13:50
Cum vrei sa se taraie un Ikarus atatia km neintrerupti? Plus ca va fi riscul de a se strica in mijlocul drumului, atunci ce vor face calatorii? Vor astepta urmatorul care va veni peste 10 min ca in oras?
#111
Postat 20 august 2009 - 13:51
- soferul de troleibuz nu e sofer de autobuz (sunt grade diferite ale permisului). Practic daca il opreste politia, pe un traseu fara linie de contact, e in mare incurcatura.
#112
Postat 20 august 2009 - 16:08
Oricum, genial, nu stiam ca avem troleibuze Mercedes

#113
Postat 20 august 2009 - 16:10
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 20 august 2009 - 16:23
#114
Postat 20 august 2009 - 16:28


#115
Postat 20 august 2009 - 16:30
Visor, la 20 Aug 2009, 14:50, a spus:
Cum vrei sa se taraie un Ikarus atatia km neintrerupti? Plus ca va fi riscul de a se strica in mijlocul drumului, atunci ce vor face calatorii? Vor astepta urmatorul care va veni peste 10 min ca in oras?
Pai Ikarusurile se pot strica si in oras, si totusi nu se strica. Nu cred ca sunt intr-o asa conditie incat daca trec de granita orasului, sa cedeze la prima groapa. Altfel, n-ar mai circula nici in oras.
Si nu cred ca 9km (aproximativ, intre Timisoara si Sacalaz) depaseste cu mult traseul liniei 26, spre exemplu, sau ale celor expres.
Tie ti-ar conveni sa mergi intr-un Ikarus vechi, sa mori de cald si sa stai inconfortabil, si sa-l vezi pe bade Ioan, cu sapa in mana dreapta si sacul de cartofi in cea stanga, tolanit pe un scaun de Conecto, la "briza" aerului conditionat? Nu zic ca ei n-au dreptul, dar cred ca ar fi mai cinstit sa modernizezi intai orasul, apoi satele din jur. Inainte trebuie sa ai baza, apoi cladesti pe ea. E ca si cum punem asfalt de cea mai buna calitate direct peste pamant.
#116
Postat 20 august 2009 - 18:14
dAImon, la 20 Aug 2009, 17:08, a spus:
Pe principiul asta circul si eu, doar cu un permis de vatman, cu un microbuz pe liniile de tramvai (ce daca nu sunt conectat la linia de contact si am volan, eu circul doar pe linia 6)

Treaba nu e asa simpla cum pare. Fiecare vehicul are specificul sau (de asta sunt categorii diferite de permis (examenul e diferit) si tot de asta troleibuzul are un numar care ii permite circulatia pe drumurile din oras, fata de autobuze care pot utiliza toate categoriile de drumuri). Bun, probabil ca chestia legala se va lamuri si rezolva.
Wegmann, la 20 Aug 2009, 17:10, a spus:
Daca va fi o linie pana la Sacalaz va fi in mod sigur o linie metropolitana, deci nu se va putea folosi abonamentul "de orasean"
#117
Postat 20 august 2009 - 19:22
Florin.B RATT, la 20 Aug 2009, 14:51, a spus:
- soferul de troleibuz nu e sofer de autobuz (sunt grade diferite ale permisului). Practic daca il opreste politia, pe un traseu fara linie de contact, e in mare incurcatura.
In cazul acesta se complica lucrurile, mai ales pentru soferii firobuzelor care se retrag in depou pe alte trasee decat cele electrificate, exemple concrete liniile 15, 16, 19 care se retrag in depou pe bvd. Rebreanu. Acestia sunt contravenienti zi de zi.
#118
Postat 20 august 2009 - 19:34
Chagall, la 20 Aug 2009, 20:22, a spus:
Nu, caci si traseele de retragere dinspre/spre depou sunt stabilite prin intelegere cu Primaria si cu Politia.
Linia de troleibuz 13 va redeveni de... troleibuz.

Pana la Sacalaz sigur va fi in paralel o alta linie M de autobuz.
Cum ar fi sa mearga un autobuz/troleibuz pana la Sacalaz din 13-15 min ca si programul actual al liniei 13??
Si asta implicit ca oamenii care merg pana in Mehala, locuitorii, sa plateasca ca si pe un M??? Normal ca nu.
Harababura de stire!

#119
Postat 20 august 2009 - 19:44
NDY, la 20 Aug 2009, 17:30, a spus:
Si nu cred ca 9km (aproximativ, intre Timisoara si Sacalaz) depaseste cu mult traseul liniei 26, spre exemplu, sau ale celor expres.
Tie ti-ar conveni sa mergi intr-un Ikarus vechi, sa mori de cald si sa stai inconfortabil, si sa-l vezi pe bade Ioan, cu sapa in mana dreapta si sacul de cartofi in cea stanga, tolanit pe un scaun de Conecto, la "briza" aerului conditionat? Nu zic ca ei n-au dreptul, dar cred ca ar fi mai cinstit sa modernizezi intai orasul, apoi satele din jur. Inainte trebuie sa ai baza, apoi cladesti pe ea. E ca si cum punem asfalt de cea mai buna calitate direct peste pamant.
Se pot strica, dar imediat vine urmatorul de pe aceeasi linie si ai si alte posibilitati de a ajunge la destinatie intr-un oras, alte linii, alte mijloace de transport.
Pe linia 26 circula numai Mercedes din 2006, la fel si pe Exprese.
Pe 33 si 40, iarasi numai Conecto, acum si pe Expres6, ex-45.
Poate au facut intelegere primariile comunelor cu RATT.
Iti zic cu siguranta, nu toate dau clima pe liniile M.

Si nu uita, ei nu au nicio reducere ca tine!
#120
Postat 20 august 2009 - 19:53
Chagall, la 20 Aug 2009, 20:22, a spus:
Poate nu m-am exprimat eu bine: una e sa te retragi in depou (treseu prin oras) si alta e sa o iei la plimbare prin judet, pe drumuri nationale (spre Sacalaz avem DN 59A). A se retine ca troleibuzul nu este inmatriculat, chiar daca are placuta aceea de inregistrare de la primarie (este diferenta intre inregistrare si inmatriculare). Daca se extinde granita orasului pana la Sacalaz e ok, dar nu cred sa fie cazul.
Legislatie:
"Art. 41. - (1) Tramvaiele, troleibuzele, masinile autopropulsate pentru lucrari, masinile agricole sau forestiere, vehiculele cu tractiune animala, precum si cele pentru care nu exista obligatia înmatricularii se înregistreaza la consiliile locale, potrivit reglementarilor emise de acestea.
(2) O data cu înregistrarea vehiculelor prevazute la alin. (1), se emite certificatul si se atribuie un numar de înregistrare compus din denumirea localitatii sau abrevierea denumirii localitatii si un numar de ordine.
(3) Consiliile locale stabilesc traseele de circulatie ale vehiculelor prevazute la alin. (1).
Art. 42. - Se interzic circulatia pe drumul public a vehiculelor neînregistrate ori care nu poarta numarul de înregistrare, precum si circulatia acestora pe alte trasee decât cele stabilite."
Deci, daca un sofer de troleibuz e prins pe alt traseu decat cel stabilit e infractor (nu doar contravenient). Consiliul local, cum ii spune si numele, e local nu judetean, deci nu poate stabili trasee prin judet (in afara orasului).
Stiati ca:
-un sofer de autobuz (conform art.60 aliniat 3) are dreptul sa conduca troleibuze, dar un sofer de troleibuz nu are dreptul de a conduce autobuze?
-permisul de tramvai/troleibuz este valabil doar in Romania?