Pentru că acolo se pleacă în 2-3-4 direcții, nu ca la noi gara de Nord care e punct terminus pentru 9 magistrale. Mutarea în afara orașului ar însemna redesenarea tuturor traseelor și eforturi logistice fără precedent. La noi nu e ca și cum trece o linie nord-sud, est-vest ca gâsca prin apă, să o scoți în afara orașului.
⌚ Gara de Nord
#582
Postat 26 octombrie 2024 - 22:44
@Pablo - din nou intelegi ce vrei tu. Inchei discutia offtopic
#583
Postat 29 octombrie 2024 - 16:32
Gara de tip terminus e doar in Bucuresti, nicidecum Timisoara Nord. Avem 9 magistrale principale in total in Romania, nu vad cum toate trec prin Gara de N Timisoara.
#584
Postat 30 octombrie 2024 - 19:05
Pablo, la 26 octombrie 2024 - 12:47, a spus:
nu ca la noi gara de Nord care e punct terminus pentru 9 magistrale.
Din Timisoara pleaca (s-au ajunge, depinde cum o privesti), o singura magistrala, M900 Bucuresti-Timisoara. Eu inca am mai prins la scoala la geografie sa se explice ce si cum despre caile ferate. Cam toate magistralele, pleaca efectiv din Bucuresti, si ajung in diferite puncte ale tarii, majoritatea orase municipii de judet, la marginea tarii, unde au punct final trenurile de distanta lunga. Liniile fizic continua, si isi pastreaza numarul pana ajung la frontiera, in cazul nostru linia 900, continua de la Timisoara pana la Jimbolia cu acelasi numar. Cateva exceptii exista cum ar fii de exemplu magistrala care pleaca din Brasov spre Satu Mare si are un traseu mai intortochiat, s-au cazul in care din Bucuresti pe aceasi linie ai doua numere pana la Ploiesti, de unde efectiv se desprinde linia spre Dornesti care isi pastreaza numarul pana la frontiera cu Ucraina. Totodata termenul de "magistrala", nu se refera la o singura linie, adica aia principala, ci la toate acele ramuri care se desprind de pe acea linie (de aia sunt numerotate liniile care pleaca din Timisoara spre satele din judet cu 9 in fata). In cazul nostru, si liniile secundare care pleaca din Timisoara, Caransebes, Craiova, Caracal etc, toate sunt parte a aceleasi magistrale, termenul fiind folosit pentru a descrie un grup de linii nu o singura linie.
Tot am vazut ca se vorbeste despre triaje de mai mult timp si vreau sa sparg mitul asta ca si aici se foloseste termenul gresit. Traj, noi la Timisoara avem doar la Ronat, acela este singurul triaj din judet. Cam fiecare oras din tara are cate unul. Multe dintre acestea nici nu se prea mai folosesc la capacitatea lor. Acuma, aceste triaje, cel mai bine se pot vedea cum functioneaza si ce fac defapt, in State, unde tonajul de marfa depaseste cu foarte mult ce transportam noi aici in Europa si traficul este mai animat decat la noi. Practic, este un punct unde trenurile de marfia se formeaza si pleaca spre alte triaje. Iar procesul se repeta la fiecare dintre aceste triaje, pana fiecare vagon ajunge la destinatia finala. La noi din pacate, modul de operare si numarul mic de clienti pentru calea ferata, face ca asa ceva sa fie supra dimensionat pentru cat tonaj se transporta. Majoritatea trenurilor de marfa de la noi, pleca in compunere completa direct de la un client (sa zicem, o mina de carbune, o fabrica, o exploatare petroliera) si ajunge complet la destinatia finala, fara sa mai fie nevoie de sortarea vagoanelor la un triaj, unde practic fiecare vagon ar ajunge pe alt marfar. Ceea ce vedeti prin TM est, si alte gari din oras, sunt linii de garare, (s-au incarcare/descarcare, de obicei la garile mai vechi asta e fix linia 1 in continuarea garii fiind platforme la nivel s-au suficient spatiu pentru utilaje care ajuta la incarcarea vagoanelor de marfa), acolo trenurile practic asteapta, chiar si cu orele sa poata trece pana la urmatorul punct unde vor fi oprite sa poata traversa fara intrerupere traficul de pasageri. Da si aici se pot face manevre, daca sa zicem se consolideaza doua incarcaturi de cereale de exemplu (10 vagone sa zicem vin de la Gataia si 6 de la Buzias, se vor consolida intr-un singur tren la TM Sud, dar este o vorba de ceva scurt si nu va platii nici un privat bani extra pentru a-i fi triat trenul de marfa de alt operator intr-un triaj, ca asa nu ajunge sa mai renteze nimic si am platii o avere pe o paine).
Ce am mai vazut ca bate iara la ochi, este spatiul imens din TM nord despre care s-a mai vorbit si in trecut. Paralel cu peroanele, se afla cateva linii de garare, acestea au rolul despre care am vorbit mai sus, iar mai deasupra, sunt fostele linii de garare pentru trenurile de pasageri de distanta lunga. Eu am mai prins acele linii folosite prin anii 90-00, dar pe masura ce traficul a scazut, mai toata activitatea s-a mutat in partea de est a garii unde inainte erau garate vagoanele trenurilor de navetisti. Apoi, mai existau multe anexe intre linii si depoul de locomotive, toate deserveau la mentenanta si administrare, toate au ajuns defuncte tot din cauza scaderii numarului de calatori. Toate astea erau necesare pentru ca, intr-o vreme, aici la depoul CFR Calatori era cam cea mai mare flota de locomotive diesel din afara Bucurestiului. Aceastea aveau nevoie toate de loc unde sa "parcheze", sa fie intretinute si reparate, fara sa faca turul tarii inapoi la Bucuresti. Aceste terenuri au ramas pustii, dar ca idee, mai ales in ceea ce priveste ce apartine de CFR Calatori, nu ar fi o idee buna sa se valorifice nimica inca. Da ar fi ok sa fie ingirjite, poate lasate ca si campuri pur si simplu cu gazon, dar daca odata va fi nevoie de vreo extindere a activitatii (apar odata trenurile alea urbane), nu ar fi spatiu, si asta ar duce la niste costuri mari si probleme de gestiune in exploatare. Nici acuma, nu e cine stie ce, dar macar totul e in oras, langa gara, timpul de manevrare e mic. Spun toate astea pentru ca am urmarit si citit din alte locuri ce s-a mai intamplat, si poate peste 20-30 de ani sa avem o surpriza, ca e plin de blocuri de locuinte pe langa gara dar nu e loc de suplimentat trenurile pentru ca trebuie un depou mai mare, dar nu e loc unde sa il faca si sa fie si aproape.
Cat despre dezvoltare... cred ca daca comunistii nu au considerat ca ii incurca linia prin Timisoara, si asta cu trafic de marfa mult mai mare, nu vad ce avem noi mai special acuma. Sunt deacord ca nu am fost reprezentati cum trebuie cand s-au luat decizii importante, se putea milita macar pentru redezvoltarea zonei din jurul Garii de Est, acolo nu vad ce "importanta militara" ar exista, din moment ce in jur sunt numai case iar accesul pentru trailere cu materiale de razboi ar fi greoi (poate ma insel, dupa cum am mai spus mai demult, vedem cand e gata treaba, poate iese o statie de marfa eficienta si folosita). Dar ca trenul sa faca un ocol km buni doar ca sa faca fiecare singur in masina naveta mai repede prin oras, m-i se pare cam deplasat. Sa nu mai spun ca taman orasele mari care au avut din fasa gari cu linii infundate, un ultimii ani au trebuit sa scoata sume extraordinare pentru a construii taman ce avem noi, o legatura feroviara prin oras. Si nu in ultimul rand, o gara cu linii infundate implica manevre mai multe, si aglomerarea singurei intrari care ar ramane, la noi ar insemna mutarea, daca nu a depoului de locomotive, cel putin a-l liniilor pentru vagoanele de calatori cu tot cu revizie intr-un loc din partea vestica a garii, unde ar trebuii sa aiba cumva acces la toate liniile de la peroane.
Ca exemplu pun aici un filmulet cu gara din Budapeste, unde desi totul este animat si frumos, cred ca e o provocare pentru dispeceri sa tina totul sub control.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 30 octombrie 2024 - 22:27
#585
Postat 18 decembrie 2024 - 12:20
A pornit fântâna cu lumini de la Gara de Nord Timișoara
Citeaza
Noua piațetă de la Gara de Nord Timișoara este aproape gata, iar fântâna arteziană cu lumini este finalizată. Modernizarea se va încheia în 2025
Urmează montarea băncilor, coșurilor de gunoi și a rastelelor pentru biciclete, plantarea arborilor ornamentali, realizarea sistemului de iluminat ornamental, inclusiv Wi-Fi, montarea unui sistem de supraveghere video și refacerea sistemului de colectare și evacuare a apei pluviale.
„Un nou pas important în modernizarea piațetei a fost finalizat! Fântâna arteziană, cu jocuri spectaculoase de apă și lumini, a fost testată și funcționează perfect. De asemenea, pavimentul a fost complet refăcut, fiind placat cu dale de granit și piatră cubică. Lucrările continuă pentru transformarea piațetei într-un spațiu modern, confortabil și primitor, iar progresul este vizibil”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
Modernizarea Gării de Nord Timișoara costă 21,4 milioane de lei. Lucrările sunt avansate, dar termenul de finalizare a fost amânat. Cel mai probabil, abia în 2025 vom avea o gară reabilitată complet.
Au fost finalizate deja lucrările de construcții la toate cele 5 corpuri ale clădirii de călători Timișoara Nord, pe fațadele dinspre peroane. În proiect sunt incluse și reabilitări ale peroanelor și a tunelului pietonal. Pe acoperiș s-au montat panouri fotovoltaice.
Urmează montarea băncilor, coșurilor de gunoi și a rastelelor pentru biciclete, plantarea arborilor ornamentali, realizarea sistemului de iluminat ornamental, inclusiv Wi-Fi, montarea unui sistem de supraveghere video și refacerea sistemului de colectare și evacuare a apei pluviale.
„Un nou pas important în modernizarea piațetei a fost finalizat! Fântâna arteziană, cu jocuri spectaculoase de apă și lumini, a fost testată și funcționează perfect. De asemenea, pavimentul a fost complet refăcut, fiind placat cu dale de granit și piatră cubică. Lucrările continuă pentru transformarea piațetei într-un spațiu modern, confortabil și primitor, iar progresul este vizibil”, a transmis CFR Infrastructură Timișoara.
Modernizarea Gării de Nord Timișoara costă 21,4 milioane de lei. Lucrările sunt avansate, dar termenul de finalizare a fost amânat. Cel mai probabil, abia în 2025 vom avea o gară reabilitată complet.
Au fost finalizate deja lucrările de construcții la toate cele 5 corpuri ale clădirii de călători Timișoara Nord, pe fațadele dinspre peroane. În proiect sunt incluse și reabilitări ale peroanelor și a tunelului pietonal. Pe acoperiș s-au montat panouri fotovoltaice.
#586
Postat 12 ianuarie 2025 - 12:55
Se văd schimbările la Gara de Nord Timișoara. Imagini noi cu pasajul, sigla și piațeta
Citeaza
Se vede progresul lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din Timișoara. Pasajul pietonal este aproape gara, piațeta din față prinde contur, iar pe fațadă a fost instalată noua siglă
Noile imagini au fost publicate în mediul on-line. Pasajul pentru călători are podele și pereți noi, iar corpurile de iluminat au fost înlocuite.
Pe fațada Gării Timișoara Nord a fost instalată deja noua siglă luminoasă.
În fața gării se amenajează piațeta. Fântâna cu lumini și jocuri de apă funcționează deja. Se vor amplasa bănci, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete, se vor planta arbori ornamentali și se va amenaja sistemul de iluminat ornamental.
Modernizarea Gării de Nord Timișoara costă 21,4 milioane de lei. Lucrările sunt avansate, dar termenul de finalizare a fost amânat. Cel mai probabil, abia anul acesta vom avea o gară reabilitată complet.
Au fost finalizate deja lucrările de construcții la toate cele 5 corpuri ale clădirii de călători Timișoara Nord, pe fațadele dinspre peroane. În proiect sunt incluse și reabilitări ale peroanelor. Pe acoperiș s-au montat panouri fotovoltaice.
Noile imagini au fost publicate în mediul on-line. Pasajul pentru călători are podele și pereți noi, iar corpurile de iluminat au fost înlocuite.
Pe fațada Gării Timișoara Nord a fost instalată deja noua siglă luminoasă.
În fața gării se amenajează piațeta. Fântâna cu lumini și jocuri de apă funcționează deja. Se vor amplasa bănci, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete, se vor planta arbori ornamentali și se va amenaja sistemul de iluminat ornamental.
Modernizarea Gării de Nord Timișoara costă 21,4 milioane de lei. Lucrările sunt avansate, dar termenul de finalizare a fost amânat. Cel mai probabil, abia anul acesta vom avea o gară reabilitată complet.
Au fost finalizate deja lucrările de construcții la toate cele 5 corpuri ale clădirii de călători Timișoara Nord, pe fațadele dinspre peroane. În proiect sunt incluse și reabilitări ale peroanelor. Pe acoperiș s-au montat panouri fotovoltaice.