Parcarea subterana din Piata 700 (finalizata) - deschis primul nivel subteran
#41
Postat 21 iulie 2010 - 15:52
Miercuri 21 iul 2010
Investiţia de şase milioane de euro din Piaţa 700 avansează foarte greu din cauza unei ţevi a reţelei de gaz. Problemele de pe şantier vin pe de o parte din cauza incompetenţei, dar şi din cauza lucrărilor neprevăzute care cresc valoarea devizului lucrării.
Startul proiectului pentru parcarea subterană din Piaţa 700 s-a dat greu din cauza controverselor care s-au iscat în jurul firmei care urma să facă lucrările. Într-un final, Administrarea Domeniului Public s-a asociat cu Constructim pentru realizarea unui parteneriat public-privat. În luna aprilie a anului tecut, primarul Gheorghe Ciuhandu şi şeful ADP, Liviu Barbu, anunţau cu surle şi trâmbiţe că vor începe imediat lucrările şi parcarea va fi realizată. În realitate nu s-a făcut aproape nimic.
Până în toamna trecută s-au montat doar gardurile şantierului, apoi muncitorii au constatat că o conductă de gaz, despre care nimeni nu ştia nimic, trece prin mijlocul şantierului. Mai mult de un an a durat obţinerea autorizaţiei de construcţie pentru devierea conductei de gaz, la care se lucrează şi acum.
Lucrează la pereţi mulaţi
Din cauza lucrărilor la conducta de gaz, strada care face legătura între Piaţa 700 şi bulevardul Gheorghe Lazăr a fost închisă. Şeful Telpark, Ionel Ursu, spune că în aceste zile vor fi terminate lucrările la conducta de gaz, dar în paralel se lucrează cu o sondă în subteran, acesta fiind şi motivul pentru care nu se vede nimic concret.
„S-a încheiat un contract cu o firmă specializată din Bucureşti, care lucrează la turnarea pereţilor mulaţi în subteran. Sunt pereţi îngropaţi la 10-12 metri pentru susţinerea structurii de la clădirile din zonă”, a spus Ionel Ursu. Potrivit acestuia, firma care se ocupă de construirea parcării nu are niciun fel de probleme cu banii, aprobându-se linia de credit pentru lucrări. „După ce se termină cu aceşti pereţi mulaţi se încep efectiv săpăturile la modul serios. Asta trebuie să se întâmple începând din august”, a mai spus Ursu.
Adevarul
#42
Postat 21 iulie 2010 - 16:15
#44
Postat 24 august 2010 - 16:38
Marti, 24 08 2010
Viceprimarul Sorin Grindeanu [...] a fost curios sa vada cum merg lucrarile la parcarea pe care o realizeaza ADP in Piata 700
[...] Dupa Ghiroda, la parcarea subterana din Piata 700
Un alt santier pe care viceprimarul Sorin Grindeanu a ajuns tot marti este cel de la parcarea pe care o realizeaza ADP in Piata 700 si unde lucrarile au stagnat o perioada. O conducta de gaz, care nu aparea in planurile cadastrale, trecea prin mijlocul santierului. Pana la urma s-a obtinut autorizatia de constructie si a fost deviata conducta de gaz. S-a lucrat cu o sonda in subteran, unde se toarna si pereti ingropati si au inceput sapaturile.
„Problemele au fost depasite, se lucreaza, iar anul viitor in vara ar trebui sa fie finalizata aceasta parcare pe doua nivele in subteran, unde se vor amenaja 300 de locuri de parcare, pe langa cele de la suprafata”, a precizat Grindeanu.
Sursa: Agenda
#45
Postat 24 august 2010 - 17:06
#46
Postat 27 august 2010 - 19:00
26 august 2010
La santierul de la parcarea pe care ADP o realizeaza in Piata 700, lucrarile au stagnat o perioada. O conducta de gaz, care nu aparea in planurile cadastrale, trecea prin mijlocul santierului. Acesta a fost motivul care a dus la oprirea lucrarilor, pentru o perioada.
Pana la urma s-a obtinut autorizatia de constructie si a fost deviata conducta de gaz. S-a lucrat cu o sonda in subteran, unde se toarna si pereti ingropati si au inceput sapaturile. Problemele au fost depasite, se lucreaza, iar in vara anului viitor ar trebui sa fie finalizata aceasta parcare pe doua nivele in subteran, unde se vor amenaja 300 de locuri de parcare, pe langa cele de la suprafata.
Sursa: TimisoaraAzi.ro
#47
Postat 28 august 2010 - 10:50
Cu o anumita viteza, ce-i drept...
#48
Postat 19 noiembrie 2010 - 00:02
18-Noiembrie-2010
Despre rezolvarea problemei parcărilor din zona centrală a Timişoarei se vorbeşte de mulţi ani, dar de făcut nu se face nimic, în afară de impunerea de tot mai multe restricţii, înfiinţarea de (non)sensuri unice şi pavarea parcărilor deja existente, pentru a înfige sigla Telpark în cât mai multe locuri.
O rază de speranţă pentru timişorenii plictisiţi de justificări s-a ivit în luna aprilie 2009, atunci când consilierii locali au aprobat asocierea firmei stăpâne pe domeniul public timişorean (cu voie de la primărie) cu o societate privată, dispusă să investească într-o parcare subterană. Aceasta ar fi urmat să fie construită în Piaţa 700 în termen de zece luni.
De atunci a trecut aproape de două ori pe atâta timp, iar pe locul unde ar fi trebuit să fie parcarea se află, la fel cum ne-am obişnuit, tot în stadiul de... groapă. Între timp, timişorenii sunt îndemnaţi tot mai des să devină pedeştri sau să apeleze la RATT, iar firma care construieşte parcarea zice că nu-i treaba nimănui când va fi gata.
Parcările subterane, un mai vechi vis al directorului de la Administrarea Domeniului Public (ADP), Liviu Barbu, au revenit mereu în discuţiile responsabililor locali. Rezultatele au rămas la nivelul de apă în piuă, până când problema a fost luată mai în serios. În luna iulie 2007, ADP a organizat un concurs de oferte pentru parcări supraetajate, una în Piaţa 700 şi alta la Stadionul "Dan Păltinişanu".
Din numeroasele firme dornice să construiască, a rămas, în mod straniu, doar una, iar din cele două parcări, tot una singură. După ce s-a încheiat telenovela asocierii şi aleşii timişoreni şi-au dat votul, atât primarul Gheorghe Ciuhandu, cât şi directorul Liviu Barbu au promis că obiectivul va fi realizat în zece luni, ceea ce ar fi însemnat luna februarie 2010. Terenul cu suprafaţa de 6.300 de metri pătraţi a fost asigurat de factorii locali, iar finanţarea, de cinci (ulterior recalculat la şase) milioane de euro de firma Constructim.
Aflată sub o influenţă nefastă, ca mai toate obiectivele măreţe ale edililor Timişoarei, parcarea s-a înţepenit mai întâi într-un cabli electric, apoi în întârzierea eliberării autorizaţiei de construire şi într-o ţeavă de gaz. Prin vară, conducerea ADP declara că se lucrează la pereţi mulaţi, o construcţie specială, necesară pentru a nu afecta clădirile din jurul parcării.
Indolenţă publică, insolenţă privată
Parteneriatul public-privat dintre ADP şi Constructim ar fi trebuit să le aducă ambelor firme bani frumoşi. Un sfert din profit ar fi mers la ADP, iar restul în buzunarul firmei finanţatoare. Cele 470 de locuri de parcare din buricul târgului ar fi urmat să aibă un tarif de trei lei pe oră, cu reduceri pentru riverani pe timp de noapte. Chiar şi aşa, preţul pare destul de piperat.
Au trecut de la aprobarea proiectului aproape 20 de luni, dublul intervalului de timp prevăzut pentru finalizare. Autorităţile păstrează discreţia asupra obiectivului şi nu prea au ce face, atâta timp cât nu au nici un control asupra construcţiei. La rândul său, firma Constructim îi tratează cu insolenţă pe cei care îndrăznesc să se intereseze de termenul de finalizare.
Iată răspunsul oferit timişorenilor, prin intermediul ziarului nostru, de o doamnă de la Biroul Tehnic al Constructim: "Dar ce vă interesează pe dumneavoastră când e gata? E treaba noastră, când va fi cazul, o să vă anunţăm. Ce, vreţi să vă faceţi vânzare pe spinarea noastră? N-aveţi decât să scrieţi ce vreţi!". Deci, fiecare poate să înţeleagă ce vrea, căci despre parcare oricum nu poate fi vorba. Cel puţin nu în 2010, cum s-au lăudat autorităţile timişorene, pentru că la faţa locului se află o groapă, pur şi simplu, câţiva muncitori, nişte utilaje în mişcare şi cam atât.
Sursa: Renasterea Banateana
#50
Postat 02 februarie 2011 - 17:16
#51
Postat 17 martie 2011 - 04:37
- pe trotuarul de pe Gh. Lazar, astfel ca trecerea de pietoni chiar din fata parcarii a fost desfiintata;
- pe strada dintre Alcatel-Lucent/Aquatim si parcarea respectiva, care a fost inchisa (strada).
#52
Postat 23 martie 2011 - 20:01
MHN, la 17 martie 2011 - 04:37, a spus:
- pe trotuarul de pe Gh. Lazar, astfel ca trecerea de pietoni chiar din fata parcarii a fost desfiintata;
- pe strada dintre Alcatel-Lucent/Aquatim si parcarea respectiva, care a fost inchisa (strada).
Sper ca nu au blocat o strada si un trotuar fara sa fie neaparat necesar...
Aceasta postare a fost editata de Doppler: 23 martie 2011 - 20:02
#53
Postat 23 martie 2011 - 20:13
#54
Postat 23 martie 2011 - 22:19
#55
Postat 24 martie 2011 - 15:54
#59
Postat 26 martie 2011 - 19:41
#60
Postat 27 martie 2011 - 10:23
Iata cateva poze facute in urma cu exact 11 luni si o zi adica in data de 26.04.2010...
Schimbari majore nu prea vad...desi atunci se promitea ca lucrarea va fi gata in 10 luni...
Iar acum o poza din aceeasi zona, cu corpul 3 din complexul City Business Center, cum arata acum 11 luni si l-am vazut in alte poze (si la fata locului) cum arata acum. Deci se vede clar grija deosebita pentru fonduri private si...durerea in dos cand este vorba de fonduri publice,... e jale mare...